Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti jotkut lapset syö joka päivä suklaamuroja

Vierailija
29.08.2024 |

Mä en ymmärrä. Lähipiirissä 3 perhettä joiden vakio aamupalaa. 

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ja mieheni olimme lapsia kasarilla. Mies oli kotoisin Etelä-Suomesta. Hän söi sokerimuroja ja sokerijugurttia, joi limsaa koko ajan ja sai hienoja uusia leluja ja pelasi jalkapalloa. Minä elin Itä-Suomessa ja söin leipää, pottua, marjoja, juureksia, välillä vähän kalaa tai lihaa ja juoksin metsässä.

Arvatkaa kummalla meistä on keski-iässä vaikeuksia pysyä normaalipainoisena. Niin, ne geenit.

Voi hyvää päivää. Jos olet keski-ikäisemä ylipainoinen, se johtuu siitä mitä syöt ja kulutat nyt. Miten tämä on näin vaikeaa? Ei voi syödä terveellisesti varastoon koko loppuelämän tarpeiksi vaan se terveellinen ruoka pitää valita joka päivä.

Mitä urputat? Valitsen terveellisen ruoan joka päivä. Olen kasvanut siihen, en edes välitä makeasta. Mieheni on edelleen sokerihiiri.

Vierailija
62/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset syö päivittäin suklaamuroja. Tai oikeastaan ne on kaakao, mutta puhutaan suklaamuroista. Kotimaista merkkisiä. Hyviä, halpoja ja sokeria vain 11g/100g. Suosittelen. 

Järkyttävää. Miksi ihmeessä? Tuo on epäterveellistä moskaa. Ei kuituja, ei mitään ravintoarvoja ja liikaa sokeria.

Ihan yhtä paljon hiilaria kuin puurossa tai leivässä ja kuituakin on. Ne ovat myös vitaminoitu. Itse syön kerman kanssa. On hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset syö päivittäin suklaamuroja. Tai oikeastaan ne on kaakao, mutta puhutaan suklaamuroista. Kotimaista merkkisiä. Hyviä, halpoja ja sokeria vain 11g/100g. Suosittelen. 

Järkyttävää. Miksi ihmeessä? Tuo on epäterveellistä moskaa. Ei kuituja, ei mitään ravintoarvoja ja liikaa sokeria.

Ihan yhtä paljon hiilaria kuin puurossa tai leivässä ja kuituakin on. Ne ovat myös vitaminoitu. Itse syön kerman kanssa. On hyvää.

Katsos, ei kiihkoilijat katsele tuoteselosteita. Riittää pelkkä sana suklaamurot. Jos niitä sanottaisiin vaikka proteiinimuroiksi, ne saisivat armon.

Vierailija
64/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Italiassa aamiainen on tyypillisesti makea. Miksi se ei saisi Suomessa olla?

Italiahullu herännyt. Joko tallot taatelia?

Vierailija
65/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpsit? Suklaamurojen ravintoarvot kuten kuidut on lähellä nollaa. Miten joku ei tätä tiedä? 

Vierailija
66/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, ei kiihkoilijat katsele tuoteselosteita. Riittää pelkkä sana suklaamurot. Jos niitä sanottaisiin vaikka proteiinimuroiksi, ne saisivat armon.

Nimenaan muut osaa katsoa tuoteselostetta. Vaikkapa täysjyväleivästä saat runsaasti ravintokuitua, suklaamuroista et juuri lainkaan.

Vierailija
67/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta eikö sinusta ole

80-luvulla liikuttiin paljon enemmän kuin nykyään. Ohjattuja liikuntaharrastuksia ei ehkä ollut niin monella, mutta arjessa kaikki liikkuivat ja paljon. Aktiivinen elämä vaatii myös energiaa. Nykyään lapset ja nuoret liikkuvat sähköskuuteilla, mopoilla, autoilla jne., vanhemmat kuskaavat harrastuksiin. Kun arkiliikunta puuttuu kokonaan, kansa lihoo. Oikeasti ruokavalion pitäisi olla todella niukka, jotta ylimääräistä energiaa ei varastoituisi läskinä ihmisiin.

Vierailija
68/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpsit? Suklaamurojen ravintoarvot kuten kuidut on lähellä nollaa. Miten joku ei tätä tiedä? 

Myllärin suklaarenkaissa 6,3 grammaa sadassa grammassa, proteiinia 9,5 grammaa. Ei se nyt ihan lähellä nollaa ole.

Vierailija
69/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mutuile. Lue paketista. Kaikki viljatuotteet ovat roskaa, mutta raha ei riitä hanhenmaksaan ja kaviaariin. 6g/100g on kuitua meidän muroissa.

Vierailija
70/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuituja 8,8g ja protskua 12g. Vertaappa vaikka leipään. 

Vierailija
71/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se sulle ihan yllätyksenä ett taso on tämä?

Vierailija
72/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaupat pursuaa sokeriherkkuja lapsille entistä enemmän verrattuna aiempiin aikoihin. Kerran tuttavallani oli tarjolla värikkäitä yksisarvis muroja!!! Kuka haluaa värjättyä ruokaa lapselleen joka aamu? .... 

Täällä joku väitti, että lapsia ei voisi opettaa terveellisesti elämään. Kyllä voi. Meillä syödään pääosin terveellisesti, herkut sallitaan kyllä. 

Lapset syö hyvällä halulla terveellisempiä muroja kuin nämä kaakaomurot. Kerran tuli lasten kavereita meille kylään. Eihän nämä murot kelvannut heille. Leipäkin olisi pitänyt olla höttöä ranskanleipää. Kirsikkana kakun päällä: kun laitoin tarjolle vadin, jossa oli meidän pihalta kerättyjä marjoja mm. Kirsikoita, pensasmustikkaa, vadelmaa ja mansikkaa niin yksi lapsi totesi "mä en tykkää ollenkaan marjoista" ...

Vierailija
73/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä vanukkaitakin joissa karkkeja mukana

Vierailija
74/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs ystäväni joka on tietävinään paljon terveellisyydestä kysyi kaupassa "hei ootko syönyt näitä proteiinipatukoita, tosi terveellistä, itse käytän paljon" 

Hän meni hiljaiseksi, kun kerroin, että en syö tota makeitusaineella täytettyä moskaa. Jos tekee mieli hyvää ostan pienen suklaapatukan itselleni. 

Vierailija
75/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita saa vain juhlapyhinä ja synttäreinä. Minusta vertautuu herkkuihin, eikä ole mikään aamu-/välipala. Lisäksi lapsen vatsa ei kestä oikein ollenkaan sokeria, joten pitää olla tarkkana. Ei olisi kiva olla vatsa ruikulilla joka päivä koulussa. 

Olen ysärillä suurimman osan lapsuudestani viettänyt, mutta meidän perheessä syötiin puuroa eikä muroja. Vanukasta oli joskus viikonloppuisin. 

Vierailija
76/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noita saa vain juhlapyhinä ja synttäreinä. Minusta vertautuu herkkuihin, eikä ole mikään aamu-/välipala. Lisäksi lapsen vatsa ei kestä oikein ollenkaan sokeria, joten pitää olla tarkkana. Ei olisi kiva olla vatsa ruikulilla joka päivä koulussa. 

Olen ysärillä suurimman osan lapsuudestani viettänyt, mutta meidän perheessä syötiin puuroa eikä muroja. Vanukasta oli joskus viikonloppuisin. 

Samaa mieltä . Itsekin ysärillä syntynyt ja viikonloppuisin sai nami nami vanukasta ja irtokarkkeja vähäsen. Ehkä limsaa. Täällä joku väitti, että ysärillä kaikissa perheissä syötiin näitä. Ei meillä. Äiti ja iskä ei suostunut ostaa näitä ikinä. 

Vierailija
77/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni opetin jo vauvasta alkaen esimerkiksi siihen, että jugurtti on maustamatonta ja maku lisätään itse: marjat tai hedelmät, tai 100% hedelmäsose ilman sokeria. 

Vierailija
78/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä . Itsekin ysärillä syntynyt ja viikonloppuisin sai nami nami vanukasta ja irtokarkkeja vähäsen. Ehkä limsaa. Täällä joku väitti, että ysärillä kaikissa perheissä syötiin näitä. Ei meillä. Äiti ja iskä ei suostunut ostaa näitä ikinä. 

Me oltiin ylemmän keskiluokan perhe. Samoin tuttavapiiri. Kaikissa oli sama meno, että mahdollisimman terveellisesti syötiin eikä muroja tai muita saanut kuin erityistilanteissa.

Vierailija
79/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni opetin jo vauvasta alkaen esimerkiksi siihen, että jugurtti on maustamatonta ja maku lisätään itse: marjat tai hedelmät, tai 100% hedelmäsose ilman sokeria. 

Haluatko mitalin?

Vierailija
80/109 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Oma nirso lapsi meni kyllä siltä osin pilalle, kun meni päiväkotiin, jossa syötetään ihan järkyttävää sokerimoskaa lapsille. Linja pidettiin kyllä kotona, mutta aikamoista nurinaa tuli terveellisemmistä vaihtoehdoista sen jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä