Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin ensitapaamisella terapeutilla. Mistä tietää, että on varmasti sopiva terapeutti itselleen?

Vierailija
29.08.2024 |

Tarvitsen psykoterapiaa erittäin kipeästi. Nyt sitten kävin tapaamisella. 

Minun oli hyvin helppo keskustella hänen kanssaan. Tunsin oloni turvalliseksi. Avauduin paljon ja löysin keskusteluun punaisen langan. En lainkaan sössöttänyt tai unohdellut sanoja, kuten minulla normaalisti voisi käydä jos jännitän. 

Oli hyvin luontevaa keskustelua ja terapeutti oli todella lämmin ja mukava. Hän sanoikin, että hänestä tuntuu, siltä, että meidän yhteys toimii ja molemmilla oli hyvä mieli istunnon jälkeen. 

Hän kuitenkin painotti miettimään, että onko minulla itsellä tosiaan sellainen olo, että hänen kanssaan tahdon prosessin aloittaa. 

Minä en epäile lainkaan mutta onko tässä nyt jotain sellaista mitä pitäisi vielä miettiä? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin toiveikas olo, että vihdoin pääsen työstämään näitä asioita. Siis sellainen olo, että elämästäni ehkä voisikin tulla vielä jotain ja ehkä löydän itseni. Kiitollinen ja liikuttunut olo. 

Olen niin valmis tähän. Ap 

Se on oikeasti niin suuri helpotus, kun löytää sopivan ihmisen eikä tarvitse enää selviytyä yksin. Saa toivoa. Joku näkee sinut ja haluaa auttaa. Kaikkea hyvää ja voimia polullesi :)

Kiitos paljon :) <3 on kyllä uskomaton helpotus. On edes toivoa ja se on iso juttu. 

Ap 

Vierailija
22/22 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet yhtään, voitko kysyä pääsetkö vielä toiselle tutustumiskäynnille ennen lopullista päätöstä? Itse tiesin heti ensimmäisellä kerralla, että terapeutti oli oikea, koska hänen seurassaan ei jännittänyt jutella toisin kuin toisten ammattilaisten seurassa, esimerkiksi B-lausunnon kirjoittaneen lääkärin seurassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla