Mitä olet jättänyt sanomatta jollekulle?
Esim. siksi ettet kehtaa/uskalla sanoa sitä tai koska et enää saa tilaisuutta puhua hänelle. Tai jostain muusta syystä.
Kirjoita se tähän!
Kommentit (53)
En oikein jaksa kuunnella puheitasi politiikasta ja salaliitoista yms. Minulla on yksi toinenkin kaveri, joka puhuu niistä paljon, ja olen kyllästynyt jo vuosia sitten sellaisiin juttuihin.
Kerrostalonaapurina asuvalle pariskunnalle en ole kolmeen vuoteen puhunut sanaakaan, kun ei ole tapana valehtelijoiden ja juorujen levittelijöiden kanssa keskustella.
Sun miehesi ei ole se ainut narsisti teidän suhteessa.
En jaksa enää kovin usein jutella kanssasi, kun et muista jälkeenpäin mitä on puhuttu. Et muista edes mitä itse olet kysellyt, ja kysyt samoja asioita yhä uudelleen.
Ajattelen seksiä kanssasi aivan nonstoppina, ja jos sinulla ei olisi vaimoa eikä minulla miestä, kävisin päällesi kuin yleinen syyttäjä.
Mä olisin ehkä ollut valmis yrittämään.
Sun miehesi pettää sinua, on pettänyt koko avioliittonne ajan. Aasiassa työreissuissa aikoinaan, lomillaan Aasiassa, työpaikalla romansseja, younameit. Kaikki nämä vuodet olet ollut hänelle hyväksikäytettävä kynnysmatto ja itsestäänselvyys, jonka luottamuksen rikkomisesta tuo demoni on saanut nautintoa.
Harvoin saa kunnian tuntea yhtä älykästä ja empaattista ihmistä kuin sinä. Maailmaan jää niin iso aukko nyt, kun et enää ole täällä. Niin paljon viisautta, niin paljon herkkyyttä ja huomaavaisuutta on viety pois. En ole aikeissa tulla sinne ennen aikojani mutta jahka aikani täällä on täysi, tulen heti ensimmäiseksi halaamaan sinua.
Tuo muiden haukkuminen ja itsesi jalustalle nostaminen saa sinut näyttämään todella nololta ja oksettavalta.
En ole kehdannut sanoa eräälle nyt ex-kaverille, että pidin häntä melko tyhmänä. Hän arvosteli aina minua. Ajattelin hänen olevan kateelinen ja katkera. Suhtauduin häneen aina hyvin ja lopuksi kuitenkin katkaisin välit lopettamalla yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää kovin usein jutella kanssasi, kun et muista jälkeenpäin mitä on puhuttu. Et muista edes mitä itse olet kysellyt, ja kysyt samoja asioita yhä uudelleen.
Siis miksi tämmöisiä asioita ei voi sanoa suoraan?
Se on kuitenkin kaikille helpompaa kuin ghostaaminen jostain syystä mitä ei itse tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Sun miehesi pettää sinua, on pettänyt koko avioliittonne ajan. Aasiassa työreissuissa aikoinaan, lomillaan Aasiassa, työpaikalla romansseja, younameit. Kaikki nämä vuodet olet ollut hänelle hyväksikäytettävä kynnysmatto ja itsestäänselvyys, jonka luottamuksen rikkomisesta tuo demoni on saanut nautintoa.
Jätetty ja mustasukkainen kakkosnainen?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta sulla olisi kyllä kansalaisvelvollisuus kertoa toi. Ihan solidaarisuuden nimissä, etenkin jos olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo muiden haukkuminen ja itsesi jalustalle nostaminen saa sinut näyttämään todella nololta ja oksettavalta.
Ota huomioon että olen persu.
Vierailija kirjoitti:
Myös minä tiedän miehen, joka petti vaimoaan vuosikymmeniä. Oli järjestänyt työnsäkin niin, että joutui asumaan viikot perheestään erillään. Se sitten loi mahdollisuuden tapailla naisia nettitreffien kautta. Jatkuvasti oli ilmoitus treffipalstoilla. Tiedän tämän, koska hän vastasi minullekin. Jäin sitten seuraamaan hänen nettitreffielämäänsä. Muistan vielä hänen nimimerkkejäänkin: nicerun, parempaan päin. Ehkä psykopaatti.
En sanonut siskoni miehelle, että hän on naimisissa klassisen narsistin kanssa. Oli "tilanne vaiheessa" ja katsoin paremmaksi poistua hissun kissun takavasemmalle.
Ei hän varmaan olisi ottanut tietoani vastaan mitenkään kehittävästi vaan jatkanut eriskummallista avioliittoaan kumminkin.
Ajattelin että eipä oikeastaan kuulu mulle. Ei ole jälkeenpäinkään koskaan tullut sopivaa keskustelua jossa tämä (ilmiselvä) näytelmän käsikirjoituksen voisi ottaa esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi tämmöisiä asioita ei voi sanoa suoraan?
Se on kuitenkin kaikille helpompaa kuin ghostaaminen jostain syystä mitä ei itse tiedä.
Tämä. Mutta on olemassa ihmisiä jotka ei vaan pysty puhumaan suoraan.
Olin superihastunut sinuun kun olit työpaikallani kolme vuotta sitten hetken aikaa. Kunpa olisin kertonut sen silloin, oli tilanne mikä hyvänsä. Nyt ei enää koskaan varmaan nähdä. Olen melkein varma että tunsit samoin. Meillä olis voinut olla suurta rakkautta... musta vain tuntuu siltä.
Mä taidan olla ihastumassa suhun.