mistä vauvalle unipussi
myydäänkö niitä missään tavallississa kaupoissa? esim lindex?
Kommentit (18)
bodyn yläosa - luonnonkuituinen iso pussiksi ommeltu "hame" - ei ole vaikeaa!
Lindexillä oli ohut puuvillainen, muilla ruotsalaiskaupoilla ei mitään. Itse päädyin sitten ostamaan Enfantista kevyesti topatun, kun sen kanssa ei tarvitse peittoa.
Olin aina ajatellut unipussin yöpuvun korvaajaksi, mutta topattu korvaakin peiton ja alle laitan vain pitkähihaisen bodyn.
Ja siksi villaiset on just ihania... Paitsi tietty ylikuumassa kerrostalokämpässä....
Mutta Ruskovillalla ainakin on merinovillainen sekä Disana merkkinen
http://www.tunttarulla.com/products.php?p=439e26
AJ sitten LAnaCare: http://www.lanacare.com/modules/produ/ovr.php
täytyy harkita jos en löydä mitään...
aivan ihana kauppa mutta en löytänyt unipussia
itse ja helppo oli tehdä ja nopea. Sain mieleisen kohtuu hinnalla, kalliita oli kaupan valmiit pussit ja osa liikaa topattuja ja osa taas liian ohukaisia. Tee siis itse!
jos haluat tehdä MAAILMAN ihanimman pussin niin tietysti seet sen vauvoille muodikkaasta kuvioidusta bambusta :D
https://www.myllymuksut.com/product_details.php?p=449
yhdestä unipussista tulee tällanen haloo ja netissä tulee roikuttua helposti tunti... no ehkä saan väsättyä jotain. aivan ihania noi kankaat!
ap
puuvillaa, väliin laitoin vanua ja vuori puuvillatrikoota, mutta tuo bambu olis hyvä myös. Tärkeintä on kankaiden pestävyys 60 asteessa, koska tulee pissa, kakka ja ties mitä erite vahinkoja.
Vanusta sen verta, että kannattaa valita sellainen ohuempi ja taipusampi vanu esim. vaatetuskäyttöön tarkoitteua, se ei ole niin tönkköä pienelle käyttöön.
Vetoketju kannattaa ottaa pisin mahdollinen, on helpompi pukea päälle. Itse tein keskeltä aukeavan, hihattoman mallisen ja jos haluaa niin pituutta voi säätää kääntämällä liikoja napeilla helmasta tai nauhoilla solmia sivulta kiinni. En nyt tainnut osata selittää miten, mutta oliko se pikku keguru joka myis sen mallista, käy kattoon niin näet mitä tarkoitan. Minä tein ihan vain helmasta levenevän ilan tuota pituuden säätöä, en myöskään kaivannut helmasta aukeavaa mallia, mutta makuja on monia.
vielä, että jos laitat vanua väliin, niin osta reilusti ja pese 60 asteessa ja vasta sitten leikkaat. Kutistuu jonkin verran, mutta ainakin Eurokankaan vanu kesti hyvin tuon 60 pesun, vaikka myyjä saikin melkoista shokkihoitoa kun sen kuuli..
mutta mihin tarvitaan unipussia? tai mitä se "tekee"?
on vauvan kanssa aivan mainio. Pysyy päällä ja lämmittää, turvaa ja suojaa. Meillä ainakin nukuttiin superhyvin unipussissa.
+ että poika on tosi viluinen... Tyttö onkin sit ihan hikipää enkä sillä pussia ole pitänytkään kuin taqlvella pienenä.,
Meillä käytetty lapsella talvisin. Tosi käytännöllinen, kun vaikka kuinka lapsi pyörii ja hyörii, niin peitto pysyy päällä. Lisäksi ehkä vähän hillitsee kontaamaan/seisomaan opettelevan öisiä treenejä. Isompi osaa jo kävellä unipussissa. Saksassa noita myydään jopa kokoa 140cm.
mutta mihin tarvitaan unipussia? tai mitä se "tekee"?
Ihan järkky hengittämätön hikipussi joku keinokuitufleeceinen pienelle vauvalle :(