Tällä palstalla aina ilkutaan bensan hinnasta, mutta itsellä menee melkein 100€ polttoaineisiin viikossa.
Työmatkoihin enimmäkseen ihan täällä pk-seudulla ovat ajot ja mitään "hupiajeluita" en kyllä ehdi ajelemaan. Voin vain kauhulla pohtia millaisia polttoainekuluja pohjoisessa asuvilla on, kun siellä etäisyydet ovat pitkiä. Polttoaineen hinta on kyllä tärkeä asia monelle työssäkäyvälle.
Kommentit (71)
Osta sähköauto niin ajat sillä 100 eurolla 2 - 3kk pk seudulla.
Vihervasemmisto hyvesignaloi keskenään dissaamalla autoilua. Ei kannata välittää, tuottamaton kansanosa ei arvosta nettomaksajia muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Sekin on valinta kuinka bensasyöpöllä autolla ajelee.
Onko sekin valinta miten paljon palkkaa saa?
Minä ajan sellaisella autolla minkä minä pystyn ostamaan ja minulla on varaa huoltaa. Valitettavasti minulla ei ole varaa uuteen autoon. 20v vanha auto kuluttaa paljon ja työkalujen vuoksi auto ei voi olla pieni.
Haaveilen plugin hybridistä jotta saisi polttoainekulut kuriin. Nyt en sitä pystynyt ostamaan, koska rahoitusyhtiö ei antanut lainaa siihen. Toivottavasti ensi syksynä olisi saanut säästöön sen verran, että ostaminen onnistuisi. Pienipalkkaisen duunarin elämä on rankkaa, harmi ettei vasemmisto sitä ymmärrä.
Pakkoko se on ajaa sillä 3.9 litran koneella. Mun neliveto katumaasturi kuluttaa keskimäärin 7,2 litraa satasella, koska siinä on pieni TDI kone. Sillä ajaisi 100e/vko eli 20e/pv Helsingistä joka päivä Heinolaan töihin. Mihin sinä ajelet töihin "pääkaupunkiseudulla".
t: vihervasemmisto autoilija
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen plugin hybridistä jotta saisi polttoainekulut kuriin. Nyt en sitä pystynyt ostamaan, koska rahoitusyhtiö ei antanut lainaa siihen. Toivottavasti ensi syksynä olisi saanut säästöön sen verran, että ostaminen onnistuisi. Pienipalkkaisen duunarin elämä on rankkaa, harmi ettei vasemmisto sitä ymmärrä.
Uusissa autoissa on paljon uutta tekniikkaa mikä voi vikaantua ja on kallis korjata. Siksi vanha paljon kuluttava auto voi olla halvempi pitää.
Satanen viikossa. Siis n. 55 litraa. Bensasyöpöllä autolla 700 km/viikko. Helposti menisi sähköautolla. Minkä verran niitä työkaluja siis on? Vaikka Kia Niro takapenkki nurin vetää melkoisesti eikö se riitä?
Jos ajat työmatkaa pääkaupunseudulla eli kuntarajojen yli, taisit "unohtaa" mainita että saat hyvän potin työmatkakuluistasi joko verottajalta takaisin, tai voit laskuttaa työnantajaasi 0,57e/km matkalaskulla.
Jos et tee kumpaakaan, taidat olla niin tyhmä ettei neuvot auta.
Vuodessa:
noin 6000€ polttoaineisiin
yli 500€ vakuutukseen
melkein 500€ käyttöveroon.
Auton arvo itsessään on pari tonnia.. voi kun auton hankkiminen olisi halvempaa.Pienituloisena en saa rahoitusta uuteen autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto hyvesignaloi keskenään dissaamalla autoilua. Ei kannata välittää, tuottamaton kansanosa ei arvosta nettomaksajia muutenkaan
Tai sitten ihmetellään miksi joku, Ilmeisesti paljon, mutta lyhyttä pätkää ajava ajaa bensasyöpöllä autolla kun vähemmälläkin pääsee. Mutta minä osaankin laskea, niin ehkä se sitten on hyvesignalointia, kokeile sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Satanen viikossa. Siis n. 55 litraa. Bensasyöpöllä autolla 700 km/viikko. Helposti menisi sähköautolla. Minkä verran niitä työkaluja siis on? Vaikka Kia Niro takapenkki nurin vetää melkoisesti eikö se riitä?
Porakoneet (isku+norm) + muut käsityökalut, kokoontaitettavat tikkaat ja lisäksi tutkusta on haettava kohteisiin tavaraa ja viedä jätteitä pois. Kaikki edes mahdu tuohon, joten välillä tarvitsee pakun käyttöön. Harmi kun ei ole itsellä pakuun varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa:
yli 500€ vakuutukseen
Auton arvo itsessään on pari tonnia.. voi kun auton hankkiminen olisi halvempaa.Pienituloisena en saa rahoitusta uuteen autoon.
Todella harmillista kun autojen markkinat on niin huonot, että myynnissä ei ole lainkaan esim. käytettyjä autoja hintahaitarilla 5000-50000 euroa. Autoilijan ainoat vaihtoehdot on joko täysin uusi auto, tai ajaa ikivanhalla rottelolla. Kunpa joku keksisi vaikka liiketoimintakonseptin, jossa kaupungin laitamilla olisi tehdaskiinteistö jonka pihassa olisi 100 vaihtoautoa joista valita. Nettiinkin voisi jonkun sivuston tehdä, mistä sitten löytäisi näitä vaihtoautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihmetellään miksi joku, Ilmeisesti paljon, mutta lyhyttä pätkää ajava ajaa bensasyöpöllä autolla kun vähemmälläkin pääsee. Mutta minä osaankin laskea, niin ehkä se sitten on hyvesignalointia, kokeile sinäkin.
Miksi te vasemmistolaiset kuvittelette olevanne aina muita parempia? Totta kai me jokainen lasketaan autoilun kuluja, on pakko laskea. Mielellään ajaisin uudella vähemmän kuluttavalla autolla, mutta minulla ei ole siihen varaa ja rahoitusta en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa:
yli 500€ vakuutukseen
Todella harmillista kun autojen markkinat on niin huonot, että myynnissä ei ole lainkaan esim. käytettyjä autoja hintahaitarilla 5000-50000 euroa. Autoilijan ainoat vaihtoehdot on joko täysin uusi auto, tai ajaa ikivanhalla rottelolla. Kunpa joku keksisi vaikka liiketoimintakonseptin, jossa kaupungin laitamilla olisi tehdaskiinteistö jonka pihassa olisi 100 vaihtoautoa joista valita. Nettiinkin voisi jonkun sivuston tehdä, mistä sitten löytäisi näitä vaihtoautoja.
Oletpas nokkela, antaako ne siellä liikkeessä vielä rahatkin siihen autoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porakoneet (isku+norm) + muut käsityökalut, kokoontaitettavat tikkaat ja lisäksi tutkusta on haettava kohteisiin tavaraa ja viedä jätteitä pois. Kaikki edes mahdu tuohon, joten välillä tarvitsee pakun käyttöön. Harmi kun ei ole itsellä pakuun varaa.
Nyt ei kyllä ymmärrä. Millaisella työnantajalla oikein olet, kun tuollaista ajat omalla autonränkällä ilman korvausta? Vaihda nyt hyvä mies työnantajaa sellaiseen, joka maksaa edes kilometrikorvaukset.
Aika pitkä työmatka tai isokulutuksinen auto sinulla. Itse ajan myös pk seudulla työmatkat autolla ja menee viikossa 25e bensoihin itähelsingistä leppävaaraan 5 kertaa edestakasin.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko se on ajaa sillä 3.9 litran koneella. Mun neliveto katumaasturi kuluttaa keskimäärin 7,2 litraa satasella, koska siinä on pieni TDI kone. Sillä ajaisi 100e/vko eli 20e/pv Helsingistä joka päivä Heinolaan töihin. Mihin sinä ajelet töihin "pääkaupunkiseudulla".
t: vihervasemmisto autoilija
Mulla on vanha auto pienellä koneella. 1,3litrainen bensakone. Sen kulutus on paljon isompi, kuin toisessa autossani joka on 3l neliveto diesel. Se pikkukone joutuu tekemään koko ajan kovemmin töitä pitääkseen auton liikkeellä ja halutussa nopeudessa, kun isolla koneella pääsee kiihdytyksen jälkeen usein ihan pintakaasulla. Myös isommat ylämäet, joihin pikkukoneella täytyy jopa vaihtaa pienempää vaihdetta tai muuten meno hyytyy täysin.
Eli ei se moottorin pieni koko suoraan mikään pelastava tekijä ole.
Ps. Mulla on yhdistetty kulutus siinä 2 tonnia painavassa 3.0 dieselissä 7,4. Maantiellä menee kuuteen litraan...
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pakettiauto ja ei varmasti mahdu mihinkään niroon, jos on vaikka pöytäsirkkeli mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te vasemmistolaiset kuvittelette olevanne aina muita parempia? Totta kai me jokainen lasketaan autoilun kuluja, on pakko laskea. Mielellään ajaisin uudella vähemmän kuluttavalla autolla, mutta minulla ei ole siihen varaa ja rahoitusta en saa.
Olet työssäkäyvä ja et silti saa rahoitusta? Eli suomeksi olet rysssinyt luottotietosi. Ei kuule ole "vihervasemmiston" vika sinun ihan itse itsellesi aiheuttamasi ongelmat. Peilistä löytyy syypää, turhaan haukut muita.
Sekin on valinta kuinka bensasyöpöllä autolla ajelee.