Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Vierailija
27.08.2024 |

En ole ikinä ennen kohdannut tällaista - yhtäkkiä kesälomalta palatessa sähköpostia ei enää tulekaan ja minua ei pyydetä mukaan mihinkään, mistä ennen kesälomaa sovittiin. Pyörittelen peukaloitani ja hoidan ne rutiinit, mitä yksin voin. Mutta mitään kehityshommia ei enää olekaan tai mulle ilmoitetaan, että hoidetaan jollain muulla porukalla, kun yritän kysyä. Olen ollut useamman vuoden täällä ja tehnyt nousujohteista uraa. Nyt täysi seinä vastassa - osaako joku sanoa, mitä tässä tapahtuu?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kauhealta tilanteelta. Voiko olla, että  yrityksellä menee huonosti ja se näkyy tuolla tavalla työkavereiden käytöksessä. Jos heitä pelottaa oma asemansa ja he käyttäytyvät siksi tuolla tavalla sinua kohtaan. 

Vierailija
2/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku poissaollessasi keksinyt sinusta valheita ja nyt yrittävät savustaa ulos sulkemalla ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa on huomattu että olet luuseri. Kohta tulee kenkää.

Vierailija
4/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku poissaollessasi keksinyt sinusta valheita ja nyt yrittävät savustaa ulos sulkemalla ulkopuolelle.

Aapeen ollessa kyseessä on todennäköisesti käynyt niin että ovat huomanneet kuinka surkea duunari se on.

Vierailija
5/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy esimieheltäsi. Mikäli hän ei osaa vastata, niin esimiehen esimieheltä.

Tiedän suuryrityksen, josta historian hämärissä savustettiin ihmisiä irtisanoutumaan. He istuivat neukkarissa ja ainoa "työ" oli naistenlehtien lukeminen. Kuvottavaa käytöstä.

Vierailija
6/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkä heilahtaa pian, mutta nyt kannattaa rauhassa odotella ja lypsää firmasta kaikki mitä lypsettävissä on. 

Vierailija
7/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu valmistui proviisoriksi ja pääsi töihin apteekkiin. Hän teki aivan normaaleja apteekin työntekijän tehtäviä. Jostan syystä apteekkari ei pitänyt tästä työntekijästä ja laittoi hänet istumaan komeroon. Kyllä, luitte oikein. Jokin turha tehtävä hänellä muka oli mutta oli selvää, että tuttava lähti nopeasti pois. Jälkeenpäin olen kuullut, ettei tämä apteekkari löydä työntekijöitä apteekkiinsa...

Vierailija
8/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla? En tajua, mitä ihmettä kukaan olisi minusta keksinyt ja miksi.

Savustamiselta tuntuu kyllä.

Ap

Vierailija
9/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä savustaminen. Joku siinä lähellä kokee sinut uhaksi. On todennököisesti haukkunut sinua koko kesän. Voi olla juuri taloon tullut nousukas tai se iät ja ajat ollut vanha jäärä joka ei siedä sinua. Kannattaa katsoa uusia työpaikkoja koska jos sinusta pääsee eroon niin myrkyllinen henkilö siirtyy vaan seuraavaan kohteeseen. 

Vierailija
10/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet surkea työntekijä.

Vierailija
11/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee se asiallinen syy jolla saat kenkää...

Vierailija
12/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörittelen peukaloitani ja hoidan ne rutiinit, mitä yksin voin. 

Kuulostaa ihan helvetin hyvältä!

t. Töitä joka päivälle enemmän kuin ehtii mitenkään tekemään

Vierailija
13/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kiusaamisesta kyse, tai jostain muusta.

Tuollainen tilanne kuulostaa siinä mielessä erikoiselta, että jokainen toimihenkilöduuni jossa mä olen ollut, on ollut sellaisissa firmoissa joissa resurssit on vedetty sen verran tiukoille, että noin ei yksinkertaisesti voisi toimia. Eli kaikki miehet ja naiset on tarvittu hommiin, ketään ei ole voinut siirtää sivuun pyörittelemään peukaloita.

Vierailija
14/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kenkää tulee pian tai sitten olet tosi vainoharhainen ja on vain hiljaista? Muista ettei kenkää aina saa se huonoin työntekijä, vaan esimerkiksi palkkasi voi olla liian iso. Voit olla vain yksi monesta, joka ei enää sovi kuvioon. 

Vierailija
15/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa ihan helvetin hyvältä!"

Minäkin ihmettelen mikä tässä on engelma. Palkka juoksee ja koko päivä hoitaa omia asioita. Jos työpaikalta ei voi poistua huoltoasemalle kahville ja autoa katsastamaan niin voi ainakin tietokoneella tehdä kaikkea. Maksaa laskuja nettipankissa, lukea iltapäivälehtiä, kirjoitella vauva-palstalle, hoitaa sijoituksia jne. 

Vierailija
16/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen tilanne kuulostaa siinä mielessä erikoiselta, että jokainen toimihenkilöduuni jossa mä olen ollut, on ollut sellaisissa firmoissa joissa resurssit on vedetty sen verran tiukoille, että noin ei yksinkertaisesti voisi toimia. Eli kaikki miehet ja naiset on tarvittu hommiin, ketään ei ole voinut siirtää sivuun pyörittelemään peukaloita.

Jos jostain on päätetty päästä eroon, syystä tai toisesta, on hänet helppo korvata. Jättämällä pois kuviosta, harjoitellaan ilman ko. henkilöä toimimista. Olen ollut mukana tällaisessa tilanteessa, jossa esimies savusti kollegaa pois ja piti minut ajan tasalla savustamisen etenemisestä...

Vierailija
17/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jostain on päätetty päästä eroon, syystä tai toisesta, on hänet helppo korvata. Jättämällä pois kuviosta, harjoitellaan ilman ko. henkilöä toimimista. Olen ollut mukana tällaisessa tilanteessa, jossa esimies savusti kollegaa pois ja piti minut ajan tasalla savustamisen etenemisestä...

Usein se sitten lähtee se esimieskin. Tosin ai aina ja aikaa vierähtää.

Vierailija
18/41 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on sellaiset hiljaiset potkut, jolla savustetaan esim.eläkkeelle. Hallituksen toimesta potkut voi antaa helposti.

Vierailija
19/41 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet surkea työntekijä.

Tai sitten se nousujohteinen ura. Joku kokee sinut uhaksi. Sinulla ei ole mitään menetettävää , vaikka aivan suoraan kysyt, mistä tässä on kyse.

Vierailija
20/41 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla ollut töissä 21 vuotta. Melkein kolme vuotta tulee täyteen ettei ole ollut mitään tekemistä. Siis ei työtehtäviä.

Toin tänne oman tietokoneen ja pelailen sekä surfailen netissä. Netflixin otin ihan tätä varten.

Onneksi on oma toimisto jossa saa olla ihan rauhassa. Varmaan johto ihmettelee miten jaksan olla täällä ilman työtehtäviä mutta ihan hyvin täällä aika kuluu. 

Työkaverit vinoilevat ja aika moni tuntuu olevan kateellinen mutta niiden jutut jätän omaan arvoonsa.

Itse en ole töistä kieltäytynyt ja omasta mielestä olin ennen ihan ahkerakin. Ihmettelen välillä tilannettani mutta olen oikeastaan ihan hemmetin tyytyväinen tilanteeseen jossa minulle maksetaan tyhjästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi