Tajusin vasta jälkeen päin, että seurustelukumppanini ei varmaan edes pitänyt minusta
Tapauksesta on vuosia aikaa, ja kyseessä oli ensimmäinen oikea seurustelusuhteeni.
Kumppanini oli passiivis-aggressiivinen, ivallinen, mykkäkoulua harrastava ja piikittelevä. Jo aivan tutustumisvaiheessa hän oli oudon etäinen ja sitten yhtäkkiä saattoi suuttua silmittömästi jostain pikkuasiasta. Aivan kuin hän olisi yksinkertaisesti inhonnut minua ja etsinyt syytä suuttua minulle.
Kaikesta huolimatta olimme yhdessä noin vuoden. En tiedä, miksi mietin tätä nyt. Ihmettelen vain, mikä saa ihmisen käyttäytymään noin. Toki ihmettelen sitäkin, miksi olin hänen kanssaan. Olin nuori, melko kokematon ja halusin uskoa ihmisistä hyvää. Halusin pystyä sopimaan asioita.
Onko teillä kokemusta samanlaisesta? Ennen tuota kokemusta olin kuvitellut, että seurustelu olisi mukavaa yhdessäoloa, arjen jakamista ja yhteen hiileen puhaltamista. Ei, se olikin kummallista piikittelyä, varuillaan oloa ja munankuorilla kävelyä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Naisopettaja kuuli tyttöjen keskustelevan poikaystävistään, jotka lyövät heitä. Opettaja pysähtyi ja kysyi tytöiltä että ovatko he todella poikien kanssa jotka hakkaavat heitä. Tytöt olivat äimänkäkinä ja kysyivät etteikö opettajan mies sitten hakkaa häntä. Johon opettaja vastasi että ei todellakaan. Tytöt totesivat että sitten opettaja ei tiedä tosirakkaudesta yhtään mitään.
En tiedä, mutta epäilen, että tyttöjen kotona isä hakkaa äitiä, joka kaiken kestää ja kärsii - tosirakkaudesta.
Latinalaisessa amerikassa tuo on kuulemma yleinen ajatusmalli. Jos mies ei riehu mustasukkaisena ja joskus pahoinpitele, niin hän ei aidosti rakasta. Karmeaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisopettaja kuuli tyttöjen keskustelevan poikaystävistään, jotka lyövät heitä. Opettaja pysähtyi ja kysyi tytöiltä että ovatko he todella poikien kanssa jotka hakkaavat heitä. Tytöt olivat äimänkäkinä ja kysyivät etteikö opettajan mies sitten hakkaa häntä. Johon opettaja vastasi että ei todellakaan. Tytöt totesivat että sitten opettaja ei tiedä tosirakkaudesta yhtään mitään.
En tiedä, mutta epäilen, että tyttöjen kotona isä hakkaa äitiä, joka kaiken kestää ja kärsii - tosirakkaudesta.
Mikä maa? Kulttuuri?
Miten voi koukuttua rakastumisen tunteeseen, jos ei ole rakastunut eikä edes pidä toisesta?