Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa on niin paljon sinkkuja ja yksineläjiä?

Vierailija
26.08.2024 |

Mä mietin että kun puhutaan alhaisesta syntyvyydestä niin miksi kukaan ei ole puhunut siitä että nykyisin myös sinkkuja ja yksinasujia on paljon enemmän kuin ennen vanhaa? 

Asuntokunnan koko ei kerro aina sitä onko sinkku ai ei mutta jo noin puolet kotitalouksista on yhdenhengen kotitalouksia,tämä lukumäärä on kasvanut jatkuvasti.

Miksi ihmiset ei enää meinaa löytää tai halua löytää sitä kumppania? 

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämä paras elämä, ilman pysyviä haittatekijöitä.

Siksi.

Vierailija
102/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on nykyään niin pinnallisia. Ennen riitti että kumppani on tyydyttävä ja pienet virheet hyväksyttiin mutta nykyisin etsitään itsensä kopiota ja pienikin eroavaisuus jos on niin ei jatkoon. 

En mä usko, että monet itsensä kopiota hakee, mutta kyllä henkistä yhteensopivuutta, arvojen yhteensopivuutta. 

Yksi mielenkiintoinen pointti jossain lukemassani haastattelussa oli, että yksi iso syy oli myös nuorten vähentynyt alkoholin käyttö. Suomessa ennen merkittävä osa parisuhteista alkoi vähän humalassa tutustumisen ja ehkä sekstailunkin kautta. Humala alensi estoja ja vaatimuksia, ja tuli tutustuneeksi ihmiseen, johon liian tarkan selväpäisen harkinnan ja arvostelun kauta ei välttämättä olisi edes välittänyt tutustua. Pätee ainakin omassa elämässäni - kaikki mun parisuhteet (keski-ikäisen elämäni aikana 3 kpl) on alkaneet ns. kännipanosta :D

Niin. Edelleen on monin paikoin niin, että ne paikat, joissa alkoholi on, ainakin potentiaalisesti läsnä tapaavat olla usein niitä rvoja paikkoja, joissa on yleisesti ja moraalsiesti hyväksyttävää, ainkin yrittää lähestyä ja kohdata kiinnostavan oloista naista tai meistä. Totta on myös, että alkoholi tnnetusti myös vapauttaa estoja. Moni saattaa edelleen selitellä ja kuvata törppöä käytöstään, että koska silloin tai tuolloin nauttinut alkoholia. 

Tähän nyt joku kiirehtii sanomaan. että sen oman rakkaansa ja erityisenä voi löytää ja kohdata mistä vain. Se on toetysti sinkkuna elävälle laiha lohdutus. Olsi typerää vinkua ja osoittaa miehenä nyt me toota tai naisien olevan nirsoja tai eritysien vaativia mutta tavanomaisen supliikin omaavana, ei niin erityien komeanana ei niin erinomaisen menestyneenä miehenä, jonka ikä lähenee keski-ikää, ellei ole jo tällä laajalla ikähaitarilla niin jolle "alkoholipaikat" tai sosiaalisen median mahdollistamat paikat (=netti ja tinder et) ole oma juttu, niin haastavaksi kumppanin löytämien saattaa osoittautua. - Jollei sitten kuulu niihin onnekkaisiin, jonka oma rakas ja erityien löytyy yhteisten kaverien / ystävien mahdollsitamana tai työ-yhteisöstä.  Aina joku onnekas tai onnekkaat yhteisen harrastuksen kautta. 

Pian sitä alkaa taas ensitreffit alttarilla. - Siihen valituista osallsitujista varmastikin kaikki ovat minua ikisinkkua nuorempia. Ihailen taas heistä jokaista. Menetin heistä jokainen uskaltaa ja haluaa yrittää olla parisuhteessa kumppanin kanssa. jota eivät ole koskaan ennen nähneet tai kuulleet ja jotkut toiset ovat hänet kuten sinut hänelle valinneet. - Ja kaikki tämä satojen korjaan tuhansien silmäparien seuratessa ja arvostellessa heidän liikkeitä ja eleitä arvellen lopulta hyvin pienten tuokioiden ja hetkein perusteella millaisia olisitte yhdessä ja tai millainen sinä itse olisit ja raporoisivat ja jakaisivat havaintojaan muun ohjessa tällä palstalla. Samalla kun tähän seutrantaan osallsitui perintsiempi media vähintään iltapäivälehiten ja tv-lehtien sivuilla, eikä kaikki päättyisi vielä silloinkaan kun tuotantokauden viimeien jakso tulisi ulos. (Tämänkin keksutelu alueen suosituimpia keskustelu ja on ja on ollut yhä edelleen viime vuoden (2023) ensitreffien parit ja osallistujat) .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti sinkkuna voi tiskata ilman, että tarvitsee kuulla nalkutusta siitä kuinka tiskaan väärin. M28

Tämä! TÄMÄ! Muijat aina rääkyy kuinka me miehet ei muka tehdä kotitöitä (me teemme). Ja sitten kun nainen kerrankin näkee meidän tekevän kotitöitä, niin nainen nalkuttaa. Mies on onnellisin sinkkuna.

Vierailija
104/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies on onnellisin sinkkuna. M32

Samoin nainen. Omin käsin onneen ja on paljon parempi lopputulos kuin yhdenkään kaltaisesi tollukan kanssa. Saa pitää kotinsa, omaisuutensa ja ihan kaiken itsellään. 

Päivän miesvihat sieltä

Olette te säälittäviä. Koko ketju jotain "mies on onnellinen ilman naista" -rääkymistä ja yksi vastaavanlainen kommentti miehistä on mIeSvIHaA

Molemmat osapuolet, miehet sekä naiset, ovat yhtä vapaita ilmaisemaan olevansa onnellisempia yksin.

No selvästikään eivät ole kun naisten ilmaistessa saman se koetaan miesvihaksi ja alapeukutetaan.

Mies sanomassa että on helpompaa kun ei tarvitse kuunnella naisen valitusta on ok, nainen sanomassa vastaavaa on miesvihaa tämän ketjun mukaan.

Vierailija
105/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin nainen. Omin käsin onneen ja on paljon parempi lopputulos kuin yhdenkään kaltaisesi tollukan kanssa. Saa pitää kotinsa, omaisuutensa ja ihan kaiken itsellään. 

Päivän miesvihat sieltä

Olette te säälittäviä. Koko ketju jotain "mies on onnellinen ilman naista" -rääkymistä ja yksi vastaavanlainen kommentti miehistä on mIeSvIHaA

Molemmat osapuolet, miehet sekä naiset, ovat yhtä vapaita ilmaisemaan olevansa onnellisempia yksin.

No selvästikään eivät ole kun naisten ilmaistessa saman se koetaan miesvihaksi ja alapeukutetaan.

Mies

Missaat pointin. Miehet on jokasessa tilanteessa "tollukoita", "runkkareita", "sikoja" yms.

Saa olla mielipiteitä ja elää omaa elämäänsä omin ehdoin, mut miks pitää aina hyökätä jollain nimityksillä ihan kun kaikki miehet ois jotenkin pahoja. Mun mielestä se on yleistettyä miesvihaa.

Vierailija
106/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän miesvihat sieltä

Eivät ole. Jos nainen sanoo olevansa onnellisempi ilman miestä, alkaa heti itku ja valitus miesvihasta.

Vierailija
107/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan seurustellut elämäni aikana ja syynä on se etten tiedä miksi minun pitäisi seurustella. Vähän sama kuin että miksi minä ostaisin moottoripyörän kun en sitä tarvitse mihinkään, miksi minä hommaisin naisen kun en sitä tarvitse mihinkään. Seksi on kyllä asia mihin naista tarvitsen mutta seksiä saa ilman parisuhdetta ja myös oma käsi riittää korvaamaan naisen varsin hyvin. En siis koe tarvetta naiselle tai parisuhteelle, pärjään sinkkuna hyvin. 

M33

Sama. N32

Vierailija
108/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai eivät vain halua kumppania. Ei se ole mikään välttämättömyys.

Joo. Kelasta saa rahaa, joten ei tarvitse ottaa miestä elättäjäksi

Toimeentulotuen saajista suurin osa on yksineläviä miehiä.

Vierailija
109/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavallinen, normaalipainoinen, urheilullinen, normaalin näköinen työssäkäyvä mies. Naiset jotka haluavat kanssani parisuhteita, ovat tatuoituja, ylipainoisia, rumia mt ongelmista kärsiviä. Ei ole mahdollisuutta saada normaaleita naisia, joten olen päättänyt elää mielummin yksin.

Vaihda paikkaa mistä etsit seuraa. Palaa sitten kertomaan tekosyysi miksi ole sinkku.

Vierailija
110/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai eivät vain halua kumppania. Ei se ole mikään välttämättömyys.

Joo. Kelasta saa rahaa, joten ei tarvitse ottaa miestä elättäjäksi

Toimeentulotuen saajista suurin osa on yksineläviä miehiä.

So?

Vierailija
111/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti sinkkuna voi tiskata ilman, että tarvitsee kuulla nalkutusta siitä kuinka tiskaan väärin. M28

Käytä tiskikonetta. 

Vierailija
112/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen yli 70v enoni joka aina jankuttaa kun nähdään onkos sulla jo poikaystävää. ei ikinä kysy mitään muuta eikä puhu mun kanssa mistään mitään. Itse on nuhrannut tossuna melkein koko ikänsä komentelevan vaimonsa kanssa eikä ikinä uskalla pitää puoliaan ettei tule riitaa. Onko tuo nyt sitten onnellista elämää

Vierailija
113/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä tiskikonetta. 

M28 oli oikeassa! Taas nainen nalkuttamassa. 😂😂😂

Vierailija
114/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen oon ollut kun saan luotettavaa seuraa ja läheisyyttä. Yhdessä oloa ja harrastamista. Siksi me miehet kaivataan naista ja teemme kotityömme,

Vierailija
115/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä tiskikonetta. 

M28 oli oikeassa! Taas nainen nalkuttamassa. 😂😂😂

Tässä taas hyvä esimerkki naisvihasta. Jos mies ehdottaa tiskikoneen käyttöä, ei kukaan sano sitä nalkuttamiseksi.

Vierailija
116/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko liian riippuvaisia kenestäkään, koska oma varjonnekin jättää teidät yksin pimeydessä.

Vierailija
117/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen talouksia on paljon koska yhteisasuminen on perseestä ja valjua kompromissia koko homma.

Ja perhe-elämä on vielä pykälän karmeampaa.

Nuorempi polvi on tajunnut tosiasiat ja kaikkia mokia ei tarvitse itse kokeilla.

Vierailija
118/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt niin karmeisiin miehiin että parempi olla ilman

Yliarvioitko kenties oman tasosi? Sulle kelpaa vain se komea ja pitkä mies joka työskentelee lääkärinä,lakimiehenä tai lentäjänä kun taas itse et ole kovinkaan kaunis ja kiloja on kertynyt? 

Ei tainnut puhua ulkonäöstä. Vai pidätkö itse vain komeita miehiä karmealuonteisina?

Vierailija
119/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on maailman nirsoimpia suomessa joten sinkkumiehiä on yli 600000 ja naisia samanverran. Tavis naisille ei kelpaa tavis mies. Kai tässä nyt jokainen tavis olisi parisuhteessa jos tavis naisille kelpaisi tavis mies.

Vierailija
120/129 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumäärän kasvusta ison osan selittää leskirouvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän