Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
19901/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä vääntelyä. Luin Seiskan jutun, eikä se auennut mulle yhtään tuollaisena kuin tää yksi täällä kääntää ja vääntää Matista mahdollisimman negatiivisesti. Asiallinen haastattelu. En mitään tuollaista Matin veetuilua lukenut rivien välistä.  Ja kyllä, suhde on, kun mennään NAIMISIIN. Jopa ihan juridinenkin! 

Moni aviopari elää niin ,että seksiä ei harrasteta. Syystä tai toisesta. Ei avioliitto ole seksiautomaatti. 

Vierailija
19902/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa ja kuunnelkaa tuo jakso 11. ennen kuin kommentoitte sitä. Täällä viitataan Matin puheisiin väärin. 

Nuo puheethan mitä täällä kommentoidaan on seiskasta , ei mistään jaksosta 11. Eri eri puheet kyseessä. 

Mistäs toimittaja sen tekstinsä on koonnut? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19903/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrki ja Taina sopisivat yhteen kun ovat tuollaisia itkupillejä. 

Ja kummankin lempiharrastus on vetelehtiminen sohvalla. Taina tuskin jaksaa matkustella ja tuskinpa ymmärtää muhkupantoineen timanttisormusten päälle, niin Jykältä säästyy rahatkin. Perhetraumatkin yhdistävät ja Jykä voisi jopa pysyä Tainan perässä lenkkipolulla koiraa ulkoiluttaessa. Jykä varmasti tykkäisi Tainan leipomista pullista. Ennen kaikkea kummallakaan ei olisi paineita siitä, että pitäisi jaksaa.

Onkohan ohjelman tekijöille sattunut pieni moka?!? Tainan ja Jennin testitulokset ovat sekottuneet keskenään ja Tainan olisi pitänyt saada aviomiehekseen Jyrki ja Jennille olisi ollut sopivin match Matti? Miettikää

Jenni on liikaa city-ihminen. En nää Mattia ja Jenniä parina. Matti on jotenkin maalainen ja Jenni täysin kaupunkilainen. Ei ehkä mitään yhteistä. Paitsi sitten ehkä  seksi ja raha-asiat kunnossa.  No onhan sekin jotakin. 

Vierailija
19904/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyrki ja Taina sopisivat yhteen kun ovat tuollaisia itkupillejä. 

Ja kummankin lempiharrastus on vetelehtiminen sohvalla. Taina tuskin jaksaa matkustella ja tuskinpa ymmärtää muhkupantoineen timanttisormusten päälle, niin Jykältä säästyy rahatkin. Perhetraumatkin yhdistävät ja Jykä voisi jopa pysyä Tainan perässä lenkkipolulla koiraa ulkoiluttaessa. Jykä varmasti tykkäisi Tainan leipomista pullista. Ennen kaikkea kummallakaan ei olisi paineita siitä, että pitäisi jaksaa.

Onkohan ohjelman tekijöille sattunut pieni moka?!? Tainan ja Jennin testitulokset ovat sekottuneet keskenään ja Tainan olisi pitänyt saada aviomiehekseen Jyrki ja J

Mutta Jenni ja Hai olisi ollut hyvä pari.

Vierailija
19905/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haastaminen on myös sitä, että pysähdytään miettimään mitä minä haluan ja mitkä ovat motiivini tehdä tiettyjä asioita. 

Niin minäkin olen tulkinnut sen laajemmin kuin monet täällä. Kun haastamme itseämme pohtimaan, tarkastelemme asioita monista näkökulmista -  Evain niistä ilmeisimmistä ja ensimmäiseksi mieleen tulevista. Tai juuri itsen suhteen: mitä lopulta ihan oikeasti haluan ja mistä syistä.

Sitä paitsi joissan murteissa puhutaan haastelemisesta, kun tarkoitetaan keskustelua tai puhumista.

MInulla puuttui yksi olennainen sana. Tarkastelemme siis asioita monista näkökulmista - EI vain niistä ilmeisimmistä... 

Vierailija
19906/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni nainen haluaa miehen kanssa sänkyyn vasta sitten kun on ihastunut tähän mieheen. Ei ennen. Jos mies kaipaa suhteeseen fyysisyyttä, niin ensin pitää saada nainen ihastumaan, sitten vasta ehdottaa seksiä. Toki poikkeuksiakin on, mutta usein se menee näin. Vinkiksi miehille tämä.

Jaa, minulla jokainen parisuhde on alkanut seksillä saman tien. Ne "säädöt" joissa ei seksiä ollut samantien eivät päätyneet parisuhteeseen. Ja minulla ei ole siis mitään pakkoa seksiin samantien, päinvastoin. T. M30

Mutta huomaatko, että ne suhteet eivät ole olleet kestäviä, koska puhut monikossa suhteista, jotka on alkaneet sängystä. Jos olisit alkanut suhteeseen naisen kanssa, joka ei olisi ollut valmis heti sänkyyn, voi olla, että sinulla olisi nyt hyvä ja kestävä

Siinä on aika olennainen ero, että käyttäytyykö hitaammin etenevä nainen niin että huomaa että mies vaikuttaa hänestä kuitenkin haluttavalta ja asioiden eteneminen fyysiselle tasolle on ennemminkin ajan kysymys, vai onko hän kuten Taina eli kaikesta paistaa täysi haluttomuus ja tarve tiukan etäisyyden pitoon.

Vierailija
19907/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattihan piti Tainan ulkonäöstä ja kehui häntä kauniiksi. Mattia ei haitannut heidän kokoeronsa.

Taina koki ehkä itsensä liian upeaksi pakkaukseksi Matille. Mistä on liian varma, sitä alkaa hyljeksiä. Näin se valitettavan useasti voi olla. Ja päinvastoin: mitä ei voi saada, juuri sitä haluaa.

Vierailija
19908/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä vääntelyä. Luin Seiskan jutun, eikä se auennut mulle yhtään tuollaisena kuin tää yksi täällä kääntää ja vääntää Matista mahdollisimman negatiivisesti. Asiallinen haastattelu. En mitään tuollaista Matin veetuilua lukenut rivien välistä.  Ja kyllä, suhde on, kun mennään NAIMISIIN. Jopa ihan juridinenkin! 

Moni aviopari elää niin ,että seksiä ei harrasteta. Syystä tai toisesta. Ei avioliitto ole seksiautomaatti. 

Veikkaan että tuolla on kuitenkin kysytty hakijoilta haluaisitko harrastaa liitossa seksiä ja nämä ovat vastanneet kyllä.

Vierailija
19909/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"taina kuulema oli ilmoittanut, että haluaa edetä kaverilinjalla."

Mua ärsyttää hirveesti toi sana "kaverilinjalla". Se halveeraa kaveruutta. Kaverit välittävät toisistaan, haluavat pitää yhteyttä ja haluavat tehdä asioita yhdessä. Vaikka se ei olisi kauhean syvällistä, kaverit pitävät toisistaan. Mitään sellaista en nähnyt Tainan suhtautumisessa Mattia kohtaan.

Kyllähän he ihan kaverina esim juhannuksena makkaraa paisteli..

Ne kyllä paisteli jotain vaahtokarkkeja, aika ällöä aikuisille ihmisille.

Vierailija
19910/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut että Matti olisi suuttunut tai painostanut siitä että läheisyyttä ei ole? Taas omia tulkintoja

Luitiko sen Matin haastattelun? Siinä Matti itse sanoi, että kun Taina ei lämmennyt, niin hän ajatteli, että mennään  "pärjätköön sitten itse"  asenteella,tai jotakin tuon tapaista. Matti myönsi, ettei tuo ollut paras tapa lähestyä asiaa, mutta niin kuitenkin teki. 

Lue siitä jutusta joka jokuoli laittanut. Ellei se sitten ole jo poistettu. Ei ollut oikein mairitteleva juttu Matin kantista katsottuna. 

Matti sanoo, että läheisyys ja seksi on hänelle tärkeitä ja kun niitä ei saanut, ei tietenkään tykännyt. Mutta olishan sitä voinut rauhassa odottaa ja olla vihjailematta siihen suuntaan, kun taina kuulema oli ilmoittanut, että haluaa edetä kaverilinjalla. 

Näin Matti itse kertoo, mutta mammojen mi

Jep, Matti sanoo loukkaantuneensa kun ei kelvannut  Tainalle ja tämä teki selväksi ettei halua suhdetta. Tottakai loukkaantui, ollaan tultu ohjelmaan tutustumaa ja Taina heitti hanskat heti tiskiin eikä edes antanut mahdollisuutta. Matin artikkelista tuli sellainen olo, että hän on aika lannistunut, Taina ei tainnut oikein antaa sellaista oloa että hän olisi millään lailla haluttava tai että edes yrittäminen onnistuisi. Sanoisin että sukupuolet olisivat toisinpäin, niin tässä olisi toinen ääni kellossa. Ja Jyrkiäkin surkutellaan "kun Jenni yrittää muuttaa häntä ja Jennille ei mikään kelpaa". Tässäpä vähän äärimmäisempi tarina.

Toki mä ymmärrän että jos tunne ei syty, niin se ei syty, mutta toisaalta ohjelman ideana on ikäänkuin se, että yritetään sitä yhteistä taivalta pari kuukautta. Se kai siinä Mattia risookin, kun ei saanut oikeastaan edes mahdollisuutta yrittää.

Vierailija
19911/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kovasti Jyrkin asennetta, joka on todella ristiriitainen siihen nähden, että hän on selvästi tykästynyt Jenniin ja pitää tätä (syystäkin) saaliina. Onko kyse niin huonosta itsetunnosta, että hän on luovuttanut jo valmiiksi, vai siitä, että hän kuvittelee että miehisen miehen täytyy olla tuollainen minähän en mitään tee ja minulta ei mitään tipu -tyyppi? Kolmas syy voi toki olla myös Jennin pirttihirmuilu, mutta se ei vaikuta uskottavalta, koska Jyrki kuitenkin on selvästi myytyä miestä. Kauheeta kattoo kun ihminen ihan itse sabotoi mahdollisuuden onneen sekä itseltään että toiselta.

No tämäpä. Nyt on elämänsä tilaisuus eikä edes yritä.

Vierailija
19912/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua seksiä avioliitossa niin paras pysyä sinkkuna. Kyllä seksi kuuluu olennaisesti avioliittoon. Ja jos lopetat seksin, mutta puoliso sitä edelleen haluaa, hänellä on oikeus hakea seksiä muualta.

Vierailija
19913/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tuolla on kuitenkin kysytty hakijoilta haluaisitko harrastaa liitossa seksiä ja nämä ovat vastanneet kyllä.

Jotain rajaa nyt. Kyllä kai kaikki yleensä mennee naimisiin ihmisen kansaa, jota fyysisestikin haluaa, mutta et sinä voi luvata EA:ssa, että menet sänkyyn tulipa sieltä vastaan kuka tahansa. Ja luulenpa, että näistä EA pareista useampi on jättänyt ne sänkyleikit väliin, kuin että olis niitä harrastanut vastenmielisen puolison kanssa. Tuskin oli Ottokaan Assin kanssa sängyssä. 

Ei kai nyt kukaan mene lupaamaan, että panee EA ohjelmassa ihan varmasti. Eikä tuollaista tietenkään voida kysyä, eikä tuollaista kukaan voi luvata.  Varmaan joka kaudella on pareja, jotka ei tässä ohjelmassa sänkyyn ole menneet. Mutta kyllä sitä sitten sen itse valitun puolison kanssa tietenkin menee. Ei kukaan normaali elämässä mene naimisiin kumppanin kanssa joka fyyssesti inhottaa ja tuntuu vastenmieliseltä. 

Vierailija
19914/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin/kunnan vuokra-asunto on ehkä turvallisin. Yksityinen vuokranantaja voi myydä asuntonsa milloin haluaa. Etsi siinä sitten uusi asunto.

Minun asuntoni ei ole yksityisen omistama. Joku aiemmista on ollut. Muutin pois omasta tahdosta. Maksukykyiselle ja järkevälle vuokralaiselle kyllä asuntoja riittää. Omistusasuminen on riskialttiimpaa, koska tulee remonttikuluja ja taloyhtiölainoja sekä ylläpitokustannuksia. Naapurikin voi aiheuttaa tuhoa, josta joudut maksamaan itse. Maksat lainan päälle kymmeniä tai satoja tuhansia euroja korkoa. Lisäksi saatat jäädä miinukselle yrittäessäsi myydä. Etsi siinä sitten uusi asunto. 

Omituinen käsitys ettei vuokralaisen tarvitsisi maksaa remonttikuluja, taloyhtiölainoja tai ylläpitokustannuksia. Totta kai vuokra

Niin, säätiöt, liitot, yhdistykset, kaupungit Niiltä vaan on aika vaikea saada asuntoa. Ainakin Helsingissä.

Vierailija
19915/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo Jyrkin itkuisuus johtuu ihan siitä miten häntä kohdellaan. Jenni jyrää hänet kaikella tavalla. Jyrkin itsetunto murenee silmissä joka jaksossa. Vaikka Jenni ei olisikaan enää tyytyväinen puolisoonsa, niin haloo. Ei sitä puolisoa tarvitse yrittää väkisin vääntää mieleisekseen. Sitä paitsi alkaa yhä enemmän näyttää siltä ettei se Jenni anna tilaa hengittää. Jos asiat ei suju kuten hän haluaa niin haukkuu selän takana. Jos Jenni haluaa mennä juoksemaan niin menköön. Eikä siellä salillakaan tarvi marttyyrinä olla. Ja miksi se ravintolaillallinen oli epäonnistunut jos joutuikin itse maksamaan pihvinsä.

Jyrkinä olisin lähtenyt jo kävelemään.

Jenninä olisin jo juossut.

Ihan kamalaa katsottavaa. Eihän Jennin tarvitse lähtee omasta kodistaan mihinkään .Kai sillä Jyrkillä  bussirahat on et Kotkaan pääsee.

Lähtisi jo ja lujaa. On jotenkin Johanna Tukiaisen näköinen muuten tämä Jenni.

Vierailija
19916/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Matti otti vastuuta Tainan kuormittuneisuudesta. Taina vain pyöri oman navan ympärillä, eikä ottanut mitään vastuuta siitä, kuinka yksin jätti Matin ja kuinka torjuva oli. 

Mitä Tainan olisi pitänyt tehdä? Taina on Matin mukaan kertonut, että on vain kaveripohjalla mukana ja että Matti siinä tilanteessa jätti Taina selviämään yksin. Matti kertoo menneensä: "selviä sitten yksin" asenteella. Matti myös tunnusti, ettei ole oikein hyvä asenne tuo. Mutta käyttipä sitä sitten kuitenkin. 

Jos luit koko jutun niin Matti sanatarkasti sanoo: "Matti kertoo olevansa ihminen, joka tykkää tehdä asioita toisen eteen.

Sitten jos sitä ei saakaan tehdä, ei anneta mahdollisuutta siihen tai sieltä ei tule sitä hyvän mielen tunnetta, niin kyllä mulle siinä vaiheessa tuli ehkä se, että no pärjätkööt itse sitten -asenne. "

Eli toisin sanoen Taina ei antanut hänelle mahdollisuutta olla se kumppani, joten päätti olla sitten sillä "pärjää sitten itse" -asenteella. Mä ymmärrän tuon niin että Taina on torjunut yksiselitteisesti vähän kaikki Matin yritykset, joten mitäpä siinä voi tehdä? Pitäisikö hänen vaan yrittää siinä yksinään kun Taina omalla käytöksellään tekee selväksi että ei nabbaa. Ehkä ihan jo Tainan mielentilankin takia on hyvä vaan sitten antaa periksi ja tehdä kuten Taina selvästi haluaa, eli jättää hänet vaan omiin oloihinsa.

Vierailija
19917/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattihan piti Tainan ulkonäöstä ja kehui häntä kauniiksi. Mattia ei haitannut heidän kokoeronsa.

Taina koki ehkä itsensä liian upeaksi pakkaukseksi Matille. Mistä on liian varma, sitä alkaa hyljeksiä. Näin se valitettavan useasti voi olla. Ja päinvastoin: mitä ei voi saada, juuri sitä haluaa.

Tämähän se on. Taina tuntee itsensä "jätiksi" Matin rinnalla  Sellainen isosisko-pikkuveli asetelma. Vai paljonko näette vastaavanlaisia pareja katukuvassa? Aika vähissä on.

Vierailija
19918/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua seksiä avioliitossa niin paras pysyä sinkkuna. Kyllä seksi kuuluu olennaisesti avioliittoon. Ja jos lopetat seksin, mutta puoliso sitä edelleen haluaa, hänellä on oikeus hakea seksiä muualta.

Totta kai on, mutta kannattaisiko sitten ensin erota? paitsi, jos puolisot yhdessä sopii, että toinen saa menneä vieraisiin. Moni sairaus voi viedä sukupuolihalut tai kyvyn. Mutta mikäpä siinä, sitten vain se terveempi iloisesti vieraisiin. 

ja mistä ihmeestä voin 25v naimisiin menijänä tietää, että 15 vuoden päästä olet kyvytön seksiin. Pitäisikö kaikkien jäädä varulta sinkuiksi? ja vaikka jenni ja jerki nyt harrastaaa seksiä, miin 20 vuoden päästä voi olla, että eivät enää harrasta, mutta Taina vielä täyttä päätä. 

Ja tämä nyt on ihan eri asia, kuin normaali avioliitto, johon menneään, kun rakastetaan toista ja halutaan tämän kanssa fyysistä läheisyyttä. Tässä formaatissa aika monelle parille on käynyt niin, ettei mitään läheisyyttä ole syntynyt, ja se on ihan ok. Ei ihmisen pidä väkisin mennä ihmisen kanssa sänkyyn jota ei halua ja vain sen takia, että on osallistunut tv ohjelmaan :D

Johan tuon sanoo järkikin. 

Vierailija
19919/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on, mutta kannattaisiko sitten en

Ei tietenkään voi tietää mikä on kunto ja halut 20- 25v avioliittovuoden jälkeen. Voi muuttua aiemminkin. Mutta siinä on sitten ero tai hiljainen hyväksyntä sille, että puoliso hakee seksiä muualta. Kuten mm Urho Kekkosen ja vaimonsa Sylvin avioliitto toimi.

Vierailija
19920/30018 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olisi auttanut, vaikka Tainalla olisi ollut kuka tahansa puolisona. Hänellä itsellään on pahoja traumoja ja mt-ongelmia. Hänen pitää korjata itsensä ennen kuin lähtee parisuhteeseen. Yksi kysymys ei voi kaataa koko pakkaa. 

Katsoin uudelleen häämatkajakson 4 ja muutaman minuutin jaksoa 5. Tainan pakkahan oli jo kaatunut ennen tuota kuuluisaa kysymystä (, joka ei sekään voi olla pakan kaatumisen syy).Tunnelma oli ihan kiva mutta automatkalla vaeltamaan ja kuumalle lähteelle Tainan kasvojen vaihtuvat ilmeet ovat melko "kuvastavia", ja hän aloittaa sen toistamisen, että hänellä tosi väsynyt olo Jakson edetessä kasvot ovat enemmän ja enemm'n itkettyneet, ja suoraa vollottavaa itkuakin näkyy. "On niin kuormittunut olo kaikesta." Matti taisi kertoa, että Taina kaipaa "tuttua ja turvallista". Taina sanoo, että "viime vuosina hän on kaivannut omaa tilaa entistä

Olikos se niin että sitten kotiintullessa Tainalle tulikin yllätyksenä se, ettei Matti ollutkaan ymmärtänyt oikein tätä hänen oman tilan tarvettaan. Olen ajatellut että Matti on ehkä häämatkalla ajatellut vielä tilan tarpeen ihan normaaliksi mutta istuessaan yksin Tampereella hotellihuoneessa onkin alkanut pohtia oliko hänessä sittenkin vika. Hän on sitten aikanaan kysynyt asiaa Tainalta - suoraan varmaan - ja Taina on saanut hermoromahduksen kun Matti ei olekaan tajunnut mitään oikein jne jne. Siihen sitten ne haastamiset ja "oletko tässä vain ohjelman takia" ja koko soppa alkaa olla valmis.

Tainaa on varmasti ahdistanut ohjelmassa olo ja se, että Matti ei ole oikeanlainen ja on tarvinnut siksi sitä omaa tilaa ja halunnut vaan unohtaa koko aviomiehen --> Matti reagoi tähän --> Taina söpöttää hänelle jotain terapiasoopaa --> Matti reagoi tähän ja haastaa --> Taina reagoi tähän ja loukkaantuu.

Oikeasti Taina olisi tarvinnut tuohon ahdistukseen jeesiä jo häämatkalta palattaessa, ehkä Mattikin. Matilla oli ehkä isommat haaveet suhteesta ja niiden kariutuminen taisi satuttaa. Hänkin olisi tarvinnut neuvoja siihen miten edetä tässä tilanteessa oikein. Ensimmäisen ison riidan jälkeen tuo olisi ollut vielä korjattavissa, mutta eivät tainneet saada tuotannolta apua.

Ketju on lukittu.