Ostaako täällä joku sellaisia tavallista suurempia kananmunakennoja eli yli 12 kpl?
Kommentit (28)
Tuohan menee parissa päivässä. Voi mennä Ilkassakin, jos pojat innostuu paistamaan kananmunia.
Jep.
30 munan kennoja suoraan tuottajalta hintaan 2,50€ kenno. Säilyvät hyvin kylmiössä ja huoneenlämmössäkin. Oletko nähnyt useinkin kaupoissa kananmunia säilytettävän kylmätiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Jep.
30 munan kennoja suoraan tuottajalta hintaan 2,50€ kenno. Säilyvät hyvin kylmiössä ja huoneenlämmössäkin. Oletko nähnyt useinkin kaupoissa kananmunia säilytettävän kylmätiloissa?
en oo muuten nähnyt!! t.ap
Meillä kananmunia on 10 pakkauksessa. Sitten on 15 pakkauksia. Ostan niitä, jotka ovat tarjouksessa. Poistohinnalla yleensä vasta ostan ison satsin.
Jääkaapissa säilyy yli kuukaudenkin parasta ennen päivän yli.
Haen suoraan tilalta isoja kennoja luomu-ulkomunia. Hyvin on säilyneet huoneenlämmössä yli kuukaudenkin kunhan lämpö on melko tasainen (ei aurinkoon, hellan viereen tms).
Kuoriminen keitettynä helpompaa kun on vähän vanhempi muna, sieltä nestettä hitaasti haihtuu kuoren läpi niin ei lähde enää valkuaista kuoren mukana.
Välillä ostan, säilytän jääkaapissa, säilyy siellä pidempään. Kaupassa ne on lämpimässä mutta siellä niitä ei säilytetä kauan.
Ostan halvimman kilohinnan mukaan ja laitan jääkaappiin niin päiväys ei ole niin hilkulla , usein 15 kpl:n paketti .
Mulkeroisia menee joka päivä, miksi noita lähiluomumunia ei myydä halvalla marketissa, en minä pääse tilalta hakemaan.... samoin lähikalat markettiin ja äkkiä, helvetti.
Minä saan ystävältäni välillä 30 munan kennoja. Huoneenlämmössä säilytän, tai vintin rappusissa talvella.
Vierailija kirjoitti:
Välillä ostan, säilytän jääkaapissa, säilyy siellä pidempään. Kaupassa ne on lämpimässä mutta siellä niitä ei säilytetä kauan.
Lisäksi paistettaessa keltuainen jää ehjäksi, leipomiseen otettava lämpimään.
Ostan 30 munan kennoja ja säilytän huoneenlämmössä. Sellainen kuluu viikossa.
Ostan 10 tai 12 kappaleen setteja ja säilytän huoneenlämmössä. Kakut eivät onnistu jääkaappikylmillä munilla, joten munat täytyisi ottaa ajoissa lämpenemään. Mulla leipomisinspiraatio iskee yllättäen.
Mihin kirjaat ylös ihmisten munakennojen koot ja miksi ..muistatteko vielä huommeenna varmasti...🤣🤣🤣🤣🤣
Ostan 30 munan kennoja suoraan kanalasta. Säilytän huoneenlämmössä, säilyy hyvin sen pari viikkoa, minkä tuo kestää käytössä.
Riippuu siitä menevätkö syötäväksi vai vandalismiin
Mitä vanhempi muna, sitä kauemmin se kestää..
Niin se vaan menee..
Ostaisin jos olisi isompi jääkaappi, nyt 10 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mulkeroisia menee joka päivä, miksi noita lähiluomumunia ei myydä halvalla marketissa, en minä pääse tilalta hakemaan.... samoin lähikalat markettiin ja äkkiä, helvetti.
Munien hinta nousee koska kauppa vetää välistä ,kuljetusliike vetää välistä,valtio vetää alvit välistä jne..myydessään 30 munan kennon hintaan 2,50 saa tuottaja hieman enemmän kuin mitä tukku maksaisi.
Pidän jääkaapissa kennon koosta huolimatta. Välillä ostan niitä levyjä, onko siinä joku 30 munaa? Kumminkin suoraan kanalasta "väärän kokoisia"