Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan yhä kaverin yhteydenottoa, yli 2 kk mennyt...

Vierailija
30.08.2024 |

Lupasi ennen juhannusta soittaa. Nyt en ole itse laittanut yhtään viestiä/soittanut kertaakaan ja yli 2 kk odotettu. Taisi olla tämä kaverisuhde tässä? 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen on oma juttunsa, mutta te aiemmat keskustelijat ette taida olla introverttejä? Minä olen, samoin suurin osa läheisistä ystävistä, ja kaikkien kanssa yhteydenpidossa saattaa olla monen kuukauden taukoja. Sen jälkeen juttu jatkuu taas siitä, mihin se edellisellä kerralla jäi. Ystävät ovat silti todella tärkeitä, vaikka usein riittää pelkkä tieto ystävän olemassaolosta. 

Kokisin todella ahdistavaksi, jos koko ajan pitäisi olla yhteydessä ja raportoida omista tekemisistä toiselle vaikka joka viikko. 

Minulla taas kaveri ei ehdi pitää yhteyttä. Somessa huomaan, että noin 15 kaverin/ystävän kanssa hän on jatkuvasti tekemisissä. Matkoilla erilaisilla kokoonpanoilla, kylässä jonkun luona päivittäin, soittelua jne jne. Eli kyllä, jotenkin koen että minut ghostataan.

Joo, tuossa onkin varmasti kyse eri asiasta, enkä jaksaisi tuollaista ns. kaveria kyllä kauan katsella. Mieluummin omassa seurassa kuin huonossa seurassa. 

Vierailija
42/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä törkeää käytöstä, että lupaa soittaa ja kuukausia kuluu ilman sitä.😵 Anna olla ap, tuo ihminen ei ole arvoisesi. 

Riippuu niin tilanteesta, mitä on keskusteltu ja mitä on "luvattu".  Onko edes kyse soittamisesta, ap ei näin mainitse.

No kuule, jos kyseessä on ihmissuhde jossa toinen joutuu aina hoitamaan yhteydenpidon niin kyllä se aika törkeää on. Voisi suoraan ja nätisti sanoa, ettei ehdi/halua/jaksa tms pitää yhteyttä. 

No kun ei vaan muista pitää yhteyttä, niin miten siitä nyt erikseen muistaa sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen saanut kaveriltani vimeisimmän, yhden sanan, viestin varmaan 4v sitten. Sitä ennenkin sain aika pitkään käytännössä yksin ylläpitää keskustelua.

Miksi ylläpidit sitä yksinkeskustelua? Eikö sulla mennyt aiemmin kaalin ettei kaveria voi vähemmän kiinnostaa? 

Olen eri, mutta ohiksena:

Varmaan siitä kaverista haluttiin uskoa hyvää ja luultiin sitä ystäväksi? Harva loppujen lopuksi ymmärtää edes kovin hyvin tuollaisia vihjeitä. Siksi olisikin tärkeää, että ihmiset sanoisivat suoraan asioista. 

Sanoa suoraan mitä? Jos ei halua pitää yhteyttä, niin ei halua, mutta onko sen toisen ihan väkisin yritettävä pitää sitä yhteyttä? 

Se toinen pitää siksi yhteyttä, että sinä et sano suoraan että sinua ei kiinnosta!!!! Ei se toinen sitä vttuillakseen tee, vaan koska ei tajua vihjeitäsi. Sano suoraan ettei hänen seuransa enää kiinnosta. 

Vierailija
44/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi nätisti sanoa, ettei halua tai jaksa olla yhteydessä? Ei liene mahdollista. Kyllä se pitää itse ymmärtää siitä ghostaamisesta. Jos taas tuleekin yhteydenotto, niin sitten siitä taas voi päätellä, että oli vain kiireinen ja kaikki ok. 

En mä ainakaan edes muista kaikkien ihmisten olemassaoloa, kun en heitä ajattele. Ei silloin tule ilmoitettua yhtään mitään.

Just näin. Ei sitä erikseen mieti ettei halua pitää yhteyttä johonkin ihmiseen vaan se ihminen vain unohtuu. 

Vierailija
45/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi tommonen kaveri. On aina jossain radiohiljaisuudessa useita kuukausia, mutta sitten yhtäkkiä laittaa viesti. Saattaa myös jättää vastaamatta johonkin viestiin ja sitten puolen vuoden päästä yhtäkkiä ilmestyy taas.

Olen miettinyt mistä tällainen käytös oikein johtuu. Välilä tulee tunne, että haluaa vain joskus uteliaisuuttaan ja juorutakseen kuulla mitä kuuluu. Välillä mietin onko jotain my-ongelmia tai ongelmia perheessä/parisuhteessa.

Tämä kuulostaa ihan normaalilta ystävyyssuhteelta kun eletään ruuhkavuosia. Miksi pitäisi jotain ongelmia olla? 

Haista vttu. Ei todellakaan ole normaalia. Sen sijaan tuo on aivan uskomattoman törkeää. Whatsapp viestin lähettäminen "mitä kuuluu?" vie 15 sekuntia. Jos ei edes tuon vertaa saa esim aikaiseksi, niin kyllä se kertoo palj

Jos on introvertti tai nepsy-oireita, niin jo lyhyen viestin lähettäminen voi olla vaikeaa. 

Vierailija
46/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi nätisti sanoa, ettei halua tai jaksa olla yhteydessä? Ei liene mahdollista. Kyllä se pitää itse ymmärtää siitä ghostaamisesta. Jos taas tuleekin yhteydenotto, niin sitten siitä taas voi päätellä, että oli vain kiireinen ja kaikki ok. 

En mä ainakaan edes muista kaikkien ihmisten olemassaoloa, kun en heitä ajattele. Ei silloin tule ilmoitettua yhtään mitään.

Just näin. Ei sitä erikseen mieti ettei halua pitää yhteyttä johonkin ihmiseen vaan se ihminen vain unohtuu. 

Ja jos minä olen se kaveri joka vain unohtuu, niin kyllä se kertoo jotakin. Ei kannata ihmetellä, jos "unohdatte" jonkun kaverin moneksi kuukaudeksi tai vuodeksi ja tulee kylmää kyytiä, kun muistatte joskus ottaa yhteyttä. Itse en kyllä ole yhtäkään kaveriani unohtanut, en ikinä. 

Vierailija
47/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se toinen pitää siksi yhteyttä, että sinä et sano suoraan että sinua ei kiinnosta!!!! Ei se toinen sitä vttuillakseen tee, vaan koska ei tajua vihjeitäsi. Sano suoraan ettei hänen seuransa enää kiinnosta. "

Ei ole mitään tunteita ettei kiinnosta tai haluaisi pitää yhteyttä. Sitä ei vaan pidä yhteyttä kun ei nyt vaan jaksa. 

Vierailija
48/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtänyt tuollaista pakkoa olla ihmisiin yhteydessä. Joku voi joskus unohtaa, ei siitä tarvitse isompaa härkästä tehdä. Mulla on ystäviä joiden kanssa välillä menee vuosikin, ettei olla yhteydessä, mutta sitten taas juttu jatkuu. 

Kuulostaa aika raskaalta. Sitten ihmiset vielä ihmettelee että miksi heillä ei ole kavereita. Mitä jos vaan laitat viestin ja kysyt mitä kuuluu. Ihmisillä voi olla kaikenlaista elämässä meneillään, pari kuukautta menee ihan hujauksessa.

Vierailija
49/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi tommonen kaveri. On aina jossain radiohiljaisuudessa useita kuukausia, mutta sitten yhtäkkiä laittaa viesti. Saattaa myös jättää vastaamatta johonkin viestiin ja sitten puolen vuoden päästä yhtäkkiä ilmestyy taas.

Olen miettinyt mistä tällainen käytös oikein johtuu. Välilä tulee tunne, että haluaa vain joskus uteliaisuuttaan ja juorutakseen kuulla mitä kuuluu. Välillä mietin onko jotain my-ongelmia tai ongelmia perheessä/parisuhteessa.

Tämä kuulostaa ihan normaalilta ystävyyssuhteelta kun eletään ruuhkavuosia. Miksi pitäisi jotain ongelmia olla? 

Haista vttu. Ei todellakaan ole normaalia. Sen sijaan tuo on aivan uskomattoman törkeää. Whatsapp viestin lähettäminen "mitä kuuluu?" vie 15 sekuntia. Jos ei edes tuon ve

Ja sinulle, joka vetosit että toisella voi olla vaikeaa lähettää edes lyhyt viesti introverttiyden tai nepsyoireiden vuoksi niin huh huh. Introvertti pystyy taatusti olemaan normaalisti yhteydessä.

Ja jos kyseessä on hyvä kaveri/ystävä, niin varmaan ne mepsyjutut tiedetään. Ja otetaan huomioon. Kukaan ei ole sanallakaan maininnut, että yksikään ghostaaja olisi nepsy. Eli huono tekosyy. 

Vierailija
50/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on "kaveri", joka laittaa pari kertaa vuodessa viestiä että olisi kiva nähdä. Ehdotan aikoja, hän ei enää vastaa. Ja puolen vuoden päästä taas palaa asiaan että sori on unohtunut/kiirettä/ollut kipeänä tms mutta ois kiva nähdä. Näin on mennyt mpnta vuotta ja kertaakaan ei ole nähty. Suhtaudun tähän jo ihan huumorilla, kuinka monta vuotta hän jaksaa tätä 😄

Vierailija
51/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli linkkaa tää keskustelu sille yhdelle "kaverille." Tajuaiskohan?

Kyse ei ole että olisi hänellä ruuhka vuodet. Itsellä lapsia, harrastus, työ ja silti osaan/haluan pitää yhteyttä muihin 

Miten niin tarkkaan tiedät hänen elämästään, kun et ole ollut missään tekemisissä kuukausiin?

Sanoinko niin? Missä? On se hyvä, kun sulla on noin upea päättely kyky! 

Mitä jos kuitenkin jätät muka "nasevat kommentit"- pois ja oot aikuinen? 

Tuossahan se lukee. Sinulla on sitä ja tätä ja tota ja pidät silti yhteyttä, ja oletat että ystävälläsi ei ole mitään "hyvää syytä". Kuulostat sen verran epämiellyttävältä ja raivokkaalta tapaukselta, etten yhtään ihmettele sitä, että kaverit kaikkoavat.

Vierailija
52/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan ymmärtänyt tuollaista pakkoa olla ihmisiin yhteydessä. Joku voi joskus unohtaa, ei siitä tarvitse isompaa härkästä tehdä. Mulla on ystäviä joiden kanssa välillä menee vuosikin, ettei olla yhteydessä, mutta sitten taas juttu jatkuu. 

Kuulostaa aika raskaalta. Sitten ihmiset vielä ihmettelee että miksi heillä ei ole kavereita. Mitä jos vaan laitat viestin ja kysyt mitä kuuluu. Ihmisillä voi olla kaikenlaista elämässä meneillään, pari kuukautta menee ihan hujauksessa.

Entäs sitten, kun havahdut siihen että olet aina ystävyyssuhteen aloitteen tekijä? Ja toisesta ei kuulu enää ikinä mitään, kun jäät odottamaan hänen yhteydenottoaan? Ja samaan aikaan saat kuulla, että toisella on aikaa ja voimavaroja pitää muihin ystäviinsä yhteyttä?

Eli varmaan ymmärrät nyt, mistä on kyse ja miksi moni on loukkaantunut entisiin ystäviinsä? 

Vierailija
53/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lainaus ei toimi. Mutta kyllä, olen yleensä se aloitteen tekijä. Ja ei, ei mua ole se haitannut. Jos en tekisi aloitteita, olisin varmaan yksin. Ehkä olen helposti unohdettava tyyppi. Tai jotain muuta vikaa. Silti koen että tämä on parempi vaihtoehto kuin olla yksin. Mun ystävillä ja kavereilla on muitakin hyviä kavereita ja ei se oli minulta pois. 

Vierailija
54/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entäs sitten, kun havahdut siihen että olet aina ystävyyssuhteen aloitteen tekijä? Ja toisesta ei kuulu enää ikinä mitään, kun jäät odottamaan hänen yhteydenottoaan? Ja samaan aikaan saat kuulla, että toisella on aikaa ja voimavaroja pitää muihin ystäviinsä yhteyttä?"

Tämä on kammottavaa. Oikeastiko kyttäät kaverisi tekemisiä ja yhteydenottoja muihin ihmisiin??

Vierailija
55/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli linkkaa tää keskustelu sille yhdelle "kaverille." Tajuaiskohan?

Kyse ei ole että olisi hänellä ruuhka vuodet. Itsellä lapsia, harrastus, työ ja silti osaan/haluan pitää yhteyttä muihin 

Miten niin tarkkaan tiedät hänen elämästään, kun et ole ollut missään tekemisissä kuukausiin?

Sanoinko niin? Missä? On se hyvä, kun sulla on noin upea päättely kyky! 

Mitä jos kuitenkin jätät muka "nasevat kommentit"- pois ja oot aikuinen? 

Tuossahan se lukee. Sinulla on sitä ja tätä ja tota ja pidät silti yhteyttä, ja oletat että ystävälläsi ei ole mitään "hyvää syytä". Kuulostat sen verran epämiellyttävältä ja raivokkaalta tapaukselta, etten yhtään ihmettele sitä, että kaverit k

Olen sama. Sinuna olisin vaa hiljaa, kun et tiedä minusta tai kyseisestä henkilöstä mitään. Nolaat vaa itses, ehkä sulla meni vaa tunteisiin?

No ei se mua haittaa, kuvittele mitä kuvittelet. Itse tiedän paremmin.

Vierailija
56/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä lainaus ei toimi. Mutta kyllä, olen yleensä se aloitteen tekijä. Ja ei, ei mua ole se haitannut. Jos en tekisi aloitteita, olisin varmaan yksin. Ehkä olen helposti unohdettava tyyppi. Tai jotain muuta vikaa. Silti koen että tämä on parempi vaihtoehto kuin olla yksin. Mun ystävillä ja kavereilla on muitakin hyviä kavereita ja ei se oli minulta pois. 

Mutta ajattele vaikka aloitusta ja monia esimerkkejä täältä. Sinä ottaisit ystäviisi yhteyttä, jokainen heistä LUPAISI soittaa sinulle, kun ehtii. Kukaan ei soittaisi, eikä vastaisi sinulle kun koittaisit soittaa.

Viesteihin saisit vaan vastauksia, että on kiire ja lupaan soittaa, kun ehdin. Ja tätä jatkuisi vaikka vuosia, eikä yksikään soittaisi koskaan. Eikö todellakaan loukkaisi? 

Vierailija
57/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Entäs sitten, kun havahdut siihen että olet aina ystävyyssuhteen aloitteen tekijä? Ja toisesta ei kuulu enää ikinä mitään, kun jäät odottamaan hänen yhteydenottoaan? Ja samaan aikaan saat kuulla, että toisella on aikaa ja voimavaroja pitää muihin ystäviinsä yhteyttä?"

Tämä on kammottavaa. Oikeastiko kyttäät kaverisi tekemisiä ja yhteydenottoja muihin ihmisiin??

Meillä on sama tuttavapiiri, ei vaadi kyttäämistä kun tutut eli kaverin toiset ystävät kertovat ihan itse, että ovat jatkuvasti yhteydessä. 

Vierailija
58/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä paikalla näitä kaverinsa ghostaajia? Ehkä joku teistä voisi kertoa, kuinka kehtaatte loukata ketään noin? 

Vierailija
59/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli hävöksissä muutaman vuoden ruuhkavuosissa, mutta nyt ollaan taas tekemisissä, kun lapset ovat kasvaneet. Ei niitä välejä tarvitse laittaa poikki. Kaverisuhteet elää kunkin elämänvaiheen myötä.

Vierailija
60/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajattele vaikka aloitusta ja monia esimerkkejä täältä. Sinä ottaisit ystäviisi yhteyttä, jokainen heistä LUPAISI soittaa sinulle, kun ehtii. Kukaan ei soittaisi, eikä vastaisi sinulle kun koittaisit soittaa.

Viesteihin saisit vaan vastauksia, että on kiire ja lupaan soittaa, kun ehdin. Ja tätä jatkuisi vaikka vuosia, eikä yksikään soittaisi koskaan. Eikö todellakaan loukkaisi? 

Aloituksessa oli luvattu soittaa ja ap ei ole ottanut yhteyttä viesteillä tai soittaen kysyen perään. Se on aika eri asia kuin sun tässä kuvaama tarkoituksellinen suhteen viilentäminen. Ihmissuhteille on aikansa ja paikkansa, ja jos en mahdu enää jonkun kuvioihin niin sitten pitää etsiä uusia kuvioita. Olen aika sosiaalinen ja löydän kyllä uusia tuttuja ja kavereita jos haluan. Mulla on eri elämän vaiheissa ollut eri ystäviä ja jossain kohtaa ne eri syistä on hiipuneet. Vanhoja kavereita on silti kiva nähdä. Loukkaantuminen ja katkeroituminen vaan happamoittaa elämää.