Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMENKANTAJIEN PERJANTAIPULINAT ***

09.02.2007 |

Tehdäänpä perjantaille vielä oma pino ja viikonloppu sitten erikseen kun noita viestejä kertyy niin huimasti.

Ja linkki eiliseen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9549490&p=&mpage=1&tmode=…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun jo aloittelin eilisenkin pinon 18 tuntia sitten. Supparientäyteinen päivä takana, saa nähdä miten nukkumatti tulee...

Tuosta mahan porinasta ei ole kokemusta, mutta muistan täällä joskus keskustellun siitäkin (ei tosin helmiksissä) että poikavauvan pissaaminen lapsiveteen voi tuntua " porinana" . Sillä perusteella meille tulee tyttö kun ei ole niin tuntuvasti lorotellut :-)

ONNEA stj:lle ja muillekin vauvautuneille, joiden nickit olen jo unohtanut!

Ja huomenta aamuvirkuille, tämä mamma painuu petiin.

äippä + masukki 39+5 ...eräpäivä lähestyy :-)

Vierailija
2/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Suppareita, niitä kauan kaivattuja, on ollut koko yön vajaan 15 min. välein. Uneton yö on siis takana. Lima on muuttunut vähän veriseksi ja tissien alle on tullut monttu – olisiko vilpertti painunut alaspäin…? Nyt nousin ja toivon kovasti että supistukset jatkuis myös jalkeilla ollessa eikä heti aamun tullen häviä…

SJT:lle ONNEA!

PAINO-G: Se on kyllä totta että ihmiset, eikä mitkään läheiset etes, kysyy paljonko on raskaus tuonut kiloja. Multa on kuitenkin kysytty sen verran harvemmin etten oo vielä hermostunut…

VIHERRYS puhui kyllä varmasti asiaa mutta luulen silti että kaikista valituksista huolimatta täällä silti osataan arvostaa myös sitä omaa tilannetta. Itsellä ainakin kun on km-kokemus takana niin koko raskauden on myös menettämisen pelko ollut läsnä. Musta tää pino on siittä ihana että täällä ootetaan kärsimättömästi sitä synnytystä, varmasti osittain pilke silmäkulmassa.

HEINÄLLE ja HENNALLE ja MyQ:LLE ja monelle muulle jo eräpäivänsä ohittaneille toivon pikaista synnytystä, ja sitä samaa myös kaikille muillekin =o)

Loppuun vielä lisää ON: Kyllähän tässä istuessakin supparin sai, muuttuis vain tiheämmäksi kun koko yön on ollut yli 10 min välein. Eikös se pitänyt olla alle 10 min välein, ja parin tunnin ajan, että kannattaa lähtä mihinkään… Mää haluan kyllä olla varma kanssa ettei tarvi tulla tyhjin käsin pettyneenä takaisin… Mies lähti töihin…

HANNELE + vilpertti rv 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niitä portaita juostua kahtena eri päivänä, ei supistuksen supistusta aiheuttanut! vaikka niin luotin, et auttaa ; )

no, eilen sitten sitä mukavinta äSSää ja alkoi samantien supistelemaan. supisteli 4 tuntia, mut sitten loppui, kun kävin köllöttämään peiton alle. kai ne olisi siitä jatkuneet, jos olisi kävellyt vain ympäri kämppää, mut eihän sitä jaksa synnyttää puolikuolleena...

esikoisesta alkoi ihan samalla lailla supistukset illalla ja ne kesti koko yön, aamulla lähdettiin sairaalaan synnyttämään ja oli pitkä synnytys. ajattelin nyt, et kai ne jatkuu siitä huolimatta vaikka käyn makaamaan, jos on jatkuakseen... antoi kuitenkin toivoa, et ehkä piankin tapahtuisi oikeasti sitten!

meillä esikoista tehtiin 1,5 vuotta ja hoidoilla sitten onnistui. samoin nyt tämä kaveri, ei olisi tullut ilman hoitoja ja onnistuikin viimeisellä " kevyemmällä" hoidolla. että kyllä näitä vauvoja osaa arvostaa ja tietää ettei ole itsestäänselvyys saada näitä palleroita. en mäkään oikeasti valita, vaikka menisi yli lasketunkin ; )

mukavaa päivää kaikille!!!

39 ja risat

Vierailija
4/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukahdin kyllä petiin päästyäni mutta supistukset ovat herättäneet monta kertaa tunnissa. En vieläkään kellota, kunnon säännöllisyyttä ei ole. Viiden jälkeen tuli välillä viiden minuutin väleinkin ja olo oli niin tuskainen että nousin ylös. Siitä taas harvenivat ja kuudelta palasin petiin. Siitä taas tähän asti 20 min välein megasuppareita etten tiennyt mitenpäin olisin ollut. Saas nähdä miten nyt kun nousin ylös.

Olis tietokoneella tehtäviä töitä vielä pariksi päiväksi, mutta keskittyminen alkaa olla kadonnut tähän puhinaan. Enkä taidakaan olla kuskina appiukon synttäreille huomenna tai ollaan ojassa näillä suppareilla. Täytynee puuhata jotain ihan muuta hissukseen tämä päivä niin näkee mihin suuntaan tilanne kehittyy. Vielä olis siis mahikset ehtiä sunnuntaiseen deadlineen jos tarkka vauveli olisi. En mitenkään jaksa uskoa että sitä nopeammin valmista tulisi. Vaan tänään taidan kuitenkin pakata sairaalakassin :-)

Mukavaa päivää kaikille,

äippä + masukki 39+5

Vierailija
5/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpäs taas pinoutua tänne teidän seuraksi vaikka tämä oma nyytti nukkuukin jo tässä sylissä. :) Meillä on jo saatu tähän touhuun jonkinmoinen rytmi (onneksi). Nukutaan sellaisia neljän tunnin pätkiä ja sit vähän syödään ja paskotaan ja taas nukutaan. :)

Tuohon PAINOGALLUPIIN voisin kommentoida vaikka se nousuvaihe onkin jo kohdaltani ohitse. ;) Eli itseltä ei oikeastaan kovinkaan paljoa kyselty painonnoususta, paitsi tietysti anoppi, jolleka en suostunut asiaa kommentoimaan. Se tieto kun olisi sitten taas kiertänyt koko suvun päiviteltävänä vaikka itse en edes tunne puoliakaan miehen suvusta. Yhteensähän minulla nousi paino raskausaikana sen 20kg, mutta nyt jo onneksi 10kg siitä lähtenyt. :) Enkä ole asian eteen vielä mitään tehnytkään!:) Ajattelin alkaa vasta sitten tarkkailemaan enemmän syömisiäni kun tuo painonlasku lakkaa.

Tuota nimiasiaa edelleen pohdimme. Halukkaat voivat aikansakuluksi käydä heitteleen meille ehdotuksia/kommentteja tuolla nimipuolella, tässä suora linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9542883&p=1&tmode=1&smode=

Sitten piti vielä onnitella kaikkia vauvansa saaneita!:) Ja tsempit muille odotukseen!:) Parilla olikin jo ollut noita supistuksia ihan lupaavasti viime yönä (anteeksi nickit taas unohtuivat! *häpeää*), joten eiköhän se lähtö lähene.. hiljaa hyvä tulee!:)

-frog2

PS. Jokos me vauvautuneet alkaisimme pinoutua tuonne vauvapuolelle vai odotammeko kaikki mukaan?;)

Vierailija
6/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita taas. Enää siis viikko yliaikaiskontrolliin, josta en taatusti tule yhtenä kappaleena enää takas. Pieni toivon pilkahdus vielä on että alkaisi sitä ennen itsestään, olishan se kuitenkin helpompaa ja parempi. Vauvan koon kannalta tällä yhdellä viikolla ei ole kuin se 250g paikkeilla oleva merkitys, joka tosin isossa koossa tuntuu aika paljolta. Kätilö tosin sanoi että järjettömän kokoisen mahani salaisuus on yli 4-kiloisen ohella se että lapsivettä on runsaasti.

HENNA: joo me taidetaan olla porukan kestosynnyttäjät. Tosi tympeetä kun on supistuksia ja painaa kauheesti eikä kuitenkaan ala oikeesti. Jotenkin nyt aamulla musta vaikuttais ettei paina niin kovasti, joten ehkä on panadoliton päivä tulossa. Mutta jos samalla vielä supparitkin laantuu, tää ei etene yhtään koskaan itsestään!

HENNIINA: just tuollainen raihnaisuus muakin kiusaa ja sitä onkin vaikea perustella lapsille (3- ja 5 v) jotka on tottuneet että äiti touhuaa heidän kanssa ja ollaan käyty paljon ulkona. No nyt on 35 pakkastakin joten ei kyllä pääse nyt uloskaan. Sitten he hyppii seinille ja on tosi vihaisia ja kun siihen yhdistetään vihainen kypsä äiti, on tosi hyvä meininki...

VAUVA0207: kuulostaa tutulta tuo 10 minuutin välein supistelu. Mä sain ainakin neuvolasta ohjeen että uudelleensynnyttäjä voi lähtee synnärille jos on supistanut 2 h 10 minuutin välein. No mulla supisti viime viikon to-pe yönä 5 h 10 minuutin välein ja sitten lähdin eikä synnytys ollut käynnissä. Toivottavasti sulla on kuitenkin tihenemässä ja oikeesti alkamassa. Mä en enää usko synnytyksen alkuun ellei supistukset tule reilusti alle 10 minsan -ja sitten onkin jo kiire!

JONZU: portaat... joo ne ois taatusti hyvä homma. Asutaan vaan yksikerroksisessa talossa ja kylässä jossa asumme ei ole ainuttakaan kaksikerroksista kauppaa tms (asukkaita n. 6000 joista suurin osa maaalla) ja ainoat portaat joita vois kiivetä on ihan keskustassa osuuspankin vieressä ja siinä en kyllä kehtaa alkaa ravata ylös alas. Mutta ostin eilen saunanpesuaineita joten jos jynssäis sitä saunaa tänään oikein kunnolla.

SEKSI: kuka tietää, voiko SITÄ ässää vielä kokeilla käynnistyksenä kun on paikat pari senttiä auki? Mietin että eihän siinä ole sikäli riskiä kun kalvot on ehjät mutta jotenkin tuntuu hieman arveluttavalta jos kuitenkin on joku infektioriski ja entäs henkinen puoli, kun vauvan pää on tosi alhaalla niin pystyykö siinä mihinkään...

Tänään ostan ison säkin karkkia ja vedän sen välittämättä painon nousuista ja sokerihäiriöistä. Nyt on keskityttävä hyvien fiilisten ylläpitoon valittamisen sijaan niin viikko kuluu paljon paremmin.

Perjantaita kaikille!!!

Heinä 40+4

Vierailija
7/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tämä tilanne taia täälläkään edistyä, supparit ei yhtään tihene vaan pysyy siinä n. 15 minuutissa.

No mutta jos jotain positiivista niin kyllähän se tilanne näinkin pienesti etenee ja aina on sitten vähemmän edessä jos nyt nämä supparit hiipuukin ja pitää jäähä oottelemaan seuraavaa kertaa.

Mukavaa perjantaita ja hyvää viikonloppua!

HANNELE

Vierailija
8/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, nyt pitäis jaksaa...

Tänään pitäis vääntyä neuvolaan, jotenkin tympäsee. OOn yrittänyt et katosivat onko paikat yhtään avautunut mutta ei... Kuulema sillä ei merkitystä kun edellisestä synnytyksestä niin lyhyt aika!

Meillä ei näytä olevan mitään merkitystä saunalla,seksillä tai siivouksella... Pari kipeää supistelua eilen tuli ku seksiin innostuin.

Vielä ois pari päivää aikaa lähteä synnyttään ennen ku mies taas lähtee viikoksi reissun päälle. Mutta jos tätä rataa jatkuu niin turha toivo! =(

Jospa sitä lähtis kauppaan ja muutenkin ihmisten ilmoille,mennyt tämä viikko täysin sisätiloissa!

Päivän jatkoja!!! villililli 39+4

Vierailija
9/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks SJT:lle onnittelut prinssin johdosta!!

Henniinakos tuskaili siitä painon kyselystä ja vatsan koon kauhistelusta?;

Ihan samanlaisia kommentteja oon kuullu minäkin ja joka raskaudessa vielä..

-" Oletko ihan varma ettei siellä ole kahta?" No ei ole. -" Miten toi sun mahas voi olla noin iso, sulla täytyy olla paljon lapsivettä?" Ei ole ylimääräistä. -" Kyllä siellä toinen vauva on piilossa jossain, kun oot noin iso!" ...

Tätä rataa menee keskustelut just puolituttujen vanhempien naisten kanssa. Ihan kun aikuiset naiset ei ymmärtäs että ultralla on varmasti moneen kertaan nähty, ettei mahassa ole Tosiaankaan kahta..!

Painosta multa on kyselty kans paljon ja ihmetelty (jos oon kertonu) että eikö muka enempää oo tullu kun 10kg?! Voi v, nää keskustelut ottaa päähän!

...ja kun alkuun taas pääsin niin pakko jatkaa.. Mahan lääppiminen;

Ja jälleen ärsyttää kun puolitutut lääppii.." voi voi tätä mahaa kun se on iso!" On tehny mieli välillä tarrata tissistä kiinni ja pyöritellä -" voi voi näitä sun tissejä kun ne on niin isot!"

...huh huh, kylläpä taas helpotti purkautua!

Pakkasta ei taida tänään olla ihan niin paljoo kun eilen, joten yritän päästä koiran kanssa vähän ulos.

palaan myöhemmin taas

mammutti ja vilppu rv 39

Vierailija
10/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnittelut sjt:lle! (meniköhän nimi oikein...) perästä tullaan ;)

Vauva oli liikkumatta koko yön ja melkein jo huolestuin mutta nyt aamulla aina supistuksen jälkeen kyllä aloittaa melskaamisen joten nou hätä. Jotain galluppeja oli ollut..

PAINO: multa on kyselty että miksi oon laihduttanut raskausaikana?! Että on tympeetä selitellä että en ole laihiksella vaan laihtunut aina raskauden myötä + että vauva kyllä ottaa tarvitsemansa vaikka itseltä paino tippuisi. Ja nythän on siis lähtöpainoon tällä hetkellä -6,5kg. Onneksi en oo nyt niin paljoa nähnyt ketään, että ärsyttäisi- kavereille oon vastannut ja sanonut ehkä liiankin kuivakasti että ' on, on mennyt yliajalle..' Ei sitä päivittäin tarvitsisi kysyä, kyllähän minä ilmoitan kun poksahdan :)

SEKSI: Heinän kyssäriin sen verran että me ollaan harrasteltu sitä mukavinta ässääkin, vaikka minä oon siis sen 2cm auki ollut viime tarkistelulla, kalvot on kyllä ehjät että.. en sitten tiedä. Pää on kyllä tosi alhaalla ja sen homman jälkeen tuntuu sellainen paine tuolla että ei kiva. Asennotkin on vähän hakusessa ettei tuntuis siltä että vauvan päätä tökitään.. :/ Pitääkin kysyä tuosta neuvolassa ens viikolla (toiv sinne asti ei mennä)

Mulla neuvola olis ens tiistaina ja sieltä terkka aiko sitten laittaa lähetteen äippäpolille että joskos käynnistelisivät. Ensi viikolla siis... toivon todella että lähtisi itsestään syntymään!

Ulkona on pakkanen laskenut alle 20 jotenka tänään päästään jo ulkoilemaankin koko perhe! Paitsi se kiva auringonpaiste meni kauhupakkasten kanssa ohitse mutta.. pääasia ettei ole niin kylmä. Koira ja tyttö oli jo alkaa hyppiä seinille kun ei ole ulkoiltu tarpeeksi ;)

Mutta nyt syöpöttelemään aamupalaa!

H 40+2

Vierailija
11/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinytkään eilen sitten koneen ääreen kun piti nuo vaatekaapit saada kuntoon ja käydä vielä saunassakin. Tänään onkin sitten flunssan oireita ilmassa, kurkku on kipeä ja päätä särkee. Nyt täytyy toivoa ettei tuo hirveä esikoisen räkätauti yskän kera ole tarttunut ainakaan sellaisenaan muhun.

Eilisessä neuvolassa (rv 37+3)

Pissa oli puhdas

Paineet ok

Hemoglobiinia ei mitattu kun oli viimeksi niin hyvä (124)

Painoa oli tullut viikossa lisää 1.4 kg (ne on ne runebergintortut ja laskiaispullat!!) Painoa nyt 84.3 kg (lähtöpaino oli 66kg)

Vauva oli laskeutunut niin alas ettei päätä enää tuntunut kunnolla

Sf-mitta oli 31

Sydänäänet 142

Eli kaikki ihan hyvin, seuraava aika onkin jo maanantaina kun muita vapaita aikoja ei ollut ensiviikolle, joten aika lyhyellä välillä täytyy siellä rampata.

SJT:lle ONNEA minunkin puolestani! Niin ja SPORTTARILLE myös ja olikohan vielä joku muukin....Onnea joka tapauksessa hirmuisesti!

SEKSI:MITÄ SE ON??? Joo meillä ei kyseistä lajia olekaan tämän vuoden puolella harrastettu. Se kun ei oikein tuntunut hyvältä kun viimeksi kokeiltiin ja kun mä olen niin kovin herkkä tällä hetkellä ja SE aiheuttaa niin kovia supistuksia mulle että joutuu ihan väkisin jättämään leikin kesken, niin mieskin on jo luovuttanut! Nyt kyllä rupeaa jo vähän omakin mieli sitä halajamaan että jos vaikka kokeilis taas pitkästä aikaa sitäkin hommaa! Käsittääkseni jos nuo kalvot ovat ehjät niin ei ole mitään estettä harrastaa seksiä vaikka viime metreille saakka, meillä esikoista odottaessa synnytysvalmennuksessa eräs insinööri isä kyseli että voiko avautumisvaiheenaikana harrastaa seksiä? Terkkarilla oli siinä hiukan pokassa pitämistä, mutta lopulta sanoi että ei kai siihen mitään sellaista varsinaista estettä ole =)

MAMMUTTI: Hyvä homma että pääsitte vihdoin katsomaan sitä taloa ja oli vielä mieluinenkin. Älkää nyt sitten turhia vitkutelko, jottei pääse livahtamaan käsistä! Ja voihan sitä " remonttia" tehdä sitten kun rahaa on vähän enempi kerääntynyt ja esimerkiksi vaihtaa vaikka keittiöstä pelkät ovet tai tasot! Tosi pienellä tekemisellä saa jo isoja muutoksia aikaan. Eikös tuo frog2 ollut sisustussuunnittelija eli vinkkejä varmaa löytyy tältäkin palstalta tuohon hommaan.

Tuosta mahan paijaamisesta olen täysin samaa mieltä mammutin kanssa, voi että ärsyttää!! Se on mun maha, enkä mäkään mene kenenkään masua paijaamaan esim. kuntosalilla tyyliin : " Ompa sulla timmit vatsalihakset" Mä en ymmärrä mitä noiden lääppijöiden mielessä liikkuu!!! Töissä en tuon takia ole viitsinyt enää käydä moikkaamassa kavereita, siellä kun tuntuu että on niin kuin vapaata riistaa ja kaikki saa lääppiä yms. niin paljon kun heitä huvittaa!!

Miten teillä on muuten nuo neuvolakäynnit, mä en ole vielä kysynyt, mutta aikaisemmissa raskauksissa täällä HUS:sin alueella on ollut niin että neuvolassa käydään vain viikolle 40 saakka ja sen jälkeen on itse pitänyt varata aika tuolta äitiyspolilta yliaikaiskontrolliin. Esikoisesta kävin siis neuvolasssa vikan kerran 40+0 ja seuraavan kerran vasta 41+3 tuolla äp:lla ja kakkosesta kävin vikan kerran 39+4 neuvolassa ja sen jälkeen seuraava kerta oliskin ollut vasta tuolloin 41+3, mutta kakkonen syntyi jo 40+4, joten ei tuonne kontrolliin enää tarttenut mennä.

t.kolomonen 37+4

Alkaa muuten olla aika monella meistä varmaan pinna tiukalla, monenkin asian suhteen, sen huomaa minusta taas keskuteluiden aiheista. Samat asiat kun tuossa joskus puolivälin kieppeillä, rupeavat ärsyttämään monia nyt uudelleen! Meidän neuvolatäti sanoi että kiukkuisuus ja pahantuulisuus yms. kuuluu asiaan näillä viimeisillä viikoilla.

Nyt poistun taas taka-alalle...

Vierailija
12/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on siis laskettu päivä! Ja taas yöllä oli tunne, että lähtö tulee. Nyt tuli jo supistuksiakin ja arvatkaa tulos -> kävin isommalla tarpeella ja hyvästi supistukset yön osalta! Aamulla lorahti jotain housuun pariin otteeseen (ei mitenkään paljon, niin että just oli pöksyt vaihdetava) ja tuli pari supistusta. Nyt taas ei mitään yli kahteen tuntiin! Mulla oli mustat pöksyt, joten en tiedä, mitä tuo loraus oli. Lapsivettä? En oo vielä soitellut mihinkään, miestä pidättelin tunnin kotona, sitten laskin töihin. Mutta nyt on koko ajan tosi odottava olo... Josko sittenkin tänään pääsis tositoimiin?

Täytyy tässä jatkaa tuntemuksien " makustelua" .

Neuvolakäynneistä... HUS:n alueella minäkin, mutta mulle kyllä varattiin ensi viikolle tavallinen neuvola-aika, jolloin viikkoja 40+6. Sitten tulee kai yliaikaiskontrollikäynti Kättärille, ellei lapsonen jo maailmassa ole. Olisko kuntakohtaisia nuo käytännöt?

Odottavan aika on PITKÄ!

-Timbe rv tasan 40

Vierailija
13/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timbelle: Tsemppiä jos vaikka se synnytys lähtiskin käyntiin!!

Noista neuvolakäynneistä vielä, se voi tosiaan tietysti olla ihan neuvolakohtaistakin?!? Kokemusta mulla on siis Helsingin ja Porvoon neuvoloista ja kättärillä olen synnyttänyt molemmilla aikaisemmilla kerroilla.

t.kolomonen rv 37+4 (vasta)

Vierailija
14/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yöllä, kun uni ei tullut silmään keksin uuden murehtimisaiheen...eli mitä, jos housuissa olevat pienet märät läntit eivät olekkaan runsaampaa valkovuotoa, vaan tihkuvaa lapsivettä ja jossain vaiheessa, kun yliajalla jo mennään niin lapsivettä onkin huolestuttavan vähän...

eikö lapsiveden kuitenkin pitäisi olla eriväristä, pääasilallisesti sellaista haalean punaista? ja jos sitä nyt tihkuisi niin tihkuisiko sitä säännöllisesti vai silloin tällöin? ja kuinka kauan sitä voi tihkua ennen kuin se olisi vauvalle vaarallista? eipä tullut tämä sitten eilen neuvolassa mieleen ja sain taas uuden huolestumisen aiheen, vaikka vähän itseäkin hymyilyttää tämä ainainen murehtiminen..sanoinkin eilen neuvolassa, että muuten jaksan ihan hyvin, mutta en haluaisi alkaa taas murehtimaan...eilen neuvolassa hoitaja kyllä sanoi, että lapsivettä tuntuu olevan ihyan hyvä määrä, ei kuitenkaan mitenkään runsaasti...

sitten tohon PAINO asiaan..meillä tuo anoppi joka kerta kysyy, kun siellä käydään, että oletko varma ettei kahta tule ja olen sanonut hänelle yhtä monta kertaa, että se ei ole mahdollista, kun niin monet kerrat on ultrassa katsottu, että kyllä se siellä olisi näkynyt...tietää jo valmiiksi, kun sinne mennään, että mikä on ensimmäinen lausahdus ja toinen, että minä jo luulin, että olette synnyttämään lähteneet...no eiköhän me oltaisi ilmoitettu, jos jotain ilmoitettavaa jo olisi...

tosiaan itsekin huomaa, että omat jutut alkaa olla jo sellaista kiukuttelua ja murehtimista, että mitä se onkaan jos tässä vielä kaksi viikkoa odotellaan...

PORTAIDEN kävelystä vielä...meilläkään ei ole portaita ihan lähettyvillä ja ajattelinkin kokeilla, jos ylös alas nouseminen ajaisi saman asian eli nousen jakkaralle aina vaan uudestaan ja uudestaan, jos edes hiukan ajaisi saman asian, kun kunnon portaiden kävely...

sitten ISOT ISOT ONNENHALAUKSET kaikille onnekkaille, jotka nyyttinsä jo ovat saaneet! kyllä me kaikki tulemme lähiaikoina pian perässä, eikö vain?! eli kaikille paljon toimivia suppareita!

hermoloppu pajuska&aarre 40+1

Vierailija
15/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää loppuaika musta menee niin älyttömän nopeesti (sorry, oon varmaan ihan vastarannan kiiski ja hullu teidän mielestä..), kun TAAS on perjantai ja yksi raskausviikko täynnä!?! ja vastahan mä olin viikolla 32+ jotain... ja nyt on 2 viikkoa laskettuun aikaan. Ei käsitä. No, olen selvästi koti-ihminen kun viihdyn verkkareissa kotosalla näin hyvin :)

Aamulla kävin neuvolassa ja kyselin noista eilen arveluttaneista LORINOISTA ja pullistumista. Terkka oli sitä mieltä, että mahasta kuuluva lorina tullee suolesta. Ja sitä pullistumaa piti ihan normaalina eikä sanonut siitä sen kummempaa. Tollaisia voi vaan kuulema tulla. kaikki arvot oli ennallaan paitsi maha tosiaan entistä alempana ja vauva hyvin hyvin alhaalla, sydänäänetkin kuului ihan eri paikasta kuin ennen.

Kyseli mahdollisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta eipä niitä juuri ole, kun supistelutkin on olleet kuvioissa jo raskauden puolesta välistä :) Eli yllätyksenä tulee lähtö varmaan tälläkin kertaa. Enkä kyllä aio ite edesauttaa käynnistymistä mitenkään, uskon että kaikki aikanaan ja kaikella on tarkoituksensa. No, katotaan mikä mieli on jos täällä kukkuu vielä maaliskuussa, mutta nyt tuntuu tältä.

Te, joilla lähtö vielä lähempänä ja jo suppailee " sillä lailla" ja jotka mietitte milloin lähteä, niin mun terkka sanoi että uudelleensynnyttäjän ei tarvitse kellottaa niin kauan, riittää että supparit on säännöllisiä. Paitsi mun käski lähteä suunnilleen ekasta synnytyssupistuksesta.. ja niin aion kyllä tehdä. Teen mieluummin turhan reissun ku synnytän kotiin! Eka kerta oli siis ripeää toimintaa.

Sain muuten vielä muistin virkistykseksi paperin eri PUUDUTTEISTA ja lievemmistä kivunlievitteistä. Mutta tossa ei taideta mainita sitä yhtä mistä täällä oli puhetta, että ottaako epiduraali vai se toinen, mikä se nyt olikaan?? Tossa listassa on vaan epiduraali, paracervikaali eli kohdunkaulan puudutus ja pudendaalipuudutus. ja petidiini. eli mikä se oli mitä moni mietti haluavansa kokeilla nyt tällä kertaa?

Niin ja LAPSIVEDEN MENOSTA sanoi vielä että mulla ei sen puolesta sitten ole kiire synnärille, koska vauva on kiinnittynyt. et jos vaikka lorahtais oikein kunnolla kerralla.

Mut tähän liittyen heitänpä UUDEN GALLUPIN:

G: Oletteko suojanneet sänkynne jotenkin lapsiveden varalta!?? Mä laitoin toissailtana lakanan alle esikoisen muovitetun froteen kaiken varalta.. Mut herranjestas miten hiostava on nukkua vaikka päällä on tuplasti lakanoita! Sit oon miettiny, et kiva jos vedet menee vaikka kauppareissulla näillä pakkasilla jos on kävellen liikkeellä! kiva hytistä märissä housuissa..

G: KYSELYT JA PAINO-UTELUT: mua ei juuri häiritse kyselyt, mukavaa vaan huomata että ihmiset on " hengessä mukana" . Mutta masun taputtelua en kyl ymmärrä. Painoa multa on kysynyt varmaa jokainen utelija. Kai se jotenkin kuuluu tähän asiaan. Aina kysytään nää samat: tiedättekö, kumpi tulee, paljon sullon paino noussu, kauanko aiot olla kotona.

G: välilihan RASVAUS: oon rasvaillut juu. Venyttänyt en oo.

Nyt välillä veks. Onnea taas uusille tuoreille äideille ja vauvoille!!

Viherrys 38+0

Vierailija
16/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti niin aamulla ulos lähtäe, mutta kun nousin tästä tuolilta, niin iski sellanen paine ja supistus, että menin sänkyyn.. Unihan siitä sitten tuli kun yöunet oli taas aika lyhyet ja nyt kömmin uudestaan ylös..

Kolomonen:

Juu, tälläkertaa ei vitkutella, kun mieskin on talon oston kannalla!

Mies kuitenkin hoitaa ne paperi- ja järkiasiat meillä tälläsissä asioissa..minä suunnittelen vaan sohvanpaikkoja ja tapetin väriä = )

Se kuitenkin on asiassa hyvä, että myyjä ei ole myymässä taloaan yleisesti, joten muita ostajia ei ainakaan tällähetkellä ole häiritsemässä!

Sillä joudunkin teille asiaa hehkuttaan, kun ei viitsi kauheasti huudella siitä, ettei muut hoksaa mennä sitä edes katsomaan/kyselemään!

Meillä neuvolassa käydään ihan loppuun asti, mutta myös lähetetään välillä Tayssiin yliaikaiskontrolliin jos yli menee.

Se on spinaalipuudutus, mitä joku kyseli..

..mikäs se gallupkysymys olikaan..en muista, palaan siis taas..

mammutti ja vilppu rv 39

Vierailija
17/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Oletteko suojanneet sänkynne jotenkin lapsiveden varalta!??

En oo kyllä varautunut millään lailla tuohon lapsivesiasiaan, viimeksi kun lähettiin autolla kohti synnäriä, istuin autossa pyyhkeen päällä varmuuden vuoksi. Mulla ei aikaisemmin oo menny lapsiveden kuin vasta synnytyssalissa, joten ei oo sillälailla myöskään kokemusta asiasta. Monesti olen lukenut kyllä et kalvot olis puhjennut sängystä ylös noustessa eli heti kun paino tulee siihen päälle, joten ehkä sängyn viereen olis hyvä varata joku pyyhe tjs. kaikkeen kun varautuu niin ei varmasti mene lapsivedet ei sitten millään =)

ja tosiaan SPINAALIpuudutus oli se mistä aikaisemmin on täällä ollut puhetta. Sitä petidiiniä taas ei nykyään vissiin enää käytetä, tai niin ainakin meidän terkkari sanoi!?

VIHERRYS: Ihanaa kun joku aina jaksaa olla hyvällä mielellä, mulla ailahtelee ihan hirveästi nuo ajatukset tuosta synnyttämään lähtemisestä. Toisena päivänä olisin valmis tekemään mitä tahansa jotta pääsisin jo synnyttämään ja toisena päivänä taas tulee ihan haikea fiilis, eikä haluais et tää raskaus loppuis ollenkaan ja välillä tulee ihan sellainen paniikki et apua, miten mä sit pärjään kun vauva on syntynyt jne.... Nyt olo on ihan ok, flunssaa vaan pukkaa ja synnytttämään ei tee siis ihan heti mieli. Jotenkin kipeenä synnyttäminen tuntuu ihan liian rankalta hommalta!

Nyt mä lähden pois teitä kiusaamasta, pistäkääpä lisää galluppeja viinkonlopuksi niin saadaan pitkiä pinoja. Mun pää lyö ihan tyhjää vaikka onkin täynnä räkää.

t.kolomonen

Vierailija
18/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja taas yksi täysi viikko koossa, enää siis viikko jäljellä laskettuun aikaan..eli ties kuinka pitkästi siihen et vauva syntyy:)..

Mulla on taas niin ihmeellisen seesteinen olo ollu mahan kanssa et tästä ei ota kyllä mitään selkoa. Koko yön nukuin ihan loistavasti, illalla vihloi mahaa taas tuosta navan oikealta puolelta ja sanoin miehellekki et jos tänään samanlaista niin soitan polille ja pidän sellaset valitukset tuon vihlomisen takia ettei oo kuultukaan. Maanantaisen siellä käynnin jälkeen nuo vihlomiset oli vaan koventunu ja olin eilen illalla jo ihan varma et mulla on istukassa jotai pahasti häikkää. Eikä asiaa auttanu yhtään et vauva ollu viimepäivinä paljon rauhallisempi. No, tänään en oo tuntenu yhtään ainutta vihlaisua! Autto vissiin se hermoilu;) Pitkin päivää on kyl saanu töniä masua et saa vauvan liikkeelle, mut niin kauan ku ne tarvittavat liikkeet tuntuu niin täytyy vaan odotella. Ei haluttas taas tehdä polille turhaa reissua ja maksaa siitä lystistä se 22e.

Ihana ku on vähän lauhempaa pitkästä aikaa. Mies lähti esikoisen kans " miestentöihin" varastoon eli korjaamaan pyörää. Poika oli nii isännän näkönen ku lähti tallusteleen isänsä perässä jakoavain kädessä :D

Mitäs teillä muilla viikonloppusuunnitelmia? Meillä oli ensin tarkoituksena, et pikkusisko tulis tänään yöksi ja vuokrattas joku leffa, ja huomenna sitten isoveljen valmistujaisiin mun vanhempien luokse, mutta päätettiinki et lähdetään sinne jo tänä iltana. Täytyy varalta pakata mukaan tuo sairaalakassiki, jos se vaikka auttas tositoimiin pääsyssä:)

Mulle kans neuvolatäti sanoi et supistuksia ei tartte nyt toista saadessa tulla ku säännöllisesti 5-10 min välein, niin kannattaa lähtä sit sairaalaan. Eli ei tartte oottaa sitä kahta tuntia. Nyt onki sitte vähän pidempi matka viikonloppuna sairaalaan jos lähtö tulee. täältä kotoa menee autolla n. 10 minuuttia ku vanhempien luota taas 40 min. Mutta eihän tuo mikään älytön oo sekään..

Lapsivesigalluppiin: En oo ees tajunnu et vois suojata jotenki tuota patjaa sen veden menon varalta, täytyypä kokeilla itekki. Minäki oon miettiny sitä et jos lapsivedet menee jossai tuolla lenkillä tai kauppareissulla niin kylläpä on mukava oottaa kotiin/sairaalaan pääsyä..Toisaalta tuntuu et sama missä menee ku menis vaan, pääsis tositoimiin äkkiä:)

Joku oli siivonnu vaatekaappia, voisin tehdä ihan saman homman nyt ku nuo miehet poissa jaloista. Heippa!

-Kayza rv 39-

Vierailija
19/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli listaillut noita joilla on LA 16.2..minulla siis on mutta synnytyspaikkani ei oo OYS vaan OAS.

Olikos täällä muita joilla on sama synnäri?

Minulla on itelläni tollon 16.2 synttärit,sattuspa kivasti jos vauva syntys samana päivänä..tosin aika pieni toden näköisyyshän siihen on.

Viime yönä heräsin siihen ku oli taas niin menkkamaisesti kipeä maha ettei tosikaan,luulin jo että kohta pääsen tositoimiin..mut ei..oloa kesti jonku reilun tunnin ja sit hellitti,noh mut jospa se valmisteli paikkoja.=) Vauva ainakin tuntuu olevan taas alempana,vihloo pirusti kun pikkunen liikuttelee itteään.

Niih ja ONNEA taas kaikille vauvansa jo saaneille!

Mitäs viel..sängynsuojaus G: Minulla on nyt ollu parisen vkoa muovitetut frotee alustat sängyssä,ihan jo sen takia että ostettiin kesällä uus sänky enkä halua sitä riskiä ottaa että uus petari sotkeutus lapsiveteen.

Mutta nyt taas menen.Palataan!=)

Jonzu ja masukki rv 39+0

Vierailija
20/31 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivän reippaillut niin josko olisin tovin koneella ansainnut :) Imuroin, pyyhin pölyt, kävin esikoisen kanssa ulkoilemassa + juoksin appiukon luona portaat kymmenen kertaa ylös ja alas- ai mitä mahtisupistuksia! Jokohan viikonlopun aikana?...

Viikonloppusuunnitelmia ei täällä kummoisia, varmaankin ollaan kotosalla ja odotellaan jotain tapahtuvaksi. Tänään taidetaan katsella leffa ja saunoa makustellen alkoholitonta siideriä- pitäähän miehenkin ajokuntoinen olla :)

Huomenna ehkä tallityöt tekemään, jos olen kasassa. Meillä olisi ylihuomenna 5v kihlajaispäivä mutta taitaa senkin ' juhlinta' siirtyä tuonnemmaksi..

Yliaikaisuuskontrollista: minä en kyllä tiedä mikä täällä Oulun seudulla yleensä on tapana? Mulle antoi neuvolatäti ajan tiistaille, jolloin varataan aika yliaikaiskontrolliin torstaille, jolloin mulla olis viikkoja 41+1.

Tosin sanoi kyllä että pitää seurailla sitä kasvua, kun kasvetaan yhden napavaltimon voimin + edellisessä raskaudessa oli istukan kanssa loppuajasta ongelmia vaikka syntyikin laskettuna aikana. Oli kalkkeutunut ja ihan repaleinen- tosin en tiedä mitä se käytännössä tarkoitti.

Mutta eipä nyt muuta tähän hätään tule mieleen, jotenka menen puuhailemaan jotain ennen äitin luo kyläilemään lähtöä! Mies on salilla mutta taisi taas jäädä suustaan kiinni treenauksen päätteeksi kun ei näy.. ja naisia muka saa aina odottaa.

H 40+2