Yle: Kolme sateenkaarinuorta kertoo rajusta häirinnästä = Pride vastustus
Ylellä artikkeli jossa luodaan erikoisesti mielikuvaa, kuin Pride tapahtuman vastustus olisi samaa kuin ihmisen normaalielämän tilanteet. Ymmärrettävästi jotkut ihmiset hermostuvat kun heitä trollataan.
Itse koen Pride tapahtumat vastenmielisenä, koska siinä prässätään minulle asioita ja näkökulmia. Tuo on vastaava kuin uskovaisten Jeesuksen tuputtaminen. En pidä siitäkään. Ihmisten seksuaalinen käyttäytyminen on minulle ihan sama. En kylläkään mene myöskään saarnaamaan Pride ihmisille heteroelämän hienouksista.
Lisäksi artikkelissa on disinformaatiota mitä Yle ei ole korjannut
"Pride-järjestäjät korostavat, että tapahtuma on epäpoliittinen. He painottavat, että sen tavoitteena on yhtäläisten ihmisoikeuksien toteutuminen kaikille."
Järjestäjät sanovat noin, mutta Yle olisi voinut korjata asian. Pride on nykyään hyvin poliittinen. Miksi Yle ei tarkista tippaakaan faktoja vaan antaa mediatilaa aktivisteille?
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Ketju poistuu 1, 2, 3
Tietyt asiat vaan ovat niin arkaluontoisia täällä. Muita mielipiteitä ei saa olla kuin yksi. Uskomatonta, kuinka Suomi on taantunut. 80-luvullakin oli avoimempaa.
80 luvulla oli ihan älyttömän vapaata. Nykyään on paljon ahdasmielisempää ja ihmisille tuputetaan nykyään jopa sakkojen uhalla milloin mitäkin sontaa.
En ole koskaan ollut Pridessä mukana, mutta en ymmärrä miksi asia herättää niin suurta vastustusta?
Asiasta keskustellaan ikään kuin oltaisiin asiantuntijoita, vaikka vastustajat tuskin ovat olleet yhdessäkään Pridessä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.
Miten sinut on pakotettu osallistumaan mihinkään? Miten Pride tai siihen osallistuvat ihmiset näkyvät arjessasi? Pride-viikolla huomasin muutaman sateenkaarilipun tai -mainoksen, mutta muuten asia ei näy mitenkään erityisemmin. Tässä varmaan sama efekti kuin vaikka ohittavien autojen merkeissä. Et kiinnitä huomiota niihin muihin, mutta "kato nyt taas menee bemari ohi".
Prideliikehdinnän tulokset näkyvät elämässäni mm. siinä että naisurheilu on muuttumassa transnaiset/intersex-urheiluksi. Naisten sarja on sarja kaikille paitsi biologisille miehille, myös "entisille" biologisille miehille jotka eivät pärjänneet miesten sarjassa mutta takovat maailmanennätyksiä "naisena".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ns sateenkaarityypit eivät osaa muuta kuin valittaa. Näkevät ympärillään epäkohtia ja syyttävät niistä muita.
Tää on just tisin päin. Sateenkaariporukka tuntuu närästävät näitä perssuomalaisia ihan henkiseen ahdinkoon saakka. Heille erilaisuus tuntuu ylipääsemättömätä ongelmalta.
Erilaisuus ei ole ongelma, yhdenmukaisen ajattelun vaatiminen on. Kuinka paljon erilaista ajattelua nämä aktivistit suvaitsevat?
Vierailija kirjoitti:
prideväellä ei ole enää mitään tekemistä ihan tavallista elämää elävän homon tai lesbon kanssa. Itseasiassa prideväki ei oikein pidä näist, koska tavallisella homolla ja lesbolla voi olla ahdasmielisiä käsityksiä kuten vaikkapa että vain mies on mies ja nainen on nainen.
Ja lesbojahan on jossain maassa jopa syytetty syrjinnästä, kun ei ole innostunut seksistä miespuolisen "lesbon" kanssa
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut Pridessä mukana, mutta en ymmärrä miksi asia herättää niin suurta vastustusta?
Asiasta keskustellaan ikään kuin oltaisiin asiantuntijoita, vaikka vastustajat tuskin ovat olleet yhdessäkään Pridessä mukana.
Älä jauha tuota, että asioista saa puhua vain jos on itse öyhö.
Onko transnaisen kärsimys siitä että joutuisi käyttämään julkisia miestenvessoja suurempi ja arvokkaampi kuin ihan aina naissukupuolisten pelko ja kärsimys siitä että saattavat joutua ahdistelluksi, jopa r a i s katuksi ko tiloissa? Miksi naisilla ei ole oikeutta olla turvassa? Että sellaisia oikeuksia ja tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.
Miten sinut on pakotettu osallistumaan mihinkään? Miten Pride tai siihen osallistuvat ihmiset näkyvät arjessasi? Pride-viikolla huomasin muutaman sateenkaarilipun tai -mainoksen, mutta muuten asia ei näy mitenkään erityisemmin. Tässä varmaan sama efekti kuin vaikka ohittavien autojen merkeissä. Et kiinnitä huomiota niihin muihin, mutta "kato nyt taas menee bemari ohi".
Koko prideöyhötys on että on kaltaisiani tavallisia ihmisiä jotka eivät esimerkiksi pidä transihmisiä oikeasti sukupuolta vaihtaneina. Minun mielestäni transnainen ei ole nainen, eikä transmies. Transnaisen paikka on miesten wc:ssä. Mutta prideihmisten mielestä tämä on väärin ja pitää öyhöttää. Sori v
Koska sinulta tulee joku kysymään mielipidettäsi noista vessa-asioista? Oletko jotenkin päättävässä asemassa, että sinun pitäisi ratkoa tuollaista? Mikä on se paikka, jossa olet koittanut vaikuttaa asiaan muttet saanut vaikuttaa? Nimetön nettikeskustelu ei ole asiaan vaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on elämäni aikana tuputettu Jyväskylän suurajoja kun alueella olen aikoinani sattunut asumaan, kaikenlaisia MM- ja Olympiakisoja tuputetaan vähän väliä, painostetaan seuraamaan asioita jotka eivät kiinnosta pätkääkään ja aiheuttavat jopa haittaa normaalielämääni. Onnekseni en ole päätynyt asumaan koskaan lähellä kirkkoa tai jotain konsertti- tai messupaikkaa.
Eikun, eihän niitä tuputeta järjestäjien ja osallistujien mielestä. Sehän on ihan normaalia kokoontua jonkun asian ympärille. Ja ne jotka eivät ole aiheesta kiinnostuneita korkeintaan hieman valittaa ja odottaa että tapahtuma on ohi jotta pääsee häiriöttä elämään omaa arkea. Jostain syystä Pride saa monilta normaaliksi laskettavan valituksen sijaan suoltamaan tappouhkauksia ja vastaavaa. Näiden mielenterveys ei todellakaan ole kunnossa, "Mielenterveyspalvelut kuntoon ja heti,tarve on huutava" olen ihan samaa mieltä. Vaan miten sairaudentunnottomat saataisiin avun pii
Viitaten esimerkkeihisi. Samaa tapaa käyttäen Yle voisikin kirjoittaa nyt artikkelin kuinka autoilijat kokevat arjessa asiatonta käytöstä, huutelua ja joskus jopa hyökkäysyrityksiä. Tarkemmin lukien huomaisi että kyse olikin Elonkapinan sekoilusta rallien yhteydessä.
Olisiko tuollainen artikkeli sinun mielestä asiallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju poistuu 1, 2, 3
Tietyt asiat vaan ovat niin arkaluontoisia täällä. Muita mielipiteitä ei saa olla kuin yksi. Uskomatonta, kuinka Suomi on taantunut. 80-luvullakin oli avoimempaa.
80 luvulla oli ihan älyttömän vapaata. Nykyään on paljon ahdasmielisempää ja ihmisille tuputetaan nykyään jopa sakkojen uhalla milloin mitäkin sontaa.
Minkä sakkojen uhalla sinulle on tuputettu mitään?
Vierailija kirjoitti:
Onko transnaisen kärsimys siitä että joutuisi käyttämään julkisia miestenvessoja suurempi ja arvokkaampi kuin ihan aina naissukupuolisten pelko ja kärsimys siitä että saattavat joutua ahdistelluksi, jopa r a i s katuksi ko tiloissa? Miksi naisilla ei ole oikeutta olla turvassa? Että sellaisia oikeuksia ja tasa-arvoa.
Juuri näin. Ihan varmasti osa miehistä ei edes ole mitään transihmisiä vaan käyttävät hyväkseen tilaisuutta, helppoa kun voi vain vedota siihen että identifioi itsensä naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse Pridessä mukana vuosina 1999-2015. Kävin marsseissa, olin mukana heidän erilaisissa ryhmissä, baareissa jne. Olin todellakin homoavioliiton puolesta ja olen yhä.
Pride oli tuolloin sitä, että homoseksuaalit ja lesbot pitäisi saada seurustella ja olla niinkuin heteroseksuaalit. Olen yhä tätä mieltä. Pridellä oli mielestäni silloin ihan oikea syy olla olemassa. Homoseksuaalit ja lesbot ovat ihan yhtä hyviä ja normaaleja ihmisiä siinä missä heterot.
Mutta sitten se transliike tuli ja pride muuttui täysin. Se ei ollut enää sitä, mitä se oli ennen. Nyt se on sitä, että lapsille pitäisi opettaa, että naisella on pippeli ja miehellä vagina. Se on sitä, ettei tiedetä mitä edes sana nainen ja mies tarkoittaa. Tai että lapsille pitäisi antaa hormoneja, vaikka edes aikuiset eivät tiedä mitä heidän mielestä tarkoittaa nainen ja mies.
Pride myös alkoi hylkimään heitä, jotka vähääkään kritisoivat heidän tekemisiäänsä ja tavoitteitaan. He ovat kuin jehovan todistajat mielestäni käyttäytymiseltään, koko ryhmä hylkää sinut, jos et ole samaa mieltä.
Tämän lisäksi itse kun tajusin lopulta olevani ihan hetero, enkä bi, niin sain osakseni vähättelyä sen jälkeen. En enää ollutkaan yksi heistä, vaikka olin yli kymmenen vuotta mukana.
"Koska sinulta tulee joku kysymään mielipidettäsi noista vessa-asioista? Oletko jotenkin päättävässä asemassa, että sinun pitäisi ratkoa tuollaista? Mikä on se paikka, jossa olet koittanut vaikuttaa asiaan muttet saanut vaikuttaa? Nimetön nettikeskustelu ei ole asiaan vaikuttamista."
Meidän yrityksessä naiset vaativat miesten ja naisten vessojen erottelua. Sitten tuli tämä transhörhöily ja niistä tehtiin taas unisex vessoja. Näin se kehitys kehittyy. Yhtänä transua meidän työpaikalla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prideliikehdinnän tulokset näkyvät elämässäni mm. siinä että naisurheilu on muuttumassa transnaiset/intersex-urheiluksi. Naisten sarja on sarja kaikille paitsi biologisille miehille, myös "entisille" biologisille miehille jotka eivät pärjänneet miesten sarjassa mutta takovat maailmanennätyksiä "naisena".
Useimmat lajiliitot eivät ole mitenkään ratkaisseet tuota asiaa. Hyppäät johtopäätökseen oman olettamasi pohjalta. Tuokaan ei useimpien meistä arkeen todellisuudessa vaikuta mitenkään. Moniko seuraa muutenkaan naisten urheilua? Suomessa katsojamäärät ovat aivan olemattomat, joten vaikea nähdä tässä mitään aitoa huolta monellakaan pöyristyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän oppilaitoksen naistenvessaan on alkanut tupata miehiä sen jälkeen, kun niistä tehtiin avoimia myös ns. nonbinäärisille.
Minua inhottaa käydä siellä. Kukaan ei näytä olevan kiinnostunut turvallisuudestani.
Vierailija kirjoitti:
"Koska sinulta tulee joku kysymään mielipidettäsi noista vessa-asioista? Oletko jotenkin päättävässä asemassa, että sinun pitäisi ratkoa tuollaista? Mikä on se paikka, jossa olet koittanut vaikuttaa asiaan muttet saanut vaikuttaa? Nimetön nettikeskustelu ei ole asiaan vaikuttamista."
Meidän yrityksessä naiset vaativat miesten ja naisten vessojen erottelua. Sitten tuli tämä transhörhöily ja niistä tehtiin taas unisex vessoja. Näin se kehitys kehittyy. Yhtänä transua meidän työpaikalla ei ole.
Ai että edestakaisin vaihdellaan ideologian tuulien mukaan.
Tulee mieleen ihan joku Neuvostoliitto...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prideväellä ei ole enää mitään tekemistä ihan tavallista elämää elävän homon tai lesbon kanssa. Itseasiassa prideväki ei oikein pidä näist, koska tavallisella homolla ja lesbolla voi olla ahdasmielisiä käsityksiä kuten vaikkapa että vain mies on mies ja nainen on nainen.
Ja lesbojahan on jossain maassa jopa syytetty syrjinnästä, kun ei ole innostunut seksistä miespuolisen "lesbon" kanssa
Oliko noita syyttäjiä yksi vai jopa muutama? Jokainen X:ssä esitetty mielipide ei ole jonkin ryhmän kollektiivinen näkemys, minkä perusteella kaikkien tulee elää.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ns sateenkaarityypit eivät osaa muuta kuin valittaa. Näkevät ympärillään epäkohtia ja syyttävät niistä muita.
Heillä on se oma harhamaailmansa, jossa sukupuolia on valtavasti erilaisia ja jokainen saa valita uuden vaikka joka päivä. Kun todellinen maailma ei pyörikään heidän harhojensa mukaan, silloin ahdistutaan ja uhriudutaan. Sukupuolitetut vessat ovat näille lähes ihmisoikeusrikkomus, samoin sukupuolimerkintä passissa.
Sateenkaariporukka se vasta suvaitsematonta on. Kaikkien pitää suvaita heitä! He eivät suvaitse ihmisiä jotka eivät suvaitse heitä! Kauhea älämölö heti jos joku on vastaan. Mulla ei ole mitään heitä vastaan, ihminen saa puolestani rakastua vaikka aurauskeppiin, jos lystää. Ärsyttää vain se suuri numeron tekeminen aiheesta.
Yleltä sellainen nyt on mahdottomuus. Jos et ole puolella, olet vastaan...