Tyypillinen turha ero. Linkki
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/bf9cc035-f863-41e3-bdb3-29079e832518
Ei mitään oikeaa syytä. Vaan itsekkäästi ajatellaan, että itselle ero olisi mukavampaa.
Lapsille olisi parempi, jos vanhemmat pysyisivät yhdessä. (Myös sitten kun vanhemmat on vanhuksia, olisi helpompi katsoa perään, jos asuvat yhdessä.) Eronneet ja uudessa suhteessa olevat isovanhemmat ei aina yksituumaisesti ole iloisia lastenlasten käynneistä.
Olisipa vanhanajan moraali vielä voimissaan. Esim mun luokkakavereilla ei kellään 1970-luvulla ollut eronneet vanhemmat. Kahdelta oli kylläkin kuollut toinen vanhempi. Toisen kuoli kouluaikaan. Poika oli äärimmäisen suruisa.
Kommentit (30)
Pahinta lapselle on riitelevät vanhemmat, jotka hampaat irvessä pysyy yhdessä ja itsekkäästi väittää tekevänsä sen lasten takia. Pahimpia miesvihaajia ja parisuhdekelvottomia naisia syntyy niistä tytöistä, joiden isä ja äiti eivät tajunneet erota.
Juurikin lasten takia kannattaa erota huonosta suhteesta. Mitä pienempi lapsi sitä paremmin aistii vanhempien tunnetiloja. Kun vanhempi on onnellinen niin se myös heijastuu lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää: nuorten pahoinvoinnin yksi suuri syy on vanhempien erot ja etenkin uusperheet.
Tätä ei vaan julkisuudessa helposti tunnustetaan, sillä se on leimaavaa.
Suurin syy on sossubisnes ja vieraannuttaminen, jolla isät savustetaan ulos lasten elämästä pelkiksi raha-automaateiksi. Perään heitetään valheet väkivallasta ja isän omaehtoisesta poissaolosta.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta lapselle on riitelevät vanhemmat, jotka hampaat irvessä pysyy yhdessä ja itsekkäästi väittää tekevänsä sen lasten takia. Pahimpia miesvihaajia ja parisuhdekelvottomia naisia syntyy niistä tytöistä, joiden isä ja äiti eivät tajunneet erota.
Olkiukko. Vanhempien ei ole mikään pakko riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eihän sodassakaan ole pakko tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eihän sodassakaan ole pakko tappaa.
Vertaat avioliittoa sotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap lisää: nuorten pahoinvoinnin yksi suuri syy on vanhempien erot ja etenkin uusperheet.
Suurin syy on sossubisnes ja vieraannuttaminen, jolla isät savustetaan ulos lasten elämästä pelkiksi raha-automaateiksi. Perään heitetään valheet väkivallasta ja isän omaehtoisesta poissaolosta.
Yleensä kyllä menee niin päin, että lapset ei isää kiinnosta eron jälkeen. Jätetään tulematta sovittuihin tapaamisiin, jos siis edes haluaa (näennäisesti) nähdä lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin lasten takia kannattaa erota huonosta suhteesta. Mitä pienempi lapsi sitä paremmin aistii vanhempien tunnetiloja. Kun vanhempi on onnellinen niin se myös heijastuu lapsiin.
Tutkimuksen mukaan riitelevät vanhemmat on pienempi haitta lapselle kuin ero.
Ei ole tallessa linkkiä, mutta tällainen tutkimus on tehty.
Jutun tyypillä ei ollut mitään oikeaa syytä.
Ja miksei mennyt yhdessä uudelleen terapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isät useimmiten ihan vapaaehtoisesti häviää eikä laita tikkuaristiin. Sossussa käydään vaan valhetelemassa kuinka huolissaan ollaan lapsista mutta itse ei tehdä mitään. Ainut elämän tarkoitus tehdä exän elämästä hel vettiä. Näitä riittää. Kukapa ei antaisi lapstaan isälleen jos saa itse lomaa. Ihan hevon paskaa nämä vieraanuttamiset yks prosentti korkeintaan
Miettikää, että 100 vuotta sitten ei eronnut juuri kukaan. Siis varmaan joku 1 % korkeintaan.
Mikä on mennyt pieleen.
(Toki ymmärrän, jos toinen uhkaa henkeä väkivallalla tai on rapajuoppo tai sarjapettäjä, muuten en ymmärrä.)
Juttu vaikuttaa deitti-ilmoitukselta monine kuvineen.
Mies otti eron kun ei kestänyt seksittömyyttä, näin olen tulkitsevinani. Voi toki olla että siinä on ollut myös toksisia piirteitä, manipulaatiota tms. Mitä ei halunnut kertoa.
Olen eronnut lasteni isästä. Viimeiset vuodet liitto oli asiallisen etäinen ja viileä. Ihastuin työkaveriini ja otin eron. Millaisen parisuhteen mallin olisin antanut lapsilleni, jos olisin jäänyt liittoon jossa toinen ei ihmisenä kiinnostanut minua lainkaan?
Olen nyt ollut 15+ vuotta tämän työkaverin kanssa yhdessä, suhde on tasainen, arvostava ja kunnioitamme ja rakastamme toisiamme. Paremman mallin tämä suhde on lapsilleni antanut kuin hampaat puoli-irvessä vanhassa pysyminen vain siksi, että "niin kuuluu tehdä."
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ja osuvia havaintoja nuorten pahoinvoinnin juurisyistä!
Suomalaiset naiset on niin hankalia.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut lasteni isästä. Viimeiset vuodet liitto oli asiallisen etäinen ja viileä. Ihastuin työkaveriini ja otin eron. Millaisen parisuhteen mallin olisin antanut lapsilleni, jos olisin jäänyt liittoon jossa toinen ei ihmisenä kiinnostanut minua lainkaan?
Olen nyt ollut 15+ vuotta tämän työkaverin kanssa yhdessä, suhde on tasainen, arvostava ja kunnioitamme ja rakastamme toisiamme. Paremman mallin tämä suhde on lapsilleni antanut kuin hampaat puoli-irvessä vanhassa pysyminen vain siksi, että "niin kuuluu tehdä."
Paremman mallin olisit antanut, jos olisitte hoitaneet suhteenne kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mies otti eron kun ei kestänyt seksittömyyttä, näin olen tulkitsevinani. Voi toki olla että siinä on ollut myös toksisia piirteitä, manipulaatiota tms. Mitä ei halunnut kertoa.
Miten tuollaiseen käsitykseen päädyit. Itse luin uudelleen, enkä huomannut tuollaista.
Nainen olisi halunnut vielä ratkoa ongelmia.
Ap
Jos kerran romanttinen rakkaus on loppunut ja suhde muuttunut enemmän kaverilliseksi, niin miksi sitten eroaminen on niin vaikeaa ja niin suuri pettymys? Kuulostaa ristiriitaiselta. Miksei sellaisessa tilanteessa voi vain erota ja jatkaa kavereina ihan hyvällä mielellä?