Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Aivan taatusti ajattelee. Se ei tarkota että sitä ääneen sanoisi. Jokainen ajattelee kun puolison valitsee, että haluaako hänestä lapsia ja miltä ne tulisi näyttämään.
Taas näitä "jokainen sitä ja tätä" -tyyppejä.
Minä en ainakaan puolisoa valitessa todellakaan ajattele miltä yhteiset lapset tulisivat näyttämään. Ei käy mielessäkään. Ai et usko? Auttaako asiaa kun kerron olevani vela? Meitä on Suomessa minun lisäkseni paljon muitakin vapaaehtoisesti lapsettomia. Ja meistä jokainen kuuluu tuohon sinun "jokainen" joukkoosi ihan samalla tavalla kuin sinäkin.
Sitten on tietenkin ne jotka toivovat lapsia. Uskon että suurin osa ei sittenkään ajattele "haluan puolisostani lapsia", ikään kuin lapset olisivat kulutushyödyke ja se puoliso jonkinlainen tuotantolaitos. Kun lapset ja puolison näkee ihmisinä, sillä ei ole niin paljon
tässä taas lumihiukkanen joka raivostui kun törmää elmän realiteetteihin, niihin joita ei ehkä ääneen sanota, mutta joiden mukaan maailma pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Tainalla tuplaten leveämpi tarakka kuin Matilla - tyypillinen suomalainen mittasuhde.
Vain toisen tarvitsee puskea lapsi lantionsa läpi.
Olipa kiva tämä hääjakso ja todella lupaavat parit!
Palstan kommenteissa oli taas ihan suhteetonta toivottomuutta ilmassa ja lisäksi tukku väärinkäsityksiä (tietenkin negatiiviseen suuntaan). Kun täällä yhtä osallistujaa haukutaan jo raskaaksi ihmiseksi niin miettisin myös sitä omaa persoonaa ja kaiken näkemistä kielteisesti, että kuinka kiva ominaisuus tuollainen on omien läheisten näkökulmasta.
Jenni ja Jyrki vaikuttavat oikein viimeisen päälle yhteensopivilta eivätkä ole lainkaan niin ärsyttäviä kuin täällä kommenteissa on maalailtu. Ok, syövät lihaa ja löysivät kasvissyöjistä yhteisen "vihollisen" jonka kautta pääsevät bondaamaan. En itse tästä tykkäisi enkä tuollaiseen lähtisi mukaan, mutta tärkeämpää on että he kokevat kumpikin olonsa kotoisaksi toistensa seurassa - toisilleenhan heidät on paritettu eikä minulle.
Taina ja Matti vaikuttavat myös tosi hyvältä parilta. Yllätyin Matin käytöksestä ja rauhallisesta itsevarmuudesta todella myönteisesti. Siinäpä oikein kunnon miehen mallia kaikille tämänkin palstan urpoille, jotka väittävät että naiset ihastuvat vain "chadeihin". Matti on kaukana chadista, myönteisellä tavalla! Oivaltava huumorintaju ja uskallus olla sellainen kuin on ("En osaa uida mutta olen peto kahlaamaan" :D ) ovat erittäin viehättäviä piirteitä ja vaikuttavat myös ulkonäköön myönteisesti. Esim. Matin valokuvasta ei erota kuinka viehättävä katse hänellä on, mutta hääjaksoa katsoessa olin aivan myyty kun hän katsoi Tainaa silmiin. Terve itseluottamus näkyy katseessa ja kehonkielessä eikä sellaista voi feikata. Taina on myös aivan hurmaava ja kaunis ihminen.
Hai ja Anna olivat vähän epätasapainossa tässä jaksossa: Anna päsmäröi eikä antanut Haille aidosti tilaa. Reagoin itse stressiin samalla tavalla ja minulle on myös huomauteltu siitä, mistä syystä seuraan mielenkiinnolla erityisesti tätä paria. Hai oli hieman turhan vetäytyvä ja solahti liiankin helposti perässävedettävän rooliin. Mutta uskon että tällä parilla on hyvät mahdollisuudet onnistua, kunhan oppivat hallitsemaan näitä kärjistyneitä piirteitään ja lähestymään toinen toisiaan. Oma suhteeni on alkanut samantapaisesta tilanteesta ja olemme nyt jo paljon funktionaalisempi pari kun mies on alkanut sanoa selvemmin oman eriävän mielipiteensä ja itse olen opetellut rennompaa asennetta. Toivon että näkisimme samanlaista kehityskaarta myös Annalla ja Hailla.
Tämän hääjakson perusteella oikein kiva kausi tulossa!
tässä taas lumihiukkanen joka raivostui kun törmää elmän realiteetteihin, niihin joita ei ehkä ääneen sanota, mutta joiden mukaan maailma pyörii.
Ei maailma (luojan kiitos) sentään sinun sekoilujesi mukaan pyöri.
Häissä jokainen juhla-asussa. Seuraavana pvänä näkevät toistensa arkilookin, kun häämatkaan käyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmosjakson lopussa vielä kaikki oli suht hyvin (saavuttu Venetsiaan, Reykjavikiin ja Dubrovnikiin), mutta 4. jakson teaseri ei tiedä hyvää. Taina ja Hai tilittävät kameralle vaikeuksista. Eli ilmeisesti häämatka ei suju ongelmitta kahden parin kohdalla. Tainan "pää ei pysy mukana" ja Hai kokee "tehneensä jotain väärää".
Minä ymmärrän täysin, jos Hailla on tuollainen fiilis Annan seurassa. Annan kaltaiset ihmiset ovat niin hirveän suoria ja sanovat pehmentelemättä kaiken ajattelemansa. Itse en jaksaisi, jos puoliso jatkuvasti sanoisi jotain tylyltä kuulostavaa, luokkaa "tästä tekemästäsi pastasta olisi tullut parempaa, jos olisit laittanut joukkoon tuoretta basilikaa", "vielä sulla ei tuo tiskien laitto koneeseen suju, mutta saan kyllä sut opetettua oikeille tavoille" tms. Tuollaisissa kommenteissa on kuitenkin aina arvosteleva sävy ja itselle tulee olo, että koskaan en olisi
Jäänyt open rooli liikaa päälle, "tuosta voit vielä parantaa ja tuosta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmosjakson lopussa vielä kaikki oli suht hyvin (saavuttu Venetsiaan, Reykjavikiin ja Dubrovnikiin), mutta 4. jakson teaseri ei tiedä hyvää. Taina ja Hai tilittävät kameralle vaikeuksista. Eli ilmeisesti häämatka ei suju ongelmitta kahden parin kohdalla. Tainan "pää ei pysy mukana" ja Hai kokee "tehneensä jotain väärää".
Minä ymmärrän täysin, jos Hailla on tuollainen fiilis Annan seurassa. Annan kaltaiset ihmiset ovat niin hirveän suoria ja sanovat pehmentelemättä kaiken ajattelemansa. Itse en jaksaisi, jos puoliso jatkuvasti sanoisi jotain tylyltä kuulostavaa, luokkaa "tästä tekemästäsi pastasta olisi tullut parempaa, jos olisit laittanut joukkoon tuoretta basilikaa", "vielä sulla ei tuo tiskien laitto koneeseen suju, mutta saan kyllä sut opetettua oikeille tavoille" tms. Tuollaisissa kommenteissa on kuitenkin aina arvostelev
"Jäänyt open rooli liikaa päälle, "tuosta voit vielä parantaa ja tuosta""
Olisi kammottavaa, jos joutuisi tuolla tavalla kommunikoivan opettajan tunnille.
Joku tuossa aiemmin nostikin esille ja muistutti, että lehtitietojen mukaan Anna haluaisi joku päivä muuttaa Turkuun tai että näkisi tulevaisuutensa siellä. Itsekin olin muistelevinani jotain tällaista. Miksi hän aloitekykyisenä, päättäväisenä toiminnan naisena ei ole jo toteuttanut unelmaansa ja muuttanut ja asettautunut sinne? Maisemaa vaihtamalla voisi myös löytyä mieleinen mies, vai eikö turkulainen kelpaa. Pitää olla ulkoturkulainen, joka suostuu muuttamaan toisen mieliksi Turkuun? Onko hän kaavaillut että ensin osallistuu enskareihin ja sitten rakkaushormonihuumassa täräyttää miehelle, että on päättänyt, että muuttavat Turkuun?
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt vähän halkoa hiuksia: nykytiedon valossa terveyttä ylläpitävä ja jopa edistävä askelmäärä on tutkimuksesta riippuen 6000-7000 hujakoilla. 10 000 on myytti. Yli 20 000 ei tuo enää juuri terveyshyötyjä, mutta toki neurootikko-Anna niin halutessaan saa kävellä vaikka 40 000 askelta päivässä.
10 000 askelta on jonkun japanilaisen ukkelin kehittelemä suositus, ei perustu terveydelliseen suositukseen, vaan oli puhtaasti markkinointikikka. Lukumäärä 10 000 on tasaluku, että kuulostaisi paremmalta kuin vaikka 6000 askelta. 6000 askelta olisi terveyssyistä hyvä kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä itse olet se osapuoli joka ei kykene hyväksymään elämän realiteetteja. Nimittäin sitä että kaikki ihmiset eivät ajattele ja tunne samalla tavalla kuin sinä. Vai väitätkö että vapaaehtoisesti lapsettomiakaan ei ole oikeasti olemassa? Me vain "emme ääneen sano" haluavamme kyllä lapsia? Jep jep.
Kasva sinäkin aikuiseksi ja opettele ottamaan henkilökohtaista vastuuta arvoistasi ja ajatuksistasi, niin ei tarvitse piiloutua "mutta kun nuo muutkin" -tekosyyn taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Taina on jotenkin sympaattisia ja aitoja tyyppejä.
Lempparipari, ainakin tähän mennessä.
Tainan perse tulee olemaan mielenkiinnon kohde. On se sen verran muhku.
Morsmaikun persekö sinua tässä ohjelmassa eniten kiinnostaa? Oot kokonaan väärällä foorumilla.
Itse pidän Tainasta juuri tuon vuoksi. Kyllä laiha perse olisi minulle dealbreaker.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ja Taina on jotenkin sympaattisia ja aitoja tyyppejä.
Lempparipari, ainakin tähän mennessä.
Tainan perse tulee olemaan mielenkiinnon kohde. On se sen verran muhku.
Peppu on kiinni niin mukavan tuntuisessa ihmisessä, että tykästyin heti siihenkin
No, Matti ja Taina eivät tule onnistumaan, liian erilaisia. Toki ainahan sitä voi toivoa sitä hienoa kasvutarinaa. Jenni ja Jyrki onnistunein pari. Näinhän nää tuppaavaty menemään, yksi lupaava, yksi siinä ja siinä ja yksi aika toivoton pari.
Vierailija kirjoitti:
Häissä jokainen juhla-asussa. Seuraavana pvänä näkevät toistensa arkilookin, kun häämatkaan käyvät.
Ihanko totta? Eikö nuo tosiaan elä arkeaan ja nuku öitäänkin hääasuissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tässä ohjelmassa on nähty noin kiusallisen näköistä pussailua, kun Annan ja Hain välillä valokuvauksen yhteydessä. Tosin onko ihme, kun morsian ensitöikseen arvosteli, miten huonosti meni eka suudelma 😬 Voi Haita.
Hai esiintyy edukseen ohjelmassa, varmasti ohjelman jälkeen on jono naisehdokkaita "oven takana", jos Annan kanssa ei liitto jatku.
Ei. Vaan että ei näistä eri etnisyyksien sekoituksista tule mitään poikkeuksellisen kauniita, se suomalaisuus jää lähes poikkeuksetta noiden jyräävien piirteiden alle ja sitä ei huomaa, näkee vain aasialaisen tai tummaihoinen.
---
Miltä näyttää suomalaisuus ja miksi se on sinusta poikkeuksellisen kaunista?
Ai suomalaiset ovat poikkeuksellisen kauniita? :D Siis ihan kaikki suomalaiset, joilla ei ole mitään erityistä etnisyyttä vai mikä se termi olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Taina on jotenkin isokokoisen näköinen Matin rinnalla. Matti on pieni ja hintelä mies.
Matti ei ole pieni, suunnilleen samanpituinen kuin Taina koroilla. Hoikempi kyllä, mutta ei haittaa sekään mitään.
Eihän se aina mene niin, että mies on reilusti naista isompi, kaikenlaisia pareja löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaan että ei näistä eri etnisyyksien sekoituksista tule mitään poikkeuksellisen kauniita, se suomalaisuus jää lähes poikkeuksetta noiden jyräävien piirteiden alle ja sitä ei huomaa, näkee vain aasialaisen tai tummaihoinen.
---
Miltä näyttää suomalaisuus ja miksi se on sinusta poikkeuksellisen kaunista?
On aivan totta, että suomalaisen ja muun etnisyyden sekoitus ei juuri suomalaista muistuta. Suomalaisia on maailmassa erittäin vähän. Kiinalaisia 1.4 miljardia, samoin mustia.
Morsmaikun persekö sinua tässä ohjelmassa eniten kiinnostaa? Oot kokonaan väärällä foorumilla.