Sain varoituksen työpaikalta, että jos poissaolot
lasten sairauksien takia eivät lopu, minut irtisanotaan. Olen ollut puoli vuotta töissä ja tämä on kolmas kerta, kun olen joutunut jäämään kotiin.
Kommentit (35)
Eihän tuo ole mahdollista, täysin laitonta puuhaa.
voi olla pois työstä ihan tessin mukaan. Mutta toki molempien vanhempien pitäisi voida MAHDOLLISUUKSIEN mukaan hoitaa sairasta lasta kotona.
tai oliko muita kuulolla?
Nyt jos irtisanovat niin ompa hyvä keino ottaa rahat firmalta pois..
Ota yhteyttä ammattijärjestöösi ja neuvottele asiasta. Jatkossa kun olet lasten kanssa kotona, kun he sairastavat, niin siinä tapauksessa haet aina ekasta päivästä lääkärintodistuksen, niin ei voi tulla ongelmia. On meilläkin töissä väitetty joillekin ettei saisi yli kolmea kertaa vuodessa olla poissa ja jotkut palkanneet kotiinkin hoitajia sen takia. Itse otin selvää ja olen pois, jos on syytä olla pois...
Törkeätä, mutta ei varmasti ainutkertaista.
ja olet sen pomolle ilmoittanut.
Minä sain varoituksen, kun en sairauslomalla ollessani tiennyt, että vuorolistoja on muutettu ja olin poissa yhden lauantain, vaikka se uudessa listassa oli merkattu työvuoroksi. Laiton oli sekin varoitus, minulle olisi pitänyt ilmoittaa, että listoja on muutettu.
Sen tekee yli puoli tuntia päivää kohti...
Säilytä viesti huolella sekä sähköisessä muodossa että printattuna.
Vierailija:
Sen tekee yli puoli tuntia päivää kohti...
kun olen ollut poissa. Varoitusta ei antanut varsinainen esimieheni, vaan eräs " pikkupomo" .
ap
1. jos ap:lla ei ole pätevää todistusta lasten sairaudesta.
2. jos ap:n miehellä olisi ollut mahdollisuus olla kotona, mutta ap oli silti poissa se on luvaton poissaolo jos oikein tarkkaan työaikalakia luetaan.
Eriasia sitten jos on ollut jokaisesta päivästä lääkärintodistus ja miehellä ei ole ollutm inään päivänä mahdollisuutta hoitaa lapsia.
nyt varjele sitä sähköpostia kuin aarretta.... tallenna ainakin kymmeneen paikkaan ja lähetä kotipostiin talteen...
Ja voishan tuon vaikka luottamusmiehelle laittaa...
Onneks aina on näitä " törppöjä" esimiehiä, jotka kuvittelee kovistelemalla saavansa jotain aikaan..
mutta irtisanomisella uhkaili kyllä, jos poissaolot lasten takia toistuvat.
ap
Onko miehen oltava siis sen ensimmäinen vaihtoehto kotiinjääväksi?
Jos miehelle ei käy niin sitten ap saa jäädä kotiin?
Kuulostaapa omituiselta :O
Vierailija:
1. jos ap:lla ei ole pätevää todistusta lasten sairaudesta.
2. jos ap:n miehellä olisi ollut mahdollisuus olla kotona, mutta ap oli silti poissa se on luvaton poissaolo jos oikein tarkkaan työaikalakia luetaan.Eriasia sitten jos on ollut jokaisesta päivästä lääkärintodistus ja miehellä ei ole ollutm inään päivänä mahdollisuutta hoitaa lapsia.
Ja minun sairastamisestani vihjaili, että kun olen ylipainoinen (Olin sillon, nyt en enää, kun laihdutin), niin siksi sairastan. Me otimme todella kipakasti yhteen, mutta eipä saanut ukko minua pois.
Nyt normaalipainoisena sairastun edelleen jokaiseen flunssaan ja pöpöön, mutta eipä ole enää tullut narisemaan minun tai lasteni sairastumisista.
Vierailija:
mutta irtisanomisella uhkaili kyllä, jos poissaolot lasten takia toistuvat.ap
Niin se vaan menee, että työnantajalla on oikeus tarkastaa puolison työnantajalta, että olisiko tällä ollut mahdollisuus jäädä kotiin. Tällä perusteella voi esim evätä poissaolon jos tilanne töissä vaatii esim tuuraajaa, mutta sellasita ei saa.
Jos sinut irtisanotaan, pyydä liittoasi viemään asiaa eteenpäin, niin saat korvauksia. Ikävä juttu jos noin kohdellaan.