Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kolme sateenkaarinuorta kertoo rajusta häirinnästä = Pride vastustus

Vierailija
27.08.2024 |

Ylellä artikkeli jossa luodaan erikoisesti mielikuvaa, kuin Pride tapahtuman vastustus olisi samaa kuin ihmisen normaalielämän tilanteet. Ymmärrettävästi jotkut ihmiset hermostuvat kun heitä trollataan. 

Itse koen Pride tapahtumat vastenmielisenä, koska siinä prässätään minulle asioita ja näkökulmia. Tuo on vastaava kuin uskovaisten Jeesuksen tuputtaminen. En pidä siitäkään. Ihmisten seksuaalinen käyttäytyminen on minulle ihan sama. En kylläkään mene myöskään saarnaamaan Pride ihmisille heteroelämän hienouksista.

https://yle.fi/a/74-20105134

Lisäksi artikkelissa on disinformaatiota mitä Yle ei ole korjannut

"Pride-järjestäjät korostavat, että tapahtuma on epäpoliittinen. He painottavat, että sen tavoitteena on yhtäläisten ihmisoikeuksien toteutuminen kaikille."

Järjestäjät sanovat noin, mutta Yle olisi voinut korjata asian. Pride on nykyään hyvin poliittinen. Miksi Yle ei tarkista tippaakaan faktoja vaan antaa mediatilaa aktivisteille?

Kommentit (320)

Vierailija
81/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu  ja itse olen ajatellut, että tällä sateenkaarimesoamisella ovat itse aiheuttaneet vastenmielisyyttä. Itselläni on ollut "aina" ystäviä ja työkavereita jotka ovat homoja. He ovat eläneet aivan tavallista elämää ja arkea. Oli tavallisia työntekijöitä ja päälliköitä. Tämä pride-show on nostanut vastenmielisyyttä, ei suinkaan homoja tms. ihmisiä vastaan. Se jatkuva mesoaminen ärsyttää, ei (asiallisten homojen tms. ihmisten) elämä.

Itse olen puolustanut homojen oikeuksia jo kymmeniä vuosia sitten. Silloin kun oikeuksien puolustaminen sai aikaan esim. kavereiden kaikkoamista. Nykyinen meno ärsyttää ja olen myös samaa mieltä. Sateekaarimesoamisella on rakennettu vastakkainasettelua.

Vierailija
82/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku voi kokea Priden tuputukseksi. Ei siihen kulkueeseen ole pakko osallistua ja saat olla mitä mieltä vaan. 

Uskonnon tuputus tapahtuu monesti ovelta ovelle, ja sen koen kotirauhan häirintänä ja nimenomaan tuputuksena.

Edes Jehovan todistajat eivät enää kulje ovelta ovelle, koska se katsottiin liian vaaralliseksi tms. Eivät ole kulkeneet moneen vuoteen. Mitkä muut uskontokunnat kulkevat ovelta ovelle tuputtamassa uskoaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tää Pride vastustus on Persujen masinoimaa kulttuurisotaa kopioituna Jenkeistä ja hölmöimmät lähtee tähän helposti mukaan. MAGA-republikaanit käyttäneet tätä äänien imuroimiseen jo vuosikausia.

Vihaajat tulevat vihaamaan ja sen jos minkä persut osaavat.

Aika moni Priden nykyistä tilaa vastustava henkilö vastustaa myös Persuja, Trumppia, Magaa jne. 

On paljon ihmisiä, jotka ovat vähän kuin Priden eli vasemmiston ja Magan, eli oikeiston välissä eikä ole omaa ryhmää minne mennä. Joten siinä on sitten valittava kummalle puolelle menee. 

Ja priden omat ihmiset syyttää kaikkia oikestiolaisiksi ja esim persuiksi, jotka kritisoivat heitä. Vähän niinkuin sinä. Eli Pride käyttäytyy ihan samalla tavalla, kuin persut. 

Ei tarvitse valita mitään puolta, mutta kun pride-väki itse vaatii olemaan jommalla kummalla puolella ja se on se asia mistä ihmiset eivät pidä ja kokevat sen tuputuksena. Näin sinäkin teit. 

"Jos et hyväksy kaikkia miljoonaa eri sukupuolta sateenkaaripuvuissaan, niin olet trumppi tai persu tai jotain"  Arvostelustakin vedetään nykyään oikeuteen ja pelkästä oman mielipiteen sanomisesta sakkoihin (ei täällä mitään tuputeta, ihan on meno kuin neuvostoliitossa) Seuraavaksi varmaan siperia kutsuu, kun et ole samaa mieltä pride-hörhöjen kanssa 

Vierailija
84/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko tää Pride vastustus on Persujen masinoimaa kulttuurisotaa kopioituna Jenkeistä ja hölmöimmät lähtee tähän helposti mukaan. MAGA-republikaanit käyttäneet tätä äänien imuroimiseen jo vuosikausia.

Vihaajat tulevat vihaamaan ja sen jos minkä persut osaavat.

Aika moni Priden nykyistä tilaa vastustava henkilö vastustaa myös Persuja, Trumppia, Magaa jne. 

On paljon ihmisiä, jotka ovat vähän kuin Priden eli vasemmiston ja Magan, eli oikeiston välissä eikä ole omaa ryhmää minne mennä. Joten siinä on sitten valittava kummalle puolelle menee. 

Ja priden omat ihmiset syyttää kaikkia oikestiolaisiksi ja esim persuiksi, jotka kritisoivat heitä. Vähän niinkuin sinä. Eli Pride käyttäytyy ihan samalla tavalla, kuin persut. 

"Priden nykyistä tilaa". Sellanen persu siellä lampaitten vaatteissa. Perusta oma ryhmäsi jos et koe kuuluvasi Prideen. Niinhän se Pridekin on perustettu. Vastustus on niin kovaa, että varmaan tulijoita ja tukijoita olisi (tai sitten ei, tää saattoi olla sarkasmia).

Vierailija
85/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja hallitus tuputtaa koko ajan fascismia. Ei käy!"

Oliko tuo sarkasmia?

Vierailija
86/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.

Miten sinut on pakotettu osallistumaan mihinkään? Miten Pride tai siihen osallistuvat ihmiset näkyvät arjessasi? Pride-viikolla huomasin muutaman sateenkaarilipun tai -mainoksen, mutta muuten asia ei näy mitenkään erityisemmin. Tässä varmaan sama efekti kuin vaikka ohittavien autojen merkeissä. Et kiinnitä huomiota niihin muihin, mutta "kato nyt taas menee bemari ohi". 

Tällä hetkellä esimerkiksi naisten urheilu on tuon priden takia vakavassa vaarassa. Tästä nähtiin esimerkkejäö jo olympialaisissakin, usassa uinnissa, kanadassa painonnostossa, Australiassa rugbyssä, keskimatkojen olympiavoittaja on lapsen ISÄ nykyään ja niin edelleen. Oma ilmoitus riittää s

Taidat liioitella Priden vaikutuksen. Laajempaa päätöstä transurheilijoiden osalta ei olla tehty. Viittaamasi olympiatapahtumassakaan ei ollut mitään tekemistä minkää Priden tai trans-asioiden kanssa. Monessa lajiliitossa käydään nyt aiheesta keskustelu ja tehdään sen jälkeen päätöksiä miten tilanne pitäisi hoitaa. 

Vierailija
87/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse valita mitään puolta, mutta kun pride-väki itse vaatii olemaan jommalla kummalla puolella ja se on se asia mistä ihmiset eivät pidä ja kokevat sen tuputuksena. Näin sinäkin teit. 

"Jos et hyväksy kaikkia miljoonaa eri sukupuolta sateenkaaripuvuissaan, niin olet trumppi tai persu tai jotain"  Arvostelustakin vedetään nykyään oikeuteen ja pelkästä oman mielipiteen sanomisesta sakkoihin (ei täällä mitään tuputeta, ihan on meno kuin neuvostoliitossa) Seuraavaksi varmaan siperia kutsuu, kun et ole samaa mieltä pride-hörhöjen kanssa 

Näin miiäkin tein mitä? Selitä vähä laajemmin. 

Vierailija
88/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu  ja itse olen ajatellut, että tällä sateenkaarimesoamisella ovat itse aiheuttaneet vastenmielisyyttä. Itselläni on ollut "aina" ystäviä ja työkavereita jotka ovat homoja. He ovat eläneet aivan tavallista elämää ja arkea. Oli tavallisia työntekijöitä ja päälliköitä. Tämä pride-show on nostanut vastenmielisyyttä, ei suinkaan homoja tms. ihmisiä vastaan. Se jatkuva mesoaminen ärsyttää, ei (asiallisten homojen tms. ihmisten) elämä.

Just näin! Oli mesoajat millä asialla tahansa, he nostattavat aina vastareaktion. 

Olis kiva tietää, millä tavalla nuo syrjityt ja vihaa kokevat itse kommunikoivat ja miten itseään ilmaisevat... Eiköhän sieltä löydy pitkälti selitys

Vierailija
89/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille uniikeille lumihiutaleille pitäisi opettaa, ettei ole meidän muiden tehtävä opetella heidän uudiskieltään tai muutenkaan muuttaa omaa olemistamme jotta heillä olisi joku "turvallinen tila".

Heidän tehtävänsä on sopeutua yhteiskuntaan. Jos se tuntuu vaikealta, sosiaalitoimi järjestää erilaisia kuntoutumismahdollisuuksia.

Vierailija
90/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.

Eikä sekään, että jotkut saa sopeutumisrahaa ja minun ansiosidonnainen tuhottiin.

Ostovoima on tuhottu ja ne jotka tämän teki nostivat omia palkkioitaan ja palkkojaan, s a a t a n a

Vierailija
91/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku voi kokea Priden tuputukseksi. Ei siihen kulkueeseen ole pakko osallistua ja saat olla mitä mieltä vaan. 

Uskonnon tuputus tapahtuu monesti ovelta ovelle, ja sen koen kotirauhan häirintänä ja nimenomaan tuputuksena.

Edes Jehovan todistajat eivät enää kulje ovelta ovelle, koska se katsottiin liian vaaralliseksi tms. Eivät ole kulkeneet moneen vuoteen. Mitkä muut uskontokunnat kulkevat ovelta ovelle tuputtamassa uskoaan?

No mites meillä kävi about kuukausi sitten? Sitä ennen muutama kuukausi sitten. Kyllä ne kulkee edelleen 

Vierailija
92/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukkumista, homottelua, t*pa itsesi tyylistä todella rajua kamaa".

Kyllä tämä mun mielestä on asiatonta käytöstä. "Minä saan olla sitä mieltä mitä haluan" okei mutta millainen ihminen kertoo nuorelle että t*pa itsesi? Jotain rajaa nyt tähänkin.

En itsekään välitä tästä muusubuumista mutta en menisi tolleen huutelemaan kenellekään.

Vierailija
93/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä mun mielestä on asiatonta käytöstä. "Minä saan olla sitä mieltä mitä haluan" okei mutta millainen ihminen kertoo nuorelle että t*pa itsesi? Jotain rajaa nyt tähänkin.

En itsekään välitä tästä muusubuumista mutta en menisi tolleen huutelemaan kenellekään.

Lihavat ihmiset ovat saaneet kuulla tuollaista huutelua koko elämänsä.

Ymmärtääköhän nuo nuoret, että ei se ole se heidän seksuaalisuus minkä takia heille huudellaan, vaan se, että saattavat näyttää ja pukeutua normaalista poikkeavalla tavalla. Ja apinaaivoiset reagoivat negatiivisesti niihin, jotka näyttävät normaalia poikkeavalta. 

Vierailija
94/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä huuhaat ovat suuripaan ääneen huutelemassa taviksia bigoteiksi(ai että vihaan kun käytetään jenkkitermistöä Suomessa) vaikka ovat itse suurimpia bigotteja. 

Vierailija
95/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkää kulkuetta tänä päivänä. Sateenkaari-anarkistit tuputtavat uskoaan nykyään vaikka väkisin. Ei ihme, että joillekin alkaa tulemaan mitta täyteen. 

-Kaksi vuotta sitten Janne Laine ohjeisti kaupunginlakimiestä tekemään rikosilmoituksen, kun kolme ihmistä nosti sateenkaarilipun kaupungin salkoon Pride-päivänä. Kansalaisaktiivit saivat syytteet Suomen lipun häpäisemisestä. Tapausta käsitellään Etelä-Savon käräjäoikeudessa lokakuussa. YLE 

Vierailija
96/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useimmat lajiliitot eivät ole mitenkään ratkaisseet tuota asiaa. Hyppäät johtopäätökseen oman olettamasi pohjalta. Tuokaan ei useimpien meistä arkeen todellisuudessa vaikuta mitenkään. Moniko seuraa muutenkaan naisten urheilua? Suomessa katsojamäärät ovat aivan olemattomat, joten vaikea nähdä tässä mitään aitoa huolta monellakaan pöyristyneeltä. "

Kukaan ei seuraa Suomessa naisurheilua? Jopa vitsin murjaisit.

Ja jos ei seuraisikaan niin kaikki on sitten OK? Eli hienosti et välitä naisurheilujoiden oikeudesta tasavertaiseen kilpailuun pätkääkään, sirkusväkesi oikeudet ajavat sen ylitse, niinkö.

Sanoiko ettei kukaan seuraa? Uskallan väittää, että harva mahdollisesta päätöksestä pöyristynyt tuskin välittää naisten urheilusta muuten mitenkään. Edelleen onko yksikään lajiliitto tehnyt päätöstä, miten lajissa asia muuttuisi?

Itse olen innokas yleisurheilun seuraaja ja tämän hetkiset suosikkini löytyvät kaikki naisten sarjoista.

Valitettavasti olen tehnyt sen havainnon kansainvälisiltä areenoilta, kuinka harvassa siellä ovat tiettyjen lähi-idän maiden nais-edustajat. Sama tulee näkymään myös länsimaissa ja yllättäen "avoimuuden" kautta, kun träns-urheilija vie mielenkiinnon naisilta edes aloittaa urheilua, koska siellä ei miesten joukossa voi pärjätä. Joten paluu jonnekin synkälle keskiajalle tullaan näkemään, jos kukaan ei tee asialle mitään 

Tytöille ja naisille pitää turvata oikeus urheiluun 

Vierailija
97/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmisoikeuksia noilta pride ihmisiltä muka nyt puuttuu, joita heteroilla on? EI MITÄÄN.

Niinpä. Transsukupuolisilla on itseasiassa iso etu heteroihin verrattuna - he saavat steri 18v yhteiskunnan piikkiin, kun taas hetero joutuu maksamaan ja odottaa 30v. 

Vierailija
98/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut Pridessä mukana, mutta en ymmärrä miksi asia herättää niin suurta vastustusta?

Asiasta keskustellaan ikään kuin oltaisiin asiantuntijoita, vaikka vastustajat tuskin ovat olleet yhdessäkään Pridessä mukana. 

Entä sitten jos eivät ole olleet Pridessä mukana? Luuletko, että kaikki, jotka kritisoivat Persuja, ovat entisiä persujen jäseniä? Sitä saa kritisoida omasta mielestään pönttöjä asioita, vaikka ei olisi ollut alunperin mukana ajamassa niitä pönttöjä asioita ihan vaan sillä perusteella, että ne pöntöt asiat vaikuttavat pöntöiltä oman ulosantinsa takia.

Vierailija
99/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ettei tuossa metsä vastaa kuin sinne on huudettu?? Luuletko tosissaan et nää kertoo mistään muusta näkökulmasta kuin siitä, mikä saa heidät näyttämään vain uhreilta?

Minä en enää luota mihinkään. Niin paljon näitä paskapuheeksi osoittautuneita uhritarinoita.  Mitä enemmän jutussa uhriutuu, sitä todennäköisemmin johtaa pahasti harhaan.

En tarkoita, etteikö voi joutua kokemaan joskus täysin epäoikeutetusti pahaa, on se tietysti mahdollista. Varsinkin netissä. Mutta joku realismintaju, kiito,  kun näitä luette.

Vierailija
100/320 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride-viikot on nimenomaan tuputusta. Maalitetaan esim. kuntien päättäjiä, poliitikkoja ja firmoja jotka ei osallistu tapahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan