Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositaan suomalaisia tuotteita, se on nyt tärkeämpää kuin koskaan

Vierailija
25.08.2024 |

Voisitko alkaa suosia suomalaisia tuotteita kaikissa ostoksissasi, jos suomalainen vaihtoehto on tarjolla? Vaikka se suomalainen tuote olisi muutaman kymmenen senttiä tai pari euroa kalliimpi kuin ulkomainen, ja vaikka sinulla menisi aluksi aikaa tuoteselosteiden tutkimiseen (missä tuote on valmistettu, mistä tuotteen raaka-aineet tulevat, onko tuotteessa kotimaisuudesta kertovia merkkejä, sertifikaatteja jne.).

Tehdään tämä nyt yhdessä, koska jokaisella pienellä valinnalla on merkitystä. 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosi. 

Vierailija
22/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy Fazer 4,25€. Suklaalevy Marabou 3,25€ . Joku ottaa välistä paljon. 

Muuten suosin kotimaista,jos mulla on siihen varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista ruokaa pitää välttää.

Maatalous imee miljardeittain verorahaa, vaikka samat juustot ja jogurtit saa Ruotsista halvemmalla.

Jos tulisi joku paha kriisitilanne, olisi hyvä olla ruokaa omasta takaa. Tämän takia kannattaa pitää  yllä maataloutta.

Jos kaupasta saa maitoa tai juustoa, kriisi ei ole paha.

Vierailija
24/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennetaan ostovoimaa ja nostetaan kotimaisten tuotteiden hintoja. Mikä on yhtälön lopputulos? Riippu siitä keneltä kysyy. Poliitikko=Talous kasvaa ja valtionvelka vähenee. Kansalainen=Ostetaan halvinta joka on ulkomailla tuotettua ja vähennetään muutenkin kulutusta.

Vierailija
25/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP neuvoi jo vuosia sitten Tytti Tuppuraisen suulla että oma kansa ensin ajattelu on vahingollista joten heidän neuvoa olen noudattanut ja ostan mielummin ulkomaalaista. 

Vierailija
26/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan ostan enimmäkseen kotimaisena, se on järkevää jo maan omavaraisuuden takia. Mutta muut kulutustuotteet? Riippuu hinta-laatusuhteesta. 

Kosmetiikkaa saa suomalaisiba tuotteina edullisesti. Meikkejä ei taida kyllä oikein olla muutaman euron kategoriassa. Ostan esim. puolalaisia Essence-merkin meikkejä muutamalla eurolla. Lumene-meikkejä on joskus alennuksella kyllä, esimerkiksi ilmeisesti nytkin Tokmannilla. Joskus oli se Lumenen rinnakkaissarja Anytime tms. Se oli edullinen, mutta ihan ok perustuotteita.

Vierailija
27/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP neuvoi jo vuosia sitten Tytti Tuppuraisen suulla että oma kansa ensin ajattelu on vahingollista joten heidän neuvoa olen noudattanut ja ostan mielummin ulkomaalaista. 

Näin on. Ajattelen aina niitä puurtajia jotka saavat päivittäisen leipänsä, kun minä ostan bangladeshilaisen tai intialaisen tuotteen. Muuten he näkisivät nälkää.

Vierailija
28/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkolaiset ovat halvempia ja sitä ostetaan mitä halvalla saadaan.

Ostan silti kotimaista, olen jättänyt baarissa käymisen ja turhan mässäilyn. Laihdutan ja haluan puhdasta ruokaa. 

Vierailija
29/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan silti kotimaista, olen jättänyt baarissa käymisen ja turhan mässäilyn. Laihdutan ja haluan puhdasta ruokaa. 

Mikset käy kotimaisissa baareissa? Haluatko, että ne menevät konkurssiin ja tilalle tulee pizza&kebab&olut paikoja?

Vierailija
30/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ostaa suomalaisia perustarvikkeita, ja tehdä itse ruokaa.

Vierailija
31/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuvuodesta suomalaiset yrittäjät kertoivat mitä ajattelevat suomalasesta duunarista. Päätin, että valitsen jatkossa ulkomaisia, laadukkaita ja edullisia tuotteita.

Tämä, valitettavasti. Olen aiemmin ollut lähes patriootti kotimaisen tuotteiden suosimisessa, mutta nykyisin ihan sama. 

Vierailija
32/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosi suomalaista - potki pako-----a

Vierailija
33/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suosi suomalaista - potki pako-----a

Pakoputkea? Erikoista mutta saahan tuolla tavalla paikallisille autokorjaamoille työtä. 👍

Vierailija
34/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostakaa palveluita pienyrittäjiltä! Hieroja, kampaaja, siivous, korjaus...

Vierailija
35/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ostakaa palveluita pienyrittäjiltä! Hieroja, kampaaja, siivous, korjaus...

Onko parempi kuin thai hieronta? Onko parempi kuin lähi-idän parturit? Siivota osaan itsekin. Korjaan itse minkä pystyn. Jos en niin sitten kaveri auttaa.

Vierailija
36/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa osta suomalaista. En varsinkaan suomalaista ruokaa. Tuotanto suomessa on erittäin haitallista ympäristölle. Jos haluaa tehdä ilmastoystävällisiä valintoja, kannattaa suosia ulkomaista.

Esim. viljelytuotteilla on huomattavasti alhaisempi hiilijalanjälki. Kuljetuspäästöt on niin pienet, että kokonaisuudessaan hakkaa suomituotannon mennen tullen. Makukin on sata kertaa parempi! Ei mitään syytä suosia suomalaista.

Suom vaatteet on hirveää kuralaatua. Samoin design; jämähtänyt menneisyyteen vrt esim Italia, Tanska, Ruotsi..

Vierailija
37/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa suomalaisista firmoista on myyty kansainvälisille sijoittajille ja lähemmässä tarkastelussa "kotimaiset" tuotteet osoittautuvat ulkomaisiksi, useimmiten ehkä ruotsalaisiksi. Tarkkana pitää olla suosimisessa.

Vierailija
38/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua. Ymmärrätkö, että puhe suomalaisen ruuan puhtaudesta on propagandaa. Ymmärrätkö? Ulkomainen monessa mielessä parempaa. Laatu,  maku, jne. puhtauden mittarit on vähintäänkin kyseenalaisia, eikä pidä uskoa lammasmaisesti hokemia kotimaisen ruuan puhtaudesta eli "puhtaudesta". Lisäksi kotimaisella ruualla massiiviset CO2-päästöt verrattuna ulkomaiseen.

Vierailija
39/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Suosin Suomalaista, yleensä ostan ulkolaista.

Vierailija
40/56 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaalevy Fazer 4,25€. Suklaalevy Marabou 3,25€ . Joku ottaa välistä paljon. 

Muuten suosin kotimaista,jos mulla on siihen varaa.

Miksi ostaa noita roskamerkkejä kun voi ostaa esim. Lindtin tai muiden keski-eurooppalaisten merkkien laatusuklaita?! Fazer ja Marabou on ihan täyttä halpisbulkkia huonoista raaka-aineista. Tosin Marabou karvan verran laadukkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme