Fazerin suklaalevyt S-Marketissa 4,45 euroa!!! Mistä lähtien tällainen ryöstöhinta on ollut voimassa? HUH!
Olin lounastauolla käymässä S-Marketissa ja ajattelin ostaa suklaalevyn jaettavaksi työkavereiden kanssa. Kuvittelin, että se maksaa vähän yli 2 euroa. No ei maksanut, vaan 4,45 euroa. Joka ikinen.
Posketon hinta. Milloin tällainen hinnannousu on jysähtänyt? Siitä taitaa olla siis hetki, kun olen suklaalevyn ostanut.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on tehnyt elämässä aika monta virhettä, jos ei aikuisena ole varaa ostaa neljän euron suklaalevyä. Mene töihin.
Kuinkahan monta virhettä sinä olet tehnyt elämässäsi, kun et sisäistänyt lukemaasi tai jaksanut edes koko aloitusta lukea? TYÖkavereille olin hyvää hyvyyttäni viemässä herkkuja. Ihmettelin hintaa. En missään vaiheessa kirjoittanut, etten olisi sitä suklaalevyä ostanut, vaikka hinta oli korkea.
ap
No kyllä onkin oikein äärimmäisen tähdellinen aloitus, joka kaikkien suomalaisten kannattaa läpikotaisin SISÄISTÄÄ. Että nyt on joku inisijä hämmästynyt, kun suklaa maksaa neljä euroa. Mitä neljä euroa on suomalaiselle ihmiselle? Eri asia jos asuisi jossain Bangladeshissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on tehnyt elämässä aika monta virhettä, jos ei aikuisena ole varaa ostaa neljän euron suklaalevyä. Mene töihin.
Kuinkahan monta virhettä sinä olet tehnyt elämässäsi, kun et sisäistänyt lukemaasi tai jaksanut edes koko aloitusta lukea? TYÖkavereille olin hyvää hyvyyttäni viemässä herkkuja. Ihmettelin hintaa. En missään vaiheessa kirjoittanut, etten olisi sitä suklaalevyä ostanut, vaikka hinta oli korkea.
ap
No kyllä onkin oikein äärimmäisen tähdellinen aloitus, joka kaikkien suomalaisten kannattaa läpikotaisin SISÄISTÄÄ. Että nyt on joku inisijä hämmästynyt, kun suklaa maksaa neljä euroa. Mitä neljä euroa on suomalaiselle ihmiselle? Eri asia jos asuisi jossain Bangladeshissa.
Mikä sulla on? Itse ainakin koin mielenkiintoisena tämän, kun en ole vuosiin kys tuotetta kuluttanut. Neljä euroa jostain laaduttomasta suklaalevystä on jo jotain
Vierailija kirjoitti:
P.S. Mun lähimmässä S-marketissa maksaa Fazerin 200 gramman Sininen 3,65 e, ja kauppa on vieläpä Helsingin keskustassa. Missä S-marketissa on yli neljä euroa?
Maunulan Alepassa maksaa reippaasti yli 4 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kilpailijan kaupasta puolet halvemmalla. Problem solved. Message sent.
Maksaako K-kaupassa tai Lidlissä oikeasti 2-2,5 euroa?
Omassa lähimmässä k kauppassa 3,30e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Citymarketissa tarjouksessa 6 Maraboun suklaalevyä 10 euroa.
Liittyy asiaan miten? En söisi Maraboun suklaata vaikka ilmaiseksi saisin.
Sinä nyt syöt mitä tahansa.
Pandan suklaa on paljon halvempaa. Joku isohko levy, oliko sitten tummaa suklaata taisi maksaa Prismassa jotain 2 euron tuntumassa.
Työpaikassani myydään myös suklaata, joten pisti silmään uutisoinnista toi hallituksen uusi hullutus että suklaan hinta nousee verokannasta 14%> 25,5%! järjetöntä! Fazer pistikin uuden tehtaan jäihin, että se niistä uusista työpaikoista ja tulee näkymään tappiollisena meillä jälleenmyyjilläkin, kiitti vatusti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi ihmeessä kommentoit, että minun pitäisi mennä töihin tai inisisin, ettei minulla ole varaa ostaa neljän euron suklaalevyä? Jaksoit lukea otsikon, mutta keskittymiskyky ei riittänyt viestin lukemiseen. Silti otit asiaksesi kommentoida asiattomasti aloitusta, joka koski suklaalevyn yhtäkkistä hinnannousua.
Jos maidon hinta yhtäkkiä nousisi kuuteen euroon litralta, sinä tuskin olisit asiasta hiljaa.
ap
Tässä ei nyt otettu kantaa siihen, mitä kukakin syö ja miksi kun todettiin, että halvempaakin suklaata on saatavilla, kuten Marabou. Jokainen syökööt tai olkoot syömättä mitä itse tahtoo, mutta halvempia vaihtoehtoja on kuitenkin yhä saatavilla näin neutraalisti sanottuna mihinkään muuhun kantaa ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miksi ihmeessä
Oon eri mut jos maito olisi 6e/litra, vaikka pirkan merkkinen niin jää kyllä kahvimaito ostamatta. Ehkä sen hintainen joskus kaukana tulevaisuudessa.
Yli 4 euron suklaalevyt jää ostamatta. Tykkään älyttömästi suklaasta ja hinnassa kipuraja ylittyi jo.
M
Suklaan hinta on noussut kaksinkertaiseksi noin kuukaudessa. Sanovat, että parin tumman suklaapalan syöminen päivässä on terveellistä.
Kaakaopuu on trooppinen herkkä kasvi ja kärsii ilmastonmuutosesta. Mietin vaan voisiko kaakaopuuta kasvattaa saunassa, jos onnistuisi tuomaan sen siemenen eli pavun elävänä Suomeen🤣
Vierailija kirjoitti:
Luin tuosta vähän aikaa sitten, mutta ihmetykseni oli yhtä suuri. Luulin myös, että maksaa alle kolme euroa, sillä ei ole kauaa, kun Cittari ja ehkä myös Tokmanni mainostivat viittä levyä kympillä. En ole ostanut vuosiin, jostain yksi levy saatiin ja maku ja koostumus olivat muuttuneet, ei enää sula samalla tavalla suuhun.
Nyt Tokmannilla tarjous 4 kpl 11 euroa. On siis sielläkin sisään- ja ulosmyyntihinta noussut. Johtuu varmaan siitä, että kaakaon maailmamarkkinahinta on pompsahtanut, huono sato tjms, en ole tarkemmin lukenut. Fazer miettii jotain kaakaota korvaavaa elintarviketta, onko sellaista?
Ohoh. Taitaa olla muunkin hinta noussut. Sokeriton makeutusaineellinen mehu joka ei ole vatsaystävällinen tai edes terveellinen maksaa yli 2 euroa vähemmän kuin sokerilantrinkimarjamehu tai hedelmämehu. Ei siis se sokerilitkumehu ole nyt kyseessä joka on tölkeissä ja pillimehuna. Osalla ei mene ruoka alas ollenkaan pelkällä vedellä tai vatsa toimi, vaikka vettä ottaisi väliajoilla kun ei syö. Köyhille ei hyvä. Osalle ei käy hiilihappovesi, koska voi närästää jos jatkuvasti ottaisi sitä. Ja kotikalja ei käy.
Tuplakin on noussut 1,15 , on jo liikaa pienestä patukasta vaikka on ollut suosikkini . Muistelen kun maksoi 0,55 hetkisen sitten .Sininen oli noussut 3,65 ja maku fazerit oli 4,25. Yksi oli 4,99 , se marianne.
Lidlissä oli ihan ilman mitään alennuksia Fazerin Sininen alle kolme euroa tällä viikolla kun yhden levyn ostin. Ja kyllä meidän lähiprismastakin tuon hinta on reilusti alle neljä euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt kyse siitä onko varaa vai ei, vaan ihmettelyn aiheena on nopea, yhtäkkinen (ja perusteeton) hinnannousu.
Suklaa nyt ei ole mikään elinehto. Mun mielestä tuo on ihan liian kallista, enkä siis osta. Ei ole tyhmä se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
ap