Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet räsymatoista? Onko ne ihan suomalainen juttu?

Vierailija
26.08.2024 |

Mielipiteitä, kiitos.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pitkään vain räsymattoja, siis yli 20 vuotta. Sopivat vanhaan taloon. Sittemmin olen vähän kyllästynyt, koska "löysien" mattojen imurointi on niin hankalaa. Olen siis ostanut muunlaisia mattoja, ja niitä räsymattoja on nyt varastossa useita kymmeniä. Joitain räsyjä vielä käytän esim. vierasaittassa, sellaisia jotka saa tungettua pesukoneeseen. Käsin en enää pese mitään.

Piiskata ne matot pitää eikä imuroida. Talvella ne raikastuvat ja peseytyvät itsekseen hyvin, kun laittaa ne lumihankeen ja antaa pakkasen purra pöpöt pois.

Ei kaikki pysty syystä tai toisesta viemään ulos. Imurointi on ihan käypä keino. 

Vierailija
42/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räsymattoa ei saa yleensä laittaa koneeseen. Puuvillamaton saa taas laittaa koneeseen.

Itse uusin kaikki matot konepestäviksi. Meillä kissoja jotka oksentaa matoille.

Olkkariin Pentikin lakumatto, keittiössä Pappelina muovimatto, makkarissa Pentikin matot. Nämä kaikki voi pestä pesukoneessa.

Eteisessä vielä matto jota ei voi pestä koneessa mutta varamatoksi Kuhmo tai Birgitta matto. Laitan kyllä riskillä koneeseen.

Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että puuvillamaton saa laittaa koneeseen? Ei taatusti yksikään kotitalouspesukone kestä yhdenkään kastuneen maton painoa. Mattopesuloiden teollisuuskoneet ovat aivan eri asia ja tuskin niitä edes myydään kotitalouksille.

No ei tietenkään mitään jättimattoja, vaan sellaiset mitkä sopii koneese

Älä sitten vingu täällä, kun pesukone ei kestänytkään. Maton koko ei ole ratkaiseva vaan sen paino märkänä. Mainitsemasi maton koko on jo liian iso kotikoneisiin. Maton takia hajonnutta pesukonetta ei edes vakuutus korvaa, kyllä heille se tieto menee, että kone on hajonnut liian painavasta pyykistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhää, persialainen maton pitää olla.

Vierailija
44/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole uuvatti, älä hanki räsyjä kotiin. Sehän tukisi suomalaista työtä ja olisi parasta kierrätystä. Osta ulkomaista, ties millä lapsityövoimalla käsin solmittua, mahdollisimman kallista. 

Vierailija
45/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räsymattoa ei saa yleensä laittaa koneeseen. Puuvillamaton saa taas laittaa koneeseen.

Itse uusin kaikki matot konepestäviksi. Meillä kissoja jotka oksentaa matoille.

Olkkariin Pentikin lakumatto, keittiössä Pappelina muovimatto, makkarissa Pentikin matot. Nämä kaikki voi pestä pesukoneessa.

Eteisessä vielä matto jota ei voi pestä koneessa mutta varamatoksi Kuhmo tai Birgitta matto. Laitan kyllä riskillä koneeseen.

Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että puuvillamaton saa laittaa koneeseen? Ei taatusti yksikään kotitalouspesukone kestä yhdenkään kastuneen maton painoa. Mattopesuloiden teollisuuskoneet ovat aivan eri asia ja tuskin niitä edes myydään kotitalouksille.

No ei tietenkään mitää

Älä sitten vingu täällä, kun pesukone ei kestänytkään. Maton koko ei ole ratkaiseva vaan sen paino märkänä. Mainitsemasi maton koko on jo liian iso kotikoneisiin. Maton takia hajonnutta pesukonetta ei edes vakuutus korvaa, kyllä heille se tieto menee, että kone on hajonnut liian painavasta pyykistä.

Relaa vähän. Matto on kevyt puuvillamatto joka ei märkänäkään ylitä pesukoneen painorajoja. 

Vierailija
46/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pitkään vain räsymattoja, siis yli 20 vuotta. Sopivat vanhaan taloon. Sittemmin olen vähän kyllästynyt, koska "löysien" mattojen imurointi on niin hankalaa. Olen siis ostanut muunlaisia mattoja, ja niitä räsymattoja on nyt varastossa useita kymmeniä. Joitain räsyjä vielä käytän esim. vierasaittassa, sellaisia jotka saa tungettua pesukoneeseen. Käsin en enää pese mitään.

Räsymattoja en edes ole yrittänyt imuroida. Tamppaan ne ulkona ja annan roikkua kunnes lattiat siivottu. Asun maaseudulla ja tykkään tukevista nk. neliniitisistä räsymatoista jotka olen itse kutonut. Mummon ja äidin peruja on myös vielä jäljellä. Painepesurilla olen pessyt ja hyvin ovat kestäneet ja aina kauniita. 

Lemmikkitaloudessa on pakko imuroidakin.

Vierailija
47/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että puuvillamaton saa laittaa koneeseen? Ei taatusti yksikään kotitalouspesukone kestä yhdenkään kastuneen maton painoa. Mattopesuloiden teollisuuskoneet ovat aivan eri asia ja tuskin niitä edes myydään kotitalouksille"

Ihan tavallisessa pesukoneessa pesen jopa 130 x 200 cm räsymatot ja hyvin on kestänyt. On näppärä kun linkoaakin hyvin, saa nopsaan matot kuivaksi.

Vierailija
48/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä sitten vingu täällä, kun pesukone ei kestänytkään. Maton koko ei ole ratkaiseva vaan sen paino märkänä. Mainitsemasi maton koko on jo liian iso kotikoneisiin. Maton takia hajonnutta pesukonetta ei edes vakuutus korvaa, kyllä heille se tieto menee, että kone on hajonnut liian painavasta pyykistä."

Olen eri, mutta tosiaan 130x200cm matotkin pesen normi koneessa. On kestänyt nyt vissiin 8 vuotta, eli en ole kerjäämässä vakuutuksesta mitään, jos hajoaisi 😂

Vierailija
49/50 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So last season. 

Sinä sitä olet ja kaiken päälle tollo, joka on unohtanut, miten kirjoitetaan suomeksi.

Onnistuuko sulta yksikään viesti, jossa et hauku toista tolloksi?

Typerä viesti vaatii typerän vastauksen, kultaseni. Ei ole mitään syytä silitellä päätä, jos joku laukoo päästänsä umpityhmiä ilmauksia.

Oot aika vmäinen ihminen.

Vierailija
50/50 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pelkästään räsymattoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme