Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sissien viikonloppu

09.02.2007 |

Heippa!

Aloitin tämän viikonloppupinon, kun alkoi tuo alkuviikkoinen olla jo niin pitkä. Mutta siellä näytti olevan muutama perjantainenkin kommentti, joten käykää vilkaisemassa.

Dumle kyseli tuossa aikaisemmassa pinossa nukkumisessa, niin laitoinkin eilen tuonne keskusteluun aloituksen unettomuudesta. Itse olen näet " valvonut" palttiarallaa melkein kuukauden. Tai " nukun" 2-4 tuntia yössä, mutta pääasiassa vaihdan kankkua ja kuuntelen mieheni kuorsausta ja kattiemme yöelämää :) Nyt alkaa olla vähän nuupahtanut olo ja pitäisi vaan alkaa tekemään töitä. Eilisessä neuvolassakin mainitsin asiasta ja neuvolantäti sanoi, että johtuu näistä hormonimyrskyistä. Että kai tätä sitten on vaan kestettävä. Muutoin saan olla kiitollinen, ettei ole kertaakaan tarvinnut oksentaa vaikka huonoa oloa toisinaan tuntuukin.

Neuvolassa ei mitään ihmeempää ollut. Lähinnä olin tyytyväinen siihen, että hemoglobiiniarvoni ja verenpaine olivat hyvät. Yleensä olen ollut aika " aneeminen" , mutta nyt on tullut syötyä niin monipuolisesti ja terveellisesti.

Hyviä vointeja ja viikonloppuja kaikille palleromahoille.

Papu70 rv 9+5

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää aina vaan enemmän. Parin viime viikon aikana armoton väsy on iskenyt illalla viiden maissa, mutta tänään se iski jo kolmelta... Huh hui! Mua ei ällötä muu kuin jotkut ällömakeat leivonnaiset. Esim. Runebergin torttuja en voisi kuvitellakaan syöväni. Yksi suklaamarenki-kakku ja kaupan kääretorttu jäivät myös maistamatta, kun sellaisia oli tarjolla. Ei pysty!

Maanantaina pääsee alkuraskauden ultraan yksityiselle. En malta odottaa!

Essi78 (7+4?)

Vierailija
22/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mamma on taas " eksynyt" koneelle ja palstalle... Mies vaihteeks töissä ja pienin on päikkäreillä. Isommat leikkivät kerrankin sopuisasti keskenään.

Nukkumisesta: Minäkin pyörin ja pyörin yöllä, tosin teen sitä aina. Osansa yövalvomiseen tuo nuo lapset, joista ainoastaan vanhin nukkuu yönsä läpi rauhallisesti. Pienin herää vielä pullolle (en ole vielä jaksanut vierottaa yösyömisestä) ja tuo 2½v herää muuten vaan.

Masu: Hieman turvotusta, mutta ei vielä minkäänlaista vauvamasua, eikä varmasti kukaan päällepäin arvaa pikkunelosen odotusta... Eipä silti edellisestä ei vielä puolen välin jälkeen ihmiset tienny jos en sanonu mulla kun on tuo masu alkanu niin myöhään aina näkymään, eikä mikään valtava ole ollut lopussakaan, toivossa elän että samaa rataa mennään nytkin!!!

Rinnat: Mulla on kyllä käynyt ihan päinvastoin tän rintavarustuksen kanssa... Lopetin imetyksen + jälkeen ja niinpä koko on pikemminkin pienentynyt kuin kasvanut odotuksen myötä! On muuten kiva pitää normaaleja rintsikoita imetysliivien jälkeen :) Mulla onkin aika varasto eri kokosia rintsikoita kun on viime aikoina ollut käyttöä millon minkäkinlaisille liiveille, ja täytyy sanoa että tosi vähä on ollut käyttöä " normaalikoolle" Mulla on maidon eritys alkanut aina varhaisessa vaiheessa, joten kohta taitaa taas täytettä tisseihin tulla :)

Mies tekee viikonloppuna ylitöitä ja meen varmaan lasten kans mummolaan joten voi olla että vasta ma palailen jutulle...

Rentouttavaa viikonloppua ja hyviä vointeja mammoille ja masuasukeille!!! trv.daisy82 rv 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkästä, pitkästä aikaa hyvä olo! Viisi viikkoa olen ollut pahoinvoiva ja nyt... valoa tunnelin päässä! =) Ihmeen energiseltäkin tuntuu olo ja hymyilyttää vaan. Naamakin alkaa näyttää paremmalta, alkaa olla kukkimiset kukittu.

Mä kävin ma neuvolassa ekan kerran. RR ja hb ok. Hb oli 134! No, mä syönkin Floradixia (rauta). Neuvolan mukaan mul ois la 28.8. Tosin laskettiin 28pv kierron mukaan ja mul on paljon pidempi, epäsäännöllinen. Samaa koitin selittää varatessani ultra-aikaa, mut ei auttanut! Kun en varmuudella voi puhelimessa asiaa todistaa, niin mulla on nyt sit eka ultra viikon päästä, jolloin omien laskelmien mukaan ois 10+2. Eli joutuu varmaan käymään pari viikkoa myöhemmin uudestaan.

Mikä tökkii, kyseli Pandora74. Liha tökkii mullakin. Sama oli esikoista odottaessakin alkuraskaudessa. Mulle riittää, et joku vaan mainitsee jauhelihan tai mä nään mainoksen lehdessä, niin alkaa yököttää. On tullu syötyä kala- ja kasvissosekeittoa ja pinaattilettuja lähiaikoina. Vaalea leipä maistuu tummaa enemmän, vaik normaalisti syön vaan tummaa. Ja leivän päällä maistuu herkkukurkut ihanalta! Mulla on niihin ihan hinku! Jogurttia on kans pakko saada joka päivä ja jotain hedelmiä ja hedelmämehuja. Hiilihapolliset juomat tökkii, samoin salaatit, joissa majoneesia (tää oli myös esikoisesta).

papu70, kiitti vinkistä. Meil on kyl Lindex, mut mammapuolta ei liikkeessä ole, mut naapurikaupungissa on, niin täytyypä käydä siellä. Mulle mahtuu aikalailla samat paidat, kun esikoista odottaessa, mut monet housut soi päällä. Ois pitänyt tiputtaa painoa, mut myöhästä se on nyt vinkua! Ellokselta ja Henkalta tilasinkin jotain mammavaatteita, mut haluisin jotkut vaaleat housut ja pitkähihaisen paidan. Ja joku kevät/syksytakki täytyy ostaa. Sitä ei tietenkään tarvii mammapuolelta ostaa. Viime raskaudessa nousi paino 19kg, saa nähdä, miten nyt käy.

Edea 9+2

Vierailija
24/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on alkanut mullakin ällötys mennä ohitse, mutta väsymys on valtaisaa. Viime yönä nukuin 10h eikä sekään näytä auttavan. Tosin on mullakin näitä aamuyön pyörimisiä ollut ja niistä jäänyt univelkaa.

Nyt pitäis pakata: kone lähtee 6.15 kohti Kanariaa huomen aamulla!! Huippua! Että pakkaamaan pitäis ruveta.. huh huh.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tuen kertoilemaan reissusta viikon päästä!

Vierailija
25/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tänne mitään sen kummempaa.

Odotan niin paljon että tulisi äkkiä se 12 viikkoa täyteen.Osaisi edes rentoutua vähä sen jälkeen.

Masu on iso,mut se on sellasta läski makkaraa.marras-tammikuu tulisytyä ja herkuteltu ihan liikaa ja en jaksanu ollenkaan kuntoilal.Painoki nousi ihan liikaa.Voisin veikkaa,että jos jotain vauva mahaa näkyy ni tuttavat vaan ajattelee,että olen lihonnu paljon.

Alkaa olee vähä sellanen olo,että ei oikeen tiedä mitä voi pukea päälle.Verkkarit on ihan ehdoton.

Mua ei ällötä /etoa oikeestaan mikään.Tosi haju herkkä olen,mutta ei mikään saa voimaan pahoin.Tämä on mun neljäs raskaus ja en ole yhdessäkään raskaudessa esim kertaakaan oksentanu.

Huono olo meinaa tulla jos olen liian pitkään syömättä,mutta silloinkaan ei okseta,ällöttää vaan.

himoja: hmm...no aina olen ollu ihan kauhee herkuttelija joten nytki kaikki herkut maistuis joka päivä.Tavallinen kurkku leivän päällä on vaihtunu herkkukurkkuun.

Ulkonäköön:mä olen ruma ku mikä.Naama ihan täynnä ihme näppyjä.Oiskohan tämä tulokas tyttö ku vie äidin kauneuden;)

Meidän pitäis keksiä työnimi pikkuselle.Ollaan oltu tosi huonoja aina siinä.Jotku ottaa työnimeksi LA:n nimipäivän.Sitä mä en halua ottaa käyttöön ku sitä nimeä ollaan sattumalta jo aikasemminki suuniteltu vauvalle.

Jollain oli työnimenä joululahja.Se sopis meillekin, niin kovasti halusin antaa plussan joululahajna miehelleni,mutta plussasin liian myöhään.

Joulukuussa 2005 noudettiin joululahja poikamme vähän etuajassa.

galluppia:edellisien synnytyksien kestot?

mulla eka 3h45min,toka 46 min,kolmas 1h36min.

mutta nyt kutsuu kotityöt

AuringonTytär rv 9+5

Vierailija
26/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Tuutupii[/b] – Oispa kiva kurkkia tuonne masun uumeniin oman mielen mukaan :D Saat olla onnellinen, kun on tuollainen mahdollisuus. Hyvää matkaa!

[b]Colatoffee[/b] – Meinaako housut kiristää ;) Mulla kans.

[b]Höpötykselle[/b] rentouttavaa etelänmatkaa!!

[b]Essi[/b] – Mulla iski alkuviikkojen (rv 6-8) aikana väsymys jo ennen aamu kymmentä ;D (kuudelta nousen arkiaamuina) Nykyään ehkä siinä iltapäivällä alkaa vähän haukotuttaa, muttei suurta uupumusta tällä hetkellä.

[b]Mikä ällöttää[/b] – Ehkä se raaka liha, muttei enää kypsänä. Muutkin pahat hajut ehlposti ällöttää esim. jääkaappi joskus kun jotain ihania yllätyksiä löytyy. Kaikki maistuu suht hyvin, lämmintä ruokaa ei aina tee mieli. Hedelmät ja mehut ainakin kunniassa. Pakaste marjat, -herneet, -maissit hyvää naposteltavaa. Täysjyväruisleipä juustolla ja murot kylmällä maidolla ihania. Himot tuntuu vaihtelevan välillä laidasta laitaan!

Huomasin myös jo viime viikolla Lindexissä mammavaate alet, muttei löytynyt mulle sopivia kokoja. Pieniä vaatteita (xs-s) löytyy lähinnä H&M:ltä ja nettiputiikeista.

[b]Synnytyksistä[/b] - Tytön synnytys kesti 12h, ponnistus 1h20min. Aika keskiverto ensisynnyttäjällä. Ponnistusvaihe pitkittyi, kun tyttö ei laskeutunut kunnolla ja sitten laski sydänäänet huomattavasti. Imukupilla sitten nopeutettiin loppua. Mainitaan nyt sen verran vielä ettei kivunlievityksiä, paitsi ponnistusvaiheessa kokeilin ilokaasua.

Omaa pyöristynyttä masua - Farkut kinnaa jo aaaika pahasti. Tulis jo hennesiltä tilatut mammapökät. Siskolta vois myös hakea lainassa olleet vaatteet. Rinnat on myös täällä kasvanut omiin mittoihinsa. Ihan tyytyväinen olen, kun normaalisti omaan vain A-kupit ;) Edellisessä oli samaa huimaa kasvua ja maitoa tuli jo 12 rv jälkeen! Saa nähä miten nyt käy, sitä en kyllä kauheesti kaipaa..

Tyttö menikin tänään äidilleni yöks - IHANAA, saan nukkua huomenna piiiitkään :D Ja muutenkin saan rentoutua paremmin. Vaikka tyttö on kyllä reipas ja omatoiminen.. On se kuitenkin ihan eriasia olla välillä rauhassa. Nyt kun ois vielä mies lomilla, mutta ei.

Nautin nyt tästä olemisesta :) Dumle rv tasan 10

Vierailija
27/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9522760&p=&mpage=1&tmode=…

Ois kyllä kiva jos pinon aloittaja (tai joku muukin) viittis laittaa aina edellisiin juttuihin linkin. Niin paljon helpompi lukea edelliset keskustelut tuon linkin kautta :) Ja etenkin harvemmin kävijöitä ajatellen.

[b]Frangine[/b] - Minä kans normaalista tosi hyvä nukkuja! Ei meinaa uskoa että raskaus aikana pitää sitten kukkua ja pyöriskellä, heräillä ja uneksia. Mutta tosiaan pitäis helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, eli aika pian. Saattaa kyllä palata taas loppu raskaudesta.

Vierailija
28/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena hyppään sekaanne! Tulen elokuisten puolelta ilolla tänne syyskuulle. Voin olla tällä kertaa nimittäin melkomoisen varma, että jos vauva terveenä syntyy, se syntyy viimeistään syyskuussa. La olis ollut kuukautisten mukaan joskus elokuun lopulla mutta onkin nyt sitten ultran mukaan 2.9. Eli rv:llä 10+4 mennään. :) Odotan toista lasta ja ikäeroa tulee melkein neljä vuotta. Paha olo alkaa helpottaa, mutta närästys tekee tuloaan, enkä oikeastaan tiedä, missä niiden raja menee, joten... Painoa ei ole tullut vielä paljon mitään, kuten ei toisaalta kuulukaan. Tätä menoa sitä kyllä kertyy taas roimasti. Mitäs vielä. Ollaan 26 ja 28 v., mä ja mies. Ja Varsinais-Suomesta.

Että terve vaan :)

Enni 10+4

Vierailija
29/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että en ole ainut, jolla ovat oireet laantumaan päin. Olen ollut ihan surunmurtama koko päivän, kun pahoinvointi on kadonnut. (Väsymys ei mutta sitä kestänyt jo 5 vuotta)

Mulla edellisessä raskaudessa kävi niin että pahoinvointi katosi suurin piirtein samoihin aikoihin aika yllättäen kun sikiö oli kuollut., eli juuri raskausviikon 9 tietämillä. Rinnatkaan eivät ole kovinkaan kipeät. Vähän olen jo alkanut pelätä taas pahinta, jotenkin tuntuu että tämäkään ei hyvin pääty. Sykkeet on kyllä nähty mutta niin samalla tavalla kuin viimeeksi, ei vastannut viikkoja. Esikoisessa pahoinvointi hävisi joskus viikolla 10-11. Täytyy odottaa vain seuraavaan ultraan mikäli ei ala vuotamaan ennen sitä. Ensimmäisen lapsenhan saimme lapsettomuushoidoilla, joten voi olla hyvin mahdollista että esim. mun hormoonitaso ei riitä ylläpitämään raskautta tms. Mutta yritän olla surematta etukäteen asiaa, jolle en voi yhtään mitään.

Mahaa ei ole kyllä yhtään. Toisaalta kohtuni on niin paljon taaksepäin kallistunut, että tuskin näkyykään vielä vähään aikaan. PIkkuisen pelottaa tulevat kilot, esikoisestakin niitä tuli ihan mukavasti. Kun on ollut pakko syödä mitä vaan alas saa niin ei paljon ole katsonut rasva/sokerimääriä. Edellisen raskauden jäljiltä sairaalaan jäi juuri sen verran kun lapsi ja istukka painoivat. Ei grammaakaan enempää. Ja imetys toi mulle vain lisää kiloja. Toisaalta mitenkään ylipainoinen en ole koskaan ollut, nytkin painoindeksi on alle 20.

Synnytyksistä joku kyseli: Esikoisen synnytys oli pitkä 12 tuntia mutta ponnistusvaihe lyhyt 7 minuuttia. Synnytys oli lähes kivuton. Tosin lapsikin oli niin pieni alle 2 kiloa. Pelottaa miten sitä osaakaan synnyttää normaalikokoisen lapsen, jos vaikka pääsisi ihan loppuun saakka.

Vierailija
30/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus on sujunut ihan hyvin.Alkuviikolla olin mieheni kanssa ruotsin risteilyllä ja siellä sitten heti ma sain flunssan oireita ja koko viikko onkin sitten mennyt kirjaimellisesti sängyn pohjalla,oli tosi kurja ja vetämätön.Se mikä muo surettaa on että joudun raskauden takia luopumaan väliaikaisesti hevosistani.Huomenna sitten lähdemme viemään pollet itä-suomeen hoitoon.Oon tottunut 7-vuoden ajan tottunut näkemään aamuin illoin karvaiset kaverini joten olo on nyt haikea;((

Mutta mun on pakko nyt tehdä tämä lapsen ja minun hyvinvoinnin vuoksi,en noita tallihommeleita varmaan jaksaisi enään kuin kuukauden päivät tehdä ja sitten varmaan taas alkaa jo nuo supistelut ja onhan se muutenkin raskasta työn ja perheen ohella.Nyt siis keskityn tähän raskaana oloon ja aloitan vaikka mammajumpan tai uinnin kun kerrankin voin harrastaa muutakin kuin heppoja.

Hyvää viikonloppua kaikille.

t.Rakkausvauva masussa 10 +2

Vierailija
31/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen käynnistettiin 38+5 raskausmyrkytyksen vuoksi.Kesti 12h ja oli ihan myönteinen kokemus (paitsi kalvojen puhkaisu:O)Tyttö oli 10 pisteen vauveli ja tosiaan synnytyksen jälkeen mietin että eipä tämä nyt mitään kauheaa tosiaan ollut.painoa prinsessalla 3675kg

Toinen tytsky syntyi yliaikaisena ryminällä 2h,silmissä vilkkuivat tähdet ja kipu oli kova,en oikein päässyt hommaan mukaan kunnolla.Painoi 4kg.Mutta oli vaivan väärti ihana prinsessa:)

Nyt sitten katellaan miten käy.Kätilö kyllä sanoi viimeksi että jos teen kolmannen niin tule ajoissa paikalle;)

Toivoisin että ei kuitenkaan niin nopeasti tämä pieni maailmaan putkahtaisi,vaikka ikävä kyllä tässä lajissa ei oteta toiveita huomioon..