Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitteko arvojenne vastaisen työn vastaan?

Vierailija
29.08.2024 |

Esim. pikamuoti, puhelinmyynti, lihateollisuus 

Olen joutunut siihen tilanteeseen, että minun on otettava työ vastaan. Tarjottu paikka on mediassa esillä ollut, missä työntekijöitä on kohdeltu huonosti (maksettu vajaa palkka, pidetty yli työtuntien, painostettu tulemaan kipeänä töihin, kiusattu esihenkilön toimesta jne). 

Tuntuu jotenkin väärältä. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Koskaan. Arvoni eivät ole vaihdettavissa rahalla.

Arvoihisi kuuluu elää muiden rahoilla?

Aika usein elät muiden rahoilla huutelijat ei ota huomioon asuntosijoittajia, valtion tukia saavia tms

Vierailija
42/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaista ns. paskaduunia tekisin kyllä, ja olen aika paljon tehnytkin. Se on joskus ehkä epämukavaa, mutta ei sisäisesti hajottavaa. Omien arvojeni vastaista työtä en kuitenkaan voisi tehdä mitenkään. Tällaista voisi olla esimerkiksi pikavippien markkinointi, turkistarhalla tai broilerikasvattamossa työskentely tai tupakkatuotteiden edustaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisen moraali on mielenkiintoinen, hyvin kelpaa rahat niiden hesellä työskentelevien veroista. Tukia pitää todellakin leikata, alkaa työ kelvata.

Jep. Valtion yritystuet myös veks ja asuntosijoittajille ei enää asumistukisiirtoja! Alkaa työ kelvata! Harmaa talous myös kuriin. 

Vierailija
44/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjäksi tai feissariksi en alkaisi, melkein kaikki muu käykin

Voisin mutta menestystä ei olisi tiedossa 

Vierailija
45/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on valmis myymään omat arvot heti sopivan hinnan - aika matalan - löydyttyä. Prostituoiduillakin korkeampi moraali. 

Voi lapsi. Jokaisella on omat arvonsa. Yleinen arvo meillä on ansaita itse,  ja työ on joka tapauksessa tarpeellista koko yhteiskunnan kannalta. Tulee siinä sivussa vähän tarpeetontakin kun on tämä hyvinvointivaltio. Nämä hampparipaikat, alkot ja lihakin nykyisessä tilanteessa, voisi tiukasti katsoa enemmän viihtymistarpeisiin kuuluviksi,  mutta kyllä niistäkin maksetaan koska kuluttajia löytyy. 

Yleinen arvo :D olisko ennemminkin ohjelmoitu normi kuin joku yleinen arvo.

Vierailija
46/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on laillista vaikka onkin epämiellyttävää.

Tuosta aiheutuu aina turhia, tai "turhia", poissaoloja. AINA.

Vierailija
47/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noista kelpuuttaisin, joo.

Entä paikka, jossa joudut käsittelemään happoja ja liuottimia päivittäin (käytät respiraattoria koko päivän) plus kuulohaittaa (käytät kuulosuojaimia) plus fyysisesti tikapuilla kiipeämistä ja painavien tavaroiden nostelua?

tehdäänkö me samaa hommaa? maskeista kyll jo luovuttiin mutta en tiiä johtuko se urakoista vai turvallisuudesta

Vierailija
48/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki noista kelpuuttaisin, joo.

Entä paikka, jossa joudut käsittelemään happoja ja liuottimia päivittäin (käytät respiraattoria koko päivän) plus kuulohaittaa (käytät kuulosuojaimia) plus fyysisesti tikapuilla kiipeämistä ja painavien tavaroiden nostelua?

tehdäänkö me samaa hommaa? maskeista kyll jo luovuttiin mutta en tiiä johtuko se urakoista vai turvallisuudesta

Jos tarpeeksi tujut kemikaalit + tilavuudet, niin niitä EI SAA käsitellä ilman respiraattoria + erityisvarusteita.

Vierailija
49/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monta vuotta siivoamassa ja minusta koko ala on yhtä asiakkaiden kusetusta. 

Totuus on se, ettei kaikkia linjattuja asioita ole millään aikaa tehdä, kun mitoitus on niin auttamattoman tiukka. Sitten mennään mutkat suoriksi ja ihan sama miten työt tekee, kunhan näyttää hyvältä. 

Mieluummin tekisin työt kunnolla, kun on kerran alettu tekemään, mutta jollain se on minunkin elämiseni kustannettava. 

Vierailija
50/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole arvoja, teen sitä mistä maksetaan riittävästi

Vierailija
51/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen tehnyt puhelinmyyntiä opiskeluaikana, kehnolla menestyksellä.

En tiedä onko nykyinen työnantajani "arvojeni mukainen". Iso pörssiyhtiö. Palkka on työn vaativuuteen nähden ihan ok. On kivaa kun on katto pään päällä, saa ruokittua itsensä ja lapsensa joka päivä. 

Vierailija
52/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuta työtä ei olisi tarjolla, niin ottaisin vastaan tuollaisen työn ja hakisin samalla toista työtä. 

Vierailija
53/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole arvoja, teen sitä mistä maksetaan riittävästi

Sama. Aina ei kestä päivänvaloa. 

Vierailija
54/54 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein työurani keskellä hetken töitä terveysjätillä. Minä sain saman kk-palkan, firma tiivisti työtahtia ja korjasi pottia aivan hillittömästi. Henkilökunta vaihtui olko ajan,piti perehdyttää jatkuvasti, eikä siitä maksettu. Asiakastyötä ei ehtinyt tehdä huolella vaan juostiin paikasta toiseen. Palasin julkiselle, työtä on paljon ja kiirettä mutta minun selkänahallani ei enää voittoa muille revitä. Sairauksilla hyötyminen on eettisesti väärin, näen punaista miten kokoomushallitus edesauttaa tätä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme