Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika 14v todella itkuinen

Vierailija
25.08.2024 |

En tiedä mikä on kun ei mulle kerro. Huolestuttaa kun on niin erilainen kuin koskaan. 

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei:( 

Älä painosta puhumaan, halaa ja kerro että rakastat.

Vierailija
22/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt puhumassa sille, kuten varmaan oot tehnytkin, sanot että haluat auttaa, että olet huolissasi ja että voi milloin vain mistä vain tulla puhumaan heti kun siltä tuntuu.

Pliisu neuvo. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa hiukan nuoremman kanssa. Noudatin tuota omaa paska neuvoani, kunnes näin että lapseni on romahtamassa. Jonka jälkeen kaivoin siitä totuuden esiin. Totuus oli vakava koulukiusaaminen, joka tietysti otettiin nuoren kanssa yhteisymmärryksessä koululla puheeksi. Mikä luonnollisesti johti vain kiusaamisen pahenemiseen.

Toivottavasti asia selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Bepanthenia sille. Se on rnkannut pilinsä ruvelle.

Vierailija
24/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poikasi on hankala puhua, laita hänelle viesti. Kerro huomanneesi, että hänen on hankala olla ja haluaisit kuulla, mistä on kyse ja auttaa.

Oon laittanut mutta ei vastaa. Ei puhu mitään eikä tule syömään. Joku on hätänä. Voi kun sanoisi mikä.

No, ei varmaan tilannetta auta, että äiti purkaa tilannetta Vauva-palstalla eikä poikansa kanssa!

No kun ei hän mun kanssa puhu tai kirjoita. Pakenee omaan huoneeseen ja huutaa ja itkee.

Vierailija
25/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tehnyt jotain josta teidän perheessä ei saa puhua. Säälittää kun aikuiset rankasee rehellisyydestä liian kovaa. Jää lapset yksin omien murheiden kanssa.

Vierailija
26/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita opettajalle viestiä, jos hän puhuisi huomenna pojan kanssa, voi olla helpompi kertoa jollekin perheen ulkopuoliselle.

Ei. Opettaja ei ole mikään terapeutti. Itkuisuuden takia voi varata ajan koulukuraattorille, terveydenhoitajalle tai koulupsykologille.

Vierailija
27/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos poikasi on hankala puhua, laita hänelle viesti. Kerro huomanneesi, että hänen on hankala olla ja haluaisit kuulla, mistä on kyse ja auttaa.

Oon laittanut mutta ei vastaa. Ei puhu mitään eikä tule syömään. Joku on hätänä. Voi kun sanoisi mikä.

No, ei varmaan tilannetta auta, että äiti purkaa tilannetta Vauva-palstalla eikä poikansa kanssa!

Ja tunkee iholle oikealta ja vasemmalta! ANNA TILAA!

Vierailija
28/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat sen nyt kertomaan että mikä on, ei ole 14v mitään omia asioita joita ei voi perheen kanssa jakaa. Tämä on myös rakkautta, kyllä samanlailla puolisolta painostettais asia ulos. Se on sun LAPSI. 

Vierailija
29/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Halasin silloin kun huomasin että alkoi itkemään mutta ei halunnut jäädä haliin vaan meni omaan huoneeseen.

Vierailija
30/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itkuisuus ole sairaus jonka takia tarvitaan terveydenhoitajaa. 

Ollaan aikoihin eletty. 

Kyllä se on vastuu ihan perheellä lapsestaan.

Ei voi koulu hoitaa kaikenlaisia itkuisuuksia, on muutenkin ihan liikaa koululle ulkoistettu perheiden roolia.

Vierailija
31/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt puhumassa sille, kuten varmaan oot tehnytkin, sanot että haluat auttaa, että olet huolissasi ja että voi milloin vain mistä vain tulla puhumaan heti kun siltä tuntuu.

Pliisu neuvo. Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa hiukan nuoremman kanssa. Noudatin tuota omaa paska neuvoani, kunnes näin että lapseni on romahtamassa. Jonka jälkeen kaivoin siitä totuuden esiin. Totuus oli vakava koulukiusaaminen, joka tietysti otettiin nuoren kanssa yhteisymmärryksessä koululla puheeksi. Mikä luonnollisesti johti vain kiusaamisen pahenemiseen.

Toivottavasti asia selviää!

Näissä tapauksissa suosittelen koulun vaihtoa, vaikka onkin epäreilua että kiusattu on aina se joka joutuu paeta kiusaajia, mutta ympäristön vaihdos sen myös voi helposti lopettaa kun saa aloittaa puhtaalta pöydältä.

Vierailija
32/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mä olisin lukenut tämän saman, sanasta sanaan, jo aikoja sitten. 

Vierailija
33/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mä olisin lukenut tämän saman, sanasta sanaan, jo aikoja sitten. 

Koska olet.

Vierailija
34/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sille auttavan puhelimen numero, sano, että näet, että jotain vakavaa on ja jos et halua minulle puhua, niin lupaa, ett puhut edes kriisityöntekijälle. Samalla kerrot, että menet lenkille noin puoleksi tunniksi, joten saa puhua rauhassa eikä kukaa ole kotona (ja jos teillä on muita kotona, niin he lähtevät myös)  netissä voi olla myös chattipohjaista kriisityötä, nuoret voi tykätä siitä enemmän

Vierailija
35/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Halasin silloin kun huomasin että alkoi itkemään mutta ei halunnut jäädä haliin vaan meni omaan huoneeseen.

Milloin alkoi itkemään? Tuliko jostakin? Oliko puhelimella? Muuten vaan kesken kaiken? 

Vierailija
36/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pojalle että jos ei puhuta tänään niin jäät työstä pois kunnes aloitetaan puhuminen.

Vierailija
37/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita opettajalle viestiä, jos hän puhuisi huomenna pojan kanssa, voi olla helpompi kertoa jollekin perheen ulkopuoliselle.

Ei. Opettaja ei ole mikään terapeutti. Itkuisuuden takia voi varata ajan koulukuraattorille, terveydenhoitajalle tai koulupsykologille.

Jos kotona ihmetellään mikä lapsella on ongelman, niin hyvin todennäköisesti siellä koulussa on käynyt jotain esim kiusaamista ja kyllä se on opettajan tehtävä puuttua asiaan.

Vierailija
38/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tunkee iholle oikealta ja vasemmalta! ANNA TILAA!

Voi sua. Kyseessä on 14-vuotias poika, aivan lapsi, jolla jokin on huonosti. Tarvii apua johonkin. Heitteillekö pitäis jättää?

Vierailija
39/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana sun täytyy pakottaa se puhumaan, kun hänellä on niin huono olla, että itkee. 

Vierailija
40/119 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kynä ja paperi sille. Sano, että voi kirjoittaa siihen mikä vaivaa ja jättää lapun jonnekin paikkaan mihin sovitte. Mulla oli nuorin lapsi monta kuukautta ahdistuneen oloinen ja koitin tuota. Aamulla löytyi lappu keittiön pöydältä, missä oli paljon asiaa. Luin sen ja sitten juteltiin. Loppujenlopuksi kaikki oli ihan järjesteltävissä ja hänen huolikin oli turhan isoksi kasvanut pään sisällä hautoessa.