Miten selvitä helvetillisestä jännityksestä ja ahdistuksesta ensitreffeille mennessä?
Mulla on vihdoin viikonloppuna ensitreffit mukavalta vaikuttavan miehen kanssa. Olen tinderöinyt yli puoli vuotta ja nyt on ensimmäinen mies jonka haluan oikeasti tavata.
Mutta, kun päivä lähestyy alkaa nousta ihan oikea paniikki. Tuntuu että haluan perua koko homman, koska jännittää yksinkertaisesti niin paljon!
Mikä jännittää? Pelkään että mies pettyy muhun. Sehän on tietysti täysin mahdollista, aika harvoin käsittääkseni treffeistä mikään ihana parisuhde saa alkunsa, vaan useammin ne on vaan ne yhdet treffit kun ei vaan jompaa kumpaa miellytä. Jännä että en ajattele ollenkaan sitä, että itse pettyisin, jos petyn niin sit petyn.
Tiedän olevani kiva ja ihana kumppani, ihan kivan näköinen ja helposti lähestyttävä ym. Ja pitäisi osata ajatella että se "oikea" sit tykkää kyllä, ja muiden tykkäämisillä tai ei-tykkäämisillä ei pitäis olla mitään väliä.
En tajua miks pelkään tuota noin paljon!
Miten mun kannattaisi nyt koittaa kääntää näitä ajatuksiani? Kohta nimittäin on lähellä piste että perun treffit😢
Mies on tosi kivan oloinen ja ajatukset ja arvot ja huumori mätsää ihan hurjan hyvin! Plus hän näyttää ihanalta..!
Apua.
N39
Kommentit (65)
Ois kyllä kurjaa jos tietäisin että mua tapaamaan tuleva mies tuntisi itsestään noin. Haluaisin varmaan vaan ottaa syliin ja sanoa että ei oo mitään hätää. Sillä oletuksella että mies ei ole mikään kokopäiväreppana.
Tiedän tuon tunteen, aivan kamalaa. Valitettavasti minulla ei ole muuta ratkaisua kuin se että pakotat itsesi sinne treffeille vaikka kuinka jännittäisi ja ahdistaisi ja tekisi mieli perua koko juttu. Ja sitten jos jännittää vielä toisillekkin treffeille meno mutta ensimmäisillä oli kuitenkin kivaa niin pakotat vain itsesi uudestaan menemään. Usein suhteen alkuun kuuluu jonkin verran jännitystä, se on ihan luonnollista eikä sitä välttämättä voi oikein välttääkään, oleellista on vain kestää sitä tapaamisten aiheuttamaa jännitystä, koska vain tapailemalla useamman kerran se jännitys sitten pikkuhiljaa häviää. Se on mentävä tulta päin vaan! Tsemppiä ja toivottavasti tulee kivat treffit!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Eihän tuo voi olla näkymättä susta siellä treffeillä. Valitettavasti en osaa auttaa.
Voi jeesus, no tuo ajatus ei kyllä varmaan auta ap:tä yhtään.
Koita ajatella että lähdet vaan katsomaan että kukas hän oikein on miehiään. Yks mies miljardien joukosta. Sittenpähän tiedät miten meni, kun käyt kokeilemassa. Jos et mene, et saa ikinä tietää. Mitä jos hän onkin se sun elämäsi rakkaus sit lopulta? Onhan näitä onnellisiakin tarinoita olemassa.
Mitä jos ajattelet että päin persettä ne menee enivei, lähdet nyt vaan toteamaan sen. Et voi kuin yllättyä positiivisesti.
Käytännössä toimivaksi todettu konsti: masturboi ihan viimeisen päälle ennen lähtöä. Rentouttaa takuulla. Auttaa myös siihen, että ei tule kiimapäissään sorruttua toimintaan joka saattaa jäädä harmittamaan. Mikäli siis koet olevasi pahasti puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus? Väärä mies, diskaa.
No haloo, ei se nyt sen miehen vika ole että ap jännittää ensitreffejä! Ihan juuri Sen Oikeankin kanssa ja takia voi jännittää ja ahdistaa, tuntemuksesi ovat täysin normaaleja ap! Toivon, että teillä synkkaa hyvin treffeillä!
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Mä olen about samanlainen aina ennen ensitreffejä. Joskus olen jopa perunut viime tipassa tuosta syystä. Jännitys menee ohi yleensä heti ensihalauksella, sen voimalla olen selvinnyt.
Varmasti sitä miestäkin jännittää ihan yhtä lailla ja miettii samoja asioita.
m41
Mä tein aika vastaavan aloituksen tänne keväällä. Päädyin perumaan treffit. Mut haukuttiin idiootiksi, joka todennäköisesti missasi elämänsä miehen.
Nyt näen somesta, että mies on löytänyt aivan ihanan naisen. Jotenkin nyt kun aikaa on kulunut, ymmärrän että en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut kuin luulin. Jokin hänen olemuksessa häiritsi, vaikka komea mies olikin. En ole katunut tuota päätöstä, ja jotenkin ajattelen että alitajunta se siellä vain toimi edukseni.
Kuule "olet tosi kiva, hyvännäköinen jne. jne. MUTTA..." riittävän monta kertaa, niin kuolet sisäisesti ja et tunne treffeillä juurikaan mitään suuntaan tai toiseen.
Kun sua kerta pelottaa se, että mies pettyy sinuun, niin neuvoisin sua ainakin tarjoamaan miehelle juomat/kahvit/ syömisen, mihin olettekaan menossa, Niin sitten voit ajatella, että ainakaan miestä ei harmita se, että meni rahat hukkaan.
Mihin te olette menossa treffeille?
Mies on hirmu kiinnostunut ja ei olla tavattu puoleen vuoteen. Kuulostaa oudolle.
Christiiina kirjoitti:
Kun sua kerta pelottaa se, että mies pettyy sinuun, niin neuvoisin sua ainakin tarjoamaan miehelle juomat/kahvit/ syömisen, mihin olettekaan menossa, Niin sitten voit ajatella, että ainakaan miestä ei harmita se, että meni rahat hukkaan.
Mihin te olette menossa treffeille?
Niin tai ota ainakin suihin? Ei jää ainakaan varmasti pahalla muistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Mä olen about samanlainen aina ennen ensitreffejä. Joskus olen jopa perunut viime tipassa tuosta syystä. Jännitys menee ohi yleensä heti ensihalauksella, sen voimalla olen selvinnyt.
Ja mikä on tilanteesi nyt, oletko jo naimisissa ja äiti?
Minua jännitti samalla tavalla kun tapasin puolisoni ekaa kertaa. Mitkään ensitreffit eivät olleet jännittäneet niin, joten tiesin, että tässä on jotain erityistä. Tavattiin ja sanoin heti että jännittää ihan hirveästi, jo se sanominen auttoi.
Ja oikeassa olin, että siinä oli jotain erityistä: Nyt 3v oltu yhdessä ja edelleen rakastan häntä kuin silloin kun oltiin juuri alettu olemaan. <3
Eli neuvoksi: Suuri jännitys kertoo siitä, että asia on sinulle tärkeä. Ole avoin ja rehellinen itsellesi ja kumppanille. Tästä voi alkaa jotain todella upeaa. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tilanteesi nyt, oletko jo naimisissa ja äiti?
😂 Ei, olen sinkku! Mutta kaikista treffeistä selvinnyt hengissä 😅 Valitettavasti tämä ei edes näköjään helpota ajan myötä. Mun ongelma on se, että kaikki miehet on olleet pettymyksiä. Paljastunut jos jonkinmoista isoa ongelmaa ja draamaa elämässä, en kaipaa sellaista itselleni enää yhtään.
Tuo että jännittää noin kovasti tarkoittaa vain, että sinulle on syntynyt miehestä hyvä kuva ja uskot, että hän voisi mahdollisesti olla sopiva kumppani. Kukaan ei jännitä treffeistä sellaisen henkilön kanssa, josta ei oikesti ole innostunut. Eli itse näkisin tuon vain positiivisena asiana ja varmasti myös se treffikumppani, kunhan et vain sabotoi itseäsi sen takia.
Älä sinä tee miehen puolesta päätöstä että pitääkö hän sinusta. Itse sorrun tähän samaan jo Tinderiä selatessa kun en kehtaa edes pyyhkäistä oikealle kiinnostavia miehiä kun ajattelen jo heti, että eivät he voi olla minusta kiinnostuneita. Tällöin kaikki potentiaaliset parisuhteet epäonnistuvat satavarmasti.
Älä missään nimessä peru treffejä koska tulet katumaan sitä. Mieluummin menet sinne ja katsot miten käy. Voi olla että teillä synkkaa, voi olla että ei. Sitä ei voi tietää etukäteen. Jos kävisikin niin surkeasti että jatkoa ei tule, niin ainakaan ei tarvitse katua ja jossitella jälkikäteen!
Nettideittailussa on se ikävä puoli, että vaikka ihminen olisi paperilla ja viestittelyn puolesta sopiva, niin kasvotusten nähdessä välillä huomaakin että ei tule yhtään niin mitään kipinää vaikka sitä olisi toivonut.
Jos tuntuu siltä että yksi drinkki voisi helpottaa, juo se. Toki jos tiedät ettet yhdenkään jälkeen parin tunnin päästä ole ajokunnossa niin sitten jätä väliin. Toinen tapa rauhoittua on upottaa kasvot jääkylmään veteen (ennen laittautumista) ja sen jälkeen hengittää niin, että uloshengitys kestää pidempään kuin sisäänhengitys. Ja sano heti tavatessanne että jännittää todella paljon niin tilanne yleensä purkautuu.
Deittailussa ja muutenkin elämässä pitää välillä laittaa itsensä likoon ja muistaa, että koskaan ei voi voittaa jos ei edes yritä. Paljon tsemppiä!!
Vierailija kirjoitti:
Mä tein aika vastaavan aloituksen tänne keväällä. Päädyin perumaan treffit. Mut haukuttiin idiootiksi, joka todennäköisesti missasi elämänsä miehen.
Nyt näen somesta, että mies on löytänyt aivan ihanan naisen. Jotenkin nyt kun aikaa on kulunut, ymmärrän että en ollut hänestä ihan niin kiinnostunut kuin luulin. Jokin hänen olemuksessa häiritsi, vaikka komea mies olikin. En ole katunut tuota päätöstä, ja jotenkin ajattelen että alitajunta se siellä vain toimi edukseni.
Minä taas päästin tyhmyyttäni käsistäni miehen joka olisi ollut minulle sopiva ja viimeiset 15 vuotta olen tuota päätöstä katunut.
Kuulostaa kamalalta. Eihän tuo voi olla näkymättä susta siellä treffeillä. Valitettavasti en osaa auttaa.