Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juoppo miksi et lopeta juomista

Vierailija
29.08.2024 |

Maailman yksinkertaisin asia. En kysy pahalla vaan ihan aidosti huolissani

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne omasta mielestään juo lainkaan joten ei voi lopettaakaan.

Vierailija
42/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma on sairaus, hankalapa siitä on päästä irti. Taustalla on usein mt-puolen tai elämänhallinnan ongelmia.

Olen miettinyt, että pitäisikö esimerkiksi huumeidenkäyttäjille olla tarjolla pakkokatkoa elämäntavan haittojen kasautuessa muiden niskaan.

Puoleksi vuodeksi häkkiin missä ei saa aineita?Mitä tapahtuisi?

Kun pääsevät vapauteen, niin kajoavat takaisin huumeisiin tai alkoholiin ja näin koko hoito oli turhasta ja verojen haaskausta.

Alkoholismin ja huumeiden käytön syy pitää hoitaa, esim taustalla olevat mielenterveyshäiriöt. Muuten mikään hoito ei auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne omasta mielestään juo lainkaan joten ei voi lopettaakaan.

Siis vaikka olisi suurimman osan ajasta kännissä,sinänsä mielenkiintoinen ilmiö.

Vierailija
44/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juominen on mukavaa ajankulua. Kuka kaipaa tylsää arkea??

Miten niin arki on tylsää? Silloin kun alkoholi jäi, arki on ollut enimmäkseen hauskaa. Se on se ero ja syy, miksi ei juo.  Eihän krapulassa ole hauskaa. Myös ihmisten kanssa on hauskempaa selvinpäin. 

Vierailija
45/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua. Miksi minun pitäisi lopettaa valitsemani harrastus vain sen vuoksi ettei se miellytä sinua? Antakaa jokaisen kukan kukkia. En pakota ketään viettämään väkisin aikaa kanssasi.

Kulutat yhteiskunnan varoja, ainakin jossain vaiheessa, pahaan harrastukseksi. Kadu ja käänny!!

Vierailija
46/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kela tai sossu pistä juoppoja pakkotöihin johonkin pellolle. Tuet vaan pois jos kelarahat menee juopotteluun. Juopottelun takia ihmisistä tulee sairaita ja huonokuntoisia joten eivät kykene enää töihinkään.

Vierailija
47/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdeongelma on sairaus, hankalapa siitä on päästä irti. Taustalla on usein mt-puolen tai elämänhallinnan ongelmia.

Olen miettinyt, että pitäisikö esimerkiksi huumeidenkäyttäjille olla tarjolla pakkokatkoa elämäntavan haittojen kasautuessa muiden niskaan.

Puoleksi vuodeksi häkkiin missä ei saa aineita?Mitä tapahtuisi?

Kun pääsevät vapauteen, niin kajoavat takaisin huumeisiin tai alkoholiin ja näin koko hoito oli turhasta ja verojen haaskausta.

Alkoholismin ja huumeiden käytön syy pitää hoitaa, esim taustalla olevat mielenterveyshäiriöt. Muuten mikään hoito ei auta. 

Jos aivot on koukussa kemikaaliin, ei mielenterveyshoito auta. Ne kemikaalit aiheuttaa riippuvuutta. Piri koukuttaa pirinistiä, vaikka kuinka paljon istuisi terapiassa. Pitäisi sisäistää lähtökohdaksi, että muutkin päihteet kuin nikotiini on koukuttavia aineita. Tosin on jokin liikkeellepaneva syy, miksi jeppe alkaa juoda, mutta jatkon hoitaa riippuvuus, jona se aine aiheuttaa. 

Vierailija
48/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on alkoholisti tai käyttää alkoholia rajusti, niin sitten ei kannata itkeä sitä, ettei löydä kumppania.

Jos ei halua löytää kumppania, vaan haluaa vain juoda: gul, gul, gul. Hyvää!

Vierailija
49/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppo vastaa: olen sairastunut alkoholismiin, en pysty omin voimin lopettamaan.

Rukoilen vain, että saisin vielä edes yhden selvän päivän, niin että voisin hakeutua lähimpään AA-ryhmään.

En ole ap, mutta mulle on mysteeri tämä että en pysty.  Mitä se tarkoittaa? Ei ole tahdonvoimaa? Mitä tapahtuu, jos ei vaan juo? Kuitenkin lopultakin ihan itse tekee sen päätöksen ostaako ja juoko alkoholia, niin mikä saa päättämään että juo, jos kerran kovasti toivoo ettei niin tekisi.

Vierailija
50/50 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia juoppoja jotka eivät tajua/myönnä olevansa juoppoja koska käyvät töissä tai ovat perheellisiä, heidän käsityksensä juoppoudesta siirtyy aina hieman kauemmas sitä myötä kuinka paljon juopommiksi he itse muuttuvat. Se, että pystyy välissä olemaan selvinpäin, ei tarkoita ettet olisi juoppo, jos viinaa on pakko saada hei kun vapaat alkaa. Tai jos tissuttelet joka ilta, mutta et tule känniin, olet silti juoppo koska sinulla on tarve tehdä niin.