Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti jotkut lapset syö joka päivä suklaamuroja

Vierailija
29.08.2024 |

Mä en ymmärrä. Lähipiirissä 3 perhettä joiden vakio aamupalaa. 

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapseni näitä kinusivat. Sanoin, että saavat valita niitä herkkupäivään, koska sopivat paremmin sinne. Eivät tykänneet lainkaan. 

Vierailija
2/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä meillä kuin korkeintaan jossain mökkireissulla. Pelkkää sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön suklaamuroja. On suurempiakin murheita elämässä

Vierailija
4/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha meluta jostain muroista, kun koko päivän ruokailu perustuu sokeriin.

Vierailija
5/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ysärin lapsi ja muistan kun näitä ei vanhemmat ikinä ostanut, mutta senkin edestä saatiin tehdä kaakaoo... Parasta kun pääsi kaverille yökylään jossa oli aina suklaamuroja :D

Vierailija
6/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten

Vierailija
7/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kaikennäköistä proteiini pirtelöä ties millä eri maulla. On suklaata ja toffeeta ym 

Vierailija
8/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä ihan normaalia, toki suklaamurojen vaihteluna oli sokerikuorrutettuja maissimuroja ym. Myös sokerinen kaakao oli normi iltapala melkein kaikissa tuntemissani perheissä. Jännä kun nykyiset kolme-nelikymppiset on niin pullukoita, ja osa syöttää niitä lapsuuden sokerihöttöjä omille lapsilleenkin. 

Vierailija
9/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilläkin suklaamuroja tms. kaapissa melkein aina, mutta ei nuo lapset niistä niin innoissaan ole. Monta kuukautta kestää se sama paketti. 

Vierailija
10/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä ihan normaalia, toki suklaamurojen vaihteluna oli sokerikuorrutettuja maissimuroja ym. Myös sokerinen kaakao oli normi iltapala melkein kaikissa tuntemissani perheissä. Jännä kun nykyiset kolme-nelikymppiset on niin pullukoita, ja osa syöttää niitä lapsuuden sokerihöttöjä omille lapsilleenkin. 

Tästä listasta puuttui vain vanukas! 

Vierailija
11/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suklaamuroja, Nutellaa ja suklaavanukkaita kaapissa. Aikani jaksoin taistella vastaan, mutta kun mies syö noita, niin en oikein voi perustellusti lapsilta niitä kieltää. Meidän perheessä menee siis niin päin, että lapset syö miehen vanukkaat 😄

Vierailija
12/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sitä mitenkään kovin kamalana, jos päivällä ei muuten syödä sokeria. Moni syö maustettua jugurttia, mehukeittoja, hilloa, välipalapatukoita jne. puhumattakaan ihan rehellisisti herkuista. Jos ruokavalio on muuten kunnossa, ei se horju siitä, että aamuisin syödään sokerimuroja. 

Vierailija
13/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan skeidaahan ne on, enkä itse tai lapseni syö. Mutta pieni pahe tuo kuitenkin on loppujenlopuksi.

Vierailija
14/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on suklaamuroja, Nutellaa ja suklaavanukkaita kaapissa. Aikani jaksoin taistella vastaan, mutta kun mies syö noita, niin en oikein voi perustellusti lapsilta niitä kieltää. Meidän perheessä menee siis niin päin, että lapset syö miehen vanukkaat 😄

Ja kauhistelijoille tiedoksi: lapset ovat urheilevia teinejä ja mies himopyöräilijä. Kenelläkään heistä ei ole paino-ongelmia. Ainoa lihava meidän perheessä olen minä (äiti), ja minä en välitä sokerista ollenkaan.

Vierailija
15/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten

Haluat läskin ja sairaan lapsen? Tai ainakin viimeistään syöpäsairaan aikuisen. 

Vierailija
16/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli ysärillä suklaamuroja. Mutta oli myös jotain weetabixejakin ja mysliä. Ei sentään samaa joka päivä. 

Muistan kun kerran weetabix-paketista tuli ulos iso tuhatjalkainen, hyi olkoon.

Vierailija
17/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kyllä meillä kuin korkeintaan jossain mökkireissulla. Pelkkää sokeria.

"Energia1595 kJ / 377 kcal

Rasva2,8 g

josta tyydyttynyttä1,1 g

Hiilihydraatit75,2 g

josta sokereita22,4 g

Ravintokuitu8,6 g

Proteiini8,5 g

Suola0,22 g"

Se tekee 22% sokeria, ei suinkaan pelkkää sokeria. Yhdessä kaakaomuropaketissa on noin 350g muroja. Yksi annos on laskennallisesti 30g eli siinä on noin 7g sokeria. Yhdessä Valion mansikkajugurttipikarissa (200g) on 19g sokeria.

Vierailija
18/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Pääasia että syövät. Muroja ne ovat siinä missä muutkin. Itsekin vetelin kakarana muroja, puuroa, leipää, jogurttia, kaakaota ja mitähän kaikkea mitä nyt kaupasta sai ostettua. Lopettakaa tämä arvostelu. Ruoka on ruokaa.

Vierailija
19/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kauhistelijoille tiedoksi: lapset ovat urheilevia teinejä ja mies himopyöräilijä. Kenelläkään heistä ei ole paino-ongelmia. Ainoa lihava meidän perheessä olen minä (äiti), ja minä en välitä sokerista ollenkaan.

Tiedoksi että elintavat opetetaan kotona. Vain hetki kun lapset eivät enää ole lapsia ja sen jälkeen tuo ruokavalio tekee heistä viimeistään sairaita sekä ylipainoisia. Vastuutonta vanhemmuutta, en antaisi itselleni anteeksi. 

Vierailija
20/109 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Pääasia että syövät. Muroja ne ovat siinä missä muutkin. Itsekin vetelin kakarana muroja, puuroa, leipää, jogurttia, kaakaota ja mitähän kaikkea mitä nyt kaupasta sai ostettua. Lopettakaa tämä arvostelu. Ruoka on ruokaa.

Roskaruoka on roskaruokaa. Painoindeksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme