đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Tuo ylitys lienee siitÀ ettÀ osa valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan =valittujen mÀÀrÀ kasvaa aina kun paikkaa tarjotaan seuraavalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkolan yliopistokeskukselta tullut tulokset, pÀÀsin opiskelemaan luokanopeks!!
Hienoa, niin mÀkin! Olis kiva jutella ennen tammikuuta.
Joo nii olis. En kyllÀ viitti tehÀn laittaa mitÀÀn omia someja yms, onkohan jotain hyvÀÀ keinoa ottaa yhteyttÀ?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ylitys lienee siitÀ ettÀ osa valituista ei ole ottanut paikkaa vastaan =valittujen mÀÀrÀ kasvaa aina kun paikkaa tarjotaan seuraavalle
TÀhÀn liittyen luki, ettÀ paikan on ottanut jo 39 vastaan ja valittu on tuo 54. Eli tÀmÀn mukaan olisi valittu enemmÀnkin kuin se ilmoitettu aloituspaikkojen mÀÀrÀ eli 40.
Joo mutta kaikki valitut eivÀt ole ottaneet paikkaa vastaan = paikka tarjottu seuraavalle ja jokaisen tuollaisen jÀlkeen valittujen mÀÀrÀ lisÀÀntyy yhdellÀ. NÀin kunnes kaikk paikat tÀynnÀ tai dedis tulee tÀyteen eikÀ loppuja paikkoja enÀÀ tÀytetÀ.
Mulla ei ole ainakaan jonot liikkuneet yhtÀÀn. Mites muilla tÀnÀ aamuna?
MinÀ olen varasijalla 1. vielÀ ja nÀyttÀisi Vipusen mukaan, ettÀ 3/4 ei ensikertalaisten paikoista on tÀytetty.
Heikolta nÀyttÀÀ minun osalta :D
Muita ketkÀ on aloittamassa tammikuus Oamk tieto- ja viestintÀtekniikan Insinöörin monimuotototeuksessa?
On ihan toivo heitetty kaivoon vaikka vipusessa vasta 15/30 ottanut paikan vastaan ja jo viikon jumittanut samassa varasijassa
Te, jotka opiskelette sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi, voitteko antaa minulle neuvoja? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajaksi, joka oli minulla hakutoiveissa viimeisellÀ sijalla, ja jÀÀnyt varasijalle 24 sosionomiksi, joka oli ensimmÀisellÀ sijalla. Minulla on suuri epÀvarmuus siitÀ, otanko sairaanhoitajan paikan vastaan, koska en ole varma, haluanko oikeasti opiskella sitÀ. Sosionomi kiinnostaa enemmÀn, mutta en ole tÀysin varma pÀÀtöksestÀni.
Olen miettinyt, ettÀ en ottaisi sairaanhoitajan paikkaa vastaan ja yrittÀisin hakea uudestaan sosionomiksi kevÀÀllÀ. Olen jo ilmoittautunut kirjoittamaan yhden yo-aineen uudelleen, jotta todistuspisteet olisivat paremmat. Silti olen todella epÀvarma, onko se hyvÀ pÀÀtös, vai pitÀisikö minun ehkÀ ottaa sairaanhoitajan paikka vastaan.
Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa miettiÀ 28.11 asti, mutta voisiko joku suositella, kumpi olisi parempi valinta sosionomi vai sairaanhoitaja?
MinÀ pÀÀsin wc tilojen siivousohjelmaan. Jeeeee!
Ei kannata hukata ensikertalaisuutta, jos ei ole tÀysin varma alasta. Sen jÀlkeen sosionomiksi pÀÀsy olisi entistÀ vaikeampaa, jos haluaakin sinne. Sanoisin, ettÀ yritÀ kevÀÀllÀ uudestaan ja mieti siihen saakka, haluatko varmasti sh:ksi. Sairaanhoitajan opinnot sekÀ työ on ÀÀrimmÀisen raskaita, joten jos se ei oikeasti kiinnosta, ei kannata mennÀ vain sen takia ettÀ kÀvisi jonkun koulun.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka opiskelette sairaanhoitajaksi tai sosionomiksi, voitteko antaa minulle neuvoja? Olen pÀÀssyt sairaanhoitajaksi, joka oli minulla hakutoiveissa viimeisellÀ sijalla, ja jÀÀnyt varasijalle 24 sosionomiksi, joka oli ensimmÀisellÀ sijalla. Minulla on suuri epÀvarmuus siitÀ, otanko sairaanhoitajan paikan vastaan, koska en ole varma, haluanko oikeasti opiskella sitÀ. Sosionomi kiinnostaa enemmÀn, mutta en ole tÀysin varma pÀÀtöksestÀni.
Olen miettinyt, ettÀ en ottaisi sairaanhoitajan paikkaa vastaan ja yrittÀisin hakea uudestaan sosionomiksi kevÀÀllÀ. Olen jo ilmoittautunut kirjoittamaan yhden yo-aineen uudelleen, jotta todistuspisteet olisivat paremmat. Silti olen todella epÀvarma, onko se hyvÀ pÀÀtös, vai pitÀisikö minun ehkÀ ottaa sairaanhoitajan paikka vastaan.
Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa mie
Kantsii kĂ€yttÀÀ ensikertalaisuus siihen mikĂ€ oikeesti kiinnostaa. By the way, mihin kouluun oot pÀÀssyt (jos saa kysyĂ€)? đ
Hittolainen! Mul oli liikahtanut varasija just 7--->5, mut oon roikkunut toisessa jonossa varasijalla 1 jo viikon đ . Paikkoja vasta 30% vipusen mukaan vastaanotettu.
Tapahtuukohan muutoksia myös viikonlopun aikana (jos siis jono liikkuisi)?!
PÀÀsin karelia amk Joensuussa , mietin , ettÀ en ota vastaan paikkaan ja yritÀn vielÀ kerran pÀÀstÀ sinne, minne oikeasti haluan . Sosionomin ala kiinnostaa minua kuitenkin paljon enemmÀn, Toisaalta en ole varma, kuinka helppoa sosionomille saada töitÀ
Vierailija kirjoitti:
Työllistyykö sosionomi hyvin? Olisiko sairaanhoitaja parempi valinta, koska heille on aina paljon työmahdollisuuksia tarjolla? Minulla on vielÀ aikaa mie
ElÀ hitossa ota paikkaa, jota et tosissaan halua... MinÀ tuhlasin ensikertalaisuuteni sosionomiopintoihin ja kaduttaa vielÀ nelikymppisenÀkin... En jÀÀnyt alalle, oli totaalinen virhe.
TiedĂ€t jo, mitĂ€ haluat. Mene sitĂ€ kohti đđ»
Viitsisikö joku katsoa Vipusesta kuinka moni ottanut paikan vastaan Oamk terveydenhoitaja verkkopainotteinen monimuoto? ItsellĂ€ ei toimi ja 1. varasijalla odottelenđŹ
Vierailija kirjoitti:
Viitsisikö joku katsoa Vipusesta kuinka moni ottanut paikan vastaan Oamk terveydenhoitaja verkkopainotteinen monimuoto? ItsellĂ€ ei toimi ja 1. varasijalla odottelenđŹ
ItellĂ€ nĂ€yttÀÀ ettĂ€ 18 on ottanut vastaan, en oo kyl varma katonko oikeeta kohtaa đ Toivottavasti pÀÀset itekki pÀÀssy tonne opiskeleen
Onko kellÀÀn pÀivittynyt varasivat viikonlopun aikana? Usko menee, kohta 2 viikkoa ollut varasijoilla 1. ja 2.
PÀÀsin opiskelemaan, mutta en ole vielÀ pÀÀttÀnyt otanko paikkaa vastaan.Tutkin nyt vipusta. Mietin vaan, kun aloituspaikkoja on ollut alusta asti jaossa 40 ja nyt siellÀ lukee valittujen mÀÀrÀn olevankin 54. Eli otetaanko tuonne nyt sitten 14 ns ylimÀÀrÀisestÀ alkuperÀiseen mÀÀrÀÀn nÀhden. Aika paljon enemmÀn sitten otetaan. Toisaalta hyvÀ niin. Mietin vaan onkohan tÀmÀ yleistÀ, ettÀ voidaan ottaa nÀinkin paljon enemmÀn.