Aaaaaaak! Rokki kuulostaa naurettavalle :O
Kommentit (48)
Ainoa syy miksi rock oli valtavirtaa joskus 1960-80-luvuilla, oli se ettei räppiä vielä ollut, eikä ihmiset tienneet paremmasta. Heti kun rap-skene nousi joskus 1990-luvulla, rockin suosio romahti ja siitä tuli undergroundia, ja nykyään se on vain vanhusten musaa. Kuulostaa tosi juntilta nykynuorten korvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet olevasi liian vanha rokkaamaan, niin sitten olet.
Ei vaan päinvastoin.
En tunne olevani niin vanha, kuin mitä rokkia kuuntelevat nykyään ovat.
En halua enää lukeutua siihen porukkaan. Sillä se porukka on jo vanhaa. Kun katsoo minkäikäiset fanittaa rokkia, niin se tekee rokista mielikuvan "vanhojen ukkojen musiikista". Kun mä olin nuori, niin esim humppa tai tango oli vanhojen ukkojen musiikkia. Nyt vanhat viis-kuuskymppiset harmaaohimoiset kaljamahat kuuntelee rokkia, ja koska mielikuva (minulla) on tämä, on rokin vetovoima tippunut ihan tosi paljon.
Heh. Aika koomista. Eli kuuntelet musiikkia sen mukaan minkälainen mielikuva siitä tulee. Et sen takia mitä tykkäät kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllähän rock ja metalli on hiukkasen vanhan ajan musaa nykyään 🤔 niitä kuunnellaan lähinnä jossain peräkylillä missä muutenkin vanhoillinen meininki
Eipä se sijainti tähän kyllä vaikuta.
Kyllä nykynuoretkin (tosin muualla kuin Suomessa) osaa rokata ja rollata:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnet olevasi liian vanha rokkaamaan, niin sitten olet.
Ei vaan päinvastoin.
En tunne olevani niin vanha, kuin mitä rokkia kuuntelevat nykyään ovat.
En halua enää lukeutua siihen porukkaan. Sillä se porukka on jo vanhaa. Kun katsoo minkäikäiset fanittaa rokkia, niin se tekee rokista mielikuvan "vanhojen ukkojen musiikista". Kun mä olin nuori, niin esim humppa tai tango oli vanhojen ukkojen musiikkia. Nyt vanhat viis-kuuskymppiset harmaaohimoiset kaljamahat kuuntelee rokkia, ja koska mielikuva (minulla) on tämä, on rokin vetovoima tippunut ihan tosi paljon.
Heh. Aika koomista. Eli kuuntelet musiikkia sen mukaan minkälainen mielikuva siitä tulee. Et sen takia mitä tykkäät kuunnella.
Kyllä musiikki on myös mielikuvia ja vaikuttaa siihen, kuunteleeko sitä mielellään. Tietenkin. Musiikki vaikuttaa nimenomaan mielikuviin, tunnelmiin, ajatuksiin. Bändin esiintyminen vaikuttaa, ihan kaikki.
Jos musiikkia esittää boomer-ikäinen tutiseva ukko, ja olevinaan vielä menevä, räväkkä tai anarkisti, niin lähinnä huvitun. Se on mun mielikuva, ehkä sinun mielikuva boomer-ikäisistä "rokkikukoista" on jotain muuta.
Jos musiikkia esittää vaikka tuomittu rikollinen, niin mielikuva siitä musiikistaKIN laskee roimasti. Onhan näitä. Michael Jackson, Jari Sillanpää, Rammstein -Till (tosin ei tuomittuja kaikki, mutta rankkoja syytöksiä esitetty)
Kyllä se esittäjä vaikuttaa, onko musiikki mieleistä. Turha yrittää vakuuttaa muuta.
Rokki profiloituu 50-60 vuotiaiden musiikiksi. Esiintyjät on usein jopa vanhempia.
Itse kuuntelen ajattomampaa musiikkia, siinäkin on kitarat ja sama fiilis, mutta siitä ei tule mieleen kumarassa köpsöttelevät eläkeläisukot. Nämä edelleen jatkavat kääkät olisi tehneet palveluksen itselleen, ja musiikilleen, kun olisivat jääneet sivuun järjellisessä iässä. Kapinallisuus ja testosteroni-uho ei oikein sovi yksiin inkontinenssiongelmien ja sydänlääkkeiden kanssa. Se heidän musiikkinsa imago ei sovi heihin itseensä enää.
Eiköhän se ole juuri päin vastoin - sinusta on tullut nuorisolainen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi rock oli valtavirtaa joskus 1960-80-luvuilla, oli se ettei räppiä vielä ollut, eikä ihmiset tienneet paremmasta. Heti kun rap-skene nousi joskus 1990-luvulla, rockin suosio romahti ja siitä tuli undergroundia, ja nykyään se on vain vanhusten musaa. Kuulostaa tosi juntilta nykynuorten korvissa.
Ihmisen musiikinmaku kehittyy 12-20 vuotiaana, eikä se muutu juurikaan vaikka ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen musiikinmaku kehittyy 12-20 vuotiaana, eikä se muutu juurikaan vaikka ikää tulee lisää.
Kyllä se voi muuttua. Ainakin itse olen löytänyt aina vain uusia genrejä, yhden per vuosikymmen, voisi sanoa!
Vierailija kirjoitti:
Rockin suosio ei todellakaan oo romahtanut 1990-luvulla. Vilkaise nyt ensi hätään Suomen virallisen singlelistan kärkikappaleita.
Ap:sta ei ole tullut vanha vaan ap:sta on tullut kalkkis
Vierailija kirjoitti:
Räppiä oli jo kasarilla. En ymmärtänyt, oken henkeen ja vereen, rock, metalli ja heavyn ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa musiikkiahan tuo on verrattuna räppiin.
Luulitko että räppi on jotain nuorekasta? :DD
Räppiä kuunneltiin jo kasarilla ja lisäksi muistan kuinka nykyään yli kuusikymppinen serkkuni harjoitteli aikoinaan break dancea :DD Nää luulee, että tää on joku nuorten juttu
Vierailija kirjoitti:
Älähän kuule valehtele
Vierailija kirjoitti:
Rokki profiloituu 50-60 vuotiaiden musiikiksi. Esiintyjät on usein jopa vanhempia.
Itse kuuntelen ajattomampaa musiikkia, siinäkin on kitarat ja sama fiilis, mutta siitä ei tule mieleen kumarassa köpsöttelevät eläkeläisukot. Nämä edelleen jatkavat kääkät olisi tehneet palveluksen itselleen, ja musiikilleen, kun olisivat jääneet sivuun järjellisessä iässä. Kapinallisuus ja testosteroni-uho ei oikein sovi yksiin inkontinenssiongelmien ja sydänlääkkeiden kanssa. Se heidän musiikkinsa imago ei sovi heihin itseensä enää.
Se ei silti tee sinusta itsestäsi nuorisolaista. Katso vaikka peiliin ja ota filtteri pois päältä
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen tarkoittaa sitä, että on jättäytynyt sivuun työelämästä. Kiertävät ja levyttävät muusikot eivät ole eläkeläisiä, oli ikä mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei silti tee sinusta itsestäsi nuorisolaista. Katso vaikka peiliin ja ota filtteri pois päältä
Ei teekään, en ole sentään rappiin siirtynyt. Mutta en näe peilissä myöskään "keski-ikäistä valkoista miestä, joka festareille kaivaa mustan nahkaliivin naftaliinista", näitähän rokkifanit nykyään ovat. Ma-pe tehdään normaalia keskiluokkaista työtä ja kuskataan tenavia farmariautolla harrastuksiin.
En tunne kuuluvani siihen porukkaan, en vaan yhtään.