Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku tehnyt töitä Alzheimer-vanhusten parissa? Miten hampaiden pesu tehdään?

Vierailija
27.08.2024 |

Tiedän että kotihoidossa olevat eivät yksinkertaisesti pese hampaitaan vuosiin. Sillä se on asia jota ei voi väkisin tehdä. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta ei onnistu millään. On vanhuksia millä riippuu hoitajasta ja/tai sen hetkisestä mielentilasta antaako tekarit pois tai pestä hampaat.

Sen olen huomannut että osalle toimii jos pesee hampaat kun ovat jo tai vielä sängyssä makuu asennossa. Avaavat siinä suun mutta istualleen ei ikinä.

Aika harvoin tuollaisia on mun kohdalle sattunut, ettei voi pestä ikinä ollenkaan. Muistan kaksi. Molemmat olivat jo ennen muistisairautta äärimmäisen erakkoluonteisia miehiä. 

Ehkäpä mä olen sitten jotenkin huono hoitaja tai huono suostuttelemaan kun olen tässä muutaman vuoden aikana tavannut jo useamman muutaman miehen ja yhden naisen.

Siis sellaisia joilta ei ole ikinä voinut pestä/eivät ole i

Tää taas lainaa ihan huonosti mutta kyllä sellaisia. Agreessiivisia mitkä lyö tai puree jos edes yrittää.

Vierailija
22/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porakoneeseen vaan vessaharja kiinni ja palljon saippuaa. Käy nopsaa kuin lapsen teko.

T: Urpo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut papat iskee nyrkillä, jos menee pesemään. Joten siten niitä ei pestä.

Vierailija
24/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että pyydetään pesemään. Tai niin että minä pesen jos toinen ei enää osaa. Joskus ei voi pestä ollenkaan jos ei ole otollinen hetki. 

Miten sinä peset jos vanhus ei halua avata suutaan? Miten puhdistat hammasvälit, mikä on jopa tärkeämpää kuin harjaus?

Ei mitenkään.

Vierailija
25/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan että heidät vietäisiin hammaslääkäriin. 

Vierailija
26/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla oikea mummonkuiskaaja, että se onnistuu...

Helpompaa on, jos on tekohampaat koska monet muistisairaatkin ottaa automaattisesti hampaat pois suusta yöksi ja laittaa vesilasiin. Tosin olen hoitanut jo niin loppuvaiheen muistisairaita, ettei ne tekaritkaan enää pysy suussa ja syö pelkillä ikenillä. Pari kertaa ottanut tekarit takavarikkoon kun niitä on löytynyt esim. vaipasta tai vessanpöntöstä. On tullut niitä roskiksestakin kaivettua.

Vierailija
27/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, nimittäin mun kokemus on,   että hyvinkin muistisairas hiffaa hammaspesun, kun näyttää vaikka itse mallia ja avaa suunsa, niin he matkii perässä ja osaavat lihasmuistista käsiliikkeen. Hammasvälejä ei kyllä putsattu eikä se tullut edes mieleeni, itsekään sitä en juurikaan harrasta. 

Vierailija
28/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ehtinyt hoivakodin asukkien kanssa tappelemaan hampaidenpesusta, siinä oli tekemistä muutenkin illalla sekä aamulla. Moni ei kyllä suutaan avannut. 

Vierailija
29/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin vanhempi on muistisairas, hän ajoi kotihoidon kokonaan pois ja tuskin suostuisi siihen että hoitaja hampaita pesee. 

Vierailija
30/30 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan