Oikeasti jotkut lapset syö joka päivä suklaamuroja
Mä en ymmärrä. Lähipiirissä 3 perhettä joiden vakio aamupalaa.
Kommentit (109)
Joo ei kyllä meillä kuin korkeintaan jossain mökkireissulla. Pelkkää sokeria.
Minäkin syön suklaamuroja. On suurempiakin murheita elämässä
Ihan turha meluta jostain muroista, kun koko päivän ruokailu perustuu sokeriin.
Ite ysärin lapsi ja muistan kun näitä ei vanhemmat ikinä ostanut, mutta senkin edestä saatiin tehdä kaakaoo... Parasta kun pääsi kaverille yökylään jossa oli aina suklaamuroja :D
Nykyään on kaikennäköistä proteiini pirtelöä ties millä eri maulla. On suklaata ja toffeeta ym
Ysärillä ihan normaalia, toki suklaamurojen vaihteluna oli sokerikuorrutettuja maissimuroja ym. Myös sokerinen kaakao oli normi iltapala melkein kaikissa tuntemissani perheissä. Jännä kun nykyiset kolme-nelikymppiset on niin pullukoita, ja osa syöttää niitä lapsuuden sokerihöttöjä omille lapsilleenkin.
On meilläkin suklaamuroja tms. kaapissa melkein aina, mutta ei nuo lapset niistä niin innoissaan ole. Monta kuukautta kestää se sama paketti.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä ihan normaalia, toki suklaamurojen vaihteluna oli sokerikuorrutettuja maissimuroja ym. Myös sokerinen kaakao oli normi iltapala melkein kaikissa tuntemissani perheissä. Jännä kun nykyiset kolme-nelikymppiset on niin pullukoita, ja osa syöttää niitä lapsuuden sokerihöttöjä omille lapsilleenkin.
Tästä listasta puuttui vain vanukas!
Meillä on suklaamuroja, Nutellaa ja suklaavanukkaita kaapissa. Aikani jaksoin taistella vastaan, mutta kun mies syö noita, niin en oikein voi perustellusti lapsilta niitä kieltää. Meidän perheessä menee siis niin päin, että lapset syö miehen vanukkaat 😄
En näe sitä mitenkään kovin kamalana, jos päivällä ei muuten syödä sokeria. Moni syö maustettua jugurttia, mehukeittoja, hilloa, välipalapatukoita jne. puhumattakaan ihan rehellisisti herkuista. Jos ruokavalio on muuten kunnossa, ei se horju siitä, että aamuisin syödään sokerimuroja.
Ihan skeidaahan ne on, enkä itse tai lapseni syö. Mutta pieni pahe tuo kuitenkin on loppujenlopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on suklaamuroja, Nutellaa ja suklaavanukkaita kaapissa. Aikani jaksoin taistella vastaan, mutta kun mies syö noita, niin en oikein voi perustellusti lapsilta niitä kieltää. Meidän perheessä menee siis niin päin, että lapset syö miehen vanukkaat 😄
Ja kauhistelijoille tiedoksi: lapset ovat urheilevia teinejä ja mies himopyöräilijä. Kenelläkään heistä ei ole paino-ongelmia. Ainoa lihava meidän perheessä olen minä (äiti), ja minä en välitä sokerista ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten
Haluat läskin ja sairaan lapsen? Tai ainakin viimeistään syöpäsairaan aikuisen.
Meilläkin oli ysärillä suklaamuroja. Mutta oli myös jotain weetabixejakin ja mysliä. Ei sentään samaa joka päivä.
Muistan kun kerran weetabix-paketista tuli ulos iso tuhatjalkainen, hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä meillä kuin korkeintaan jossain mökkireissulla. Pelkkää sokeria.
"Energia1595 kJ / 377 kcal
Rasva2,8 g
josta tyydyttynyttä1,1 g
Hiilihydraatit75,2 g
josta sokereita22,4 g
Ravintokuitu8,6 g
Proteiini8,5 g
Suola0,22 g"
Se tekee 22% sokeria, ei suinkaan pelkkää sokeria. Yhdessä kaakaomuropaketissa on noin 350g muroja. Yksi annos on laskennallisesti 30g eli siinä on noin 7g sokeria. Yhdessä Valion mansikkajugurttipikarissa (200g) on 19g sokeria.
Mitä sitten? Pääasia että syövät. Muroja ne ovat siinä missä muutkin. Itsekin vetelin kakarana muroja, puuroa, leipää, jogurttia, kaakaota ja mitähän kaikkea mitä nyt kaupasta sai ostettua. Lopettakaa tämä arvostelu. Ruoka on ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kauhistelijoille tiedoksi: lapset ovat urheilevia teinejä ja mies himopyöräilijä. Kenelläkään heistä ei ole paino-ongelmia. Ainoa lihava meidän perheessä olen minä (äiti), ja minä en välitä sokerista ollenkaan.
Tiedoksi että elintavat opetetaan kotona. Vain hetki kun lapset eivät enää ole lapsia ja sen jälkeen tuo ruokavalio tekee heistä viimeistään sairaita sekä ylipainoisia. Vastuutonta vanhemmuutta, en antaisi itselleni anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Pääasia että syövät. Muroja ne ovat siinä missä muutkin. Itsekin vetelin kakarana muroja, puuroa, leipää, jogurttia, kaakaota ja mitähän kaikkea mitä nyt kaupasta sai ostettua. Lopettakaa tämä arvostelu. Ruoka on ruokaa.
Roskaruoka on roskaruokaa. Painoindeksi?
Kerran lapseni näitä kinusivat. Sanoin, että saavat valita niitä herkkupäivään, koska sopivat paremmin sinne. Eivät tykänneet lainkaan.