Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sinua ärsyttävät kavereiden Facebookpostauksissa

Vierailija
26.08.2024 |

Nyt saa vuodattaa 😁! 

On tullut joskus hyväksyttyä sukulaisia ja työkavereita Facessa kaveriksi, vaikka ei heistä muuten pidäkään. Varsinkin tällaisilta henkilöiltä, joiden kanssa on jo valmiiksi erilaiset näkemykset, saattaa tulla ärsyttäviä postauksia. Juu, tiedän, että heidät voi poistaa kavereista tai olla seuraamatta, niin olen joidenkin osalta tehnytkin.

Eniten minua ärsyttävät kehuskelijat, joko suoraan tai piiloviestein toimivat. Kuvissa näkyy puolivahingossa merkkilaukku, bisnesluokan lentoliput, hienompi auto. Osa laittaa pelkästään päivityksiä fine dining -ravintoloissa ruokailuistaan tai konserteissa tms. käynneistä. Ilmeisesti heidän elämässään ei muuta tapahdu.

Omien lasten kuvien jatkuva jakaminen. Ovathan he varmaan ihania, mutta pitääkö äidin tai isän jakaa heidän elämänsä kaikkien tietoon ennen kuin he itse voivat asiasta päättää.

Jatkuva Facebook-muistojen jakaminen. Ketä kiinnostaa, että olit vuosi ja kaksi vuotta sitten seuraamassa lapsesi jalkapallo-ottelua. Ja yleensä se, että äiti/isä jatkuvasti hehkuttaa lapsen menestystä esim. urheilussa. Se on vähän vanhemmista lapsista itsestäänkin noloa.

Työmatkojen päivittäminen Faceen. Joka reissusta kuva lentokentän lähtevistä lennoista tekstillä taas mennään. Eikö se ole luottamuksellista tietoa yrityksessä? Kilpailija saa hyvää tietoa ja tieto saattaa muutenkin aiheuttaa turvallisuusuhkaa. Eikä minua kiinnosta myöskään, missä ravintolassa ja mitä söit siellä työreissussa.

Yksipuoliset, jatkuvat postaukset yleensä, aiheena esim.auringonlaskut, revontulet, säätiedotukset ukkospilvikuvin, koiranäyttelyt, urheilusuoritukset, kissat, koirat. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään moneen vuoteen, kun poistin tilini.

Ilmeisesti sinua joskus joku siellä ärsytti

Vierailija
62/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fb on massajakelua, jossa yritetään miellyttää kaikkia? Se on sellaisten vähän keskenkasvuisten, keski-ikäisten/vanhojen naisten harrastus?

Ja nämä keski-ikäiset tantat julkaisevat juuri näitä noloja päivityksiä lapsistaan: Lapsi pääsi opiskelemaan, lapsi sai stipendin, lapsi pääsi jalkapalloliigaan, lapsi pääsi musiikkilukioon, lapsi sai parhaan todistuksen, lapsi sitä lapsi tätä.

KIINNOSTAA NIIN V ITUSTI.

OK, sinua ei kiinnotsa. Minua kiinnostaa. Mulla on jonkun verran fb kavereita omien lasten harrastusten kautta (siis joukkukavereiden vanhempia) nyt kun lapset ovat lopettaneet ko. harrastuksen, mutta ne lapet ja vanehmmat ovat tosi mukavia ja aina kun nähdään jutellaan pitkäänkin, on kiva kuulla että joku on saanut korkeakouluopiskelupaikan Vaasasta tai ammatilaissopimukne ulkomaille johon

Ei sinne Vaasaan pääsyyn niin ihmeitä tarvita, että kannattaisi siitä naamakirjassa lesoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumiset henkilökohtaisemmista asioista. Voivat olla aika vaivaannuttavia ja raskaita. Olisi kohteliasta kunnioittaa yksityisyyttä ja  rajoja, vaikka kuinka on huumaantunut somesta.

Vierailija
64/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitykset, joissa kerrotaan jotain kertomatta mitään. Tyyliin tänään tapahtui jänniä. Sitten postaus kerää kyselijöitä. Muutamat ilmeisesti tietäjät tykkäilevät ja muut kyselevät.

Nämä henkilöt lähtivät kaverilistalta ensimmäisenä silloin kun vielä joskus 2010 sitä käytin.

Vierailija
65/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku postaa jotain faceen?

No ei se Instagram ole sen nuorekkaampi paikka enää. Ihan keski-ikäisten valtakunta sekin. Vain enemmän kaupallinen kuin face. Facessa sentään jotakin hyödyllisiä ryhmiä.

Käytän itsekin Facea harrastusryhmän takia ja käytettyjen tavaroiden ostamiseen ja myymiseen. Ihmettelin vaan kun kukaan ei enää postaa sinne mitään (ainakaan omista kavereista). Instaa minulla ei ole.

Vierailija
66/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse somessa, mutta ihmettelen aina että mitä sinne sitten saa postata ettei kukaan loukkaannu? Jos joku matkustaa paljon työkseen, niin eikö se ole aika olennainen osa hänen normaalia elämäänsä?

Jo vuosia sitten on poliisia myöten kerrottu, ettei edes facebookissa jaeta kuvia eikä kerrota kun ollaan matkalla, jälkeenpäin voi kertoa "tulipa käytyä", ei etukäteen eikä siellä matkalla. 

Vierailija
67/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta ap: Mitä sinä julkaiset Facessa? Jos ei saa olla kuvia matkoista, eläimistä, arjesta, harrastuksista, ...

Ehkä ajatuksena juuri jonkun muunkin kommentoima, ei pelkkiä tähtihetkiä, tai selvästi sokerikuorrutettua ja valheellista sisältöä, se on aika rassaavaa ja näkyy täysillä läpi kun joku koittaa esittää siloteltua ja paranneltua elämäänsä.

Sitten ärsyttää se kun itkettää ja huudetaan että se on vaan huomiota vailla 😁

Koittakaa päättää.

Vierailija
68/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fb on massajakelua, jossa yritetään miellyttää kaikkia? Se on sellaisten vähän keskenkasvuisten, keski-ikäisten/vanhojen naisten harrastus?

Ja nämä keski-ikäiset tantat julkaisevat juuri näitä noloja päivityksiä lapsistaan: Lapsi pääsi opiskelemaan, lapsi sai stipendin, lapsi pääsi jalkapalloliigaan, lapsi pääsi musiikkilukioon, lapsi sai parhaan todistuksen, lapsi sitä lapsi tätä.

Jos sinua ei kiinnosta, niin lapsen kummia tms. saattaa kiinnostaa.

Ei kiinnosta.

t. Kummi

Vierailija
69/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avautumiset henkilökohtaisemmista asioista. Voivat olla aika vaivaannuttavia ja raskaita. Olisi kohteliasta kunnioittaa yksityisyyttä ja  rajoja, vaikka kuinka on huumaantunut somesta.

Siis omalla seinällään?

Olen kans huomannut että laita joku  hassunhauska kissakuvat tai paska syvällinen aforismipätkä, niin tykkäämisiä satelee.

Puhu jostain syvällisemmästä asiasta tai avaudu omista todellisista mietteitä niin hiljaista on.

Siis en itse juuri päivittele, oon vaan ryhmien takia siellä.

Mutta voisko joku tehdä listan, mistä on siis soveliasta puhua ja jakaa niin ettei joku vedä hernettä nenään?

Vierailija
70/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua ei kiinnosta, niin lapsen kummia tms. saattaa kiinnostaa.

Silti, pitäkää se pentu poissa OMISTA päivityksistänne. Pahimpia on vasta Facebookiin hurahtaneet täti-ikäiset ja eläkeläiset, joilla tosiaan ei ole yhtään suodatinta eivätkä tajua että se luvaton jakaminen loukkaa yksityisyyttä.

Mutsi jakelee vieläkin musta välillä milloin mitäkin mitä tulee nyt mieleen, vaikka olen monesti nimenomaan sanonut että ei yhtään kuvaa tai mainintaa eikä edes viitettä minusta. Ei mene kaaliin. 

Ja MÄ OON JO 40!!!

Vierailija
71/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa juuri näiden typerien postauksien takia. Ei jaksa kiinnostaa

Vierailija
72/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva samoista asioista jauhaminen (esimerkiksi oman yrityksen mainonta). Kuvat lapsista. 

Vierailija
73/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut" kel onni on, se onnen kätkekööt". En tee facebookiin julkaisuja, jotka aiheuttaisi kateutta ja hiukan huvittaa ne ystäväni, jotka em. julkaisuja tekevät. 

Minulle moni asia, joka jollekin ystävälleni on elämänsä huippukohtia, on aika tavanomaista. Olisi niin turha ottaa kuvia ja tehdä julkaisuja, kun voi vain nauttia hetkestä.

Vierailija
74/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että vaikka mikä voidaan tulkita "lesoiluksi" tai kehuskeluksi. Jos kertoo, että lapsi sai opiskelupaikan jostain tietystä opinahjosta, niin eihän se välttämättä tarkoita sitä, että postaaja kehuskelee sillä tai edes pitää sitä jotenkin erityisenä asiana. Se nyt vaan on hänen sen hetkinen kuulumisensa.

Vierailija
75/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta mitkään päivitykset. Naurettavaa touhua. En ole siellä, mutta mieheltä kuullut näistä epätoivoisista julkaisuista ja avautumisista. 

Vierailija
76/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellut" kel onni on, se onnen kätkekööt". En tee facebookiin julkaisuja, jotka aiheuttaisi kateutta ja hiukan huvittaa ne ystäväni, jotka em. julkaisuja tekevät. 

Minulle moni asia, joka jollekin ystävälleni on elämänsä huippukohtia, on aika tavanomaista. Olisi niin turha ottaa kuvia ja tehdä julkaisuja, kun voi vain nauttia hetkestä.

Sinäkö olet se, joka saa määritellä, mikä kenellekin on huippukohta? On sika luonnollista, että kun ihmiselle tapahtuu jotakin onnellista, hän haluaa kertoa siiyä muillekin. Ihminen on sosiaalinen laji. Ei se tarkoita automaattisesti kehuskelua.

Vierailija
77/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että vaikka mikä voidaan tulkita "lesoiluksi" tai kehuskeluksi. Jos kertoo, että lapsi sai opiskelupaikan jostain tietystä opinahjosta, niin eihän se välttämättä tarkoita sitä, että postaaja kehuskelee sillä tai edes pitää sitä jotenkin erityisenä asiana. Se nyt vaan on hänen sen hetkinen kuulumisensa.

Ei, vaan postaajan lapsen.

Vierailija
78/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka eräs äityli postasi kuvan p*skanaamaisesta lapsestaan, oli siis lapsi syönyt sitä itseään.

Kiva kersasta varmaan aikuisena, kun on julkisessa levityksessä kuva hänestä naama täynnä kakkendaalia.

Vierailija
79/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset liian "elämä on ihanaa", aina, joka helkkarin päivä. Lapset on kauniita, lapsenlapset kilttejä, mies rikas, on ihanat naapurit ja ihania iltalenkkejä ja ihania patikointireissuja, kukat tuoksuu ja kaikki maistuu nektarilta. 

Sit tässä alkaa olla siinä iässä että aika monen vanhemmat kuolee, joiltakin menee puolisokin tms, en oikein tiedä kuuluuko niistä päivitykset kaikille yhteyksille.

Vierailija
80/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku postaa jotain faceen?

No ei se Instagram ole sen nuorekkaampi paikka enää. Ihan keski-ikäisten valtakunta sekin. Vain enemmän kaupallinen kuin face. Facessa sentään jotakin hyödyllisiä ryhmiä.

Käytän itsekin Facea harrastusryhmän takia ja käytettyjen tavaroiden ostamiseen ja myymiseen. Ihmettelin vaan kun kukaan ei enää postaa sinne mitään (ainakaan omista kavereista). Instaa minulla ei ole.

Kylläpäs postaa muttei sinulle näytetä niitä jollet ole tykännyt kaveriesi postauksista tai kommentoinut tai postannut itse mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän