Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunnan pahoinvoinnista ei saa puhua

Vierailija
29.08.2024 |

Miksi poistetaan ketjut joissa työtön voi kertoa miten hankalaa elämä on? Emmekö saa edes puhua tästä ? 

terveisin 52 v työtön yksinhuoltaja , peruspäivärahalla. Irtisanottu 2,5v sitten tuotannollis-taloudellisista syistä. 2 teini-ikäistä lasta. 

miksi näistä asioista ei saa puhua? Miksi ei saa kertoa toisille miten vaikeaa elämä on? 

Älkää poistako tätä ketjua. 

lapsikorotus poistui ja tuloni tippuivat 170 euroa per kuukausi. 170! 

saamme asumistukea ja toimeentulotukea. Olen joutunut myymään autoni. Asunto on nyt liian kallis, vuokra on 870 euroa , 3h ja keittiö jossa tilava olohuone mihin minä mahdun nukkumaan . 

haluan tulla nähdyksi ja kuulluksi! Miksi media ei kirjoita meistä. Miksi emme saa näyttää numeroita, kauppakuitteja. Miksi emme saa näkyä ja tehdä näkyväksi sitä, että olemme köyhiä ja hallituksen politiikka vaikuttaa meihin konkreettisesti koko ajan. 

miksi minulle huudetaan vain, mene töihin? 

olen jakanut mainoksia ja sekin loppui. Niitä ei jaeta enää. 

te jotka vain huudatte minulle, mitä te tekisitte? Miten te turvaisitte lapsenne elämän? Olen tosissani harkinnut seksin myymistä. Mutta en ole lähtenyt siihen koska se veisi minun sieluni ja pelkään että masentuisin niin pahasti että en selviäisi enää. 

miksi hallitus ei auta minua saamaan työtä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uusia asioita olet opetellut tuon 2,5v aikana?

Vierailija
2/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä ei tue agendaa poistetaan. Olet onnellinen ja Ukrainan sota on hyvä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAE TÖITÄ JA MENE TÖIHIN!!! Ei täällä muillakaan ole taatusti yhtään sen helpompaa eikä mikään huomioh*oraaminen sitä tilannetta miksikään muuta vaan niillä eväillä on itse kunkin pärjättävä mitä on. Myös niiden työtätekevien jotka eivät välttämättä saa kovinkaan ruhtinaallista palkkaa eikä myöskään mitään yhteiskunnalta. Useilla paikkakunnilla on ruokajakeluja, useammankin kerran viikossa eli sinne vaan, sen lisäksi diakoniatyöntekijään voi olla yhteydessä puhelinaikana ja katsoa kuinka hän pystyy auttamaan jos ylipäätään pystyy ollenkaan. 

Vierailija
4/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä aloituksessa oli mainittu rikollisuutta, joka tuskin johtuu tämänvuotisista kiristyksissä sosiaalituissa. 

Valitettavasti on totuttu elämään yli varojen toisten kustantamana. 70- ja 80-luvuilla oli ihan normaalia, että elettiin kaksiossa, jos muuhun ei ollut varaa. Niin elettiin mekin ja tiesin lapsuudestani muitakin ja ei meistä kenestäkään rikollisia tullut.

Vierailija
5/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajat saavat aivan helvetisti eri tukia.

Vierailija
6/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te- toimisto ei myöntänyt minulle oikeutta opiskella työttömänä. Koska sen ei nähty merkittävästi nostavan mahdollisuuksiani työllistyä. Olen mukana seurakunnan toiminnassa ja vapaaehtoisena mutta sitäkään ei saa tehdä liikaa . Käyn ilmaisessa kudontaryhmässä ja netistä katson paljon videoita esimerkiksi ruokien kuivaamisesta ja säilömisestä . Ja olen tämän ja viime syksyn aikana oppinut todella paljon keräämään ja säilömään asioita luonnosta, marjat ja sienet . Minulla ei ole enää autoa mikä rajoittaa tätä. Kaupunginosaryhmistä saa ilmaisia omenoita. 

olen kyllä koko ikäni pyrkinyt oppimaan uutta aina kun mahdollista. Opiskella en saa missään kursseilla, mitkä luetaan opiskeluksi. Työväenopiston kursseihin ei ole varaa , käyn ilmaisilla luennoilla . 

tein 2 ilmaista kurssia Jyväskylän yliopiston tarjoamana , niitten materiaalit oli kaikille avoimet eikä vaatinut sitä että olen kirjoilla siellä. Koska kirjoilla ei saa olla. 

mieluiten olisin töissä.

Vierailija
7/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetteletko ne tuet ?

Vierailija
8/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntojen hinnat ovat kovia. Asun 160m2 OKT:ssa. Eläminen maksaa 1100€/kk, kaikkine kuluineen. Kuusi henkeä. Jos tulisi ero, eläminen tulisi paljon kalliimmaksi.

Vierailija
9/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä työttömien vihaamisessa ja sen hakemisessa että mene töihin! on taustalla sama psykologinen reaktio kuin jos rikoksen uhria syytetään siitä että joutui uhriksi. 

sehän johtuu siitä, että ihminen mielummin uskottelee itselleen, että voi itse estää mielivaltaisen rikoksen uhriksi joutumisen, luin hyväksyy sen tosiasian että tällaista mielivaltaista toimintaa on ja on vaan tuurista kiinni kohdistuuko se sinuun. 

sama reaktio näkyy suhtautumisessa työttömiin. Halutaan ajatella, että se on ihmisen oma vika, koska se suojelee psyykea siltä tosiasialta , että itse voi saada ensi viikolla potkut ja olla sen jälkeen se lähes 50v ketä ei palkkaa kukaan. 

Vierailija
10/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asuntojen hinnat ovat kovia. Asun 160m2 OKT:ssa. Eläminen maksaa 1100€/kk, kaikkine kuluineen. Kuusi henkeä. Jos tulisi ero, eläminen tulisi paljon kalliimmaksi.

Niin. Miten kävisi jos tulisi ero ja joutuisit työttömäksi ? 

Vierailija
11/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä voi. Ehkei monta aloitusta ole sitten ollut hyvä tai jos joku epäili että osa trollaa. Tai ketjun sisälle jossa jo käsitellään aihetta.

Vierailija
12/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hallituksen pitäisi auttaa sinua saamaan töitä? Suomessa on 300 000 työtöntä, ja alle 10% tuosta vapaana olevia paikkoja. Kerro meille, miten sinua voi auttaa? Miksi et auta itse itseäsi opiskelemalla esim. sairaanhoitajaksi? Voit ja saat syyttää kaikkia muita kuin itseäsi omasta tilanteestasi, mutta fakta on että ei se auta ketään, vähiten sinua.

Vierailija
13/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän yksinhuoltajakorotus 73,30e/kk ja Kelan elatustuki 196,02e/kk, jos lapsen toinen vanhempi ei maksa elatusapua. 

Mitähän ne muut pelkästään yksinhuoltajille maksettavat tuet mahtavat olla? 

Vierailija
14/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään, mitä olet itseksesi opetellut, tai opiskellut itsenäisesti netissä, ei noteerata mitenkään missään. Koska siitä ei ole virallista byrokratiavirkailijan/viranomaisen antamaa sertifikaattia/todistusta. Itsensä sivistäminen on mitätöity ja siitä on tehty vain joidenkin tahojen monopoli.

Se, että olet jumpannut ja haastanut aivojasi, sekä kehittänyt tiedonkäsittelyn prosessejasi omaehtoisesti, ei merkitse mitään. Varmaan siksi monille on se ja sama istua sitten tv:nedessä katsomassa aivotonta viihdettä, ja pelaamassa pelikoneella räiskinäpelejä, koska arvotus on sama kuin kognitiivisen kehittämisensä kanssa. Tasan nolla.

Vierailija
15/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän yksinhuoltajakorotus 73,30e/kk ja Kelan elatustuki 196,02e/kk, jos lapsen toinen vanhempi ei maksa elatusapua. 

siihen lisäksi toimeentulon ja asumistuen lapsikorotukset.

Vierailija
16/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 lapsen yksinhuoltaja saa niin paljon tukia ettei kannata liikuttaa evääkään alle 3000e/kk nettopalkalla.

Vierailija
17/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään, mitä olet itseksesi opetellut, tai opiskellut itsenäisesti netissä, ei noteerata mitenkään missään. Koska siitä ei ole virallista byrokratiavirkailijan/viranomaisen antamaa sertifikaattia/todistusta. Itsensä sivistäminen on mitätöity ja siitä on tehty vain joidenkin tahojen monopoli.

Se, että olet jumpannut ja haastanut aivojasi, sekä kehittänyt tiedonkäsittelyn prosessejasi omaehtoisesti, ei merkitse mitään. Varmaan siksi monille on se ja sama istua sitten tv:nedessä katsomassa aivotonta viihdettä, ja pelaamassa pelikoneella räiskinäpelejä, koska arvotus on sama kuin kognitiivisen kehittämisensä kanssa. Tasan nolla.

Väärin. Jos ap olisi opiskellut ohjelmointia tuon 2,5v 30h viikossa ja muodostanut siitä portfolion, olisi hän satavarmasti päässyt haastatteluun jonnekin juniortason hommaan. 

Vierailija
18/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Jos ap olisi opiskellut ohjelmointia tuon 2,5v 30h viikossa ja muodostanut siitä portfolion

on väärin vaatia, että työtön tekisi enemmän kuin lähettää ne pakolliset 4 työhakemusta kuukaudessa töihin joihin ei halua eikä pysty pääsemään.

Vierailija
19/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te- toimisto ei myöntänyt minulle oikeutta opiskella työttömänä. Koska sen ei nähty merkittävästi nostavan mahdollisuuksiani työllistyä. Olen mukana seurakunnan toiminnassa ja vapaaehtoisena mutta sitäkään ei saa tehdä liikaa . Käyn ilmaisessa kudontaryhmässä ja netistä katson paljon videoita esimerkiksi ruokien kuivaamisesta ja säilömisestä . Ja olen tämän ja viime syksyn aikana oppinut todella paljon keräämään ja säilömään asioita luonnosta, marjat ja sienet . Minulla ei ole enää autoa mikä rajoittaa tätä. Kaupunginosaryhmistä saa ilmaisia omenoita. 

olen kyllä koko ikäni pyrkinyt oppimaan uutta aina kun mahdollista. Opiskella en saa missään kursseilla, mitkä luetaan opiskeluksi. Työväenopiston kursseihin ei ole varaa , käyn ilmaisilla luennoilla . 

t

Mihin mahdollisuutesi käydä työssä kaatuvat ? Laita useampi syy.

Vierailija
20/40 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jossittele !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan