Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kolme sateenkaarinuorta kertoo rajusta häirinnästä = Pride vastustus

Vierailija
27.08.2024 |

Ylellä artikkeli jossa luodaan erikoisesti mielikuvaa, kuin Pride tapahtuman vastustus olisi samaa kuin ihmisen normaalielämän tilanteet. Ymmärrettävästi jotkut ihmiset hermostuvat kun heitä trollataan. 

Itse koen Pride tapahtumat vastenmielisenä, koska siinä prässätään minulle asioita ja näkökulmia. Tuo on vastaava kuin uskovaisten Jeesuksen tuputtaminen. En pidä siitäkään. Ihmisten seksuaalinen käyttäytyminen on minulle ihan sama. En kylläkään mene myöskään saarnaamaan Pride ihmisille heteroelämän hienouksista.

https://yle.fi/a/74-20105134

Lisäksi artikkelissa on disinformaatiota mitä Yle ei ole korjannut

"Pride-järjestäjät korostavat, että tapahtuma on epäpoliittinen. He painottavat, että sen tavoitteena on yhtäläisten ihmisoikeuksien toteutuminen kaikille."

Järjestäjät sanovat noin, mutta Yle olisi voinut korjata asian. Pride on nykyään hyvin poliittinen. Miksi Yle ei tarkista tippaakaan faktoja vaan antaa mediatilaa aktivisteille?

Kommentit (320)

Vierailija
301/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femi na tsien höpinät pitäs lailla kieltää.

M

Vierailija
302/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, setan pikku-soturikin pelmahti paikalle alapeukuttamaan järkeviä viestejä. Taisi therian jänkkäämiset jo kyllästyttää. Laitatko tänään kaksi, neljä vai useampia multialapeukkuja aikuisten viesteihin? 

Olet harvinaisen pakkomielteinen pikkusetalaisiin. Oikeesti täältä voi pitää vuoden tauon ja silti aina kun lukee keskustelua sinä paukahdat paikalle setasta tai trans ry:stä itkemään. 

Eiköhän jokainen tiedä että setalaiset päivystävät täällä joka päivä. Helvetin ärsyttävää huomata noita lapsellisia multialapeukkuja asiallisiin viesteihin missä aikuiset puhuvat. Tämä ei ole mikään teinien "musta tuntuu" aihe. Setalaiset ovat myöskin aina puolustelemassa pedotoimintaa ja sille pitää laittaa stoppi. 

Kuka välittää jostain alapeukuista. Onko surullisempaa olemassaoloa kuin jatkuva öyhöäminen setasta ja alapeukkujen kyttääminen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei riitä enää ihmislajin omat variaatiot. Nyt on jo lajista poikkeamat therianit. Seuraavaksi astuu varmaan kasvi- ja kivikuntakin mukaan. Esim. voin kuvitella olevani Saanatunturi. Hulluksi menee.

Olisi masentavaa olla kaltaisesi tyyppi, jota ahdistaa noin paljon kaikki erilaisuus. Annan ilmaisen vinkin. Kun alkaa antaa muillekin ihmisarvon, niin alkaa tuntea vihan sijaan empatiaa. Ihmiset uskaltavat tänäpäivänä olla omia itsejään, kun ennen he joutuivat pelkäämään kaltaisiasi, vastenmielisen ahdasmielisiä tyyppejä. Mitä hemmetin väliäsillä on jos joku on vaikka tunturi omasta mielestään? Se ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään. Järjellä selittymätön harmistus milloin mistäkin tuntuu olevan persuhenkisten veijarien meukaamisen motiivi. Mieti sitä kautta, että miten mikäkin ilmiö vaikuttaa konkreettisesti omaan elämääsi. Aivan, ei mitenkään. Eiköhän anneta ihmis

Kyllä se vähän kuule vaikuttaa koko yhteiskuntaan, jos kaikki alkavat elää fantasiamaailmassa. Hullut eivät pysty pitämään yhteiskunnan toimintoja yllä, siihen vaaditaan suht täysjärkisiä ihmisiä, että tämä kaikki pyörii.

Vaarallista on vähätellä sitä tosiasiaa, että näitä pseudotieteitä levitetään jo kouluissa ja loput opit imetään netistä. Meillä kasvaa ensi kertaa laosia ja nuoria, jotka eivät tiedä mitä sukupuoli tarkoittaa, miten ihminen lisääntyy ja mitä eläinlajia he edustavat. Järkyttävää. Ei tarvitse ihmetellä että pisatulokset laskee ja turvattomuus lisääntyy, edes kouluissa ei enää järjenvalo ja kuri loista, aikuisista on turha hakea siellä turvaa, niiltä on viety työkalut tai järki. 

Eri

Vierailija
304/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnista sinua "seksuaalivähemmistön edustajaksi" JOS ET SITÄ ITSE TUO ESILLE JA TYRKYTÄ MUILLE. Meneekö jo jakeluun. On oma syysi jos väen vängällä pukeudut friikiksi tai käyttäydyt omituisesti muiden seurassa. Tälle porukalle on aika antaa tapakasvatusta ja pudottaa ne sieltä jalustalta muiden kuolevaisten joukkoon. 

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Saako homo puhua kumppanistaan työpaikan taukohuoneessa, vai onko se oikeus vai heteroilla? Entä saako homo pyytää ketään treffeille, vai onko se seksuaalisuutensa tyrkyttämistä?

Vierailija
305/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, setan pikku-soturikin pelmahti paikalle alapeukuttamaan järkeviä viestejä. Taisi therian jänkkäämiset jo kyllästyttää. Laitatko tänään kaksi, neljä vai useampia multialapeukkuja aikuisten viesteihin? 

Olet harvinaisen pakkomielteinen pikkusetalaisiin. Oikeesti täältä voi pitää vuoden tauon ja silti aina kun lukee keskustelua sinä paukahdat paikalle setasta tai trans ry:stä itkemään. 

Eiköhän jokainen tiedä että setalaiset päivystävät täällä joka päivä. Helvetin ärsyttävää huomata noita lapsellisia multialapeukkuja asiallisiin viesteihin missä aikuiset puhuvat. Tämä ei ole mikään teinien "musta tuntuu" aihe. Setalaiset ovat myöskin aina puolustelemassa pedotoimintaa ja sille pitää laittaa stoppi. 

"Kuka välittää jostain alapeukuista. Onko surullisempaa olemassaoloa kuin jatkuva öyhöäminen setasta ja alapeukkujen kyttääminen? "

Vain täysi imbesilli ei muka tiedä mitä seta puuhastelee varsinkin lasten ja nuorten parissa. 

Huomaa että olet yksi niistä joten en tuhlaa energiaani kaltaisiisi enempää. 

Vierailija
306/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnista sinua "seksuaalivähemmistön edustajaksi" JOS ET SITÄ ITSE TUO ESILLE JA TYRKYTÄ MUILLE. Meneekö jo jakeluun. On oma syysi jos väen vängällä pukeudut friikiksi tai käyttäydyt omituisesti muiden seurassa. Tälle porukalle on aika antaa tapakasvatusta ja pudottaa ne sieltä jalustalta muiden kuolevaisten joukkoon. 

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Saako homo puhua kumppanistaan työpaikan taukohuoneessa, vai onko se oikeus vai heteroilla? Entä saako homo pyytää ketään treffeille, vai onko se seksuaalisuutensa tyrkyttämistä?

"Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Saako homo puhua kumppanistaan työpaikan taukohuoneessa, vai onko se oikeus vai heteroilla? Entä saako homo pyytää ketään treffeille, vai onko se seksuaalisuutensa tyrkyttämistä?"

Ja sitten alkaa tämä öyhöttäminen tyyliin "ai pitääkö kaikkien olla heteroita hä?!" Miksi jankaat heteroista niin paljon, onko joku ongelma? Asenteesi oikein huokuu, aivan sairasta. 

Mitens uusiohomo, jos vaikka käyttäytyisit ihan normaalisti, niin kuin muutkin. Ei tarvitse tehdä mitään teatraalista esitystä joka asiasta mitä homo tekee. 

Vierailija
307/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se adoptio-oikeus ja keinohedelmöittäminen on homoillekin mahdollista.

Jotkut kun puhuvat suvun jatkamisesta eivät välittömästi mieti adoptoimista."

Se ei nimenomaan ole yhdenvertaisesti mahdollista, koska se ei ole mahdollista julkisessa terveydenhoidossa.

Kansainvälisessä adoptiossa, joita useat adoptiot ovat, yhdenvertaisuus ei useinkaan toteudu.

Henkilö, jolle kommentoin puhui perheen perustamisesta, ei suvun jatkamisesta.

Oletko yhtään miettinyt lasten oikeuksia. Kyllä ne menevät sateenkaariväen edelle. 

Ei ole tarkoituskaan että joka ainoalla maailmassa pitäisi olla oikeus saada lapsi hinnalla millä hyvänsä. Minä olen nainen, olin yh 18 vuotta virallisesti ja 19 vuotta käytännössä. En minäkään olisi lasta saanut  adoptoimalla, mutta onneksi

Anteeksi mutta se on fakta: pedoista 98% on syntymässä miehiä.  Poikalasten raiskaaminen on globaalisti lähes kolme kertaa yleisempää  kuin tyttöjen. Kotimaista tutkimusta en löytänyt.

Vierailija
308/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä olla töissä silloin, kun kollegallasi karhulla on kiima-aika?

Vierailija
309/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sateenkaarinuori? Onko erikseen aurinkonuori, sadenuori, pilvinuori, revontulinuori, taivasnuori?

Vierailija
310/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin. En ole koskaan kysynyt mitä sukupuolta kenenkin kumppani edustaa, eikä se minua hetkauttaisi olipa se mikö hyvään. En suosittelisin kysymään treffeille henkilöä jonka tietää heteroksi. En itsekään kysyisi miestä jonka tuntisin homoseksuaalina, minusta se olisi epäkunnioitttavaa

Vierailija
311/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tietenkin. En ole koskaan kysynyt mitä sukupuolta kenenkin kumppani edustaa, eikä se minua hetkauttaisi olipa se mikö hyvään. En suosittelisin kysymään treffeille henkilöä jonka tietää heteroksi. En itsekään kysyisi miestä jonka tuntisin homoseksua

Harvoin kenestäkään tietää, onko hän hetero. Ei kukaan joudu tulemaan kaapista ulos heterona. Eikä vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuminen takaa heteroutta, biseksuaalit ovat olemassa.

Vierailija
312/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on töissä, niin ei tarvitse kertoa mitään omista yksityisasioistaan. Voi pitäytyä työasioissa.

Vierailija
313/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kieltää? Mutta moniako kiinnostaa kenenkään parisuhteet tai niistä jankuttaminen, oli hetero tai homo. Ei minua ainakaan.

Eri

Vierailija
314/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on töissä, niin ei tarvitse kertoa mitään omista yksityisasioistaan. Voi pitäytyä työasioissa.

Pakko ei tietenkään ole, mutta monet silti puhuvat työkavereidensa kanssa arjen asioista. Onko se heteroiden etuoikeus?

Vierailija
315/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä olla töissä silloin, kun kollegallasi karhulla on kiima-aika?

🤣 Niinpä. Mä en ainakaan halua. 

Vierailija
316/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla, että sinä olet pikkuisen vainoharhainen ja kehität ongelmia asioista, joista kenelläkään muulla ei ole mitään ongelmaa?

Vierailija
317/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla, että sinä olet pikkuisen vainoharhainen ja kehität ongelmia asioista, joista kenelläkään muulla ei ole mitään ongelmaa?

Ei minulla ole ollut ongelmia tulla ulos kaapista puhumalla miehestäni samalla lailla kuin muut miehet puhuvat vaimoistaan ja naiset miehistään. Onneksi niin, olen kyllä kuullut muiden kohtaamista ennakkoluuloista. Mutta vastasin kommenttiin, jonka mukaan seksuaalivähemmistön edustaja voi välttää ongelmat siten, ettei tuo suuntautumistaan esille. Siinä kontekstissa on järkevää kysyä tarkennusta siihen, mitä vaikutuksia sellaisella suhtautumisella voi olla.

Vierailija
318/320 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harvoin kenestäkään tietää, onko hän hetero. Ei kukaan joudu tulemaan kaapista ulos heterona. Eikä vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuminen takaa heteroutta, biseksuaalit ovat olemassa." 

Ja ongelma tässä on mikä? Onko se heterojen vika että seksuaaliset vietit toimivat niin kuin kuuluukin.

Kai sentään myönnät että heterous on biologisesti normaalia, homous taas on epänormaalia, eli ns. poikkeavaa käytöstä? Jos kaikki olisivat homoja, ihmiskuntaa ei olisi edes olemassa, eli se ei ole ideaali "elämäntapa". Se ei voi olla normi. Toki jokainen saa olla homo ihan rauhassa, mutta ei homous ole niin tärkeää, että se pitäisi jokaisessa perusasiassa erikseen ottaa huomioon. 99% ihmisistä on kuitenkin heteroita, joten tottakai ensisijainen oletus maailmassa on se, että ihminen on perustoiminnoiltaan hetero. 

Sen perusteella kuinka paljon  nykyään annetaan homoudelle huomiota, voisi olettaa että 50% on homoja. Että mikähän mahtaa riittää. 

Vierailija
319/320 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei riitä enää ihmislajin omat variaatiot. Nyt on jo lajista poikkeamat therianit. Seuraavaksi astuu varmaan kasvi- ja kivikuntakin mukaan. Esim. voin kuvitella olevani Saanatunturi. Hulluksi menee.

Kohta koulut näyttää masked singeriltä (ei kuulu mun ohjelmavalikoimaan), ellei niihin saada järjestystä ja oppirauhaa takaisin. Raja on ylitetty ajat sitten ja lapset voi huonosti, koska mitään kuria ei enää pidetä missään, se luo turvattomuutta. Aikuiset ei ole aikuiskia. Syötetään vain ajatusta että "voit olla mitä huvittaa ja tehdä mitä huvittaa", muista viis. 

Vierailija
320/320 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo huomannu mitään kun aika perus Pride-kokemus mulle. Pridekulkueessa käydä, väsyä vähän ja sinänsä itse kulkueen reitti oli kohtuullisen lyhyt, niin en uupahtanut ainakaan liikaa. Sitä  näinvanhanahomonakin yrttää pirskeissä olla, mutta siinä vaiheessa on jo monesti vaan niin väsynyt. En tiedä miten tulee sit ehkä ensi vuonna näissä Prideissä käytyä? (Ja mietin vaan missä). Kiinnostaisi kokea Pridet jossain.. muuallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan