Apua kaipaisin. Todella moni kasvovoide aiheuttaa minulle näppyjä
Sellaisia isoja ihonalaisia patteja. Varsinkin paksummat voiteet. Nyt suosikkivoidettani ei enää saa mistään ja pitäisi löytää uusi.
Olisiko joku omalla kohdallaan huomannut mikä ainesosa varsinkin tukkii huokosia?
Kommentit (54)
Sperma luonnon oma rasva. Sivalla spermaa kasvoille ja kaulalle illalle niin aamulla iho pehmeä. Spermassa ei lisättynä lisäaineita eikä väriaineita.
Vierailija kirjoitti:
Kun kysyt ihmiseltä, jolla on meikitön kaunis iho, kuinka hoidat ihoasi. Niin hän vastaa, en hoida sitä muulla kuin vedellä. Sisäisesti ja ulkoisesti.
Toimii varmasti jos iho ei ole erityisen kuiva tai helposti rasvoittuvu. Ja tietysti vaatii sen että ei meikkaa lainkaan, koska vesi ei riitä meikin poistoon.
Lumenen tuotteet aiheuttavat jostain syystä itselleni näppyjä. Fovoran apteekkituotteet ovat olleet hyviä.
Mulla laittaa ihon kukkimaan, jos voiteessa on mineraaliöljyä. Mineraaliöljyä löytyy mm. Nivea Soft- voiteesta ainesosaluettelosta nimeltä Paraffinum liquidum.
Siillä on muutamia muitakin nimiä- Tarkistan yleensä kosmetiikkani täältä: EWG Skin Deep Cosmetics Database
Yritä löytää joku mahdollisimman kevyt ja hyvin imeytyvä, jossa ei ole hajusteita. Valitettavasti joudut todennäköisesti kokeilemaan muutamaakin eri ennen kuin hyvä löytyy. Favorasta voisi lähteä liikkeelle tai sitten luonnonkosmetiikasta voisi löytyä jokin hyvä.
Korealaiset etanavoiteet toimivat
PEG-aineet ja monet muut ovat haitallisia, samoin mineraaliöljy.
Kokeile oliiviöljyä. Vegaanisia, yms.
Itse en käytä rasvoja ollenkaan.
Kannattaa huomioida myös, että iän karttuessa ihokin voi muuttua ja sietää huonommin jotain kuin mitä ennen sieti.. Itsellä ennen kalliita merkkivoiteita, ei enää sovi iholle, oon siirtynyt apteekin rasvoihin. Ihonalaiset näpyt kuulostaa kyllä hormonaalisilta jutuilta, tai siis että nekin voi siinä vaikuttaa.
Voidetta ostettaessa kannattaa selvittää sen toimintamekanismi. Ts. onko voide ihoa kosteuttava, vaiko sellainen, joka ei varsinaisesti kosteuta ihoa, vaan ikäänkuin muodostaa ihon päälle esteen, joka ei päästä kosteutta haihtumaan (englannin kielessä puhutaan "occlusive cream"). Jälkimmäiset tukkivat herkemmin ihohuokosia.
Myös sillä on väliä, onko voide vesi-, silikoni-, vai öljypohjainen. Minullakin on rasvoittuva ja herkästi tukkeutuva iho, ja minulle vesipohjaiset sopivat parhaiten.
Asun ulkomailla, joten en ole hyvin perillä Suomessa myytävistä kosmetiikkamerkeistä, mutta itselleni on toiminut e.l.f.-merkin Holy Hydration-sarjan tuotteet. Eivät ole tukkineet ihohuokosia tai tehneet naamasta kiiltävää. Myös tässä ketjussa jo mainittu Cosrx:in etanavoide on hyvä tuote.
Kuten sanoit paksuus, öljyisyys, kemiallinen tuoksu. Valitse kokeeksi riittävän kosteuttava kevyt. Aloe Vera Garnier oli aika kosteuttava ja ei tuki. Yksilökohtaista. Pitää kokeilla. Miksi löydät vain paksuja voiteita, en ymmärrä.
Jos voide aiheuttaa ongelmia, älä käytä mitään.
En ymmärrä pakonomaista ihon "hoitamista".
ja merkki on Eucerin