Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakulujen lisäksi tulevat talousmenot; 50 euroa

Vierailija
30.08.2024 |

Laskin juuri ruokakaupan verkkopalvelussa paljonko ruokakulujen lisäksi tulevat taloustarvikkeiden menot ovat kuukaudessa.

Otin mukaan halvimmat hammastahnat, harjat, hammaslangat, saippuat, shampoon, hoitoaineen, vartalovoiteen, perusvoiteen, käsivoiteen, terveyssiteet, wc-paperin, pyykinpesuaineen, ikkunanpesuaineen, kaksi halvinta yleispuhdistusainetta, siivousliinat, tuorekelmu, leivinpaperi, pakastuspussit. Jonkun ehkä unohdan nyt. Käytin edullista isoa kauppaa ja edullisimpia tuotteita (halvin vertailuhinnan mukaan).

Kaikki yhteensä 50 euroa. Tuossa ei ollut mukana talouspaperia ollenkaan, ja wc-paperi ei riittäisi kuukautta neljälle hengelle. 

Kallista on. Noihin saisi toki menemään vaikka 200 euroa, mutta 50 euroa oli halvimmalla tuotteilla. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapussirulla oli mukana myös.

Vierailija
2/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä menee näihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesuaineet on aivan turhia. Ja miksi erikseen perusvoide ja vartalovoide?

Vierailija
4/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunanpesuaineet on aivan turhia. Ja miksi erikseen perusvoide ja vartalovoide?

Ikkunanpesuainetta ei tosiaan välttämättä erikseen tarvitse.

Ja pelkkä perusvoide riittää. Mutta laskin molemmat mukaan (halvin vartalovoide 500 ml 2 e; perusvoide pienempi pakkaus yli 4 e), koska atooppinen iho osalla täällä, eikä kaikki voi käyttää tuota halpisvoidetta.

Vierailija
5/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettiä toimisiko tuo halvin vartalovoide jalkavoiteena, jos joka ilta laittaa. Tuo 2 e/500 ml voisi riittää kuukausia jalkavoiteena. 

Vierailija
6/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa kaikkea. Kaksi yleispuhdistusainetta, ikkunanpesuaine ym. Eikä niitä kuukausittain osteta vai kuka tuhlaa? 

Itselläni pakastepussirulla ja tuorekelmu kestää vuosia. 

Vierailija
7/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa palasaippuaan. Niitä on nykyään tosi hyviä , koko vartalolle ja hiuksille omansa. 

Normaali iho ei tarvitse koko vartalon rasvausta jatkuvasti. Eri asia jos on atopiaa tms. Olen huomannut että kasvoöljyt kestää 3kk joten kannattaa vaihtaa öljyyn. Tai iso purkki kookosöljyä maksaa 6-10 euroa ja se riittää varmasti puoleksi vuodeksi koko vartalolle.

siivousaineita tarvitsee ihan tilkkasen. Olen tehnyt myös itse etikasta ja sitruunan kuorista pesuainetta. 

pyykkietikkaa voi tehdä itse etikasta, vedestä ja tuoksuöljystä. Se korvaa huuhteluaineen. 

vessapaperiin ja talouspaperiin menee kyllä rahaa. 

kannattaa vaihtaa kulutustottumuksia, älytöntä laittaa kemikaaleihin useita kymppejä kuussa 

Vierailija
8/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne kuitenkin on ostettava. 

Leipomalla esimerkiksi pullia ja sämpylöitä ja pakastamalla ne voi säästää valtavasti rahaa. Mutta täytyy olla pakastuspusseja ja leivinpaperia.

Vierailija
9/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,hah,,, ei pidä paikkaansa. Prismassa esin iso tuubi xtra hammastahnaa maksaa alle euron ja samoin iso pullo xrta shampoota ym ym .Etkä sinä sitä ikkunanpesuainettakaan varmaan  tarvitse joka kuukausi. Laske uudelleen! Olen käyttänyt noita  edullisia tuotteita jo useita vuosia. Ovat hyviä.

Vierailija
10/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä oli ainakin useimmista tuotteista 6-12 kuukauden tarpeiksi oletan, kuulostaa kohtuulliselta. Mikä pointti? 

Vierailija
11/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa palasaippuaan. Niitä on nykyään tosi hyviä , koko vartalolle ja hiuksille omansa. 

Normaali iho ei tarvitse koko vartalon rasvausta jatkuvasti. Eri asia jos on atopiaa tms. Olen huomannut että kasvoöljyt kestää 3kk joten kannattaa vaihtaa öljyyn. Tai iso purkki kookosöljyä maksaa 6-10 euroa ja se riittää varmasti puoleksi vuodeksi koko vartalolle.

siivousaineita tarvitsee ihan tilkkasen. Olen tehnyt myös itse etikasta ja sitruunan kuorista pesuainetta. 

pyykkietikkaa voi tehdä itse etikasta, vedestä ja tuoksuöljystä. Se korvaa huuhteluaineen. 

vessapaperiin ja talouspaperiin menee kyllä rahaa. 

kannattaa vaihtaa kulutustottumuksia, älytöntä laittaa kemikaaleihin useita kymppejä kuussa 

Otinkin laskelmaan mukaan halvimmat palasaippuat. Mutta myös 3 l nestesaippuakanisterin.

Vierailija
12/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee 20 e hygieniaan ja taloustavaroihin kuukaudessa. Ostan n joka toinen kuukausi wc paperi- ja talouspaperusäkit, leivinpaperin, shampoota ja satsin siteitä. Siivoussineita, pyykinpesuaineita, pakastepusseja ym ostetaan kerran vuodessa. 

Vierailija
13/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine on turhake.. pakastuspusseja voi käyttää uudelleen.

Vierailija
14/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah,hah,,, ei pidä paikkaansa. Prismassa esin iso tuubi xtra hammastahnaa maksaa alle euron ja samoin iso pullo xrta shampoota ym ym .Etkä sinä sitä ikkunanpesuainettakaan varmaan  tarvitse joka kuukausi. Laske uudelleen! Olen käyttänyt noita  edullisia tuotteita jo useita vuosia. Ovat hyviä.

Joo, tuo hammastahna on hyvää ja edullista. Alle 70 senttiä hinta.

Ehkä tuo 50 e on aloituspakkaus. Muina kuukausina ehkä 30 e.

Vierailija
15/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka on tosiaan yksi mahdollisuus siivouksessa. Halvimmat etikat on todella edullisia. Ruokasooda toinen toimiva. 

Vierailija
16/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä paljonko menee rahaa noihin.

En pärjää pelkillä siteillä on pakko olla tamponi myös yhtä aikaa. Menee kaks pakettia kumpaakin menkkojen aikana,huonolla säkällä 2x kk aikana

Kertakäyttöhanskoja menee paketti kk muuten kädet tulehtuu

Itsellä psori niin apteekin rasvat

Lattiat pestään joka päivä, joskus useamminkin.Koiratalous

Tiskikone päällä 3x pvä

Pesukone päällä 3x pvä

Ei satanen riitä millään

Vierailija
17/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä oli ainakin useimmista tuotteista 6-12 kuukauden tarpeiksi oletan, kuulostaa kohtuulliselta. Mikä pointti? 

Pointti oli siinä, että rahaa tarvitaan muuhunkin kuin vain ruokaan. Toki jos on kymppi rahaa kuukautta kohden, ihminen jättää varmaankin siivous- ja hygieniatuotteiden ostamisen, ja ostaa vain kaurahiutaleita, perunaa ja herneitä tms. Ehkä 30 sentin pakasaippuan voi ostaa. Onkohan kaikilla varaa edes terveyssiteisiin?

Vierailija
18/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä 50 euroa neljälle hengelle ole paljon.

Vierailija
19/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä paljonko menee rahaa noihin.

En pärjää pelkillä siteillä on pakko olla tamponi myös yhtä aikaa. Menee kaks pakettia kumpaakin menkkojen aikana,huonolla säkällä 2x kk aikana

Kertakäyttöhanskoja menee paketti kk muuten kädet tulehtuu

Itsellä psori niin apteekin rasvat

Lattiat pestään joka päivä, joskus useamminkin.Koiratalous

Tiskikone päällä 3x pvä

Pesukone päällä 3x pvä

Ei satanen riitä millään

Kyllä meilläkin kuluu todella paljon rahaa näihin. Monella varmasti.

Vierailija
20/47 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (liikuntarajoitteinen) vähintään 30 euroa kuukaudessa ruoan verkkokaupan kotiinkuljetuksiin. Ennen harmitti enemmän, kun ei ollut pakastinta. Kolme "kauppareissua" kuukaudessa on aika harvoin.

Saa nähdä, miten paljon kuljetusmaksut ja esimerkiksi pakkauslaatikoiden hinta nousevat arvonlisäverokorotuksen myötä. Puolitoista prosenttia = ainakin kymmenen prosenttia. Muut hinnat nousivat jo pari viikkoa etukäteen. Myös ruoan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi