Tori.fi annetaan ja ahdistavat kokemukset
Olen pari kertaa laittanut toriin annetaan ilmaiseksi jotain, jota en kehtaa myydä, kun kunto ei ole enää kovin hyvä, mutta jota ei raaskisi roskiinkaan heittää, kun on kuitenkin käyttökuntoinen vielä. Lasten vaatteita ja kodin tavaraa. Heti tulee liuta ahdistavia viestejä, joissa hyökkäävään sävyyn vaaditaan (usein huonolla suomella) antamaan heti kotiosoite, että tulevat heti hakemaan sen tavaran. Ilman, että kertovat edes etunimeään. Ja kun en vastaa tällaiseen mitään tai vastaan että ei sovi tms, niin tulee kasa vihaisia viestejä perään. Ensinnäkään en anna kotiosoitettani kenellekään, vaan luovutus julkisella paikalla. Ja toisekseen olisiko se liikaa pyydetty, että esittäisi asiansa ystävällisesti ja ehkä kertoisi vaikka etunimensäkin? En minä ikinä uskaltaisi päästää ovelleni jotain hyökkäävän oloista tuntematonta. En uskalla enää antaa ilmaiseksi mitään kun tulee vain ahdistava olo seurauksista.
Kommentit (23)
Ei tarvi mitään muuta kuin laittaa törkeät tyypit estoon, sillä niistä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin hyväkuntoisen pinnasängyn annettavaksi. Ilmoituksessa luki, että NOUTO. Muutama kysyi heti, että voinko toimittaa sen heille kotiin. Eivät sentään tinkineet hinnasta.
Ystäväni lahjoitti myös pinnasängyn ja se löytyi jo samana päivänä torista myynnistä hyvällä hinnalla.
Ja aina se toimitus olisi jonnekin hevonkukkuuseen. Sellaisen matkan päähän, etten tajua miten joku kehtaa edes pyytää. Sen vielä ymmärtäisi jos toimitus olisi vaikka tien toiselle puolelle tai kilometrin päähän.
Yksi tuttu antoi kerran jonkun ison tv-tasokokonaisuuden torissa. Ilmoituksessa oli nouto ja omat kantajat. No eikös paikalle tullut mummeli ihan yksin ja tarvitsi tietysti kantoapua. Tutun mies kantoi kalusteen osat mummelin peräkärryyn ja alkoi poistua, niin mummo hölmistyi että kukas sen siellä kotipäässä kantaa.
Joillakin on kuin jokin taide-tai urhelulaji tingata kaikesta. Vessassakin kävi luultavasti koska säästi kotonaan tuhlaamasta vettä mitä käytetään wc-pöntön huuhteluun, onhan näistä luettu, vedetään vessa vain joka viidennellä kerralla ja riippuen onko iso hätä tullut:/ Ehkä näpisti jotain vessasta...
Minä heitän kaikki suoraan roskikseen.