Kuinka monta tuntia nukut keskimäärin / kuinka paljon unta tarvitsisit?
Itsellä 7h tulee nukuttua arkena mutta ilman häiriötekijöitä (työ yms) tulee nukuttua jopa 11h
Kommentit (28)
Normaalisti tuppaan heräämään samaan aikaan, vaikka menisin satunnaisesti joskus myöhemmin nukkumaan. 6 tuntia riitti minulle pitkään. Nyt on terveysongelmia ollut muutama kuukausi ja olen voinut nukkua jopa 8 tuntia ja olla silti hiukan alavireinen herättyäni. Päiväunet otan joka päivä. Ennen niissäkin riitti puolisen tuntia. Nyt voin nukahdella montakin kertaa illassa tai nukkua kauankin kerralla. Ja silti taas uni tulee illalla. Sain kesäkuussa jonkun flunssan ja vatsavaivan, meni haju- ja makuiaistikin muutamaksi päiväksi, enkä ole ihan normaaliin kuntoon tullut sen jälkeen. Olen miettinyt, että oliskohan voinut olla koronaa.
5-6h ja senkin pätkissä. Kärsin unettomuudesta ja olen todella väsynyt.
Tarvitsen vähintään 7 h. Mieluummin 8 h. Kai nukunkin jotain niiden välillä.
7 tuntia on sopiva. Oon kyllä ihan jotenkin hiton väsynyt nykyään aina. Herään joka yö vähintään kerran ja uudelleen nukahtamiseen menee minuutti tai kolme tuntia. Kai se rassaa. Uniapnea on ja hoito siihen, en osaa enää edes nukkua ilman cpap- laitetta. Yöheräily on perseestä, onneks oon eläkkeellä, niin voin nukkua milloin huvittaa tai olla nukkumatta, mutta mieluusti nukkuisin 7 tuntia putkeen, niin tuntis itsensä ihmiseksi. Nukahtamislääkkeet auttaisi, mutta maksa-arvot pamahtaa heti kattoon ja saatan myös nukkua liikaa, jolloin tulee takuuvarmasti migreeni. Ollapa nuori.
Arkena 7, vkloppuna 9. Tarvitsen 9. Lomallakin nukuin aina 9 tuntia.
5-6