Mikä on Helsingin kaunein asuinalue? Peukutusketju
Laita peukku ylös jos se on mielestäsi kaunis ja peukku alas jos se on mielestäsi ruma. Saa laittaa myös muista Suomen kaupungeista.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Munkkiniemen huvilakaupunginosa on hieno. Huopalahdentien kerrostaloalue muistuttaa rumuudessaan Mannerheimintietä Meilahden ja Taka-Töölön kohdilta.
Mitä rumaa noissa on? Puitakin tien varrella.
Kyllä se on Laru. Niin kuin joku täällä totesi että kyllä idässäkin on kauniita rantoja esim. Laajasalossa, Tammisalossa ja osassa Vuosaarta ja totta, moni larussa asuva ei ole koskaan käyttänyt edes metroa! Itse tykkään myös idästä vaikka asun larussa. Tosin en täältä kovin helposti muuttaisi pois.
Eikös ne venäläiset ovat peseytyneet juurikin Vuosaareen..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puotila, paljon 50-luvun kerrostaloja, puistoja ja merenranta.
Kaunis paikka, mutta ei taida olla 50-luvun kerrostaloja ollenkaan. 1960-luvulla rakennettu. Nämä vanhat asuinalueet on rakennettu väljästi ja puistomaisesti.
Puotila on enimmäkseen 1950-luvulta.
Olet väärässä. Puotilan kerrostalot on rakennettu 60-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Laru. Niin kuin joku täällä totesi että kyllä idässäkin on kauniita rantoja esim. Laajasalossa, Tammisalossa ja osassa Vuosaarta ja totta, moni larussa asuva ei ole koskaan käyttänyt edes metroa! Itse tykkään myös idästä vaikka asun larussa. Tosin en täältä kovin helposti muuttaisi pois.
Se on LAUTTASAARI.
Ullanlinna ja siellä erityisesti Huvilakatu. Voi kun olis varaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs Tapanila (Mosabacka) sitten. Kuin maalla keskellä kaupunkia!
Tähän maalla keskellä kaupunkia sarjaan: Viikin Latokartano. Yliopiston koetilan peltoja, lehmiä laitumilla, yliopiston Arboretum, Vanhankaupunginlahden rantamaisemia ja luontopolkuja ja lintutorneja, Hallainvuoren metsäreitit... Tuo oli oikeastaan ainoa paikka Helsingissä, missä tykkäsin asua - sittemmin olen muuttanut Turkuun tosin. Mutta Viikissä oli mukavaa ulkoiluttaa koiraa ja elellä.
En nyt ihan sanoisi että ne olisivat vertailukelpoisia. Tapanilassa on paljon vanhoja puutaloja ja kapeita kyläraitteja kuin maalaiskylässä, mutta yliopiston navettoja taas ei. Muutenhan Viikki on kerrostaloalue,
Aikoinaan kysyin tyttöystävältä. Oli teiniksi elänyt Kalliossa, ja kaipasi sinne. Itse lauttasaaresta, ei ikinä kallioon. Erohan siitä tuli.
Kata ja nokka. Upea jugend helmi, ei liian sliipattu.
Kallio on ylihintainen spurgualue, jossa eletään KELA:n masseilla!
Mikä hiton laru?!