Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80v pihi äitini haluaa perua lääkäriajan, koska se maksaa. Mitä teen?

Vierailija
26.08.2024 |

Jouduin soittamaan ambulanssin viikko sitten äidille, kun häneltä meni taju. Verenpaine ja hb vähän pielessä, lisäksi silmässä huomattiin jotain ja sai lähetteen silmäpolille. Lähetteessä luki 'kiireellinen' ja nyt kun aika tuli, se on 3vk päästä. Äiti kiukuttelee, että peruu sen, koska ei kiireellinen aika voi mennä noin pitkälle. Toisekseen, silmissä ei ole mitään vikaa, joten ei halua maksaa turhasta, menee kohta vararikkoon!! Äidillä on hyvä eläke, jää monta sataa joka kk säästöön ja tilillä makaa kymmeniä tuhansia (tiedän koska autan laskujen maksamisessa).

Vänkäänkö vain vastaan, että lääkäriin pitää mennä, vai annan muorin itse päättää asioistaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että se on sokeutumassa ellei silmiin saa hoitoa. Voit myös kysyä äidiltäsi, kuinka paljon hän arvelee avustajan palkkaamisen maksavan, kun näkö on mennyt.

Vierailija
2/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon jo luovuttanut äidin suhteen kuten siskotkin. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa, enintään herätellä ajattelemaan tosiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen perua aika ja sano ettei ambulanssia enää tilata, koska hän on oman arvionsa mukaan terve. Jos hän ei ole edunvalvonnassa, hänellä on itsemääräämisoikeus. Ja vastuu omista ratkaisuistaan.

Saatana näitä vanhuksia. Minun äitini samanlainen. Paitsi että hän syytää rahaa yksityisille silmälääkäriasemille ja teetättää itselleen kalliita moniteholaseja vaikka toinen silmä on sokea.

Vierailija
4/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit yhtä auto kun vauvalta kyselet...vai keksitkö.

Vierailija
5/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait äitilläsi on oikeus päättä omista asioistaan, jos mielestäsi ei, hae holhottavaksi ja nimeä itsesi edunvalvojaksi.

Vierailija
6/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit yhtä auto kun vauvalta kyselet...vai keksitkö.

auto?

Vierailija
7/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että se vasta tulee kalliiksi kun menee huonoon kuntoon ja joutuu maata sairaalassa. Ikäihminen monesti jää sille tielleen.

Vierailija
8/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelet äidillesi rauhallisesti miksi lääkäriin kannattaa mennä. Tämän jälkeen äitisi tekee aikuisena ihmisenä omat päätöksensä. Muista myös korostaa, että sinä et ole hänen henkilökohtainen sairaanhoitaja. Jos lääkärissä käynti ei maistu, mitään ambulanssin tilauspalveluita ei enää tarjota, vaan hän tulee toimeen omillaan. 

Vierailija
9/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman äitini ja anoppini suhteen todennut, että ihan turha edes lähteä vänkkäämään heidän kanssaan. Tehkööt mitä haluavat kun edunvalvonnassa eivät ole ja on vielä kutakuinkin järki päässä. 

Vierailija
10/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan pakota vanhaa lääkepsykojen koekaniiniksi. Tekevät hirveitä asioita heiveröisille vanhuksille

Vierailija
11/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo mun lapselleni että saa ampua minut jos tulen tuollaiseksi änkyräksi. 

Vierailija
12/12 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo mun lapselleni että saa ampua minut jos tulen tuollaiseksi änkyräksi. 

Mitäs jos ampuisit ihan itse itsesi? Pitäisikö lapsen hoitaa puolestasi tuokin homma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi