Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiinalaistuotteille ei laiteta 100% tullia? Yksi suurimpia saastuttajia, työntekijöiden olot ja oikeudet, väärennetyt tuottee, jnejne?

Vierailija
31.08.2024 |

Suomi Euroopan suurin hiilinielu maksaa ilmastoveroa EU:lle, mutta Kiina ei.

-Emme voi koskaan kilpailla Kiinan kanssa näillä spekseillä, kunnon tullit vaan kiinalaistuotteille, vähintään 100%, mieluumin 500%!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska laatukin läpikotaisin!

Oli sitten koiran puruluu tai vaikka t-paita, roskaa ovat kaikki.

Vierailija
2/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat nostaisivat hintoja roimasti, monet asiat (kodinkoneet, televisiot yms) joita saa ihan normaaleista kaupoista suomessa tehdään kiinassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me hyödytää myös kaikesta siitä, ei se sen ihmeellisempää ole. Länsimaat niitä orjia työllistää :D

Vierailija
4/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä saada vastuuseen huijauksista, esim Temu jota jokut tälläkin palstalla kehuu, niin ihan roskaa oli ainakin mitä itse tilasin (vaatteita).

Vierailija
5/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki yritykset tuottaa siel tavaransa orjatyövoimalla

Vierailija
6/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiaat nostaisivat hintoja roimasti, monet asiat (kodinkoneet, televisiot yms) joita saa ihan normaaleista kaupoista suomessa tehdään kiinassa

Se on juurikin hyvä asia, että kiinanpaskaa tulisi vähemmän.

Valmistetaan EU:ssa tai mieluumin Suomessa, jos se ilmasto on kerran sulle niin tärkeää, miksi suosit yhtä pahimmista saastuttajista maapallolla?

PS Mulla on Fiskarsin sakset 70-luvulta, eikä ole edes teroitettu koskaan, hyvin leikkaa, tilaa Temusta niin et leikkaa kertaakaan kunnnolla.

Vierailija
7/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tuotteille Kiinaan tulisi 100% tullit. Oisko kivaa?

Vierailija
8/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä niitä saada vastuuseen huijauksista, esim Temu jota jokut tälläkin palstalla kehuu, niin ihan roskaa oli ainakin mitä itse tilasin (vaatteita).

Suurin osa on kuitenkin ihan tyytyväisiä. Jos eivät olisi, eivät tilaisi enää uudestaan. Joten turha parjata.

Vierailija
9/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistetaan EU:ssa tai mieluumin Suomessa, jos se ilmasto on kerran sulle niin tärkeää, miksi suosit yhtä pahimmista saastuttajista maapallolla?

PS Mulla on Fiskarsin sakset 70-luvulta, eikä ole edes teroitettu koskaan, hyvin leikkaa, tilaa Temusta niin et leikkaa kertaakaan kunnnolla.

Niin on kuule mullakin fiskarsin sakset, mitä temulla on tässä mitään tekemistä?

No alappa valmistamaan kodinkoneita ja telkkareita yms suomessa. Tosiasia nyt vaan sattuu olemaan että eipä niitä paljoa täällä tehdä.

Vierailija
10/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavaroita tuotettaisiin enemmän Suomessa ja jos Suomessa olisi nykyistä isommat valikoimat, en tilaisi ulkomailta. Huokea hinta ei ole minulle ainoa kriteeri. Kaikkea tarvitsemaani en saa Suomesta eikä saa kyllä moni muukaan, koska kotimaista tuotantoa on vuosikymmenten aikana ajettu alas. Edes lääkkeiden valmistamisessa ei haluta olla omavaraisia. Mutta minulle myös laaja valikoima on tärkeä. Suomalaisilla kaupoilla on usein säälittävän pienet ja turhan samankaltaiset valikoimat.

Vierailija
11/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Saloran TV 90-luvulta. Se tosin on rikki, mutta minä katselen mieluummin rikkinäistä TV:tä kuin ulkomaalaispaskan valmistamaa TV:tä.

Vierailija
12/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei himoverottaminen ja tullimuurit ole oikotie onneen. Kiinalaisella tavaralla on jo nyt kovat tullit. Nauti halvoista tuotteista ja keskity tekemään korkean lisäarvon töitä niiden hankkimiseksi.

Vierailija
13/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olen väärässä väittäessäni, että Fiskarsin sakset valmistetaan nykyisin Kiinassa.

Vierailija
14/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten tuotteille Kiinaan tulisi 100% tullit. Oisko kivaa?

Sen kun lkaitaa vaan, me ostetaan sieltä noin 10 000 kertainen määrä, mitä myydään.

Vierailija
15/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän ne tullit sitten maksettaisiin. Samalla hinnalla ei ole suomalaisia tuotteita tulossa tilalle

Vierailija
16/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska tuotantoketjut länsimaissakin on täysin integroituneet Kiinassa valmistettuihin komponentteihin ja koska Kiina on niin tärkeä markkina-alue. Tariffit on kuin ampuisi itseä jalkaan. 

Vierailija
17/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tehdään Kiinassa. Miten luulet onnistuvan?

Vierailija
18/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on kuule mullakin fiskarsin sakset, mitä temulla on tässä mitään tekemistä?

No alappa valmistamaan kodinkoneita ja telkkareita yms suomessa. Tosiasia nyt vaan sattuu olemaan että eipä niitä paljoa täällä tehdä.

Ei enää. Suomen talouden ahdinko alkoi siitä, kun kaikki teollisuus vietiin Kiinaan. Autot, vaatteet, kengät mm. tehtiin ennen Suomessa, ja MadeInKina, oli lähes kirosana, ja oli tae siitä, että laatu on mitä sattuu. Kuten edelleenkin. 

Vierailija
19/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No koska tuotantoketjut länsimaissakin on täysin integroituneet Kiinassa valmistettuihin komponentteihin ja koska Kiina on niin tärkeä markkina-alue. Tariffit on kuin ampuisi itseä jalkaan. 

Eli mieluumin kasvatat riippuvuutta Kiinasta, kuten nyt?

-Kiinalainen maailmankuva on Eurooppalaista vastaan, jos et tiennyt.

Sama sähköautopakotuksessa, pakotetaan, vaikka tiedetään, että Kiinassa valmistettu akusto on maailman saastuttavin akusto.

-Minä en saa polttaa sanomalehteä kotopihalla roskana, mutta kiinalainen saa työntää miljhoonakertaiset paskansa taivaalle ilamn edes tulleja

Eurooppalaiset yritykset maksaa kaiken maailman ilmastomaksuja, miksi kiinalaisille annetaan kilpailuetu Eurooppalaisiin yrityksiin nähden?

Se kiinanpaska on halpaa vain, koska ne ei maksa ilmastomaksuja, ei maksa työntekijöille, ei maksa veroja tänne, jnejne.

Vierailija
20/29 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluumin kasvatat riippuvuutta Kiinasta, kuten nyt?

-Kiinalainen maailmankuva on Eurooppalaista vastaan, jos et tiennyt.

Sama sähköautopakotuksessa, pakotetaan, vaikka tiedetään, että Kiinassa valmistettu akusto on maailman saastuttavin akusto.

-Minä en saa polttaa sanomalehteä kotopihalla roskana, mutta kiinalainen saa työntää miljhoonakertaiset paskansa taivaalle ilamn edes tulleja

Eurooppalaiset yritykset maksaa kaiken maailman ilmastomaksuja, miksi kiinalaisille annetaan kilpailuetu Eurooppalaisiin yrityksiin nähden?

Se kiinanpaska on halpaa vain, koska ne ei maksa ilmastomaksuja, ei maksa työntekij

Enpä usko, että kovin paljon tiedät Kiinasta. Oletko edes käynyt Kiinassa koskaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi