Oikeasti jotkut lapset syö joka päivä suklaamuroja
Mä en ymmärrä. Lähipiirissä 3 perhettä joiden vakio aamupalaa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö päivittäin suklaamuroja. Tai oikeastaan ne on kaakao, mutta puhutaan suklaamuroista. Kotimaista merkkisiä. Hyviä, halpoja ja sokeria vain 11g/100g. Suosittelen.
Järkyttävää. Miksi ihmeessä? Tuo on epäterveellistä moskaa. Ei kuituja, ei mitään ravintoarvoja ja liikaa sokeria.
Ihan yhtä paljon hiilaria kuin puurossa tai leivässä ja kuituakin on. Ne ovat myös vitaminoitu. Itse syön kerman kanssa. On hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö päivittäin suklaamuroja. Tai oikeastaan ne on kaakao, mutta puhutaan suklaamuroista. Kotimaista merkkisiä. Hyviä, halpoja ja sokeria vain 11g/100g. Suosittelen.
Järkyttävää. Miksi ihmeessä? Tuo on epäterveellistä moskaa. Ei kuituja, ei mitään ravintoarvoja ja liikaa sokeria.
Ihan yhtä paljon hiilaria kuin puurossa tai leivässä ja kuituakin on. Ne ovat myös vitaminoitu. Itse syön kerman kanssa. On hyvää.
Katsos, ei kiihkoilijat katsele tuoteselosteita. Riittää pelkkä sana suklaamurot. Jos niitä sanottaisiin vaikka proteiinimuroiksi, ne saisivat armon.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Italiassa aamiainen on tyypillisesti makea. Miksi se ei saisi Suomessa olla?
Italiahullu herännyt. Joko tallot taatelia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpsit? Suklaamurojen ravintoarvot kuten kuidut on lähellä nollaa. Miten joku ei tätä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, ei kiihkoilijat katsele tuoteselosteita. Riittää pelkkä sana suklaamurot. Jos niitä sanottaisiin vaikka proteiinimuroiksi, ne saisivat armon.
Nimenaan muut osaa katsoa tuoteselostetta. Vaikkapa täysjyväleivästä saat runsaasti ravintokuitua, suklaamuroista et juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta eikö sinusta ole
80-luvulla liikuttiin paljon enemmän kuin nykyään. Ohjattuja liikuntaharrastuksia ei ehkä ollut niin monella, mutta arjessa kaikki liikkuivat ja paljon. Aktiivinen elämä vaatii myös energiaa. Nykyään lapset ja nuoret liikkuvat sähköskuuteilla, mopoilla, autoilla jne., vanhemmat kuskaavat harrastuksiin. Kun arkiliikunta puuttuu kokonaan, kansa lihoo. Oikeasti ruokavalion pitäisi olla todella niukka, jotta ylimääräistä energiaa ei varastoituisi läskinä ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpsit? Suklaamurojen ravintoarvot kuten kuidut on lähellä nollaa. Miten joku ei tätä tiedä?
Myllärin suklaarenkaissa 6,3 grammaa sadassa grammassa, proteiinia 9,5 grammaa. Ei se nyt ihan lähellä nollaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mutuile. Lue paketista. Kaikki viljatuotteet ovat roskaa, mutta raha ei riitä hanhenmaksaan ja kaviaariin. 6g/100g on kuitua meidän muroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuituja 8,8g ja protskua 12g. Vertaappa vaikka leipään.
Tuleeko se sulle ihan yllätyksenä ett taso on tämä?
Nykyään kaupat pursuaa sokeriherkkuja lapsille entistä enemmän verrattuna aiempiin aikoihin. Kerran tuttavallani oli tarjolla värikkäitä yksisarvis muroja!!! Kuka haluaa värjättyä ruokaa lapselleen joka aamu? ....
Täällä joku väitti, että lapsia ei voisi opettaa terveellisesti elämään. Kyllä voi. Meillä syödään pääosin terveellisesti, herkut sallitaan kyllä.
Lapset syö hyvällä halulla terveellisempiä muroja kuin nämä kaakaomurot. Kerran tuli lasten kavereita meille kylään. Eihän nämä murot kelvannut heille. Leipäkin olisi pitänyt olla höttöä ranskanleipää. Kirsikkana kakun päällä: kun laitoin tarjolle vadin, jossa oli meidän pihalta kerättyjä marjoja mm. Kirsikoita, pensasmustikkaa, vadelmaa ja mansikkaa niin yksi lapsi totesi "mä en tykkää ollenkaan marjoista" ...
Saahan niitä vanukkaitakin joissa karkkeja mukana
Kerran eräs ystäväni joka on tietävinään paljon terveellisyydestä kysyi kaupassa "hei ootko syönyt näitä proteiinipatukoita, tosi terveellistä, itse käytän paljon"
Hän meni hiljaiseksi, kun kerroin, että en syö tota makeitusaineella täytettyä moskaa. Jos tekee mieli hyvää ostan pienen suklaapatukan itselleni.
Meillä noita saa vain juhlapyhinä ja synttäreinä. Minusta vertautuu herkkuihin, eikä ole mikään aamu-/välipala. Lisäksi lapsen vatsa ei kestä oikein ollenkaan sokeria, joten pitää olla tarkkana. Ei olisi kiva olla vatsa ruikulilla joka päivä koulussa.
Olen ysärillä suurimman osan lapsuudestani viettänyt, mutta meidän perheessä syötiin puuroa eikä muroja. Vanukasta oli joskus viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä noita saa vain juhlapyhinä ja synttäreinä. Minusta vertautuu herkkuihin, eikä ole mikään aamu-/välipala. Lisäksi lapsen vatsa ei kestä oikein ollenkaan sokeria, joten pitää olla tarkkana. Ei olisi kiva olla vatsa ruikulilla joka päivä koulussa.
Olen ysärillä suurimman osan lapsuudestani viettänyt, mutta meidän perheessä syötiin puuroa eikä muroja. Vanukasta oli joskus viikonloppuisin.
Samaa mieltä . Itsekin ysärillä syntynyt ja viikonloppuisin sai nami nami vanukasta ja irtokarkkeja vähäsen. Ehkä limsaa. Täällä joku väitti, että ysärillä kaikissa perheissä syötiin näitä. Ei meillä. Äiti ja iskä ei suostunut ostaa näitä ikinä.
Omat lapseni opetin jo vauvasta alkaen esimerkiksi siihen, että jugurtti on maustamatonta ja maku lisätään itse: marjat tai hedelmät, tai 100% hedelmäsose ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä . Itsekin ysärillä syntynyt ja viikonloppuisin sai nami nami vanukasta ja irtokarkkeja vähäsen. Ehkä limsaa. Täällä joku väitti, että ysärillä kaikissa perheissä syötiin näitä. Ei meillä. Äiti ja iskä ei suostunut ostaa näitä ikinä.
Me oltiin ylemmän keskiluokan perhe. Samoin tuttavapiiri. Kaikissa oli sama meno, että mahdollisimman terveellisesti syötiin eikä muroja tai muita saanut kuin erityistilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni opetin jo vauvasta alkaen esimerkiksi siihen, että jugurtti on maustamatonta ja maku lisätään itse: marjat tai hedelmät, tai 100% hedelmäsose ilman sokeria.
Haluatko mitalin?
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Oma nirso lapsi meni kyllä siltä osin pilalle, kun meni päiväkotiin, jossa syötetään ihan järkyttävää sokerimoskaa lapsille. Linja pidettiin kyllä kotona, mutta aikamoista nurinaa tuli terveellisemmistä vaihtoehdoista sen jälkeen.
Mitä urputat? Valitsen terveellisen ruoan joka päivä. Olen kasvanut siihen, en edes välitä makeasta. Mieheni on edelleen sokerihiiri.