Sukkien pohjat tuhoutuvat nukaksi muutaman kymmenen käyttökerran jälkeen, missä vika
Siis pikku hiljaa näkyy valo läpi kun se sukkien materiaali imeytyy jalkapohjien kautta poi en osaa selittää. 60c pesen ja käytän kuivuria. Voiko kuivuri tuhota sukat?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten kauan niiden sukkien sitten pitäisi kestää? Eivät ne ole mitään perintökamaa. Muutaman kymmentä käyttö- ja pesukertaa on paljon.
Mulla kestävät yleensä vuosikausia, jotkut taitavat olla jo yli 10-vuotiaita. Et osaa huoltaa sukkiasi, jos ne ovat jo noin nopeasti piloilla.
Löysät kengät aiheuttavat jalan liikkumista kengänpohjaa vasten. Samoin jos ostaa huonolaatuisia sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo sama ongelma. Lisäksi en tiedä mikä vika mun työkengissä on kun työpäivän jälkeen on lähes aina sukka rikki. Kalliiksi tulee kun viikossa menee 5 sukkaa roskiin.
Mulla sama ongelma, jos kenkä on löysä tai jos on löysähkö sukka, joka pääsee liikkumaan jalassa (esim. löysä sukka crockseissa).
Käytätkö kotona sukkia? Nopeasti ne hajoo jos ovat jatkuvassa kulutuksessa.
Olen päässyt kuivista kantapäistä. Otan jalkakylvyn kerran viikossa saunassa käydessä. Veteen Himalajan suolaa ja pihalta vihreitä kuten voikukkaa, poimulehteä, vadelman lehtiä, siankärsämöä, mesiangervoa. En käytä raspia vaan "raavin" kynsillä pehmenneet kohdat kevyesti.
Halkeamia ja kuivia kantapäitä ei ole ollut enää.
Monelle on ollut yllätys miten nopeasti sähköautotkin kuluttaa renkaat vaihtokuntoon kun niissä on niin paljon enemmän sitä p a i n o a ...
Nostat jalkoja reippaasti ilmaan kävellessä. Jos hiissaa lattiaa pitkin niin kuluuhan ne.
Vierailija kirjoitti:
Nilkkojen ohjauskulmat metsässä?
Ei kun jaloissa kiinni.🤔
Ap
Jotkut uudet lattiamateriaalit, jotka ehkäisevät liukastumista, kuluttaa sukanpohjat nopeammin rikki. Huomasin tämän muutettuani. Loppui sukkien kuluminen.
Ei ole ollut ikinä tuota ongelmaa, vaikka aina ostan halvimpia sukkia. Kengätkin väljät. Nyt en käytä kuivuria, mutta ennen käytin, kunnes se hajosi. Mulla on ties kuinka vanhoja sukkiakin, yleensä ne menee muuten huonoiksi, mutta hyvin harvoin kuluu puhki. Sama juttu lapsillani.
Vierailija kirjoitti:
No miten kauan niiden sukkien sitten pitäisi kestää? Eivät ne ole mitään perintökamaa. Muutaman kymmentä käyttö- ja pesukertaa on paljon.
Ei kai kukaan osta uusia sukkia kymmenen päivän välein? Kun olin pitkään sairaana käytin samoja sukkia monena päivänä peräkkäin ja silloin reikiintyivät äkkiä. Nyt onneksi terve ja jaksan vaihtaa päivittäin niin alkoi sukatkin kestänmään.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa on kantapäiden iho?
Sukkien tuhoutuminen alkaa päkiöiden kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on jo muutamien pesujen ja käyttöjen jälkeen nukassa. Jos on yhtään paksumpi sukka tai erilainen. Myös patjoissa on nukkaantumista? Ja puserot tai neule? Mitä materiaalia ne ovat.
Neuleissa akryyli nyppyyntyy, älkää ostako keinokuituneuleita.
Nyppyyntyminen on eri asia kuin kantapään puhki kuluminen. Eivät kestä edes yhtä kesää. Ostin kolme paria keväällä, nyt kaikkien kantapäästä paistaa päivä läpi.
Pesen neljässäkympissä ja kuivaan narulla.
Aika monet sukat eivät kestä edes 60 asteen pesua vaan löpsähtävät siitä.
Mulla kestävät yleensä vuosikausia, jotkut taitavat olla jo yli 10-vuotiaita. Et osaa huoltaa sukkiasi, jos ne ovat jo noin nopeasti piloilla.