Yle: Kolme sateenkaarinuorta kertoo rajusta häirinnästä = Pride vastustus
Ylellä artikkeli jossa luodaan erikoisesti mielikuvaa, kuin Pride tapahtuman vastustus olisi samaa kuin ihmisen normaalielämän tilanteet. Ymmärrettävästi jotkut ihmiset hermostuvat kun heitä trollataan.
Itse koen Pride tapahtumat vastenmielisenä, koska siinä prässätään minulle asioita ja näkökulmia. Tuo on vastaava kuin uskovaisten Jeesuksen tuputtaminen. En pidä siitäkään. Ihmisten seksuaalinen käyttäytyminen on minulle ihan sama. En kylläkään mene myöskään saarnaamaan Pride ihmisille heteroelämän hienouksista.
Lisäksi artikkelissa on disinformaatiota mitä Yle ei ole korjannut
"Pride-järjestäjät korostavat, että tapahtuma on epäpoliittinen. He painottavat, että sen tavoitteena on yhtäläisten ihmisoikeuksien toteutuminen kaikille."
Järjestäjät sanovat noin, mutta Yle olisi voinut korjata asian. Pride on nykyään hyvin poliittinen. Miksi Yle ei tarkista tippaakaan faktoja vaan antaa mediatilaa aktivisteille?
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on transsukupuolinen lapsi. Täysi-ikäinen. On tiennyt aina olevansa väärässä sukupuolessa. Kaikkein ikävimpiä hänelle ovat heterot valkoiset miehet. Tuijottelu on jokapäiväistä. Nykyään tuijotan takaisin, koska lapseni puolesta tuo toljottaminen harmittaa todella pahasti. Mitä ne miehet siitä tuijottamisesta saa?
Ne miehet katsovat myös naisia, joten voi jatkaa loukkaantumista. Tuollaisilla ulostuloilla kasvatat vastakkainasettelua. Sitäkö haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi kokea Priden tuputukseksi. Ei siihen kulkueeseen ole pakko osallistua ja saat olla mitä mieltä vaan.
Uskonnon tuputus tapahtuu monesti ovelta ovelle, ja sen koen kotirauhan häirintänä ja nimenomaan tuputuksena.
Kyllä minä kokisin uskonnon tuputuksen negatiiviseksi, mikäli katuihin maalattaisiin ristejä, kaupungin lippusalkoon pitäisi saada risti ja joukolla uskovaiset marssisivat kadulla ja heidän tekemisistään ei saisi olla mitään muuta kuin positiivista mieltä.
Ja jos yrityksesi ei osallistu uskisprideen uskikset nostattavat paskamyrskyn somessa yritystäsi vastaan ja yrittävät canceloida sinut konkurssiin.
.. Ja en ole mikään Pride-vouhottaja, vaan nuoreni kautta asia on tullut vasta tutuksi. Tavallinen täti-ihminen olen, mutta tuntuu typerältä kun aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ns sateenkaarityypit eivät osaa muuta kuin valittaa. Näkevät ympärillään epäkohtia ja syyttävät niistä muita.
Kun eivät saa tahtoaan läpi ja maailmaa muutettua. Kiukuttelevat kuin pikkulapset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on transsukupuolinen lapsi. Täysi-ikäinen. On tiennyt aina olevansa väärässä sukupuolessa. Kaikkein ikävimpiä hänelle ovat heterot valkoiset miehet. Tuijottelu on jokapäiväistä. Nykyään tuijotan takaisin, koska lapseni puolesta tuo toljottaminen harmittaa todella pahasti. Mitä ne miehet siitä tuijottamisesta saa?
Oletko tehnyt tuijottamisesta rikosilmoja?
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla tarkka näkö kun erotat ihmisen sukupuolen vain katsomalla.
Voisiko joku nyt viimeinkin kertoa, mitä oikeuksia ns. kaarilaisilta puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 20v sitten Pride ei ollut politiikkaa. Nykyään se on pelkkää politiikkaa.
Ja tietääkseni tuo Priden vastustuksen nousu alkoi pelkästään siitä, että ottivat tämän transliikkeen alleensa. Hyvin harvalla oli mitään homoseksuaaleja vastaan, mutta mitä ihmiset vastustaa on se transliike. Mutta itse pride-henkilöt ovat sanoneet, että jos vastustat transliikettä, vastustat myös homoseksuaaleja.
Ampuivat siis omaan jalkaan.
Itselläni loppui Pride sympatia siihen kun homo ei päässyt osallistumaan tilaisuuteen, koska edusti poliittisesti väärää mielipidettä.
"Oletko tehnyt tuijottamisesta rikosilmoja?"
Miksi ihmeessä olisin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on lapsi jolla on ollut mielenterveysongelma lapsesta saakka, ja sinä itse voimistat hänen harhojaan osallistumalla niihin ja vaadit koko yhteiskuntaa tekemään samoin.
Tämän lisäksi sinä itse teet oletuksia toisten suuntautumisista sen perusteella miltä he näyttävät...eikös se ollut se suurin synti prideoppikirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietääkseni tuo Priden vastustuksen nousu alkoi pelkästään siitä, että ottivat tämän transliikkeen alleensa. Hyvin harvalla oli mitään homoseksuaaleja vastaan, mutta mitä ihmiset vastustaa on se transliike. Mutta itse pride-henkilöt ovat sanoneet, että jos vastustat transliikettä, vastustat myös homoseksuaaleja.
Itselläni loppui Pride sympatia siihen kun homo ei päässyt osallistumaan tilaisuuteen, koska edusti poliittisesti väärää mielipidettä.
Tuo on oiva esimerkki prideväen suvaitsevaisuudesta, tasa-arvon ja kaikille samat oikeudet- asioiden ajosta. Suvaitsevaisuus loppuu sillä sekunnilla kun joku ei ajattele tismalleen kuten he.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.
Miten sinut on pakotettu osallistumaan mihinkään? Miten Pride tai siihen osallistuvat ihmiset näkyvät arjessasi? Pride-viikolla huomasin muutaman sateenkaarilipun tai -mainoksen, mutta muuten asia ei näy mitenkään erityisemmin. Tässä varmaan sama efekti kuin vaikka ohittavien autojen merkeissä. Et kiinnitä huomiota niihin muihin, mutta "kato nyt taas menee bemari ohi".
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku voi kokea Priden tuputukseksi. Ei siihen kulkueeseen ole pakko osallistua ja saat olla mitä mieltä vaan.
Uskonnon tuputus tapahtuu monesti ovelta ovelle, ja sen koen kotirauhan häirintänä ja nimenomaan tuputuksena.
Mitteepä luulet miten yrityksiä "houkutellaan" osallistumaan Pride-tapahtumiin jollain tavoin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on?
Tosin olen lukenut paljon siitä, miten Pride hylkää täysin, kuin esimerkiksi lahkot, ne henkilöt, jotka eivät 100% tue ja hyväksy heidän mielipiteitään.
Jos olet esimerkiski lesbo- tai homo, mutta kritisoit transliikettä, niin ne potkii sut tosi nopeasti ulos.
Mitään ei saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
"Oletko tehnyt tuijottamisesta rikosilmoja?"
Miksi ihmeessä olisin.
Syväitseväisyyden nimissä. Koskaan ei voi olla liian syväitseväinen.
Pride väki on mitä on, mutta Ylen pitäisi pystyä tuottamaan aiheesta normaalin artikkelin, eikä disinformaatiota täynnä olevan mielipiteitä muokkavan artikkelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään yhtäläinen ihmisoikeus että minua pakotetaan osallistumaan transmuususekoboltsien kollektiivisiin harhoihin.
Miten sinut on pakotettu osallistumaan mihinkään? Miten Pride tai siihen osallistuvat ihmiset näkyvät arjessasi? Pride-viikolla huomasin muutaman sateenkaarilipun tai -mainoksen, mutta muuten asia ei näy mitenkään erityisemmin. Tässä varmaan sama efekti kuin vaikka ohittavien autojen merkeissä. Et kiinnitä huomiota niihin muihin, mutta "kato nyt taas menee bemari ohi".
Koko prideöyhötys on että on kaltaisiani tavallisia ihmisiä jotka eivät esimerkiksi pidä transihmisiä oikeasti sukupuolta vaihtaneina. Minun mielestäni transnainen ei ole nainen, eikä transmies. Transnaisen paikka on miesten wc:ssä. Mutta prideihmisten mielestä tämä on väärin ja pitää öyhöttää. Sori vaan mutta vaikka miten öyhötätte niin en ala pitää transnaista naisena, enkä katso että se on mikään "ihmisoikeus".
Minullekin on elämäni aikana tuputettu Jyväskylän suurajoja kun alueella olen aikoinani sattunut asumaan, kaikenlaisia MM- ja Olympiakisoja tuputetaan vähän väliä, painostetaan seuraamaan asioita jotka eivät kiinnosta pätkääkään ja aiheuttavat jopa haittaa normaalielämääni. Onnekseni en ole päätynyt asumaan koskaan lähellä kirkkoa tai jotain konsertti- tai messupaikkaa.
Eikun, eihän niitä tuputeta järjestäjien ja osallistujien mielestä. Sehän on ihan normaalia kokoontua jonkun asian ympärille. Ja ne jotka eivät ole aiheesta kiinnostuneita korkeintaan hieman valittaa ja odottaa että tapahtuma on ohi jotta pääsee häiriöttä elämään omaa arkea. Jostain syystä Pride saa monilta normaaliksi laskettavan valituksen sijaan suoltamaan tappouhkauksia ja vastaavaa. Näiden mielenterveys ei todellakaan ole kunnossa, "Mielenterveyspalvelut kuntoon ja heti,tarve on huutava" olen ihan samaa mieltä. Vaan miten sairaudentunnottomat saataisiin avun piiriin?
prideväellä ei ole enää mitään tekemistä ihan tavallista elämää elävän homon tai lesbon kanssa. Itseasiassa prideväki ei oikein pidä näist, koska tavallisella homolla ja lesbolla voi olla ahdasmielisiä käsityksiä kuten vaikkapa että vain mies on mies ja nainen on nainen.