Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sami & Victor Webinaari - oman elämäni pomo kokemuksia?

Vierailija
30.08.2024 |

Katsoin eilen Webinaarin, lopussa paketin hinta olisi ollut 1499e, nyt hinta 2999e. Katsoiko Vauva palstalaiset eilen tätä webinaaria, jos joku katsoi niin kiinnostuitko paketista jota myivät? 

Kommentit (432)

Vierailija
281/432 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan näiden on hymyillä, kun eivät ole ikinä olleet ikinä oikeassa päivätyössä... Ei ole tarvinnut herätä aamukuudelta, mennä pakkaseen kaivamaan autoa lumen alta ja istua ruuhkassa, että ehtii töihin seitsemäksi. Helppo se on puhua vapaudesta ja miljoonista, kun ei tiedä miltä tuntuu, kun laskut pitää maksaa ja hyvä jos ruokaan riittää raha...Mulla ei rehellisesti ole aikaa edes miettiä, mitä elämältä haluaisin. Kun töistä pääsee kotiin, on jo ilta, pitää tehdä ruoka, maksaa laskut ja miettiä, että miten saa vuokran kasaan ensi kuussa Helppo on hymyillä, kun ei tarvitse käydä kaupassa vertailemassa, onko jauheliha tarjouksessa vai ei.Ehkä se se eniten ärsyttääkin että kun mä oon vuosia tehnyt töitä ja maksanut veroni, niin ne vaan puhuu orjatyöstä ja ihmiset vielä taputtaa perään. Tuntuu epäreilulta.

Vierailija
282/432 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mäkin voisin istua kahvilassa läppärin kanssa ja hymyillä, niin varmaan elämä näyttäis kivalta. Mutta jostain syystä mä oon täällä, enkä siellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aina ollut vähän sellainen kulttuuri, että kaikkeen mikä liittyy rahaan, myyntiin ja etenkin vapauteen suhtaudutaan epäluuloisesti. Jos joku sanoo ääneen, että on tehnyt ison liikevaihdon tai tienannut nopeasti, se herättää heti epäilyjä ja aletaan huudella huijauksesta tai pyramidista. Mutta tosiasiassa kyse ei ole mistään mystisestä kikkailusta, vaan siitä, että on opittu hallitsemaan samoja perusasioita, joilla kaikki bisnes pyörii: markkinointi, myynti ja tuotteiden rakentaminen. Kun siihen yhdistää vielä tekoälyn, jota nämä kaverit on hyödyntäneet suoraan sanottuna ihan Suomen kärkitasolla, niin syntyy yhdistelmä, jolla oikeasti voi kasvaa nopeasti.

On paljon helpompaa heittää ilmaan kommentti huijaus kuin oikeasti pysähtyä miettimään, voisiko tästä oppia jotakin omaan elämään tai omaan työhön. Usein negatiivinen reaktio kertoo enemmän kommentoijasta itsestään kuin mainoksen tekijästä joku kokee, että hänen

En ole samaa mieltä siitä että huijaus- kommentti heitettäisiin ilmaan vain tuosta syystä. Älä yleistä.

Heidän toimintansa on mun mielestä vaan epäeettistä.

Rehellinen yrittäjä palauttaa rahat heti ja suostuu kurssin peruuttamiseen.

Yksi jenkkikouluttajakin sanoi  että he palauttavat Rahat AINA ja suostuvat peruutuksen.

Ihan koska sillä vain pääsee helpommalla. Kurssilla jatkavat kyllä ne, jotka sitä haluavat. On turha pitää kynsin hampain kiinni jokaisesta, joka erehtyy sen ostamaan, jos se ei hänelle sovi.

Vierailija
284/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmm, outoa näköjään heidän toiset yritykset kuitenkin teki yli 500 000€ ja yli 150 000€ Tietääköhän verottaja

No viivan alla ei viime vuonna ollut paljonkaan mitään.

Tästä vuodesta ei vielä tiedä, ehkä tuo unelmien aktiivinen myyminen tuo pyramidissa jotakin tulosta. Pettymyksiä on varmaan kyllä paljon tiedossa niille pyramidin alemmalle portaalle joutuneille.

Vierailija
285/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, 

Kerron täällä jossain vaiheessa tarkemmin oman kokemukseni MentorMind valmennuksesta sekä heidän muustakin bisneksestä.

Tässä hetkessä haluan vain sanoa, että

PYSYKÄÄ EROSSA!!

Heidän markkinointi on helvetin ovelaa sekä todella harhaanjohtavaa. Koko heidän bisneskuvio on mietitty erittäin tarkasti ja jos et tiedä mihin olet lähtenyt mukaan ja jos sinulla ei ole kokemusta somesta, eikä osaamista digibisneksestä ja kuvittelet heidän kurssien tarjoavan kaiken AI- työkaluista lähtien... joudut todennäköisesti ansaan ja olet kusessa. Kursseja mainostetaan mm. tekoälytyökaluilla sun muilla digisisällön tuottamista helpottavilla sovelluksilla mutta totuus on että AI-työkalut joudut hankkimaan itse. Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla eteenpäin ja pääset tekemään omaa sisältöä itse hankittavalla AI-työkaluilla.

Vierailija
286/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä jo täällä? https://areena.yle.fi/1-71756410

Ihan samalla linjalla mennään.

Vierailija
287/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heidän toimintansa on mun mielestä vaan epäeettistä."

Tottakai se on epäeettistä. Rahastetaan maalailemalla mielikuvia jostakin, jota ei edes ole olemassa.

Vierailija
288/432 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä jo täällä? https://areena.yle.fi/1-71756410

Ihan samalla linjalla mennään.

Tämä dokkarisarja oli kyllä varsin valaiseva, kannattaa katsoa.

Vierailija
289/432 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla eteenpäin ja pääset tekemään omaa sisältöä itse hankittavalla AI-työkaluilla."

Rikosuhripäivystys-sivustolla lukee seuraavaa pyramidihuijausten tunnistamisesta:

- Voitot perustuvat uusien jäsenten värväämiseen. Voittoa ei synny tuotteiden tai palveluiden myynnistä, vaan siitä, että uusia henkilöitä saadaan värvättyä mukaan.

- Osallistujille luvataan poikkeuksellisen suuria voittoja nopeasti ja riskeistä vaietaan.

- Uusien jäsenten maksut eivät tarjoa rahanarvoista vastinetta, kuten hyödykkeitä tai palveluita, vaan ainoastaan oikeuden värvätä muita.

- Järjestelmä voi vaikuttaa kuitenkin lailliselta. Pyramidihuijauksia voidaan naamioida esimerkiksi sijoitus- tai myyntitoiminnaksi, mutta niiden ydin on uusien jäsenten maksujen keräämisessä.

( tästähän on sittemmin poikinut muita toimijoita, joiden ansaintalogiikka on samanlainen, mm. Iida Soininen, Peppi Kärki...)

Edelleen Rikosuhripäivystys-sivustolta:

- Vältä järjestelmiä, joissa ansiot perustuvat pelkästään uusien jäsenten rekrytointiin.

- Vältä kiirettä. Huijarit painostavat usein tekemään päätöksen nopeasti. Harkitse huolellisesti ennen osallistumista.

Sami & Victorhan joka livessään ilmoittavat, että tämä on VIIMEINEN ja AINUTKERTAINEN TILAISUUS, ja että livetallennetta ei tule jakoon. Tallenne ilmestyy kuitenkin ihan joka kerta, ja seuraavalla viikolla on taas uusi live samoine myyntipuheineen.

Eikö tämä vaikuta kummalliselta?

Vierailija
290/432 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla eteenpäin ja pääset tekemään omaa sisältöä itse hankittavalla AI-työkaluilla."

Rikosuhripäivystys-sivustolla lukee seuraavaa pyramidihuijausten tunnistamisesta:

- Voitot perustuvat uusien jäsenten värväämiseen. Voittoa ei synny tuotteiden tai palveluiden myynnistä, vaan siitä, että uusia henkilöitä saadaan värvättyä mukaan.

- Osallistujille luvataan poikkeuksellisen suuria voittoja nopeasti ja riskeistä vaietaan.

- Uusien jäsenten maksut eivät tarjoa rahanarvoista vastinetta, kuten hyödykkeitä tai palveluita, vaan ainoastaan oikeuden värvätä muita.

- Järjestelmä voi vaikuttaa kuitenkin lailliselta. Pyramidihuijauksia voidaan naamioida esimerkiksi sijoitus- tai myyntitoiminnaksi, mutta niiden ydin on uusien jäsenten maksujen keräämise

Siis pitääkö tuossa valmennuksessa hankkia lisää jäseniä/ asiakkaita? Kerrotaanko sitä etukäteen? 

Vierailija
291/432 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan tuossa aiemmin joku kokenu, joka varoitti heistä, kertoi, että:

"Heidän markkinointi on helvetin ovelaa sekä todella harhaanjohtavaa. Koko heidän bisneskuvio on mietitty erittäin tarkasti ja jos et tiedä mihin olet lähtenyt mukaan ja jos sinulla ei ole kokemusta somesta, eikä osaamista digibisneksestä ja kuvittelet heidän kurssien tarjoavan kaiken AI- työkaluista lähtien... joudut todennäköisesti ansaan ja olet kusessa. Kursseja mainostetaan mm. tekoälytyökaluilla sun muilla digisisällön tuottamista helpottavilla sovelluksilla mutta totuus on että AI-työkalut joudut hankkimaan itse. Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla eteenpäin ja pääset tekemään omaa sisältöä itse hankittavalla AI-työkaluilla."

Ja kyllä, minäkin olen osallistunut heidän myyntipuheittensa kuuntelemiseen, ja he antavat ymmärtää, että maksu antaa pääsyn KAIKKIIN HEIDÄN KÄYTTÄMIINSÄ KONSEPTEIHIN JA SYSTEEMEIHIN. Enei viikolla on takuulla taas joku uusi (sama) live, menepä itse kuuntelemaan.

Vierailija
292/432 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ties mistä saa laadukkaampaa koulutusta ja halvemmalla. Mieluummin panostaa sen tonnin vaikkapa avoimen amk:n/yo:n, Udemyn tms. koulutuksiin. Kuka muuten ostaisi kurssia/ekirjaa tms.  joka on täysin tekoälyllä luotu, sehän voi sisältää ties mitä virheitä. Ideointiin ja sisällysluettelon hahmottamiseen ihan ok, mutta kannattaa nyt -kele edes tarkistaa se tuotos eikä myydä aivopieruja. 

Mieluummin osallistuu campwiren verkkokurssisytytin-haasteeseen tms. On kuulema lähes 500 euron arvoinen, mutta on ihan maksuton ja alustaa saa kokeilla 30 päivää ilmaiseksi. Kevytyrittäjänä voi käyttää eezyn kautta! Verkkokurssisytytin-haasteessa on tietty päivä johon mennessä markkinointisivu yms. pitäisi olla valmiina, itse koko kurssia ei tarvitse olla silloin täysin tehty. Nimim. Tyytyväinen verkkokurssihaasteeseen osallistunut vm-2024

Kyllä. Parempia kursseja on vaikka kuinka. En suosittele heidän kurssiaaan kenellekään.

Vierailija
293/432 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille, 

Kerron täällä jossain vaiheessa tarkemmin oman kokemukseni MentorMind valmennuksesta sekä heidän muustakin bisneksestä.

PYSYKÄÄ EROSSA!!

Heidän markkinointi on helvetin ovelaa sekä todella harhaanjohtavaa. Koko heidän bisneskuvio on mietitty erittäin tarkasti ja jos et tiedä mihin olet lähtenyt mukaan ja jos sinulla ei ole kokemusta somesta, eikä osaamista digibisneksestä ja kuvittelet heidän kurssien tarjoavan kaiken AI- työkaluista lähtien... joudut todennäköisesti ansaan ja olet kusessa. Kursseja mainostetaan mm. tekoälytyökaluilla sun muilla digisisällön tuottamista helpottavilla sovelluksilla mutta totuus on että AI-työkalut joudut hankkimaan itse. Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla eteenpäin ja pääset tekemään omaa sisältöä its

Samaa mieltä. Itsekin erehdyin lähtemään mukaan, mutta en suosittele.

Säästä rahasi ja skippaa MentorMind.

Parempiakin kursseja on.

Lisäksi tuo on ihan hanurista, että heidän alustaansa pitäisi mainostaa.

Vierailija
294/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille, 

PYSYKÄÄ EROSSA!!

Heidän markkinointi on helvetin ovelaa sekä todella harhaanjohtavaa. Koko heidän bisneskuvio on mietitty erittäin tarkasti ja jos et tiedä mihin olet lähtenyt mukaan ja jos sinulla ei ole kokemusta somesta, eikä osaamista digibisneksestä ja kuvittelet heidän kurssien tarjoavan kaiken AI- työkaluista lähtien... joudut todennäköisesti ansaan ja olet kusessa. Kursseja mainostetaan mm. tekoälytyökaluilla sun muilla digisisällön tuottamista helpottavilla sovelluksilla mutta totuus on että AI-työkalut joudut hankkimaan itse. Ainoa "työkalu" mitä saat on heidän oma MentorMind alustaan mitä on aluksi markkinoitava ja myytävä somekanavilla jne.. että pääset kurssilla et

Todellakin PYSYKÄÄ EROSSA! 

He myyvät seminaareissa 1500€ hintaista "MillionDollarMentor" ohjelmaa. Ohjelman markkinointi on täysin harhaanjohtavaa, esim. mitään kunnon tekoälytyökaluja et saa mukana. Kovasti mainostavat mm. HeyGenillä tehtyjä AI avatareita mutta jättävät kertomatta sellaisen pikkuseikan, että joudut kyseisen ohjelman ostamaan itse. Toimivan digituotteen tekeminen ilman noita tekoälytyökaluja on ihan helvetin hankalaa, varsinkin ilman minkäänlaista kokemusta. Ja kun kurssimateriaaleissa ja videoissa esitellään ja käytetään noita työkaluja niin onko ihan pikkasen harhaanjohtavaa että mitään niistä ei tule 1500€ hinnalla MDM ohjelman mukana!

Sitten heillä on oma ns. Sisäpiiri. Tänne tarjotaan ilmaista pääsyä ja markkinoidaan nopeaa tietä tehdä rahaa. Sisäpiirissä oppii miten tehdä ja hyödyntää Affiliate markkinointia. Tätä oppia sitten käytetään uusien jäsenten värväämiseen ja heidän omien tuotteiden myymiseen (mm. Samin 10 päivän mestarikuvaajaksi kurssi).

Lisäksi palveluehdot ovat ihan älyttömät! Ostamalla tuon MDM ohjelman sitoudut siihen niin pitkäksi aikaa kunnes saat itse tehtyä 1500€ myyntiä. Irti et pääse kyseisestä ohjelmasta/kurssista vaikka olet 14 päivän kokeilujaksolla. Sähköpostilla jos laitat reklamaatiota niin vastauksen saat firmaa edustavalta lakimieheltä.

Taas oli viime torstaina seminaarissa tupa täynnä ja 29/30 osti tuon 1500€ hintaisen ohjelman. Sitä sitten tiedä oliko kaikki ns. firman ulkopuolisia henkilöitä vai heidän värväämiä. Kunnon pyramidihuijausta koko kuvio!

PYSYKÄÄ EROSSA! 

Vierailija
295/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime torstain webinaarissa joku kirjoitti chattiin 😄

"Toivottavasti kovin moni tästä porukasta ei ostanut sitä maksullista VIP osallistumista tähän.... niistähän ne teidän kuulausimyynnit tulee. Ei tämä kyllä täytä laadukkaan koulutuksen mittapuuta, jos te pokkana ehdotatte, että teeppä tuosta tekoälyllä koulutus ja ala myymään tonneilla kuussa. Menipä tunti harvinaisen hukkaan." 

Kyseinen kommentti poistettiin muutamassa sekunnissa 😅 ja tilalle postattiin myyntitykitystä.

Vierailija
296/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on pakko sanoa, että kovia poikia ovat myyntiä tekemään siitä pisteet kyllä, ja kyllähän ne osaamista osaa muillekin jakaa. Fakta on se, että heidän yritykset teki viime vuonna yli 800 000 euroa ja tänä vuonna omien sanojensa mukaan yli 1,5 miljoonaa. Ei tuollaisia lukuja tehdä sattumalta, vaan kyllä siinä pitää osata arvoa vaihtaa.

Vierailija
297/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä senkin, että heidän tyylinsä saattaa provosoida joitakin, kun puhuvat orjatyöstä ja suoraan rahasta.

Vierailija
298/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiä vai .   

Vierailija
299/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on ollut mielenkiintoista seurata, miten tällaiset ilmiöt herättävät keskustelua. Eihän tässä kyse ole vain Sami ja Victorista, vaan laajemmin siitä, että työn tekeminen ja ansaitseminen on muuttumassa. Kun joku puhuu avoimesti rahasta ja haastaa perinteistä ajattelua työstä, se osuu ymmärrettävästi helposti hermoon. Suomessa on totuttu siihen, että raha-asioista vaietaan ja tehdään nöyrästi työtunnit kaikki mikä poikkeaa siitä herättää herkästi meissä epäluuloa.

Mutta jos katsotaan faktoja, niin heidän tekemisensä toimii. Liikevaihtoa kertyy, ja ihmiset hakeutuvat mukaan. Se on selvä merkki, että kysyntää on. Samalla on selvää, että tyyli ärsyttää osaa porukasta, koska se rikkoo vanhaa kaavaa. Näin on ollut aina, kun uusia toimintatapoja on tullut osa näkee mahdollisuuden, osa pitää sitä uhkana.

Ihmiset etsivät nykyään enemmän vaihtoehtoja perinteiselle työmallille, ja tämä on joillekin yksi vastaus siihen.

Vierailija
300/432 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Sami?