Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat sinua ärsyttävät kavereiden Facebookpostauksissa

Vierailija
26.08.2024 |

Nyt saa vuodattaa 😁! 

On tullut joskus hyväksyttyä sukulaisia ja työkavereita Facessa kaveriksi, vaikka ei heistä muuten pidäkään. Varsinkin tällaisilta henkilöiltä, joiden kanssa on jo valmiiksi erilaiset näkemykset, saattaa tulla ärsyttäviä postauksia. Juu, tiedän, että heidät voi poistaa kavereista tai olla seuraamatta, niin olen joidenkin osalta tehnytkin.

Eniten minua ärsyttävät kehuskelijat, joko suoraan tai piiloviestein toimivat. Kuvissa näkyy puolivahingossa merkkilaukku, bisnesluokan lentoliput, hienompi auto. Osa laittaa pelkästään päivityksiä fine dining -ravintoloissa ruokailuistaan tai konserteissa tms. käynneistä. Ilmeisesti heidän elämässään ei muuta tapahdu.

Omien lasten kuvien jatkuva jakaminen. Ovathan he varmaan ihania, mutta pitääkö äidin tai isän jakaa heidän elämänsä kaikkien tietoon ennen kuin he itse voivat asiasta päättää.

Jatkuva Facebook-muistojen jakaminen. Ketä kiinnostaa, että olit vuosi ja kaksi vuotta sitten seuraamassa lapsesi jalkapallo-ottelua. Ja yleensä se, että äiti/isä jatkuvasti hehkuttaa lapsen menestystä esim. urheilussa. Se on vähän vanhemmista lapsista itsestäänkin noloa.

Työmatkojen päivittäminen Faceen. Joka reissusta kuva lentokentän lähtevistä lennoista tekstillä taas mennään. Eikö se ole luottamuksellista tietoa yrityksessä? Kilpailija saa hyvää tietoa ja tieto saattaa muutenkin aiheuttaa turvallisuusuhkaa. Eikä minua kiinnosta myöskään, missä ravintolassa ja mitä söit siellä työreissussa.

Yksipuoliset, jatkuvat postaukset yleensä, aiheena esim.auringonlaskut, revontulet, säätiedotukset ukkospilvikuvin, koiranäyttelyt, urheilusuoritukset, kissat, koirat. 

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolituttu, joka postaa nykyään lähes pelkästään kuvia omasta naamastaan, ja niitä tulee päivittäin. Jokaisessa sama kuvakulma, sama ilme jne.

Minulla samanlainen tuttava. Vaihtelee naamakuvaa lähes päivittäin,  mutta tekee tätä vain kun on ns. haku päällä. Kun löytää miehen, rauhoittuu, kunnes taas eroaa ja laittaa haun päälle.

Vierailija
22/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tollasten kateelisten takia kuin ap en ole somessa enää. Oma elämäni on asumista uudessa isossa ok-talossa, harrastamista ja matkailua eksoottisissa paikoissa. Ei mulle jäänyt enää mitään postattavaa kun noista aiheista ei saa postata mielensäpahoittajien takia. Suosittelen muillekin poistumista somesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina estän jos joku vähänkin ärsyttää. Pitkään aikaan ei ole ärsyttänyt mikään ja on tosi tylsää.

Vierailija
24/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salipostaukset yms. Yksi miespuolinen ystäväni jatkuvasti postailee kuviaan itsestänsä salilla, ja kotoota sellaisia kuvia joissa on pelkät boxerit päällä pullistelemassa peilin edessä.

Vierailija
25/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta ap: Mitä sinä julkaiset Facessa? Jos ei saa olla kuvia matkoista, eläimistä, arjesta, harrastuksista, ...

Ehkä ajatuksena juuri jonkun muunkin kommentoima, ei pelkkiä tähtihetkiä, tai selvästi sokerikuorrutettua ja valheellista sisältöä, se on aika rassaavaa ja näkyy täysillä läpi kun joku koittaa esittää siloteltua ja paranneltua elämäänsä.

Vierailija
26/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tollasten kateelisten takia kuin ap en ole somessa enää. Oma elämäni on asumista uudessa isossa ok-talossa, harrastamista ja matkailua eksoottisissa paikoissa. Ei mulle jäänyt enää mitään postattavaa kun noista aiheista ei saa postata mielensäpahoittajien takia. Suosittelen muillekin poistumista somesta.

Kyynel. Kyllä noi on ok jos sun sävy ei ole leuhottava ja itseä nostava. Mietipä hetki ja etsi vaikka lähin peili.

Vierailija
27/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ärsyttää, niin se, että sinne laitetaan kuvia ilman saatesanoja. Miksi ei kerrota, mikä ajatus, missä on, mitä tehnyt? Se omista ajatuksista ja kokemuksista kertominen olisi tosi mielenkiintoista, pelkkä kuva ei avaa mitään.

Mitä ihmiset nykyisin käyttävät, jos ei facebookkia? 

Vierailija
28/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten sairastelut - ei ketään kiinnosta ipanoiden kuumeet ja korvatulehdukset.

Oman naamakuvan postaaminen vähän väliä.

Roskasivustojen linkkien jakaminen.

Kuvaspämmäys jostain massaturismipaikasta kuten Kanaria ja Thaimaa.

Arvuuttelupostaukset, joissa vihjaistaan johonkin mutta ei kerrota mistä on kyse ja odotetaan että muut alkavat kysellä.

Vierailija
29/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden oletetun kateuden takiako sinä sinne postasit? Mikä siinä uudessa isossa omakotitalossa aiheuttaa kateutta? Tod. näk. huonosti rakennettu niin kuin talot nykyään on, paljon siivottavaa ja liian iso.

Vierailija
30/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ärsyttää, niin se, että sinne laitetaan kuvia ilman saatesanoja. Miksi ei kerrota, mikä ajatus, missä on, mitä tehnyt? Se omista ajatuksista ja kokemuksista kertominen olisi tosi mielenkiintoista, pelkkä kuva ei avaa mitään.

Mitä ihmiset nykyisin käyttävät, jos ei facebookkia? 

En käytä someja, viestittelen läheisten kanssa. Perheen kesken on whatssup ryhmä ja kaveriporukalla oma keskusteluketju. Mitäs sitä elämäänsä kaikille jakamaan. Yksityisyys on luxusta.

Vierailija
31/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti käyttää jotain facebookkia,  MUMMOJEN KERHO ja häirikkösovellus.

Vierailija
32/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä facessa enää näy kuin ryhmiä ja tekoälyn luomaa roskaa, jonka jotkut aivovam maiset näköjään ottavat todesta.

Pyörin siellä enäö vain design- ja vastaavien myyntiryhmien takia.

Kaverit eivät ole enää aikoihin postanneet yhtään mitään, enkä minäkään.

Vierailija
33/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb on massajakelua, jossa yritetään miellyttää kaikkia? Se on sellaisten vähän keskenkasvuisten, keski-ikäisten/vanhojen naisten harrastus?

Vierailija
34/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat ruoka-annoksista. Ihan kuin kiinnostaisi mitä kukin päivänaikana syö.

Vierailija
35/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidihuijaus

Vierailija
36/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmar matkustelukuvat

Lapsiin liittyvät päivitykset

Ja kyllä, minulla on molempia.514

Vierailija
37/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri joka kirjoittaa jokaisen päivityksen myös englanniksi, vaikka yksikään ihminen ei ole kommentoinut hänen juttujaan englanniksi, koskaan. Lisäksi se englanti on ihan jäätävän huonoa. Esim. kirjoittaa i aina pienellä ja yhteen sellaisia sanoja, jotka ei englannissa todellakaan ole yhdyssanoja (kirjoittaa esim. summercottage). Prepositiot on päin peetä, kuten 'both for them' kun tarkoittaa 'both of them' jne. 

Vierailija
38/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb on massajakelua, jossa yritetään miellyttää kaikkia? Se on sellaisten vähän keskenkasvuisten, keski-ikäisten/vanhojen naisten harrastus?

Ja nämä keski-ikäiset tantat julkaisevat juuri näitä noloja päivityksiä lapsistaan: Lapsi pääsi opiskelemaan, lapsi sai stipendin, lapsi pääsi jalkapalloliigaan, lapsi pääsi musiikkilukioon, lapsi sai parhaan todistuksen, lapsi sitä lapsi tätä.

KIINNOSTAA NIIN V ITUSTI.

Vierailija
39/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta kertaa naimisissa oleva uusperheellinen tuttu postaa kuvia, joissa imuttelee miehensä kanssa. Postauksissa et mies on hänen kaksoisliekki ja sielunkumppani ja muuta tollasta. Sama mies laittoi mulle viestiä kun jäin sinkuksi, että kiinnostaisko joskus 🍆🍑

Vierailija
40/84 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suhtautumistapa someen on se, että kukin postaa mitä tykkää, mutta kaikkien ei tarvitse tykätä samoista asioista. Lakkaan seuraamasta aika äkkiä, jos joku julkaisee toistuvasti sellaista sisältöä, jolla en välitä ruokkia omia aivojani. 

Se ärsyttää, jos joku tai jotkut tulevat pätemään tai riitelemään epäkohteliaasti mun omien postausteni alle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme