Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko naapurin vaahtera, tammi tai mänty kuollut kun olette sahanneet ylitulevat oksat tai jopa poistaneet häiritsevät juuret.

Vierailija
27.08.2024 |

Oletteko kuulleet, että naapuri olisi vaatinut korvausta, kun on leikattu ja sahattu heidän puidensa oksia ja poistettu häiritsevät juuret? Naapuri väittää näiden puiden kuolevan jos oksia leikataan. Meidän rännit ja juoksutorvet on tammenterhoja ja männynkäpyjä täynnä ja isoja vaahteranlehtiä. Oksat roikkuvat katon yläpuolella ja roskaavat myös katon.

Mikä tässä on paras ratkaisu oksien poistamiseen? Itse kykenemme myös poistamaan. Omistaja itse ei suostu poistamaan yhtään oksaa. Puiden takia meille tuskin tulee aurinkoa. Voiko naapuri ruveta käräjöimään?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sahannut kaikki häiritsevät oksat, jotka naapureiden puista tulee tontillemme. Ei ole yksikään puu kuollut.

Saha vaan käteen ja oksat poikki. Älä enää epäröi.

Niin minäkin olen tehnyt moottorisahalla.

Vierailija
22/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä kiinnostaa jos joku on joutunut oikeuteen kun on omalta puoleltaan poistanut naapurin haitallisia oksia ja puu olisi kuollut. Rauhoitettuja puita onneksi ei ole alueella. Jalot lehtipuut kuullostavat koskemattomilta puilta. Mutta tammi ja vaahtera kai paju, pihlajakin niihin kuuluvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sahannut kaikki häiritsevät oksat, jotka naapureiden puista tulee tontillemme. Ei ole yksikään puu kuollut.

Saha vaan käteen ja oksat poikki. Älä enää epäröi.

Niin minäkin olen tehnyt moottorisahalla.

Moottorisaha on myös, utta sillä ei uskalla kiivetä tikkaille. Teleskooppi sahalla täytyy jyrsiä.

Vierailija
24/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sahaaminen on vielä osittain mahdollista. Olisi kai pitänyt olla uskomatta naapuriin, että puut kuolevat, jos niitä minun puoleltani leikataan. En silloin tohtinut leikata, mutta nyt oksista on vain haittaa. Katto on neulasia täynnä ja muuta roskaa heiltä.

En itse katsoisi moista. Siis että roskaa katot jne. Sahaisin oksat kiireesti poikki.

Vierailija
25/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri, että tammi kestää hyvin leikkausta. Jos leikkauskohdat ensi vuonna alkavat kasvaa voin leikata ne uudelleen. Vaahtera tuntuu muutenkin niin turhalta, ainakin tämä naapurin ränsistynyt. Ensi vuonna leikkaan uudelleen samat kohdat jos alkavat kasvaa. Hankalat naapurit on pahinta mitä omakotiasujalle voi tapahtua. Naapurin rajalle kaikki vaan kasvamaan, että oma alue pysyy avoinna ja aurinkoisena - toisin kuin meidän kärsivä tontin alue.

Vierailija
26/28 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja kestää hyvin leikauksen.

Vierailija
27/28 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on. Eikö puu ole ihan kiva olla olemassa. Ihmiset ne on jotka roskaa.

Vierailija
28/28 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse taajamasta niin asia ei ole ihan yksiselitteisesti niin että itse sahaa. Kiinteistöjen rakennussuunnitelmissa voi olla kunnan hyväksymä istutusten ja olemassa olevien puidenkin paikat, jolloin kunnan rakennustarkastaja tms voi puuttua vaatimukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän