Oikeasti jotkut lapset syö joka päivä suklaamuroja
Mä en ymmärrä. Lähipiirissä 3 perhettä joiden vakio aamupalaa.
Kommentit (109)
Kaikesta jaksattekin jankata ja aikaa tuhlata. Onko täällä suurin osa jotain autisteja?
En ole tainnut koskaan ostaa suklaamuroja, hyvin harvoin mitään muroja. Kerran ostin yhden kaakaopaketin, mutta taisin juoda sen itse nostalgianälkääni, lapselle ei maistunut. Mitään vanukkaitakaan en osta koskaan. Viilejä ja sokerittomia jugurtteja kyllä. Meillä ei myöskään juoda juuri mehuja muuta kuin itse keitettyjä vähäsokerisia. Limsaa joskus herkkupäivinä.
Sokeriherkut lapselle kyllä todellakin maistuisi, mutta syö niitä mummolassa niin paljon että kotona sitten harvemmin.
Miten se kaakaomaku siinä tekee siitä murosta epäterveellisemmän kuin tavallinen sokerimuro?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suklaamuroja, Nutellaa ja suklaavanukkaita kaapissa. Aikani jaksoin taistella vastaan, mutta kun mies syö noita, niin en oikein voi perustellusti lapsilta niitä kieltää. Meidän perheessä menee siis niin päin, että lapset syö miehen vanukkaat 😄
Nuo vanukkaat ovat epäterveellisiä. Monenlaista lisäainettä pullollaan.
Kai niitä muroja myydään paljon ihmisille kun hyllyt ovat niitä täynnä - ja lapset pääasiallisina syöjinä, jos Jerry seinfeld ei itse syö kaikkia.
Ostin joskus useamman paketin punalaputettuja Cheerios tjsp suklaamurorinkuloita ja niiden syöminen oli tuskaa. Paljon parempaa on perinteinen Corn Flakes, halpamerkkinäkin. Muistuu mieleen kun lapsena leivottiin leikisti, sotkettiin kaakaota ja jotain jauhoja tai muroja ja sitä sotkua ei syönyt kukaan. sama kuin olisi leiponut muovailuvahasta.
Silloin 70-luvulla pidettiin corn flakesia ihan ok aamuateriana, olihan siinä viljaa ja maitoa :) .. hiilihydraatit olivat terveellisiä.silloin, sai energiaa :) Nyt juodaan jotain ihme kalorittomia energiajuomia jossa on muka tauriinia, joka piristää. Kunnon sokerihumala,piristää.
Vierailija kirjoitti:
Kai niitä muroja myydään paljon ihmisille kun hyllyt ovat niitä täynnä - ja lapset pääasiallisina syöjinä, jos Jerry seinfeld ei itse syö kaikkia.
Ostin joskus useamman paketin punalaputettuja Cheerios tjsp suklaamurorinkuloita ja niiden syöminen oli tuskaa. Paljon parempaa on perinteinen Corn Flakes, halpamerkkinäkin. Muistuu mieleen kun lapsena leivottiin leikisti, sotkettiin kaakaota ja jotain jauhoja tai muroja ja sitä sotkua ei syönyt kukaan. sama kuin olisi leiponut muovailuvahasta.
Silloin 70-luvulla pidettiin corn flakesia ihan ok aamuateriana, olihan siinä viljaa ja maitoa :) .. hiilihydraatit olivat terveellisiä.silloin, sai energiaa :) Nyt juodaan jotain ihme kalorittomia energiajuomia jossa on muka tauriinia, joka piristää. Kunnon sokerihumala,piristää.
Ei kukaan pitänyt muroja terveellisenä silloinkaan. Eikä hiilihydraatti ollut sama kuin terveellinen. Kyllähän ihmiset tiesi, mitä eroa on täysjyvällä ja ravintoaineköyhällä maissihiutaleella.
Johan se karkkipussikin on täynnä hiilareita eikä kukaan ole niin tyhmä, että terveellisenä erehtyisi pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö päivittäin suklaamuroja. Tai oikeastaan ne on kaakao, mutta puhutaan suklaamuroista. Kotimaista merkkisiä. Hyviä, halpoja ja sokeria vain 11g/100g. Suosittelen.
Järkyttävää. Miksi ihmeessä? Tuo on epäterveellistä moskaa. Ei kuituja, ei mitään ravintoarvoja ja liikaa sokeria.
Ihan yhtä paljon hiilaria kuin puurossa tai leivässä ja kuituakin on. Ne ovat myös vitaminoitu. Itse syön kerman kanssa. On hyvää.
Mitä höpsit? Suklaamurojen ravintoarvot kuten kuidut on lähellä nollaa. Miten joku ei tätä tiedä?
Älä mutuile. Lue paketista. Kaikki viljatuotteet ovat roskaa, mutta raha ei riitä hanhenmaksaan ja kaviaariin. 6g/100g on
Yhdessä murolautasessa on muroja noin 30-40 grammaa. Lapsi saa siis noista "runsaskuituisista" muroista vain muutaman gramman kuitua, mutta runsaasti sokeria ja tyhjiä kaloreita sekä olemattoman vähän täysjyvän ravintoaineita.
Vähät rahat käyttäisi tehokkaammin vaikkapa ostamalla ruisleipää.
Toi on varmaan vähän sama juttu ku se et mun tytöt söi yhteen aikaan joka päivä nutella leipiä. Molemmat normaali painoisia ja niillä menee kausittain se mitä haluaa syödä. Meillä on kuitenki muut päivän ruoat terveellisiä ja käytetään esim paljon kasviksia, joten en oo niuhottanu leivistä. Ja se on kausittaista kuten sanoin. Tällä hetkellä sit taas aamupala/välipala/iltapala on usein tumma homejuustoleipä molemmilla.