Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju

Vierailija
25.08.2024 |

Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?

Kommentit (1187)

Vierailija
1121/1187 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PÀÀsin opiskelemaan, mutta en ole vielĂ€ pÀÀttĂ€nyt otanko paikkaa vastaan.Tutkin nyt vipusta. Mietin vaan, kun aloituspaikkoja on ollut  alusta asti jaossa 40 ja nyt siellĂ€ lukee valittujen mÀÀrĂ€n olevankin 54. Eli otetaanko tuonne nyt sitten 14 ns ylimÀÀrĂ€isestĂ€ alkuperĂ€iseen mÀÀrÀÀn nĂ€hden. Aika paljon enemmĂ€n sitten otetaan. Toisaalta hyvĂ€ niin. Mietin vaan onkohan tĂ€mĂ€ yleistĂ€, ettĂ€ voidaan ottaa nĂ€inkin paljon enemmĂ€n. 

Vierailija
1122/1187 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tuo ylitys lienee siitÀ ettÀ osa valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan =valittujen mÀÀrÀ kasvaa aina kun paikkaa tarjotaan seuraavalle

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1187 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkolan yliopistokeskukselta tullut tulokset, pÀÀsin opiskelemaan luokanopeks!! 

Hienoa, niin mĂ€kin! Olis kiva jutella ennen tammikuuta. 

Joo nii olis. En kyllĂ€ viitti tehĂ€n laittaa mitÀÀn omia someja yms, onkohan jotain hyvÀÀ keinoa ottaa yhteyttĂ€? 

Vierailija
1124/1187 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ylitys lienee siitÀ ettÀ osa valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan =valittujen mÀÀrÀ kasvaa aina kun paikkaa tarjotaan seuraavalle

TÀhÀn liittyen luki, ettÀ paikan on ottanut jo 39 vastaan ja valittu on tuo 54. Eli tÀmÀn mukaan olisi valittu enemmÀnkin kuin se ilmoitettu aloituspaikkojen mÀÀrÀ eli 40.

Vierailija
1125/1187 |
21.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joo mutta kaikki valitut eivÀt ole ottaneet paikkaa vastaan = paikka tarjottu seuraavalle ja jokaisen tuollaisen jÀlkeen valittujen mÀÀrÀ lisÀÀntyy yhdellÀ. NÀin kunnes kaikk paikat tÀynnÀ tai dedis tulee tÀyteen eikÀ loppuja paikkoja enÀÀ tÀytetÀ.

Vierailija
1126/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ainakaan jonot liikkuneet yhtÀÀn. Mites muilla tÀnÀ aamuna?

Vierailija
1127/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei tÀÀllĂ€kÀÀn.. 

Vierailija
1128/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ olen varasijalla 1. vielÀ ja nÀyttÀisi Vipusen mukaan, ettÀ 3/4 ei ensikertalaisten paikoista on tÀytetty.

Heikolta nÀyttÀÀ minun osalta :D

Vierailija
1129/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muita ketkÀ on aloittamassa tammikuus Oamk tieto- ja viestintÀtekniikan Insinöörin monimuotototeuksessa?

Vierailija
1130/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

On ihan toivo heitetty kaivoon vaikka vipusessa vasta 15/30 ottanut paikan vastaan ja jo viikon jumittanut samassa varasijassa

Vierailija
1131/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Te, jotka opiskelette sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi, voitteko antaa minulle neuvoja? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajaksi, joka oli minulla hakutoiveissa viimeisellĂ€ sijalla, ja jÀÀnyt varasijalle 24 sosionomiksi, joka oli ensimmĂ€isellĂ€ sijalla. Minulla on suuri epĂ€varmuus siitĂ€, otanko sairaanhoitajan paikan vastaan, koska en ole varma, haluanko oikeasti opiskella sitĂ€. Sosionomi kiinnostaa enemmĂ€n, mutta en ole tĂ€ysin varma pÀÀtöksestĂ€ni. 

Olen miettinyt, ettĂ€ en ottaisi sairaanhoitajan paikkaa vastaan ja yrittĂ€isin hakea uudestaan sosionomiksi kevÀÀllĂ€. Olen jo ilmoittautunut kirjoittamaan yhden yo-aineen uudelleen, jotta todistuspisteet olisivat paremmat. Silti olen todella epĂ€varma, onko se hyvĂ€ pÀÀtös, vai pitĂ€isikö minun ehkĂ€ ottaa sairaanhoitajan paikka vastaan. 

Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa miettiÀ 28.11 asti, mutta voisiko joku suositella, kumpi olisi parempi valinta sosionomi vai sairaanhoitaja?

Vierailija
1132/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ pÀÀsin wc tilojen siivousohjelmaan. Jeeeee!

Vierailija
1133/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei kannata hukata ensikertalaisuutta, jos ei ole tĂ€ysin varma alasta. Sen jĂ€lkeen sosionomiksi pÀÀsy olisi entistĂ€ vaikeampaa, jos haluaakin sinne. Sanoisin, ettĂ€ yritĂ€ kevÀÀllĂ€ uudestaan ja mieti siihen saakka, haluatko varmasti sh:ksi. Sairaanhoitajan opinnot sekĂ€ työ on ÀÀrimmĂ€isen raskaita, joten jos se ei oikeasti kiinnosta, ei kannata mennĂ€ vain sen takia ettĂ€ kĂ€visi jonkun koulun. 

Vierailija
1134/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka opiskelette sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi, voitteko antaa minulle neuvoja? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajaksi, joka oli minulla hakutoiveissa viimeisellĂ€ sijalla, ja jÀÀnyt varasijalle 24 sosionomiksi, joka oli ensimmĂ€isellĂ€ sijalla. Minulla on suuri epĂ€varmuus siitĂ€, otanko sairaanhoitajan paikan vastaan, koska en ole varma, haluanko oikeasti opiskella sitĂ€. Sosionomi kiinnostaa enemmĂ€n, mutta en ole tĂ€ysin varma pÀÀtöksestĂ€ni. 

Olen miettinyt, ettĂ€ en ottaisi sairaanhoitajan paikkaa vastaan ja yrittĂ€isin hakea uudestaan sosionomiksi kevÀÀllĂ€. Olen jo ilmoittautunut kirjoittamaan yhden yo-aineen uudelleen, jotta todistuspisteet olisivat paremmat. Silti olen todella epĂ€varma, onko se hyvĂ€ pÀÀtös, vai pitĂ€isikö minun ehkĂ€ ottaa sairaanhoitajan paikka vastaan. 

Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa mie

Kantsii kĂ€yttÀÀ ensikertalaisuus siihen mikĂ€ oikeesti kiinnostaa. By the way, mihin kouluun oot pÀÀssyt (jos saa kysyĂ€)? 😊

Vierailija
1135/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hittolainen! Mul oli liikahtanut varasija just 7--->5, mut oon roikkunut toisessa jonossa varasijalla 1 jo viikon 😅. Paikkoja vasta 30% vipusen mukaan vastaanotettu.

Tapahtuukohan muutoksia myös viikonlopun aikana (jos siis jono liikkuisi)?! 

Vierailija
1136/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PÀÀsin karelia amk Joensuussa ,  mietin , ettĂ€ en ota vastaan paikkaan  ja yritĂ€n vielĂ€ kerran pÀÀstĂ€ sinne, minne oikeasti haluan . Sosionomin ala kiinnostaa minua kuitenkin paljon enemmĂ€n, Toisaalta en ole varma, kuinka helppoa sosionomille saada töitĂ€

Vierailija
1137/1187 |
22.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa mie

ElĂ€ hitossa ota paikkaa, jota et tosissaan halua... MinĂ€ tuhlasin ensikertalaisuuteni sosionomiopintoihin ja kaduttaa vielĂ€ nelikymppisenĂ€kin... En jÀÀnyt alalle, oli totaalinen virhe. 

TiedĂ€t jo, mitĂ€ haluat. Mene sitĂ€ kohti đŸ‘đŸ»

Vierailija
1138/1187 |
24.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viitsisikö joku katsoa Vipusesta kuinka moni ottanut paikan vastaan Oamk terveydenhoitaja verkkopainotteinen monimuoto? ItsellĂ€ ei toimi ja 1. varasijalla odottelen😬

Vierailija
1139/1187 |
24.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitsisikö joku katsoa Vipusesta kuinka moni ottanut paikan vastaan Oamk terveydenhoitaja verkkopainotteinen monimuoto? ItsellĂ€ ei toimi ja 1. varasijalla odottelen😬

ItellĂ€ nĂ€yttÀÀ ettĂ€ 18 on ottanut vastaan, en oo kyl varma katonko oikeeta kohtaa 😅 Toivottavasti pÀÀset itekki pÀÀssy tonne opiskeleen

Vierailija
1140/1187 |
24.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko kellÀÀn pÀivittynyt varasivat viikonlopun aikana? Usko menee, kohta 2 viikkoa ollut varasijoilla 1. ja 2.