Tyypillinen turha ero. Linkki
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/bf9cc035-f863-41e3-bdb3-29079e832518
Ei mitään oikeaa syytä. Vaan itsekkäästi ajatellaan, että itselle ero olisi mukavampaa.
Lapsille olisi parempi, jos vanhemmat pysyisivät yhdessä. (Myös sitten kun vanhemmat on vanhuksia, olisi helpompi katsoa perään, jos asuvat yhdessä.) Eronneet ja uudessa suhteessa olevat isovanhemmat ei aina yksituumaisesti ole iloisia lastenlasten käynneistä.
Olisipa vanhanajan moraali vielä voimissaan. Esim mun luokkakavereilla ei kellään 1970-luvulla ollut eronneet vanhemmat. Kahdelta oli kylläkin kuollut toinen vanhempi. Toisen kuoli kouluaikaan. Poika oli äärimmäisen suruisa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran romanttinen rakkaus on loppunut ja suhde muuttunut enemmän kaverilliseksi, niin miksi sitten eroaminen on niin vaikeaa ja niin suuri pettymys? Kuulostaa ristiriitaiselta. Miksei sellaisessa tilanteessa voi vain erota ja jatkaa kavereina ihan hyvällä mielellä?
Ensinnäkin sen romanttisen rakkauden voi löytää uudelleen ja toisekseen voivan se muunlainenkin rakkaus olla parisuhteen voimavara. Eikös vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut lasteni isästä. Viimeiset vuodet liitto oli asiallisen etäinen ja viileä. Ihastuin työkaveriini ja otin eron. Millaisen parisuhteen mallin olisin antanut lapsilleni, jos olisin jäänyt liittoon jossa toinen ei ihmisenä kiinnostanut minua lainkaan?
Olen nyt ollut 15+ vuotta tämän työkaverin kanssa yhdessä, suhde on tasainen, arvostava ja kunnioitamme ja rakastamme toisiamme. Paremman mallin tämä suhde on lapsilleni antanut kuin hampaat puoli-irvessä vanhassa pysyminen vain siksi, että "niin kuuluu tehdä."
Paremman mallin olisit antanut, jos olisitte hoitaneet suhteenne kuntoon.
Ei kaikkia suhteita saa kuntoon vaikka kuinka hoidettaisiin.
Kyllä saa kuntoon, jos molemmat yrittää.
Suomessa on puoliso itse valittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää: nuorten pahoinvoinnin yksi suuri syy on vanhempien erot ja etenkin uusperheet.
Tätä ei vaan julkisuudessa helposti tunnustetaan, sillä se on leimaavaa.
Suurin syy on sossubisnes ja vieraannuttaminen, jolla isät savustetaan ulos lasten elämästä pelkiksi raha-automaateiksi. Perään heitetään valheet väkivallasta ja isän omaehtoisesta poissaolosta.
Tämä on maan tapa. Luultavasti lähtöisin tampereen punaisesta yliopistosta. (Feminismi)
Liian helposti = ero mielessä viisi vuotta ja käydään terapiassa?
Huomauttaisin, että vain mauttonat rajattomat ihmiset kertoisivat tuollaisessa jutussa kaikki eron syyt, niitä voi olla tukuttain. Kaikki ei pese liikapyykkejään julkisesti, mikä onkin hyvä, sillä se on todella tärkeää jottei lasten korviin kantaudu asioita, jotka ei heille kuulu.
Kun ei tunnu hyvälle, pitää erota. Kerran täällä ollaan, eikä kukkahattu tätien tai naapurin reiskan mielipiteestä pidä välittää.
Taisi mies todeta, että naiset eivät ole hänen juttunsa sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset on niin hankalia.
Kerrotko tuosta lisää? Laita useita esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Liian helposti = ero mielessä viisi vuotta ja käydään terapiassa?
Huomauttaisin, että vain mauttonat rajattomat ihmiset kertoisivat tuollaisessa jutussa kaikki eron syyt, niitä voi olla tukuttain. Kaikki ei pese liikapyykkejään julkisesti, mikä onkin hyvä, sillä se on todella tärkeää jottei lasten korviin kantaudu asioita, jotka ei heille kuulu.
Hän sanoi itse, että ei ole mitään kunnollista syytä.
Ja ei asia muutu vaikka kuinka luukuttaisi somen täyteen eroihannointia.
Ei kaikkia suhteita saa kuntoon vaikka kuinka hoidettaisiin.