Rakentaminen ja raskaus
Hei varmasti monet teistä olette olleet raskaana taloa rakentaessanne. mitä olette tehneet ja mitä vältelleet. Itse siis vähän mietin voiko sementtiä tehdä. sementti siis sisältää vissiin suurimmaksi osaksi hiekkaa ja heikka pölyä ja sementtiä. Mukana taitaa olla myös jotain sidosaineita. Muurari sanoi että sementissä ei olisi mitään myrkkyjä. Kuitenkin pussin kyljessä on varoitusmerkki, hengitettynä pöly voi olla vaarallista...empäs tiiä ehkä jätän kuran tekemisen muille, muutaman kerran ehdin sitä jo tehdä mutta kun kuran teko kertoja edessä varmaan sata niin eipä varmaankaan ne kuutisen kertaa ole kauheaa vaaraa aikaiseksi saanut. Ja ompahan ulkona ainakin hyvä tuuletus. :)
Kommentit (3)
Kyllä tuolla ulkona on niin paljon (varsinkin kaupunki/keskusta-alueilla) muita myrkkyjä ja autojen pakokaasuja, jotka ovat paljon vaarallisempia kuin sementtipöly (siis sementtiä tehdessä) mutta eivät silti aiheuta mitään! Eri asia on jos työskentelee olosuhteissa jossa pölylle altistuu jatkuvasti, omat keuhkot siinä ovat lähinnä enemmän vaarassa kuin sikiö..
Joten rakentele rauhassa. Ennemmin välttelisin raskaita nostamisia, joista voi aiheutua esimerkiksi jotain selälle, tai aiheuttaa supistuksia.
Sisätilat, joissa tuuletus ei välttämättä pelaa yhtä hyvin on eri asia.
Mä olen rakentanut ja ollut raskaana, mutta en samaan aikaan. :) Mä välttäisin maalaushommia ainakin sisällä ja kaikki liuottimien kanssa pelaamista. Kantamista ja nostelua tekisin hyvin varovasti ja lopettaisin kokonaan heti kun yhtään tuntuu pahalta. Telineillä kiipeily ei ole hyvä idea.
Mitä voi tehdä: rakennussiivousta riittää. Se on yllättävän tärkeää työtä ja säästää rahaakin sekä on työturvallisuuden kannalta oleellista. Rakennuttaminen eli se loputon puhelinrumba, aikataulujen sovittelu, tarvikkeitten hommaaminen yms. ei rasita ruumista. Siinä tosin menee hermo. ;)
Tsemppiä rakentamiseen! Usein uusi vauva tulee rakentamisen jälkeen, toisilla jo sen aikana.
Strutsi rv 21+6