Listataan ilmaisia ruokia
Marjat ja sienet metsästä
Villiyrtit
Ruoka-apu/leipäjono
Omenenat ym roskalavaryhmistä
Tapahtumat, joissa makkaratarjoilu, esim vaalitilaisuudet
Kommentit (66)
Minulle sienet ja marjat ovat ilmaisia, koska voin kuitata ne pienet autolla kulkemisen kustannukset myymällä muutaman ämpärillisen. Myös järvikala on minulle oikeastaan täysin ilmaista, koska talon mukana tuli vene, katiska ja oikeus vesialueeseen ja järvelle on kävelymatka. Myös viinimarjat, omenat ja villiyrtit tulevat omalta pihalta ilman minkäänlaisia kustannuksia. Sen sijaan kaikki itse kasvatettu kyllä maksaa tavalla tai toisella, ja usein paljon enemmän, kuin kaupasta ostettu. Tämä tietysti pätee vain omiin olosuhteisiini.
Treffit, joku saattaa tarjota ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä aina ilmainen aamiainen. Samoin koko päivän on ilmaisia hedelmät tarjolla toimistolla kaiken muun naposteltavan lisäksi. Sitten on yhteistilaisuuksia, jossa saa ilmaisen lounaan ehkä kerran viikossa.
Syötte siis sokeria koko työpäivän ajan? Onko työpaikkasi tekemisissä Diabetesliiton kanssa?
Hedelmät on kuule terveellisiä ja sisältää paljon hyödyllisiä vitamiineja, hivenaineita ja kuituja! Ravintosuositukset suosittelee niiden syöntiä, eikä välttämistä sokerin takia!
Hedelmissä ei juuri muuta vitamiinia ole kuin C-vitamiinia. Liha ja etenkin sisäelimet ovat parempia vitamiinien ja hivenaineiden lähde ilman sokeria.
Mutta niissä on esim. polyfenoleja.
Parempi diili olisi, että toinen kerää ja toinen puhdistaa. Monen marjankeruu kun on sitä, että pitempi aika menee marjojen puhdistamiseen kuin keräämiseen.