Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Makuuhuoneeseen kulku toisen makuuhuoneen kautta, vinkkejä?

Vierailija
30.08.2024 |

Kahden teinin tulevat huoneet tulevat olemaan niin, että toiseen huoneeseen täytyy kulkea toisen huoneen kautta. Tämä on nyt aiheuttanut jo etukäteen mökötystä molemmissa osapuolissa. Ymmärrän kyllä, että se on ärsyttävä tilanne kummallekin. Keksittekö jotain vinkkejä, miten tuosta saisi vähän siedettävämmän? Olen pohtinut jotain verhoviritelmää tämän läpikulkuhuoneen sivuun, mutta ei oikein tunnu käytännölliseltä sekään. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vielä jotain muita huoneita, työhuonetta, vierashuonetta, takkahuonetta ym.? Siis onko pakko, että jollakin on tämä läpimenohuone, vai voisiko tehdä toisin?

Minusta kanssa vanhemmille se läpimenohuone, jos pakko on. Ei huoneita ainakaan teinien kesken voi vaihtaa mitään puolen vuoden välein, nehän sisustetaan itselle sopiviksi, seinät yleensä maalataan haluamallaan värillä jne. 

Vierailija
22/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista siirtää ovia ja/tai seinää. Ei tarvitsisi tehdä kovin pitkää käytävää siihen väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaampi lapsi tietenkin saa oman huoneen. Sen toisen voi vaikka laittaa saunan porstuaan. Se on pienempi kuin tämä eteinen, johon häntä olette nyt tyrkkäämäsä.

Vierailija
24/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ottaisin pienemmän huoneen jossa on eteinen, kun siinä olisi kuitenkin omsnrauhs. Olen nuorena asunut juuri noin ja omalle rauhalle ei annettu mitään arvoa tietenkään.

Vierailija
25/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkakaa seinät ja rakentakaa uudet, niin että huoneet ovat sitten kapeammat ja pidemmät,  mutta molempiin saa omat sisäänkulut.

Vierailija
26/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa painajaiselta. Kannattaa huomioida, että voi aiheuttaa stressiä ja katkeruutta. Helppo ei ole myöskään läpikulkijan osa - kehtaako sitä koko ajan rampata ihan oman mielen mukaan?

Fiksuinta purkaa koko huoneiden välinen seinä ja jakaa koko tila eri perin kahtia. Tuo huonehomma tulee olemaan ongelma tulevaisuudessakin...

Onko mitään muita huoneita, joissa teinit voisi asua?

Vierailija
27/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille käyttöön se läpikuljettava makkari. Onhan tuo nyt aika epätasa-arvoista jos toinen lapsista saa omaa rauhaa ja toinen ei.

Tämä. Jos vanhemmat ovat tämmöiseen taloon päätyneet niin heidän tulee tuo läpikulkuhuone ottaa itselleen. En kyllä ymmärrä miten joku päätyy hankkimaan talon läpikulkumakuuhuoneilla.

Sopii pienten lasten kanssa, koska toinen voi olla nukkumiseen ja toinen leikkiin. Toki hyvä tiedostaa että ne pikkulapset on joskus teinejä.

Ehkä kaksosperheessä voisi toimia. Kaksoset on usein aika läheisiä, joten ehkei heistä ole niin kauheaa kun kummallakin on kuitenkin oma tila.

Vierailija
28/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa painajaiselta. Kannattaa huomioida, että voi aiheuttaa stressiä ja katkeruutta. Helppo ei ole myöskään läpikulkijan osa - kehtaako sitä koko ajan rampata ihan oman mielen mukaan?

Fiksuinta purkaa koko huoneiden välinen seinä ja jakaa koko tila eri perin kahtia. Tuo huonehomma tulee olemaan ongelma tulevaisuudessakin...

Onko mitään muita huoneita, joissa teinit voisi asua?

Ai kehtaako? Sisarukset kehtaa ja oikein keksii aihetta kulkea siitä ihan siksi että se ottaa sitä toista päähän. 

Vanhemmat tuohon läpikulkumakkariin. Ainoa reilu jako.

Vierailija
29/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhlaiset uuden oviaukon ja laitat oven. Jos tuo ei jostain syystä onnistu niin kevytseinäinen käytävä ensimmäiseen huoneeseen. Ovi kummallekin.

Vierailija
30/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en kannata sitä että vanhemmat siihen läpikulku makkariin. Kiva sille teinille joutua kulkemaan siitä aina läpi. Jos lapset on samaa sukupuolta, voi olla kivempi kuitenkin kulkea sisaruksen huoneen läpi, kuin vanhempien. Tai jos yöllä tulee vessahätä, ei tarvitse pelätä että ei voi lähteä, kun vanhemmat saattaa panna siellä. 

Vierailija
31/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa valojärjestelmä että läpikuljettavan huoneen valokatkaisimien vierellä on katkaisin joka sytyttää huoneen kummillekin puolille oven ulkopuolelle pienen merkkivalon joka kertoo "nyt pitää kolkuttaa ja odottaa lupaa ennen kun avaat oven".

Sitten käytäntö että läpikuljettavan huoneen asukas saa laittaa sen aina päälle kun hän on huoneessaan. Mutta laittaa pois päältä huoneesta poistuessaan ja nukkumaan mennessä niin että läpikulkija ei kolkuta niinä aikoina.

Vierailija
32/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä en kannata sitä että vanhemmat siihen läpikulku makkariin. Kiva sille teinille joutua kulkemaan siitä aina läpi. Jos lapset on samaa sukupuolta, voi olla kivempi kuitenkin kulkea sisaruksen huoneen läpi, kuin vanhempien. Tai jos yöllä tulee vessahätä, ei tarvitse pelätä että ei voi lähteä, kun vanhemmat saattaa panna siellä. 

Vanhemmat on sitten panematta siellä. Itse ovat noin hölmön talon ostaneet.

Vierailija
33/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjakuva auttaisi ymmärtämään tilanten paremmin, mutta jos oviaukot nyt on linjassa toisiinsa huoneiden jommassa kummassa reunassa, rakentaisin käytävän. Siis ihan väliseinä ja ovi.

En ole AP, mutta vanhoissa rintamamiestalossa on usein näin. Meillä oli onneksi vain yksi huone yläkerrassa kun talo ostettiin ja avovinttiä loput. Saatiin tehtyä pikkuinen aula ja uuteen makkarin oma sisäänkäynti.

Vierailija
34/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena ja teininä tuollainen läpimenohuone ja se oli hirveää. Pikkuveli kulki siitä tahallaan monta kertaa päivässä ohi, koska "et voi estää". Sotki koko ajan mennessään mun huonetta, vei laturit ja kaiken muun irtaimen kuin mikäkin harakka ja häiritsi öisinkin. Roskat kippasi rikkakihvelillä mun murheeksi ym.

Kavereiden kanssa ei saanut koskaan olla rauhassa ja jos veljen kaverit oli kylässä niin sitten vasta meno hirveää oli. 

Pyysin monta kertaa että saisin kellarin työhuoneen, mutta se ei käynyt, koska missäs sitten töitä tehdään?

Vierailija
35/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lapsena ja teininä tuollainen läpimenohuone ja se oli hirveää. Pikkuveli kulki siitä tahallaan monta kertaa päivässä ohi, koska "et voi estää". Sotki koko ajan mennessään mun huonetta, vei laturit ja kaiken muun irtaimen kuin mikäkin harakka ja häiritsi öisinkin. Roskat kippasi rikkakihvelillä mun murheeksi ym.

Kavereiden kanssa ei saanut koskaan olla rauhassa ja jos veljen kaverit oli kylässä niin sitten vasta meno hirveää oli. 

Pyysin monta kertaa että saisin kellarin työhuoneen, mutta se ei käynyt, koska missäs sitten töitä tehdään?

Kelju järjestely. Työhuone olisi voinut olla siellä perällä ja veljesi läpikulkuhuoneessa jotta läpikulku ei häiritse työntekoa myöskään 

Vierailija
36/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ EHDOTIN ENSIN ETTÄ VANHEMMILLE LÄPIKULKUHUONE, ÄLKÄÄ MUUT EHDOTTAKO SITÄ ENÄÄN SENKIN MATKIJAT

Vierailija
37/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi ottaa käyttöönsä nämä huoneet tai näistä tehdään olohuone. 

Perimmäisestä huoneesta makuuhuone ja etummaisesta emän makuuhuone.

Vierailija
38/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko AP muun huonejaon, niin voidaan antaa vinkkejä paremmin? 

Jos budjetti on pieni eikä muualla talossa ole kuin vanhempien makuuhuone, tekisin niin, että lapsista vanhempi siihen erilliseen makkariin, nuorempi perämakkariin ja vanhemmat läpikulkuhuoneeseen. Nuorempi lapsi perii erillisen makuuhuoneen vanhemman lapsen muuttaessa pois. 

Muutoin katsoisin vakavasti erinäisiä vaihtoehtoja, esim.

- Voiko yläkerran rempata esimerkiksi yhtenäiseksi oleskelu- ja TV-tilaksi, ja näiden (+esim. vaatehuoneen tai muun) tilalle muihin kerroksiin rakentaa makkareita seinien paikkaa muuttamalla?

- Voiko yläkerran seiniä kaataa ja tehdä huonejaon niin, että makuuhuoneet jäävät pienemmiksi muta niiden toiselta puolelta kulkee käytävä, joss ovet molempiin huoneisiin (näin oli tehty yhdessä tietämässäni rintamamiestalossa)?

Lapsia ei voi laittaa tuollaisee läpikulkujärjestelyyn, mikäli haluatte, että läpikuljettavan huoneen asukas tulee joulupöytään vielä kymmenen vuodenkin päästä omasta kodistaan.

Vierailija
39/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänky välihuoneeseen niin saa nukkua rauhassa 

Vierailija
40/40 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hahmota muiden vastauksia ja voin vain kuvitella millainen tilanne  ap:lla on. Eli...

Oletan, että huoneiden seinämillä on vinttikomerot. Purkaisin toisen puolen vinttikomeron sekä huoneisiin menevän olemassa olevan oven. Avaisin ensimmäiseen huoneeseen menevään nurkkaan noin 1.2m aukon ja aukkoon tekisin pienen aulan. Aulasta sisäänmeno sivulle ensimmäiseen huoneeseen ja perillä sisäänmeno viimeiseen huoneeseen. Tällä hetkellä tuossa on todennäköisesti kattotukia ja niin saisi olla myös tulevaisuudessa, vain se vinttiseinä olisi poissa.