Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan yhä kaverin yhteydenottoa, yli 2 kk mennyt...

Vierailija
30.08.2024 |

Lupasi ennen juhannusta soittaa. Nyt en ole itse laittanut yhtään viestiä/soittanut kertaakaan ja yli 2 kk odotettu. Taisi olla tämä kaverisuhde tässä? 

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi nätisti sanoa, ettei halua tai jaksa olla yhteydessä? Ei liene mahdollista. Kyllä se pitää itse ymmärtää siitä ghostaamisesta. Jos taas tuleekin yhteydenotto, niin sitten siitä taas voi päätellä, että oli vain kiireinen ja kaikki ok. 

En mä ainakaan edes muista kaikkien ihmisten olemassaoloa, kun en heitä ajattele. Ei silloin tule ilmoitettua yhtään mitään.

Vierailija
22/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli linkkaa tää keskustelu sille yhdelle "kaverille." Tajuaiskohan?

Kyse ei ole että olisi hänellä ruuhka vuodet. Itsellä lapsia, harrastus, työ ja silti osaan/haluan pitää yhteyttä muihin 

Miten niin tarkkaan tiedät hänen elämästään, kun et ole ollut missään tekemisissä kuukausiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole että olisi hänellä ruuhka vuodet. Itsellä lapsia, harrastus, työ ja silti osaan/haluan pitää yhteyttä muihin 

No perkele tämä! Minullakin sama tilanne. Ja kaverilla on aikaa pitää koko ajan yhteyttä omaan, laajaan kaveripiiriinsä. Minulle ei kerkeä soittaa koskaan. Ei yhtään törkeää ei... No, olen itsekin nyt kuukauden odotellut, katsotaan miten tässä käy.. 

Vierailija
24/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi tommonen kaveri. On aina jossain radiohiljaisuudessa useita kuukausia, mutta sitten yhtäkkiä laittaa viesti. Saattaa myös jättää vastaamatta johonkin viestiin ja sitten puolen vuoden päästä yhtäkkiä ilmestyy taas.

Olen miettinyt mistä tällainen käytös oikein johtuu. Välilä tulee tunne, että haluaa vain joskus uteliaisuuttaan ja juorutakseen kuulla mitä kuuluu. Välillä mietin onko jotain my-ongelmia tai ongelmia perheessä/parisuhteessa.

Minä olen joidenkin kanssa tällainen. Tosin eipä se toinenkaan osapuoli aktiivinen ole. Eli käytännössä velvollisuudesta laitan välillä viestiä. 

Vierailija
25/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan. Mulla on yksi tyyppi jolle kommunikoin yksipuolisesti. Olen ehdottanut tapaamista sun muuta mutta mistään ei tule mitään. Ei se edes vastaa. Ei se tietenkään ole kiinnostunut eikä edes halua kuulla musta mitään. 

Sekin on niin että en edes tiedä mikä tämän elämäntilanne on - entä terveys kun on iäkkäämmästä jo kysymys. Sitten sille voi olla shokki että nyt mä lähestynkin kun meidän välillä ollut hirveästi paskaa - ehkä vaan paskaa pitäisi sanoa.

Voi olla että miettii jotain seksikuvioitakin - ja tuntuu ihan mahdottomalta kun mä olen sen pahoinpitelyn uhri ollut vuosia sitten... siis todella kauan sitten...

Mutta mä niin haluaisin että muhun ottettaisiin yhteyttä ja kohdeltaisiin arvokkaana ihmisenä ja henkinen väkivalta ja mykkäkoulu jo vihdoin loppuisi....

Tiedän - sanotte että olen pähkähullu. Voi olla että pitäisi allekirjoittaa toi mutta kun en vain voi. En pääse tästä jutusta eroon kuin sovinnolla. Sanokaa sille että ottaa yhteyttä mitä pikimmin! Ei tartte tuntea häpeää ja nöyryytystä kun en ajattele niin eikä tässä ole kyse siitä että joku on häviäjä ja toinen voittaja. Ei voi olla! Sitä lepää niin kuin on pedannut.

Vierailija
26/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tarkkaan tiedät hänen elämästään, kun et ole ollut missään tekemisissä kuukausiin?

Sanoinko niin? Missä? On se hyvä, kun sulla on noin upea päättely kyky! 

Mitä jos kuitenkin jätät muka "nasevat kommentit"- pois ja oot aikuinen? 

Vierailija
27/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans yksi tommonen kaveri. On aina jossain radiohiljaisuudessa useita kuukausia, mutta sitten yhtäkkiä laittaa viesti. Saattaa myös jättää vastaamatta johonkin viestiin ja sitten puolen vuoden päästä yhtäkkiä ilmestyy taas.

Olen miettinyt mistä tällainen käytös oikein johtuu. Välilä tulee tunne, että haluaa vain joskus uteliaisuuttaan ja juorutakseen kuulla mitä kuuluu. Välillä mietin onko jotain my-ongelmia tai ongelmia perheessä/parisuhteessa.

Minä olen joidenkin kanssa tällainen. Tosin eipä se toinenkaan osapuoli aktiivinen ole. Eli käytännössä velvollisuudesta laitan välillä viestiä. 

Lisään vielä, että sinänsä nämä ihmiset ovat tärkeitä ja ihan mukavia, mutta tiedän, että kun laitan viestiä tai soitan, toinen puhuu monologia puoli tuntia ja itse pelkästään uuvun. 

Vierailija
28/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole yhtä törkeää kuin ghostaaminen. Se on jotain, mikä pitää kokea itse ennen kuin sen törkeyden tajuaa. Ja ei, ei todellakaan ole kivaa tajuta, että ihminen josta uskoit viimeiseen asti hyvää on pitänyt sinua pilkkanaan. 

Vierailija
29/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa ihan normaalilta ystävyyssuhteelta kun eletään ruuhkavuosia. Miksi pitäisi jotain ongelmia olla? 

Vierailija
30/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälläiselle ihmiselle pakko vastata tai kertoa omia asioitaan? En tyydyttäisi tuollaisen uteliaisuutta kertomalla omia kuulumisiani tai juoruja. 

Vierailija
31/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen saanut kaveriltani vimeisimmän, yhden sanan, viestin varmaan 4v sitten. Sitä ennenkin sain aika pitkään käytännössä yksin ylläpitää keskustelua.

Miksi ylläpidit sitä yksinkeskustelua? Eikö sulla mennyt aiemmin kaalin ettei kaveria voi vähemmän kiinnostaa? 

Vierailija
32/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et ap itse soita hänelle ? Oikeasti ???  Siis miksi et vaan itse tartu puhelimeen ja soita ? 

Vierailija
33/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppymiehiä / -naisia?

Vierailija
34/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa ihan normaalilta ystävyyssuhteelta kun eletään ruuhkavuosia. Miksi pitäisi jotain ongelmia olla? 

Haista vttu. Ei todellakaan ole normaalia. Sen sijaan tuo on aivan uskomattoman törkeää. Whatsapp viestin lähettäminen "mitä kuuluu?" vie 15 sekuntia. Jos ei edes tuon vertaa saa esim aikaiseksi, niin kyllä se kertoo paljon. 

Vierailija
35/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ihmisiä vaivaa? Itsellä on eräs "ystävä" joka vastaa ja lukee viestit jos huvittaa. Sovitaan asioita, ja ei ilmesty paikalle. Mitä ollaan sovittu, niin on molemmille mieluinen. 

Itse vastaan aina takaisin, mutten saa itse samaa. Miksi? Kyse ei ole että valittaisin

Miksi sovit hänen kanssaan mitään asioita, jos tiedät miten hän käyttäytyy? 

Vierailija
36/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et ap itse soita hänelle ? Oikeasti ???  Siis miksi et vaan itse tartu puhelimeen ja soita ? 

Ei. Missään nimessä aloittajan EI pidä soittaa sille ns kaverille. Silloin se luonnehäiriöinen tuttu saa voiton, koska ap kerjää armoa ja sitä, että jos häneenkin vaan pidettäisiin yhteyttä... 

Sen verran pitää aloittajalla olla ITSEKUNNIOITUSTA että ei ota yhteyttä ensin. 

Vierailija
37/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen saanut kaveriltani vimeisimmän, yhden sanan, viestin varmaan 4v sitten. Sitä ennenkin sain aika pitkään käytännössä yksin ylläpitää keskustelua.

Miksi ylläpidit sitä yksinkeskustelua? Eikö sulla mennyt aiemmin kaalin ettei kaveria voi vähemmän kiinnostaa? 

Olen eri, mutta ohiksena:

Varmaan siitä kaverista haluttiin uskoa hyvää ja luultiin sitä ystäväksi? Harva loppujen lopuksi ymmärtää edes kovin hyvin tuollaisia vihjeitä. Siksi olisikin tärkeää, että ihmiset sanoisivat suoraan asioista. 

Vierailija
38/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaaminen on oma juttunsa, mutta te aiemmat keskustelijat ette taida olla introverttejä? Minä olen, samoin suurin osa läheisistä ystävistä, ja kaikkien kanssa yhteydenpidossa saattaa olla monen kuukauden taukoja. Sen jälkeen juttu jatkuu taas siitä, mihin se edellisellä kerralla jäi. Ystävät ovat silti todella tärkeitä, vaikka usein riittää pelkkä tieto ystävän olemassaolosta. 

Kokisin todella ahdistavaksi, jos koko ajan pitäisi olla yhteydessä ja raportoida omista tekemisistä toiselle vaikka joka viikko. 

Vierailija
39/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghostaaminen on oma juttunsa, mutta te aiemmat keskustelijat ette taida olla introverttejä? Minä olen, samoin suurin osa läheisistä ystävistä, ja kaikkien kanssa yhteydenpidossa saattaa olla monen kuukauden taukoja. Sen jälkeen juttu jatkuu taas siitä, mihin se edellisellä kerralla jäi. Ystävät ovat silti todella tärkeitä, vaikka usein riittää pelkkä tieto ystävän olemassaolosta. 

Kokisin todella ahdistavaksi, jos koko ajan pitäisi olla yhteydessä ja raportoida omista tekemisistä toiselle vaikka joka viikko. 

Minulla taas kaveri ei ehdi pitää yhteyttä. Somessa huomaan, että noin 15 kaverin/ystävän kanssa hän on jatkuvasti tekemisissä. Matkoilla erilaisilla kokoonpanoilla, kylässä jonkun luona päivittäin, soittelua jne jne. Eli kyllä, jotenkin koen että minut ghostataan.

Vierailija
40/77 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ohiksena:

Varmaan siitä kaverista haluttiin uskoa hyvää ja luultiin sitä ystäväksi? Harva loppujen lopuksi ymmärtää edes kovin hyvin tuollaisia vihjeitä. Siksi olisikin tärkeää, että ihmiset sanoisivat suoraan asioista. 

Sanoa suoraan mitä? Jos ei halua pitää yhteyttä, niin ei halua, mutta onko sen toisen ihan väkisin yritettävä pitää sitä yhteyttä?